Talutusvinkkejä?

channel-x

Aloin hiljattain hoitaa appaloosatammaa, joka osaa toisinaan olla bitch isolla B:llä. :D En ole vielä voittanut sen kunnioitusta, joten tänäänhän neiti melkein päätti jyrätä mut ja syöksähti varoittamatta tien viereen syömään ruohoa. Pää ei meinannut nousta millään kunnes lopulta lahjoin sen, että sain sen tarhaan. Miten saan tällaisen hevosen kunnioituksen taluttaessa ja millä konsteilla turvallisinta taluttaa?

1

138

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja tyttö

Itse teen juuri tälläisille haastavammille talutettaville niin, että kun lähden taluttamaan annan ihan pitkää riimua ja varmistan että hevonen seuraa minua. Jos hevonen yrittää yhtään tulla liian lähelle käännyt rinta sitä kohti ja nostan käden ylös. Jos hevonen ei pysähdy alan heilutella riimunarua ees taas. Jos hevonen ei reagoi (tarkoitus olisi saada se peruuttamaan) alan heiluttaa riimua kohti hevosta. Heti kun tulee yksikin asken taakseppäin pitää heilutus lopettaa.
      Missään vaiheessa ei saa itse hermostua ja ryhdin pitää olla suorassa ja katse suoraan kohti hevosta. Tämä pysäytys kannattaa ensin tehdä tarhassa sillä usein hevoset eivät tiedä kuinka toimia tässä tilanteessa ja voivat koettaa lähteä jopa eteenpäin. Myös jos hevonen pysähtyy jo käden noustessa tai sinun kääntyessä ei heilutusta tarvita.
      Nuissa tilanteissa joissa hevonen on jäänyt syömään kannattaa ensin koettaa nykien vetää päätä pois ja sitten napauttaa riimunarulla lautasille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      18
      1158
    2. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      57
      955
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      923
    4. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      52
      849
    5. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      761
    6. 61
      715
    7. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      81
      696
    8. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      81
      655
    9. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      37
      650
    10. Ei mitään käytöstä

Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su
      Ähtäri
      29
      596
    Aihe