Olen aina autokaupassa ottanut pitkän askeleen Fiatin kohdalla,koska olen pitänyt sitä heikkolaatuisena (pikkuvikaa).Nyt kumminkin 3d stilo (95hv) on alkanut kiinostaa.Hyvän näköinen ja hyvin varusteltu,mutta ne viat.Käyttökokemuksia kaivataan.onko korjaamolla enemmän kuin muut.Entä ohjaus?se ei juuri lehdissä ole kehuja saanut.Vaikka nämä onkin fanaattisten Fiat-heppujen sivut niin olkaa rehellisiä.
Fiatin viat?
71
32765
Vastaukset
- Punto
No ei ole ainakaan puntossa vm. 2002 moittimista.
- Famos
FIAT PUNTO 1.2ELX 2002 Venttiilikoneiston kansi vuotaa vaihdettu uusi tiiviste takuu huollossa ei auttanut vuotaminen vain jatkuu eikä takuu huolto tehnyt enää mitään asian hyväksi uudelleen valitettaessa myöskin kytkin vaihdettu uuteen Osta FIAT saat kaikki VIAT
- ankkeli
Famos kirjoitti:
FIAT PUNTO 1.2ELX 2002 Venttiilikoneiston kansi vuotaa vaihdettu uusi tiiviste takuu huollossa ei auttanut vuotaminen vain jatkuu eikä takuu huolto tehnyt enää mitään asian hyväksi uudelleen valitettaessa myöskin kytkin vaihdettu uuteen Osta FIAT saat kaikki VIAT
Meillä vm. -97 punto, ajettu reilu 190 000 km eikä mitään vikaa, katsastuksestakin heittämällä läpi. ainoa vika joka löytyi, oli töötti joka roikkui piuhan varassa, mutta ei muuta. yksi kytkin remppa tehty joskus. meidän fiatissa ei vikoja :) ja nyt uus multi wagon tulossa :)
- Pena Lapinmies
ankkeli kirjoitti:
Meillä vm. -97 punto, ajettu reilu 190 000 km eikä mitään vikaa, katsastuksestakin heittämällä läpi. ainoa vika joka löytyi, oli töötti joka roikkui piuhan varassa, mutta ei muuta. yksi kytkin remppa tehty joskus. meidän fiatissa ei vikoja :) ja nyt uus multi wagon tulossa :)
Tilasin uuden Fiat Stilo Multi Wagon keväällä 2005.Sitä se vika helvetti alkoi.Oli tietokonetta ,virtalukkoa,ja vaikka mitä .just nyt meni töötti [60,000]tuli täyteen.Meinaan vaihtaa merkkiä.
- Wagon rulez
Pena Lapinmies kirjoitti:
Tilasin uuden Fiat Stilo Multi Wagon keväällä 2005.Sitä se vika helvetti alkoi.Oli tietokonetta ,virtalukkoa,ja vaikka mitä .just nyt meni töötti [60,000]tuli täyteen.Meinaan vaihtaa merkkiä.
Ostin viime syksynä 2004 vm fiatin ja oston jälkeen ajotietokone herjannut vikakoodeja. Puolat on koneeseen vaihdettu, vasemmalle vilkku ei pysy päällä ja sammuilee omituisesti. Iskarit on helvetin jäykät. Ja mitähän vielä ilmaantuu jatkossa. Ei ole ennen ollut noin oikkuilevaa autoa kuin tämä fiude. Silloin kun päätin ostaa tämän fiatin niin katselin netistä että olisko kellään negatiivisiä kokemuksia tätä mallia kohtaan niin silloin en löytänyt ja ostaa pamautin auton joka kulkee nopeasti korjaamolta korjaamolle:)
- slam80
Wagon rulez kirjoitti:
Ostin viime syksynä 2004 vm fiatin ja oston jälkeen ajotietokone herjannut vikakoodeja. Puolat on koneeseen vaihdettu, vasemmalle vilkku ei pysy päällä ja sammuilee omituisesti. Iskarit on helvetin jäykät. Ja mitähän vielä ilmaantuu jatkossa. Ei ole ennen ollut noin oikkuilevaa autoa kuin tämä fiude. Silloin kun päätin ostaa tämän fiatin niin katselin netistä että olisko kellään negatiivisiä kokemuksia tätä mallia kohtaan niin silloin en löytänyt ja ostaa pamautin auton joka kulkee nopeasti korjaamolta korjaamolle:)
Samanlainen 2004 tuli ostettua. Kohtalaisen edullinen ja hemmetin vähän ajettu koneella. Lienee ei ole kiinnostanut ajaa, koska on vikoja.
Tai no ainoa oikeastaan häiritsevä asia on tuo, että tietokone asettaa ryypynsäädöt väärin? (onko edes tietokoneen varassa?) tai jotakin yms. häiritsee koneen bensan syöttötoimintaa yleisesti muutenkin. Ainakin lapin reissun puolessa välissä koneen käynti oli melkoista nykimistä, röpötystä, kun "hän" kävi tyhjänä ja ajossakin huomasi syöttöjärjestelmän yrittävän jotakin mielenkiintoista.
Ajoittain olen antanut ns. perinteistä "valohoitoa", niin on käyntiviat ovat tasaantuneet pois, mutta pitempään ajelee, niin on tehtävä taas johdon irrotus akusta.
Muutoin vähän ajattu, tilava, kuin uusi. lisäksi moottorilämpöseilaa ja sellaista, mutta eipä jaksa kiinnostaa, kunhan etenee.
---
wolkkari passat 96 1,9t dieselillä pääsee onneksi 5,? litraa. Eikä lisää pahemmin pienet revittelyt edes kulutusta. :) - otan osaa
Famos kirjoitti:
FIAT PUNTO 1.2ELX 2002 Venttiilikoneiston kansi vuotaa vaihdettu uusi tiiviste takuu huollossa ei auttanut vuotaminen vain jatkuu eikä takuu huolto tehnyt enää mitään asian hyväksi uudelleen valitettaessa myöskin kytkin vaihdettu uuteen Osta FIAT saat kaikki VIAT
Famos olet sinä aika mestari, kun ei vaan vuoda omat tiivisteet.
- Fiat kunnianniin
Famos kirjoitti:
FIAT PUNTO 1.2ELX 2002 Venttiilikoneiston kansi vuotaa vaihdettu uusi tiiviste takuu huollossa ei auttanut vuotaminen vain jatkuu eikä takuu huolto tehnyt enää mitään asian hyväksi uudelleen valitettaessa myöskin kytkin vaihdettu uuteen Osta FIAT saat kaikki VIAT
vanha vitsi.näytä auto , mikä ei kulu käytössä!! Kuluvia osia on kaikissa ! sori vaan .
Fiat merkkinä aliarvostettu. Itellä ollu fiat alla monta vuotta ja vituttaa tuupata motarin kiihdytyskaistalla muita pari etu puskurii uusiks kun nää nyky autot ei kulje.
- kemisti
no en stilosta tiedä mut ainaskin meidän marea -99 on pelannu ilman vikoja. viime talvena tosin irtosi pakoputkesta takapönttö kun ajoin sen jäälohkareeseen. uudessa stilossa on tietysti paljon enemmän sähkölaitteita joiden luotettavuudesta en tiedä mutta fiatin perustekniikka marea/brava/bravo malleissa on osoittautunut luotettavaksi.
- PeePee
Olen ajellut viisiovisella Stilolla runsaan vuoden. Omasta mielestäni se on ollut mukava ajettava, eikä mitään yllättäviä vikojakaan ole ilmaantunut. Takuuta on tarvittu ainoastaan akun vaihtoon. Stilo on hintaluokassaan varmasti parhaiten varusteltuja autoja. Kannattaa käydä koeajamassa, sillä ohjauksen arvosteleminen on pitkälle mielipidekysymys.
- Kuluttaja
Eiköhän kaikkissa merkeissä ole vikoja, mutta pidän tärkeämpänä mitenkä myyjäliike hoitaa takuun jälkihoitona korjatut viat. Näissä valitettavasti onkin sitten eroja.
- stilosti
itse olen tyytyväinen stiloon muula on jo toinen fiiju stilon hyviä puolia on tilavuus, lämpenee
nopeasti, ei kuluta rauhallisella ajolla bensaa
kovinkaan paljon,hyvä näkyvyys,runsas lisävarustelu,erinomaiset jarrut,hyvätvalot
äänettömämpi kuin työ kaverin kallis mersu
fiat stilo multi wagon on numero uuno.......- lukihärö
Kerrankin joku jolla on pahempi lukihäiriö kuin mulla... :D
- 50 tkm
ja sentään ajettu eli yhdet H1 polttimot vaihdettu, ei mitään muuta..
- Stilo 80
Omalla Stilo 80:lla oon ajanut 25tkm ja olen autoon todella tyytyväinen. Korjaamolla ei ole tarvinnut käydä, ainoastaan 20tkm:n määräaikaishuollossa. Stilo on melko edullinen, todella kattavasti varusteltu ja ihan kiva ajaakin. Ohjaus on todellakin liian tunnoton kuten autolehdetkin väittävät, mutta siihen tottuu hyvin nopeasti, ja auto on ohjauksen tunnottumuudestakin huolimatta looginen ja helppo ajettava huonoissakin keliolosuhteissa.
- tyytyväinen
Itsekin otin ennen pidemmän askeleen FIATin kohdalla. Nyt meidän perheessä on 2 fiiattia; toinen "Saksantuliainen" ja toinen on uudenkarhea Stilo. Miljoonaan ajokilometriin (tähän mennessä ) mahtuu autoa vähän joka lähtöön eivätkä mm. nämä "saksalaiset laatumerkit" ole olleet meidän kohdalla ihan sitä, mistä on maksanut. Stilon kohdalla mulla oli hankinnassa hintaraja ( -pomo) ja asetettuun rajaan nähden Stiloon sai eniten autoa (kaikki normaalit sähköjutut, esp:n, asr:n, cruisen, 6 airbagia, etc). Auto itsessään on tosi tukevan tuntuinen, töissä kolleegoilta saadut kommentit ovat laatua "oho - ei uskois FIATiksi".
Tässä autovalintojani selitellessä on huomannut, että osalla ihmisistä kokemukset FIATeista koostuvat 80-luvun alkupuolella ajetusta -75-mallisesta 127:sta tyyliin: se oli huono auto - ei nää nykyiset voi olla parempia...
Joten oikeestaan ainoan vihjeen voi antaa niin, että aja ja koita itse ja tee johtopäätöksiä sen mukaan. - Tarmo
Perheemme käytössä on kaksi Stiloa, kasikymppinen reilun vuoden vanha ja Multivagon. Kun 80. oli toiminut lähes vuoden ilman mitään murheita lisäksi on miellyttävä ajaa ja käyttää ja kun toisen uuden auton hankinta tuli ajankohtaiseksi, niin perusteelisen vaihtoehtojen vertailujen jälkeen päädyimme toiseen Fiattiin. Mielestämme tämän kokoluokan autoista saa eniten vastinetta rahoilleen ostamalla Stilon. Jos sinulla ei ole itsetunto ongelmia osta Fiat Stilo , muussa tapauksessa maksa jokin tonni enemmän ja osta vaikka Toyota.
- Tietoa k...
Ajelin nuorempana 3-vuotta Ladalla,ja nyt vanhalla Astra-farkulla,joten itsetunto ei ole ogelma.
- Tarmo
Tietoa k... kirjoitti:
Ajelin nuorempana 3-vuotta Ladalla,ja nyt vanhalla Astra-farkulla,joten itsetunto ei ole ogelma.
Itsetunto oli heitto ei tarkoitettu piikiksi. Tuo johtui siitä, että jystiinsa luvin tutkimuksen, jossa todettiin, että Fiiatilla ajavilla on hyvä itsetunto. On minultakin kysytty Fiiatin hankinnan jälkeen ihmettelevään sävyyn, että miksi sinä ostit Fiiatin. Kaiken kaikkiaan Stilo on hyvä valinta.
- jaajuujoo
Itse ostin uuden stilo multi vagonin, vielä tehtaalla, mutta odotukset korkealla,koeajoin ja oli mahtava ajaa,varustetaso huippuluokkaa ja 5v täystakuu...luulen että hyvä kauppa..
- Murea
stilo mw 130 vm. 2004. Takuuna on korjattu tuhkis (ei pysynyt kiinni) ja kylmälokeron sisuskalujen paikka (auki/kiinni -vipu oli jäänyt piiloon).
Kaks kontaktihäiriötä ollu 8300 km:n aikana; kontaktihäiriöiksi ne tulkitsi Espoonlahden autohuolto. Toinen oli takasumarin polttimon merkkivalo, hehkui kerran noin 30 sekkaa, vaikka polttimo on ok. Toinen oli mosalämpömittarin anturissa (oletan), viisari 'vaelteli' puolivälin ja ekan neljänneksen merkkiviivojen välissä noin 10 min. Molemmista sanottiin, että "jos toistuu, tuu pajalle tsekkiin".
Ok peli on, myös ajaa, Marean farkkuunkin verrattuna. Yks avenshit-kuski eilen kehu tiloja paremmiksi kuin omassaan (edellinen korimalli). Kolme lasta ja aikuiset mahtuu mw:hen kamoineen mukavasti sisään. Jos päädyt multivaakkoniin, ota jotku muut ku bridgestonet kesiksiksi - meteli on niissä kovempi kuin vakiotalvikumeissa, noin suunnilleen.
Alkaa muuten ketuttaa se "petojen sukua, susi jo syntyessään" -herja; se on muuten ainoo vika, joka mua 14 vuoden fiat-kokemusten jälkeen oikeasti haittaa...
Nissan - Shit expectations, sano.- viljo102
Stilo Wagon 1.6 102hv ollut päivittäisessä käytössä kohta 5 vuotta, pääasiassa työmatka-ajossa:
Hyvää: erinomaiset tilat, näkyvyys, kulutus suhteessa tila-automaisuuteen pieni (6.9 litraa satasella)
Huonoa: etupenkeissä aukot alhaalla, joista talvella vetää, moottori ei väännä pienillä kierroksilla käytännössä mitään (asuntovaununvetoa harrastettu, huono auto siihen)
Viat (tähän asti): sytytyspuola rikki yhdestä sylinteristä, jarrut pitää puhdistaa n. 4 krt vuodessa paineilmalla, muutoin jarrupöly jumittaa koko renkaan, molemmat etujouset ovat samasta kohtaa alhaalta poikki (ilmeisesti tyyppivika), ja pahin vika on se, että talvella auto saattaa heittää öljyt ulos koneesta, koska öljytilan nuohotinputki on sijoitettu italian tyyliin heti etusäleikön eteen, jolloin pakkasviima jäädyttää sen hetkessä umpeen kovalla pakkasella--vinkkinä kaikille stilo-miehille, että laittakaa putkieriste siihen nuohotinputkeen ja ottakaa putken sisältä se turha liekkivahti-silmukka pois niin auto toimii -20 asteessakin. - Ei nuohotinputkelle
viljo102 kirjoitti:
Stilo Wagon 1.6 102hv ollut päivittäisessä käytössä kohta 5 vuotta, pääasiassa työmatka-ajossa:
Hyvää: erinomaiset tilat, näkyvyys, kulutus suhteessa tila-automaisuuteen pieni (6.9 litraa satasella)
Huonoa: etupenkeissä aukot alhaalla, joista talvella vetää, moottori ei väännä pienillä kierroksilla käytännössä mitään (asuntovaununvetoa harrastettu, huono auto siihen)
Viat (tähän asti): sytytyspuola rikki yhdestä sylinteristä, jarrut pitää puhdistaa n. 4 krt vuodessa paineilmalla, muutoin jarrupöly jumittaa koko renkaan, molemmat etujouset ovat samasta kohtaa alhaalta poikki (ilmeisesti tyyppivika), ja pahin vika on se, että talvella auto saattaa heittää öljyt ulos koneesta, koska öljytilan nuohotinputki on sijoitettu italian tyyliin heti etusäleikön eteen, jolloin pakkasviima jäädyttää sen hetkessä umpeen kovalla pakkasella--vinkkinä kaikille stilo-miehille, että laittakaa putkieriste siihen nuohotinputkeen ja ottakaa putken sisältä se turha liekkivahti-silmukka pois niin auto toimii -20 asteessakin.Periaatteesta kieltäydyn ostamasta autoa, jossa on nuohotinputki.
- TFK
Mulla Stilo 95 5D malli 2004. (edellinen auto Fiat bravo 80 , vikoja: 2 kuukauden ikäisenä vaihdettiin takuuna tyhjäkäynnin tietokoneboxi ,loput 5 vuotta vain tankkausta ja normaalit huollot).Tässä uudessa stilossa oli mullekin jotenkin erilainen se sähköinen tehostus, mutta nyt 2 kuukautta ajaneena en siitä enää luopuisi.
- pettynyt
Ainakin minun kohdalle on sattunut maanantaipäivän stilo. Multiwagon 20tkm ja 1 vuosi, pajalla aikaa on nyt vietetty 1,5kk ja vikoja melkoinen määrä. Jos jotain positiivista stilosta hakee, niin varustelu on kohdallaan ainakin hintaan verrattuna. Ohjaus on aluksi aika outo, mutta siihen tottuu ajan kanssa, tunnotonhan se on varsinkin talvikelillä... Huoltotoiminta on surkeaa, pitää itse olla todella aktiivinen mikäli haluaa takuukorjaukset teetettyä kunnolla ja ajallaan...
- Jani
Ostin kesällä -04 neliovisen Fiat Stilon ja olin ihan tyytyväinen ostokseeni; hinta laatusuhde on hyvä. Sitten tuli ensimmäiset pakkaset ja kuljettajan puoleisen oven lukko ei suostunut aukeamaan (pakkasta oli -2). Rasvasin lukon aseöljyllä, mutta lukko ei pakkasella toiminut. Kävin pikahuollossa jossa lukkoa rasvattiin uudelleen. Ei toiminut. Aika korjaamolle (Delta Auto Konala) ja lukko purettiin, kuivattiin ja öljyttiin. Ei toiminut vieläkään pakkasella. Jälleen kerran lukon purku...... eikä toiminut! Silloin jo kimpaannuin kunnolla, jolloin lukko koneisto vaihdettiin kokonaan uuteen ja nyt se on toiminut. Tosin vieläkään ei ole ollut kovin kovia pakkasia niin että hieman hirvittää.
Autosta pidän kovasti edelleenkin, mutta Delta Auton huollosta jäi suoraan sanoen p...a maku suuhun. Tuntuu siltä että se ei edes yritä parantaa palveluaan ja myöskään mainettaan jota ei juuri edes taida ollakaan. En ainakaan missään tapauksessa käytä Delta-Auto Konalan palveluita enää. Harmittaa vaan kun saa tapella tollasesta asiasta. - Ei autoilija
Rek.12/2003, 05/2008 ajettu 165tkm. Ei sähkövikoja, ohjattuvuusvikoja senkin edestä. Eka vuosi OK. Toisena kesänä ratti yks-kaks-yllättäin noin 25astetta vasemmalle kääntyneenä ja puoltaa oikealle, pajalle kolme kertaa. Ei juuri apua, syyttivät vain rengastusta.(orig. alu 205/55R16) Heti takuun päätyttyä löytyy yllättäin löysät kallistuksenvakaajan aputangot, vaihto, ohjaus muuttuu tukevaksi ja suuntavakaus paranee. Nyt ohjaus on vaihdellut, välillä puoltaa oikealle, välillä OK. 150t Pyöränlaakeri takaa oik. Maalaus hilseilee takaluukusta, korjaus maalattu kaksi kertaa. Etuläpät osuvat heitoissa helposti maahan, hakkaa maalipinnan rikki läpän kiinnitys tavasta johtuen. Ajovaloumpiot vaihdettu kolme kertaa, muoviin tulee mikrohalkemia ja sumenee. Nyt taas vaihdon tarpeessa. Deltan huollosta ei mitään hyvää sanottavaa, ylihintaista ja innotonta.
vikaherkin fiatti,omituinen ohjaus,vanhat bravo\bravat ja mareat parempi ajoisia,ajovalonpoltinvaihtotyö legendaarinen homma.Sulakerasia vikoja ovet lukkiutuu itsekseen,etujousia katkeilee,jäähdyttimet heikkoja.
- CTP
Kolmen Fiatin omistaneena, hoksasin viimein Punton kohdalla, että kaikista vioista pääsee kätevimmin eroon kun tempaisee koko paskan seinään!! Ette usko kun on helpottunu olo
- fiatsusijosyntyessää
CTP kirjoitti:
Kolmen Fiatin omistaneena, hoksasin viimein Punton kohdalla, että kaikista vioista pääsee kätevimmin eroon kun tempaisee koko paskan seinään!! Ette usko kun on helpottunu olo
olen samaa mieltä minulla on ollut kaksi Fiatia ja vikoja riitti miltei joka päiväksi, auto piti minua ihan pilkkanaan, jos erehdyit menemään saaristoon maantielautan kyydissä ei varmasti lähtenyt lautalta käyntiin, vaikka startti oli toiminut ennen hyvin, ja työnnettyäni auton rantaa startti taas toimi.
- Grande Punto Evo
fiatsusijosyntyessää kirjoitti:
olen samaa mieltä minulla on ollut kaksi Fiatia ja vikoja riitti miltei joka päiväksi, auto piti minua ihan pilkkanaan, jos erehdyit menemään saaristoon maantielautan kyydissä ei varmasti lähtenyt lautalta käyntiin, vaikka startti oli toiminut ennen hyvin, ja työnnettyäni auton rantaa startti taas toimi.
Itselläni on nyt toinen uusi Grande Punto peräkkäin ja yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä ei ole tarvinnut tehdä. Jotenkin tosiaan tuntuu että nämä kokemukset Fiateista ovat monilla tyyliin; "tunsin 80-luvulla yhden kaverin, jolla oli 300t ajettu 127 ja se oli koko ajan hajalla". Ajat muuttuvat, ajat muuttuvat...
- Osta Fiat - siinä k.
Sulakepohja laukeaa ... kuten aikanaan Samarassa (sama toimittaja ?)
Tekijämies voi ohittaa langoittamalla , muttta tavalliselle kuluttajalla vajaa 400 euroa - kuulemma. Onko havaintoja ?
Helsingissä menee (sulakepohjia) kuin näkkileipää ... ? Saapi olla viimeinen Fiat.- Maragrande1
No olen Helsingissä ,enkä ole kuullutkaan moisesta.Työkaverilla ja tutulla on Fiatit ,ei niissä mitään vikoja ole ollut. Itsellä Grandepunto 3vuotta ollut. Takuuseen koiranluut ja vesipumppu.Eimitään sähkövikoja ,edes ajovalopolttimoa palanut 3vuoteen . Nyt vaihdan Yarikseen, koska vaihtohyvitys Fiattiin on huono.
- jlk 111
Itse olen ajanut Fiatilla vuodesta 1988 asti. Hinta-laatuluokka on todellakin hyvä.
Vikojakin on ollut; Unon tukivarsia ja vesipumppuja olen joutunut vaihtamaan.
Takavalojen maadoitus on myös korjattava paikka, helppo kuitenkin.
Puntossa oli joku vaihtanut jakopään hihnan ilman asiantuntemusta: Remonttiin meni 10% auton silloisesta kauppahinnasta..
Nykyisessä Stilossa olen joutunut vaihtamaan kallistuksenvakaajan välitangot ja yhden sytytyspuolan(55e).
Lamppuja en vaihda itse, kun ei näpit sinne ahtauteen mahdu.
Hyvä auto ajaa, kulkeekin 1,6 koneella ihan riittävästi.
3 ovisena vielä näyttääkin hyvältä, ellei ole joku Fiat allerginen vässykkä. - jupei
Mulla 2003 Stilo. Olen nyt itse ajanut elokuusta alkaen 10tkm ja siis myös talvikelissä ja ei mitään pahaa sanottavaa. Kaikki toimiin paitsi nyt ei kuskin penkinlämmitin
Autolla oli ajettu kun elokuussa hankin 115000, oli ollut naisen käytössä ja säännöllisesti huollettu
Olen hyvin tyytyväinen Fiiuun, edullien luotettava kyyti. Pakkasilla siis alle 15C lämpiää noin 10-15 minuuttiin maantieajossa. On letkulämppärissä aina noilla pakkasilla vähintään 3 tuntia ennen starttia. Aina on lähteny vaikka on ollut -25 aamujakin.
Ainut moite suunnittelijoille älyttömistä ajovalojen vaihtamisjärjestelyistä lokarin takaa ja tyhjäkäynti systeemin sähkösäätöisyydestä- äkkinäisellä voi sammmua helposti, tai aaltoilla eri kiekoilla, muuten ok! - Fiude jesjes
Fiat Bravo -00, aj. 70tkm. Vaihteet eivät menneet enää kuin väkisin pesään -> auto pajalle Malminkartanon autohuoltoon. Soittivat että kytkimen vaihto ainakin edessä, kustannusarvio tällä hetkellä 660 €. Ostin auton puoli vuotta sitten 2000 €:lla, nyt huollettu jo 1000 €:lla :D
- hiihaahoo
Tämä on provo tai olet yksinkertainen. Ostat 12 vuotiaan auton. Ja itket että kuluvia osia joutuu vaihtamaan.
Oletkohan tullut kusetetuksi autokaupassa? Kun jakaa ilmoittamasi kilometrit käyttövuosilla, ajoa on tullut 5833 km/vuosi.
Mikä kytkimessä on vikana? Normiajoilla ei kytkin kulu pilalle noilla kilometreillä. - Fiude jesjes
hiihaahoo kirjoitti:
Tämä on provo tai olet yksinkertainen. Ostat 12 vuotiaan auton. Ja itket että kuluvia osia joutuu vaihtamaan.
Oletkohan tullut kusetetuksi autokaupassa? Kun jakaa ilmoittamasi kilometrit käyttövuosilla, ajoa on tullut 5833 km/vuosi.
Mikä kytkimessä on vikana? Normiajoilla ei kytkin kulu pilalle noilla kilometreillä.Ei kysymys ole siitä että itkisin kuluvien osien perään, vaan nimenomaan siitä että ostin auton siinä uskossa, (kauppiaan sanoin "täysin huollettu") ettei siinä alle 3tkm ajon jälkeen tule kytkimenvaihto-operaatiota.(Öljyt, jarrupalat yms. tarkastutin ihan omatoimisesti.). Itsekin sanot että kytkin hajosi omituisen nopeasti. Syytä hajoamiseen en osaa sanoa, edellisen käyttäjän peruja. Toinen on hinta operaatiolle, kun palstoilta on lukenut että saman homman joku muu tekisi tyyliin puoleen hintaan. Olen kuitenkin niin untuvikko autoasioissa että joudun maksamaan kantapään kautta kaikki tällaiset asiat. Onneksi Fiatissa ei ole kuin se rapiat 3000€ kiinni, ei kaada maailmaani. Harmittaa vaan ihmisten tahaton ja tahallinen epärehellisyys.
- aRskavAan
Halpaa ja hyvää kun haluaa, pitää ostaa ensin halpa, ja sitten hyvä. Sitten sinulla on ne molemmat!
- FiatLinea
75tkm Linea Multijet. Korjauskustannukset sis. osat ja työn oli 150€, joka tehtiin Delta-Autossa.
Eli 2€ per tuhat kilometriä. - NANATTI
FIIATTI ON TERÄSTÄ MUUT TULEE PERÄSTÄ KOKEILEPPA SULLOA PAHVILAATIKKOON VIISIAIKUISTA EI TUU MITÄÄN JA VOLVOA VOI KUVATA KOLMELLA LEGO PALIKALLA....
- No big problem
205000 km Stilo Active 5d vm. 2002. Hyvä varustelu, hyvät tilat ja ominaisuuksia joita jää kaipaamaan kun nyt on tullut aika vaihtaa... Pientä anturi- ja tunnistinkiusaa ollut, mutta ei juuri haitannut eikä ole ollut kiirus huoltoon - joku herkempi varmaan kirjoittaisi niistä isoilla kirjaimilla.
Puolat menneet yksitellen tässä 10 v. aikana. Nyt kevättalvella meni koriohjain ja airbagohjain, joista jälkimmäinen ei ole vielä kunnossa, muuten kulkee taas kuin ennen. Koriohjain oli iso paukku. Nykyiseen tarpeeseen ei oikein Hiivattia löydy joten merkki vaihtunee siksi. - Agnelli.
Pysy erossa Stilosta. Sen kanssa on hankala tulla toimeen. Ajettavuus ja ohjaus ovat ihan ok. kunhan niihin ensín tottuu.
Minulla oli myös Tempra ja Marea, jotka selvästi vähävikaisempia. Marea oli suorastaan erinomaisen hyvä. Lisäksi Stilossa on tuo idioottien suunnittelema lamppujen vaihto (ihan mahdoton homma).- FIATMV95
Mulla on ollut Stilo MV95 lähes 9 vuotta. Ei ongelmia. perushuollot olen tehnyt itse. Koiranluut olen vaihtanut kaksi kertaa. Lamppujen vaihtokaan ei ole ollenkaan mahdoton homma. Pitää vaan olla oikeanlaiset työkalut. Stilolla on tarkoitus ajella vielä muutama vuosi.
- paavoko52
Ei enää koskaan Fiattia "VIAT"
- koovopa 25
Kiitämmme paavoko52:ta. Taas fiatistien älykkyysosamäärä kohosi.
- vaihtoon meni
Meillä oli vuoden 2004 Stilo - hatchback. Oli ajettu 170 000, kun vaihdettiin Toyotaan. Stilosta autona...ei se ikinä kesken matkan jättäny, sillai siihen kyllä pysty luottaan, mutta näitä vikoja oli kyllä: Jarrut vinku, vaihdelaatikko rahisi kun vaihto pakille, ilmastointi ei toiminu (joku "moottori" siellä rikki), akselistossa millon mitäkin, koiranluissa ongelmia, pakoputkessa reikä, helmat ruostu...
Hyviäkin puolia kyllä. Stilo on tilava sisältä, hyvin varusteltu, tyylikäs auto. Ajoasento on mun mielestä hyvä.- jassu_jassu
Mulla on 2006 vuosimallin Punto. Mittarissa nyt 90 tkm. Ohjaustehostin temppuillut joskus (vaatii vuosittaisen CRC-käsittelyn, niin pelittää). Takapöntön vaihdoin. Muuten ilman mitään vikoja.
- Stilo_kuski
Viat?
Yllyttää ajamaan aivan liian suurilla nopeuksilla! - GP 65 Air
Pian 2-vuotias Grande Puntoni on uudesta asti toiminut moitteettomasti. Ei takuukorjauksia. Kerran olen käyttänyt vuosihuollossa. Pitkähkön öljyvaihtovälin välillä joutuu hieman lisäämään öljyä mutta ei todellakaan paljoa. Molemmat ajovalopolttimot uusin marras/joulukuussa ja mittarissa nyt yli 48 000 km. Pakkasillakin toiminut hyvin ja on lämmin auto.
- Kokemuksella
Ei öljynvaihtoväli oo pitkähkö ,mutta öljyä saa kaataa koneeseen ainakin2l./10tkm. Kone on tehty sellaiseksi. Satatuhatta ajettu Punto 60 ei kuluttanut pisaraakaan.
- klasu2
Onko kokemuksia Fiat Stilo Multiwagonin keskuslukituksesta? Mulla alko murheet sillä, että takaovi ei auennut kuin kovalla avaimella. Sitten se rupesi pomppimaan itsestään auki. Joskus sai nousta autosta 10 kertaa pamauttamaan luukun kiinni ennen kuin pääsi liikkeelle. Joskus se aukes siitä ku käveli luukun ohi avain taskussa.
Ja lukko sahas edes takaisin.
Vika korjattiin korjaamolla ja melkeen heti se uusi. Nyt oon tämän päivän käyttänyt vara-avainta, jossa ei ole kauko-ohjattavaa keskuslukitusta ja luukku on pysynyt kiinni.
Oisko vika älyssä eikä raudassa? - Puntolainen nuori
Minullapa on vuoden 1996 Punto 55S kolmella ovella! Siinä alkoi ilmestymään 200 tonnin (km) merkkihuollon jälkeen ihmevikoja toisen perään.
- Radio- ja kasettisoitinlaite mykistyi ja säädinnupit jäivät lopulta käteen
- Pakoputki ja jarrupalat levyineen uusittiin, kun katsastus niin määräsi (no kulutustavaraahan ne toisaalta on)
- Laturi laukesi yllättäen (uusittiin)
- Jakopään remmi uusittiin (kulutustavaraahan tämäkin)
- Moottorissa oli runsaanpuoleisesti öljyvuotoa. Toisaalta se suojaa kivasti moottoritilaa ja etupalkistoa ruosteelta. (Korjauskehotuksilla selvitty, kallis olisi korjata)
- Ovet jäätyvät kiinni pakkasella. Ei saa auki kuin sorkkaraudalla, sillä ovenkahva jää muutoin käteen. Kiva yllätys, jos pitää äkkiä lhteä vaikka töihin tai jotain.
- Käyntihäiriöitä jotka johtuivat jostain letkuvuodosta ja toinen sähköviasta kostealla ilmalla. Silloin tällöin aina vähän pätkii eikä vastaa kaasuun juuri yhtään.
- Toinen penkki ei kaadu enää eteen (onneksi on kuskin penkki, kun apparin puolelta kuljetaan yleensä takapenkille)
- Tuulilasinpyyhkimet pitävät outoa jurinaa ja "tarttuvat" välillä tihkuasennossa lasiin myös lämpimillä kesäsadeilmoilla.
Ei juuri muita vikoja tämän 35 tuhannen kilometrin aikana ole ilmaantunut. Nyt toimii kuin enkeli ja tosi tyytyväinen olen kyllä Puntoon Hieno auto! Ehkä tällä vielä pari vuotta ajelee, kun on jo peräti 235 tkm mittarissa jo.
Ei nämä silti näin halvalle autolle aivan ilmaisia kilometrejä ole olleet.- Puntolainen nuori
Ai niin olihan tässä vielä kytkin, joka luisti ja se piti myös korjata jossain 225 km kohdilla...
- Elmeri 7
Minä korjaan päivitäin kaikelaisija autoja Ainova auto jossa ei ole sähkövikoja jos ei nitä joku ole tehnyt 12v suojakunit nivelissä alapallo nivelet kaikki kunossa alalavetin takimaiset kumipuslat pehnevät maksaa 9e kapale mene 10 minuttija kun vaihtaa tosi toimiva auto vähä ruokanen
- fiitmänni
Itselläni Fiat stilo 1.6 vm. 2003 165 tuhatta ajettu. Ei yhtään vikoja ollut. Ajakaa niillä fiiateilla niin ei tule vikoja. Itselläni ei taida olla maanantai kappale
- Vikojen lähde
Kannattaa pysyä kaukana fiiateista ja pysyä vain laatumerkeissä! Meidän parkkihalissa viereisellä paikalla on yksi fiat ja siitä tarttunut kaikenlaista vikaa (ovet ei aukea sähköiseti, takaluukku ei mene kiinni pakkasella) meidän -05 passattiin. Ihmettelin miten voi olla näin paljo sähkövikoja laatuautossa, kunnes huomasin viereisellä paikalla olevan fiiatin.
- juupista
Meillä stilo multiwagon 2003. Ei ole muuta tehty. kun ajettu. Nyt kilometrejä 198 000 ja hyvin pelittää. Tai no, nyt pakkasilla ei meinannut hanttimiehen puoleinen ovi aueta, mutta siihenkin auttoin hiustenkuivaaja. Harmittaa, kun vaihtaisin uuteen fiatiin, mutta ei ole mihin vaihtas.
- Onahan niitä
Croma? Bravo? Onahan näitä.....
- päivitä kalenterisi
Onahan niitä kirjoitti:
Croma? Bravo? Onahan näitä.....
Mitä osaa ilmauksesta "uusi" et ymmärtänyt? Cromaa ei ole valmistettu vuosiin eikä Stilon korvanneesta Bravosta tehty farkkuversiota, vaikka näin lupailtiin. Mikä on järjettömyyden huippu, koska varsin maukkaan näköisen farkustakin olisi saanut siihen kun olisi lätkäissyt 1,6/2,0 l dieselin tai puolitoistasataaheppaisen bensaturbon koristeeksi vielä kaksoiskytkinvaihteiston (jollainen konsernilla kyllä on, mutta saatavilla vain Alfaan), niin olisi japseilla ja korealaisilla ollut ihmettelemistä!
500C lienee sekin takakonttinsa osalta surkean pieni MW Stiloon verrattuna tähän ei ole saatavilla kuin "mopon moottoreita" -> jäljelle jää ainoastaan Fiatiksi brändätty Dodge Freemont, joka on sitten jo melkoinen laiva miten se kestävyys (ei ole yleensä tällaiset jenkkien tekeleet tässä lajissa mainetta niittäneet, pata on Fiatin, mutta alustan nivelet yms. näissä kuulemma/muistaakseni antautuu).
- fiat brava 99
fiatin viat:
- ei lähtenyt aina avaimella käyntiin (ajonesto päällä)
- yksi ikkuna ei pysynyt kiinni
- kun saavutti normaalin käyntilämpötilan niin sammutti auton.
- kun ohitti rekkaa moottoritiellä, auto sammui, eikä lähtenyt enää käyntiin.- hmmmmm
Ajonestoviat ja lukuiset sähköviat voi johtua huonosta akusta ja/tai latauslaitteesta.
Tuo lämpimänä sammuminen voisi johtua ehkä jäähdytysjärjestelmästä ja sen termostaatista ((juuttumisongelma) pitäs vaihtaa) tai anturivika jne.. nekin kun tulevat käyttöikänsä päähän joskus... nuokin viat siis ovat ihan korjattavissa kun vie ammattilaiselle.
Onneksi sentään ohitit moottoritiellä, etkä maantiellä.
Muutenkin ne viat kasaantuu, jos jättää auton huoltamatta... sit on käsissä melkoinen murheenkryyni jos ei huollata autoansa asiallisesti... - hmmmmm
hmmmmm kirjoitti:
Ajonestoviat ja lukuiset sähköviat voi johtua huonosta akusta ja/tai latauslaitteesta.
Tuo lämpimänä sammuminen voisi johtua ehkä jäähdytysjärjestelmästä ja sen termostaatista ((juuttumisongelma) pitäs vaihtaa) tai anturivika jne.. nekin kun tulevat käyttöikänsä päähän joskus... nuokin viat siis ovat ihan korjattavissa kun vie ammattilaiselle.
Onneksi sentään ohitit moottoritiellä, etkä maantiellä.
Muutenkin ne viat kasaantuu, jos jättää auton huoltamatta... sit on käsissä melkoinen murheenkryyni jos ei huollata autoansa asiallisesti...Ihan mielenkiinnosta googlailin, niin tuo sammuilu voi johtua ruiskurele viasta ja/tai kampiakselin asentoanturiviasta.
- YxMarja
Mikä mahtaa olla syynä kun Fiat Stiloni JTD vm 2004 nypyttää (nykii) kierroksilla 1700-2000 ei uskalla ottaa kiihdytyksessä yli 2000 kierroksia nykimisen vuoksi.
- hohhohohohoho
Sulla on varmaan sytytyspuolavikaa tai tulpissa toivomisen varaa tai märät tulpat jne... Eli periaatteessa sytytysvikaa todennäkösesti. Tulee vastaan millätahansa merkillä, kun autolla ajetaan tarpeeksi ja ikää tulee. Voi olla, että jos on pesty moottoritila, niin siinä voi olla syypää nro 1.
- FunFiat
Oma Fiattini, naapurin lapset tykkää tulla katselemaan ja kuuntelemaan kun yritän startata. On ääntä kun ilotulituksessa, tärinää ja savua. Mutta paikaltaan se ei ole liikkunut enää pitkään aikaan. Harmi juttu sinänsä, kun on kerran vielä tämän vuoden malliakin.
- 10+2=12
Fiatista on moneksi. Jopa lapsia sillä voi ilahduttaa.
Hassua että ääntä lähtee jo starttauksen yrityksestä. Yleensä starttauksesta aiheutuu jotain ääntä. Ja starttuksen välittömänä seurauksen, varsinkin Fiateissa, on moottorin käynnistyminen välittömästi. Tietenkin sillä edellytyksellä että polttoainetta on riittävästi.
Tankkaa Fiatisi.
- vaihtoväli
Myös naisissa on tyyppivikaa: alapää vuotaa kerran kuussa, aika ajoin ei seksi maistu ja ne lähtee herkästi nosteleen. Myös naputusta ym. ärsyttävää ääntä esiintyy tasasin väliajoin. Vuodot vähenevät kun ikää alkaa mittariin kertyä, mutta muut oireet pahenee.
- Kulta, kuis ois pikane suihi otto?
- Emmää ny millä jaksa ko päätäki särkke.
- Ei se mitää, mää runkka veslassii, nii juo sää se aamul. - petojensukua
Ne täytyis paalata heti satamassa eli ei päästää jakoon olis vähempi murheita.
- F.I.A.T.
Oikeinkirjoitus ei taida olla parhaita puoliasi. Kyllä maailmassa pilkkuja riittää, eivät ne kesken lopu.
- diego.
Fiatti on yksi surkeimmista kyhäelmistä mitä maailmalta löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs541708- 161574
- 821393
- 1741386
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3031317- 201258
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti98975Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä61958Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33923- 347845