Mitenkä muilla on kytkin kestänyt? Omassa 1.6 Stilossa (2003) on jo pidemmän aikaa kytkin ravistellut aina, kun kylmänä lähtee ajamaan. Kun moottori on lämmennyt ja lämpö johtunut kytkimeen, niin ei se lämpimänä enää ravistele, mutta aina aamulla kun lähtee, niin kyllä ravistaa!
Pelkään vaan, että kytkimen pinnat on oikeasti loppu. Jonain kauniina päivänä paukahtaa kesken ajon kytkinlevyt rikki ja sitten vasta remonttia onkin edessä!
Itse olen ajanut auto kovalla kädellä, joten tiedän kytkimen taatusti kuluneen käytössäni. Ja olihan autoni jollain naisella ainakin 60 000 tkm:n verran ennen kuin ostin sen. En tiedä paljonko tämä nainen luistatteli kytkintä...
Miten pitkän muilla kestänyt kytkin?
Paljonko tuli remontille hintaa?
Fiat Stilo kytkimen kesto?
5
1342
Vastaukset
- stilo2
Kestänyt perusajossa 130thk ja 10 vuotta. Joskus, etenkn kylmällä, 2 vaihde ei mene kunnolla päälle ( ei mene suoraan 1:seltä) vaan joutuu vaihtamaan vapaan kautta. Muuten ihan hyvin toiminut enkä muuten mitään vikaa ole huomannut
- stilomies-2
Kytkimen kestäminen on ihan tarkkaan käyttäjästä kiinni. Aina on niitä kytkimen luistattajia ja kovilla kierroksilla lähtijöitä, joiden kytkin ei kestä tuota 60tkm:a. Meikän stilossa on nyt liki 90tkm, eikä mikään taivaan toimintavikaa. Yleensä kytkin menee vaihtoo 120-150tkm välillä. Useimmiten auto vaihtuu ennekuin kytkin. Remonttihinnoista en osaa sanoa mitään, kun vaihdan itse.
- ominaisuus
Taitaa mennä ominaisuuskategoriaan.
Oma Stiloni oli eläkeläispapan sisäänajama = takajarrut täysin jumissa, palat piloille lasittuneet jne. Näin sitä rahaa säästetään, kun ei känkkäriä käytetä eikä paljoa jarrupoljintakaan.
Kytkin ravisteli ihan samalla lailla 30-70 tkm välin, mitä itse autolla ajoin. Eli tosiaan vain ja ainoastaan kylmästartin jälkeen. Jopa lohkolämmittimen käyttö poisti ilmiön.- Stilo_kuski
Itselläni juuri tuo sama tilanne eli vain kylmänä ravistaa. Kun on vähän aikaa ajanut ja moottori ja kytkin lämmenneet, niin ei ravista yhtään.
Autollani on nyt ajettu 116 tkm tai jotain sinne päin. Ekat 60 000 km ajoi joku nainen, sitten auto ehti olla jossain perheessä kakkosautona jonkin aikaa ennen kuin ostin sen. Olen kolmas omistaja, joten en tunne auton ensimmäisten käyttäjien kytkimenluistattelutaipumuksia.
Vaikea arvioida, onko kytkin oikeasti loppu vai onko tämä ns. "ominaisuus".
- 1-kakonen
Epäilen Stilonin kytkimen vaihdon olevan vaihdettavissa koska automaattinen sääty on kulunut loppuun. Vaihteet eivät mene kunnolla paikoillensa. Yli 200 tuhatta takanapäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346