Aloin hiljattain hoitaa appaloosatammaa, joka osaa toisinaan olla bitch isolla B:llä. :D En ole vielä voittanut sen kunnioitusta, joten tänäänhän neiti melkein päätti jyrätä mut ja syöksähti varoittamatta tien viereen syömään ruohoa. Pää ei meinannut nousta millään kunnes lopulta lahjoin sen, että sain sen tarhaan. Miten saan tällaisen hevosen kunnioituksen taluttaessa ja millä konsteilla turvallisinta taluttaa?
Talutusvinkkejä?
1
87
Vastaukset
- hoitaja tyttö
Itse teen juuri tälläisille haastavammille talutettaville niin, että kun lähden taluttamaan annan ihan pitkää riimua ja varmistan että hevonen seuraa minua. Jos hevonen yrittää yhtään tulla liian lähelle käännyt rinta sitä kohti ja nostan käden ylös. Jos hevonen ei pysähdy alan heilutella riimunarua ees taas. Jos hevonen ei reagoi (tarkoitus olisi saada se peruuttamaan) alan heiluttaa riimua kohti hevosta. Heti kun tulee yksikin asken taakseppäin pitää heilutus lopettaa.
Missään vaiheessa ei saa itse hermostua ja ryhdin pitää olla suorassa ja katse suoraan kohti hevosta. Tämä pysäytys kannattaa ensin tehdä tarhassa sillä usein hevoset eivät tiedä kuinka toimia tässä tilanteessa ja voivat koettaa lähteä jopa eteenpäin. Myös jos hevonen pysähtyy jo käden noustessa tai sinun kääntyessä ei heilutusta tarvita.
Nuissa tilanteissa joissa hevonen on jäänyt syömään kannattaa ensin koettaa nykien vetää päätä pois ja sitten napauttaa riimunarulla lautasille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863287Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921879Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871723- 1441571
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621433
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur941355Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671351Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001304- 861247