Minun pieni tarinani

Zara

Olen lyhyt, turha minun on katsoa malleja ja ajatella että haluaisin olla sellainen luuviulu.. Koska minusta ei koskaan tule sellaista. Ei pitkää ja hoikkaa.

Olen koukussa laihduttamiseen ja painontarkkailun suhteen niin neuroottinen kuin ihminen voi olla. Painoni heiluu siinä 45 kilon rajamailla ja pituutta on huimat 160 senttiä.

Olenko tyytyväinen ? En ole en. Haluaisin aina vain laihtua lisää. Ja olen ikuisella laihdutuskuurilla.

Haluan epätoivoisesti laihtua koska minä en näe muuta kuin lihavan ihmisen ja surulliset kasvot. Jotenkin olen ajatusmaailmaltani kai niin kieroutunut että oletan hymyn palaavan kasvoilleni sitten kun olen laihempi.

En pidä tästä ajattelutavasta. Mutta en pääse siitä eroonkaan. Ja kuitenkin, onko kukaan koskaan täysin tyytyväinen itseensä ? Tuskin.

Silti elämä mikä pyörii ruuan ympärillä ja päivittäisen lenkin vetämisen armoilla, on kammottavaa.

Olen heilunut kuilun partaalla jo monta vuotta. vielä en ole pudonnut rämähtäen alas. Olen sitä moneen otteeseen toivonut ja rukoillut että joku tuuppaisi minut tuosta jyrkänteeltä alas ja saisin ikuisen rauhan.

Täällä vielä ollaan. JA kuitenkin liian usein saan itseni kiinni siitä että toivon kuolemaa, ennemmin kuin yhtään lisäkiloa.

6

1069

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annalii

olen nyt 22 vuotias ja tekstisi oli kuin omasta päästäni.aloitin painon tarkkailun jo 13 vuotiaana jolloin laihdutin itseäni tosi paljon ja vaikka kaikki oli vain lapsenpyöreyttä.
      siitä lähtien olen ajtellut painoani.
      Nyt kaikki on jo kuitenkin mennyt noin ...pahaksi...kuten sinullakin.juoksín kesälomalla 6 päivänä viikossa lenkin ja jos joku olisi pakottanut jättämään sen väliin olisin pillahtanut itkuun ja en olisi uskaltanut syödä mitään..mutta lenkki salli minun syödä.nyt alkoi koulu ja päivät menee miettiessä että "pakko mennä lenkille tänään" ja kaikki pyörii sen ympärillä,että kunhan vain ehtisin käydä tänään lenkillä...en jaksaisi enää..ja kun lisää vielä sen että en voi ottaa rennosti syömisen suhteen...(varsinkaan silloin jos en ole käynyt lenkillä) nykyään en voisi kuvitellakaan meneväni ystävieni kanssa johonkin kuppilaan ja ottaa hyvällä omatunnolla toisten seurana jotain pientä syötävää,koska silloin on tehtävä taas lenkki....ruoka on mielessäni koko ajan ja koulussa en osta ruokatunnilla ruokaa,koska en tiedä miten se on tehty ja mitä siihen on laitettu..tyydyn vain leipään ja omenaan..tms..ruoka pyörii mirlessä koko ajan..ja se etten vain missään nimessä syö liikaa...näitä ajatuksia on hieman vaikea selvästi kirjoittaa,mutta tiedät kai mitä tarkoitan...ja tuokin on totta että myös minä kuvittelen elämäni muuttuvan paremmaksi laihtumisen myötä ja luulen saavuttavani onnen..mutta taas joudun pettymään...en tiedä kuinka kauan tätä jaksan koska luulen että pahemmaksi vielä muuttuu....toivoisin että löytäisin sen onnellisuuden keinolla millä hyvänsä...

• opiskelija

Te ootte sairaita,siis mielisairaita..ja teil on tosi paha käyttäytymishäiriö.Jos ootte normaalipainosia,ni mix pitäs laihduttaa!?OOn 20.v ja 156/43..eli olenko mä lihava?Saatana vieköön!Mä treenaan 4-6 kertaa viikos kuntosalil tunnin verran kerrallaan,ja uskaltaako joku tyhmä viel väittää,et MÄ olisin lihava tai pitäs laihduttaa,ku oon reilusti alipainoinen!!!!!!!!!!

• Zara
        opiskelija kirjoitti:

Te ootte sairaita,siis mielisairaita..ja teil on tosi paha käyttäytymishäiriö.Jos ootte normaalipainosia,ni mix pitäs laihduttaa!?OOn 20.v ja 156/43..eli olenko mä lihava?Saatana vieköön!Mä treenaan 4-6 kertaa viikos kuntosalil tunnin verran kerrallaan,ja uskaltaako joku tyhmä viel väittää,et MÄ olisin lihava tai pitäs laihduttaa,ku oon reilusti alipainoinen!!!!!!!!!!

Mikä sä olet täällä ketään haukkumaan. Ole alipainoinen ja treenaa kuule ihan niin paljon kuin halaut. Jos sä haluat elää niin.

Onko se sulle joku ongelma että jollain on ehkä vaikeampaa asioiden kanssa. Mulla on muutenkin todettu psyykkisiä häiriöitä, mm. masennusta.

Ja tämä syömiseen liittyvä ongelma on yksi psyykkinen häiriö niiden joukossa.

Et sä kenellekään masentuneelle varmaan alkais samalla syyttävästi mäkättämään, vai ? Ehkä alkaisitkin.

Onneksi et ole mun tuttavapiiriin kuuluva. Mulla on ystäviä ja ihana mies, jotka tietää mun ongelmasta ruuan ja painon suhteen. Ne hyväksyy sen ja yrittää auttaa. Mutta siitä ei ole hyötyä koska en itse ole vielä valmis hoitosuhteeseen ja tekemään asioille jotain. Minusta ei ole siihen, olen heikko sen myönnän.

Mutta älä silti ole tuollainen. Jos itselläsi olisi sama ongelma, et varmaan haluaisi että ihmiset hyökkää silmille.

Mä olen painanut pahimmillaan 40 kiloa. En ollut itseeni edes silloin tyytyväinen. Nytkin se luku on vain 5 kilon päässä.

Sinä et ymmärrä. Joten painu treenaamaan aivosi pihalle.

• opiskelija
        Zara kirjoitti:

Mikä sä olet täällä ketään haukkumaan. Ole alipainoinen ja treenaa kuule ihan niin paljon kuin halaut. Jos sä haluat elää niin.

Onko se sulle joku ongelma että jollain on ehkä vaikeampaa asioiden kanssa. Mulla on muutenkin todettu psyykkisiä häiriöitä, mm. masennusta.

Ja tämä syömiseen liittyvä ongelma on yksi psyykkinen häiriö niiden joukossa.

Et sä kenellekään masentuneelle varmaan alkais samalla syyttävästi mäkättämään, vai ? Ehkä alkaisitkin.

Onneksi et ole mun tuttavapiiriin kuuluva. Mulla on ystäviä ja ihana mies, jotka tietää mun ongelmasta ruuan ja painon suhteen. Ne hyväksyy sen ja yrittää auttaa. Mutta siitä ei ole hyötyä koska en itse ole vielä valmis hoitosuhteeseen ja tekemään asioille jotain. Minusta ei ole siihen, olen heikko sen myönnän.

Mutta älä silti ole tuollainen. Jos itselläsi olisi sama ongelma, et varmaan haluaisi että ihmiset hyökkää silmille.

Mä olen painanut pahimmillaan 40 kiloa. En ollut itseeni edes silloin tyytyväinen. Nytkin se luku on vain 5 kilon päässä.

Sinä et ymmärrä. Joten painu treenaamaan aivosi pihalle.

Múl on ollut itsellänikin syömishäiriö,mut oon päässy siitä..mulla kans ihana mies,joka aina kokkaamas joka ilta mulle illallista,syödään 1 ateria päiväs yhdessä..joskus myös aamupala jos ehitään samaan aikaan aamiaispöytään.Mun pointti vaan oli se,et ei kannata ainakaan vahdata syönkö nyt perunaa,riisiä,vaaleata "lihottavaa leipää"..siis syökää,mitä haluatte ja milloin tahdotte,jos esim. nälkä on tai muuten vain tekee mieli!! Ei kannata ainakaan laihdutuspuheita,jos on normaalipainoinen.

• *Mä*

...Juttu mulla. Ja mä oon viellä lyhyempi ko sä,vaivaset 154cm... Painan nyt 35kg,eli anorektikko olen. Ikää on 17,marraskuussa 18v.
      Mä tiedän että tää on hullua,loputon laihduttaminen. Silti sitä vaan haluaa olla koko ajan laihempi ja laihempi. :/

• Kokemuksen äänellä

Niin, kokemuksesta voin sanoa, että ihan turha se on odottaa, että kun laihdut vielä pari kiloa, olet sinut itsesi kanssa... Mulla on pituutta 173, ja kun painoni oli 50 (eli olin jo alipainoinen), niin ajattelin, että 45 olisi justiinsa hyvä. No, sitten oltiin kohta 45:ssä, mutta sekään ei riittänyt, ei edes 40. 35:een asti pääsin, kunnes jouduin sairaalaan. Nyt olen melkein terve, enkä edes omista vaakaa. Samantekevää, mitä se näyttää, ei se mua onnelliseksi oisi tehnyt, vaikka olisin painanut 10 kg!

P.S yritä päästä hoitoon, joohan?
      Voimia! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      146
      4896
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      18
      3527
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      158
      3347
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      32
      2808
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      94
      2560
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1853
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      8
      1468
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1462
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      136
      1389
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1267
    Aihe