Fiat Stilo kytkimen kesto?

Stilo_kuski

Mitenkä muilla on kytkin kestänyt? Omassa 1.6 Stilossa (2003) on jo pidemmän aikaa kytkin ravistellut aina, kun kylmänä lähtee ajamaan. Kun moottori on lämmennyt ja lämpö johtunut kytkimeen, niin ei se lämpimänä enää ravistele, mutta aina aamulla kun lähtee, niin kyllä ravistaa!

Pelkään vaan, että kytkimen pinnat on oikeasti loppu. Jonain kauniina päivänä paukahtaa kesken ajon kytkinlevyt rikki ja sitten vasta remonttia onkin edessä!

Itse olen ajanut auto kovalla kädellä, joten tiedän kytkimen taatusti kuluneen käytössäni. Ja olihan autoni jollain naisella ainakin 60 000 tkm:n verran ennen kuin ostin sen. En tiedä paljonko tämä nainen luistatteli kytkintä...

Miten pitkän muilla kestänyt kytkin?
Paljonko tuli remontille hintaa?

5

1322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stilo2

      Kestänyt perusajossa 130thk ja 10 vuotta. Joskus, etenkn kylmällä, 2 vaihde ei mene kunnolla päälle ( ei mene suoraan 1:seltä) vaan joutuu vaihtamaan vapaan kautta. Muuten ihan hyvin toiminut enkä muuten mitään vikaa ole huomannut

    • stilomies-2

      Kytkimen kestäminen on ihan tarkkaan käyttäjästä kiinni. Aina on niitä kytkimen luistattajia ja kovilla kierroksilla lähtijöitä, joiden kytkin ei kestä tuota 60tkm:a. Meikän stilossa on nyt liki 90tkm, eikä mikään taivaan toimintavikaa. Yleensä kytkin menee vaihtoo 120-150tkm välillä. Useimmiten auto vaihtuu ennekuin kytkin. Remonttihinnoista en osaa sanoa mitään, kun vaihdan itse.

    • ominaisuus

      Taitaa mennä ominaisuuskategoriaan.

      Oma Stiloni oli eläkeläispapan sisäänajama = takajarrut täysin jumissa, palat piloille lasittuneet jne. Näin sitä rahaa säästetään, kun ei känkkäriä käytetä eikä paljoa jarrupoljintakaan.

      Kytkin ravisteli ihan samalla lailla 30-70 tkm välin, mitä itse autolla ajoin. Eli tosiaan vain ja ainoastaan kylmästartin jälkeen. Jopa lohkolämmittimen käyttö poisti ilmiön.

      • Stilo_kuski

        Itselläni juuri tuo sama tilanne eli vain kylmänä ravistaa. Kun on vähän aikaa ajanut ja moottori ja kytkin lämmenneet, niin ei ravista yhtään.

        Autollani on nyt ajettu 116 tkm tai jotain sinne päin. Ekat 60 000 km ajoi joku nainen, sitten auto ehti olla jossain perheessä kakkosautona jonkin aikaa ennen kuin ostin sen. Olen kolmas omistaja, joten en tunne auton ensimmäisten käyttäjien kytkimenluistattelutaipumuksia.

        Vaikea arvioida, onko kytkin oikeasti loppu vai onko tämä ns. "ominaisuus".


    • 1-kakonen

      Epäilen Stilonin kytkimen vaihdon olevan vaihdettavissa koska automaattinen sääty on kulunut loppuun. Vaihteet eivät mene kunnolla paikoillensa. Yli 200 tuhatta takanapäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8305
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4756
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3582
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      18
      1847
    6. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1717
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      363
      1602
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      66
      1263
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      280
      1162
    Aihe