Miehelle lapsi

panikoiva morsmaikku

Hei,olen tilanteen ja mahdollisuuden välimaastossa.Tapaamani mies, jota nyt rakastan, ja kaikintavoin ehjäämme toisiaamme, haluaisi lapsen ja hänen biologinen kellonsa tikittää.Itse en ole sitoutumiskammoisena ja rankan elämän käyneenä varma kykenenkö olemaan miehen kanssa tai äiti (ainakaan yh:na) lapselle lopunikää.Miehelle halauaisin toisaalta tämän ilon suoda koska tiedän että mies kovasti lasta toivoo ja sivusta olen lähisuvussa seurannut millaisen aukon lapsettomuus voi miehen elämään tehdä,vaikka se oikea rouva löytyisikin mutta liian myöhään.Kysymys jonka esitän on, että onko moraalitonta naisena tehdä lapsi miehelle,jos vaikka parin vuoden päästä käy niin että ero tulee,ja jättäisi lapsen miehelle joka lasta kovasti toivoo ja olisi hyvä isä.Aikomuksena olisi ainakin yrittää elää miehen kanssa ja hoitaa ja rakastaa lasta ensimäiset vuodet.Onko väärin?
Yleensähän lapset jää mahdollisessa erossa naiselle, mutta entä toisinpäin jos nin on parempi.En tiedä omia resurssejani ennenkuin kokeilee.Haluaisin kuitenkin lapsen hyvän miehen kanssa ja suoda lapsen tälle miehelle.Neuvoja?

51

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provoko?

"Aikomuksena olisi ainakin yrittää elää miehen kanssa ja hoitaa ja rakastaa lasta ensimäiset vuodet.Onko väärin?" On väärin, ei lasta ns. tehdä kenenkään toisen toiveen takia, kummankin pitää haluta sitä lasta, lasta on lopunikäinen "projekti"...

Siis rakastaa lasta lapsen ensimmäiset vuodet.....vain ensimmäisetkö vuodet......

Parempi kun kohdallasi unohdat nyt ihan kokonaan lasten hankinnan. Ja eihän se ole suinkaan varmaa että mahdollisen eron tullessa mies edes haluaisi lasta luokseen asumaan...

• mies haluaa lapsen!

Mistä luit etten rakastaisi lasta ja olisi lapsen elämässä jos sattuisi huonosti käymään tai omat voimat suhteessa ja vanhemmuudessa loppumaan.

"Aikomuksena olisi ainakin yrittää elää miehen kanssa ja hoitaa ja rakastaa lasta ensimäiset vuodet."

Tiedän ja tunnen miehen ja sen että hän on kovin surullinen kun ei sitä omaa lasta ole. Mistä miehetkään tietää aikooko nainen hoitaa lasta jos jää yh:ksi?
        Pyytäisin ettet vääristelisi tahallasi ketjuani.Onko liikaa pyydetty?

• näinkö käsket?

Ihanko kokonaan loppuiäksi sinä nimetön palstakirjoittaja kehotat tai suorastaan käsket minua unohtamaan lastenteon?Näinkö on?

Et ehkä ymmärtänyt tekstiäni.Epäröin monestakin syystä koska minulla on itselläni avioeronneet vanhemmat ja eroja nyt sattuu.Onko kovinkaan moni mieskään niin valmis ottamaan lasta itselleen jos mahdollinen ero tulee, jos nainen on alunperin ollut se joka enemmän lasta on halunnut. Toki haluan, mutta jos voimat loppuu..

• Ei hyvä

Kukaan ei tiedä 100% varmasti miten elämä kulkee ja tuleeko ero vai ei. Tai millaista sen lapsen kanssa on. Ja moni isäkin jättää lapsen äidille. Mutta kannattaako lapsen tekoon ryhtyä, jos on noin epävarma ja suunnittelee moisia?

Ja onhan se kurja jos lapsi ei ole tekemissä isänsä tai äitinsä kanssa tai äiti/isä jopa vihaa lastaan. Mielestäni ei pitäisi tehdä lasta vain toisen mieliksi.
      Moraalittomampaa tosin ehkä olisi jos olisit jo päättänyt erota miehestä. Ja sinun pitää kyllä kertoa suunnitelmistasi miehelle. Eli kaiken tämän minkä kirjoitit täällä.

Onhan näitä jotka tekee "yksin" lapsen. Mutta silloin ei lapsen tarvitse kokea vanhempien eroa. Eli nythän ajattelet, että olet alkuun lapsen kanssa ja sitten häippäset? Tuliko mieleen sekin, että ensimmäinen tai kaksi ensimmäistä vuotta on usein ne rankimmat ajat? Ei lapsi ole mikään harrastus tai postimyynnistä tilattu paketti, jonka voi palauttaa jos ei miellytä. Että kokeilen vaikka ihan pari viikkoa miltä tuntuu ja jos ei ota sujuakseen niin lopetan, eihän sitä tiedä jos ei kokeile... Järki käteen!

• rakastaisin tottakai

Mistä te hyvät ihmiset luette väärin en ole missään sanonut että alkaisin vihaamaan lastani tai että en näkisi tai pitäisi yhteyttä lapseeni!!!Tottakai pitäisin yhteyttä lapseeni ja näkisin lastani omien resurssieni mukaan. Kaikki ihmiset ei ole niin vahvasta puusta veistettyjä kuin sinä olet.Mulla on takana hyvinkin rankka elämä ja siksi tämä lapsiasia on vakavan mietinnän alla.Onko se kummempaa jos mahdollisessa erossa lapset jää miehelle. Elämme nykyajassa!

• ei ole postipaketti

"Onhan näitä jotka tekee "yksin" lapsen. Mutta silloin ei lapsen tarvitse kokea vanhempien eroa. Eli nythän ajattelet, että olet alkuun lapsen kanssa ja sitten häippäset? Tuliko mieleen sekin, että ensimmäinen tai kaksi ensimmäistä vuotta on usein ne rankimmat ajat? Ei lapsi ole mikään harrastus tai postimyynnistä tilattu paketti, jonka voi palauttaa jos ei miellytä. Että kokeilen vaikka ihan pari viikkoa miltä tuntuu ja jos ei ota sujuakseen niin lopetan, eihän sitä tiedä jos ei kokeile... Järki käteen!"

Aivan.Tässä onkin kyse siitä että tuskin koskaan tulen tämän vahvemmaksi.Mies haluaa lapsen ja hankkisimme sen yhdessä ja hoitaisimme tottakai.Entä jos omat voimani hiipuvat ja ero tulee ja lapsi jää miehelle.Onko se lopulta sen kummempaa.

• Ei hyvä
        rakastaisin tottakai kirjoitti:

Mistä te hyvät ihmiset luette väärin en ole missään sanonut että alkaisin vihaamaan lastani tai että en näkisi tai pitäisi yhteyttä lapseeni!!!Tottakai pitäisin yhteyttä lapseeni ja näkisin lastani omien resurssieni mukaan. Kaikki ihmiset ei ole niin vahvasta puusta veistettyjä kuin sinä olet.Mulla on takana hyvinkin rankka elämä ja siksi tämä lapsiasia on vakavan mietinnän alla.Onko se kummempaa jos mahdollisessa erossa lapset jää miehelle. Elämme nykyajassa!

En tarkoittanutkaan, että välttämättä alat vihaamaan lasta, mutta sekin on mahdollista. Täältäkin on saanut lukea kirjoituksia joissa nainen on miehen mieliksi tehnyt lapsen ja sitten alkanut vihaamaan lasta. Mutta ihan hyvä jos et aio häipyä kuin pie... Saharaan.

Eroja tulee (ja ovat aika yleisiäkin valitettavasti) kuten jo kirjoitinkin, että kukaan ei tiedä 100% varmaksi kestääkö suhde. Ei olekaan eroa jääkö lapset äidille vai isälle. Vaan sillä, että jos on ollut kovin epävarma jo lasta "tehdessä", että haluaako lasta ja tekee lapsen toisen mieliksi. Ja suunnittelee jo ennen kuin lapsi on edes laitettu aluille, että antaa lapsen miehelle, jos ei homma suju. Ja tekee lapsen "kokeilumielessä". Perheen lisäys on iso askel ja luonnollisesti se varmaan monia pelottaa ja mietityttää jonkin verran.

Tämä nyt on minun mielipiteeni, kun niitä nyt kysyit, vaikka mielipiteeni ei sinua miellytä. Omasta mielestäni sinun ei kannata ottaa edes lemmikkiä, jos et ole valmis sitoutumaan siihen. Vaikka moni hylkääkin lemmikinsä tai ilmoittaa lehdessä, että "annetaan hyvään kotiin". Kun söpö karvaturri kasvoikin vasikan kokoiseksi tai oli turhan pitkäikäinen ja sitoi liikaa. Lasta ei nyt sentään voi ihan noin vaan antaa pois onneksi.

Ja asiat pitää tosiaan tehdä kumppanille selväksi, jolloin peli on reilu ainakin häntä kohtaan.

• hei hetkinen...
        Ei hyvä kirjoitti:

En tarkoittanutkaan, että välttämättä alat vihaamaan lasta, mutta sekin on mahdollista. Täältäkin on saanut lukea kirjoituksia joissa nainen on miehen mieliksi tehnyt lapsen ja sitten alkanut vihaamaan lasta. Mutta ihan hyvä jos et aio häipyä kuin pie... Saharaan.

Eroja tulee (ja ovat aika yleisiäkin valitettavasti) kuten jo kirjoitinkin, että kukaan ei tiedä 100% varmaksi kestääkö suhde. Ei olekaan eroa jääkö lapset äidille vai isälle. Vaan sillä, että jos on ollut kovin epävarma jo lasta "tehdessä", että haluaako lasta ja tekee lapsen toisen mieliksi. Ja suunnittelee jo ennen kuin lapsi on edes laitettu aluille, että antaa lapsen miehelle, jos ei homma suju. Ja tekee lapsen "kokeilumielessä". Perheen lisäys on iso askel ja luonnollisesti se varmaan monia pelottaa ja mietityttää jonkin verran.

Tämä nyt on minun mielipiteeni, kun niitä nyt kysyit, vaikka mielipiteeni ei sinua miellytä. Omasta mielestäni sinun ei kannata ottaa edes lemmikkiä, jos et ole valmis sitoutumaan siihen. Vaikka moni hylkääkin lemmikinsä tai ilmoittaa lehdessä, että "annetaan hyvään kotiin". Kun söpö karvaturri kasvoikin vasikan kokoiseksi tai oli turhan pitkäikäinen ja sitoi liikaa. Lasta ei nyt sentään voi ihan noin vaan antaa pois onneksi.

Ja asiat pitää tosiaan tehdä kumppanille selväksi, jolloin peli on reilu ainakin häntä kohtaan.

etkö sä vähän mee nyt kaikintavoin rajojen yli kun väität (ja millä kokemuksella) että ap alkaisi jopa vihaamaan lastaan mikä on epätodennäköistä..

ap ei vaikuta epävarmalle vaan sanoo rohkeasti julman suoraan sen mitä varmaan aika moni vanhempi miettii omassa päässään, mites nää julkut jotka sutii suhteesta toiseen, lapsia on vaikka kenen kanssa ja se on vain hienoa.

kypsempää musta on miettiä asian kaikkia mahdollisia puolia ennenkuin rakakuden huumassa todella ryhtyy toimeen tai käy vahinko-monet elää kulissiakin, pa. on sentään rehellinen joten siitä pisteet! :))

• miten on?

Onko sitten parempi että mies kuolee lapsettomana kuin että saisi toivomansa pojan?Ymmärtääkö monikaan nainen miehen lapsettomuudesta johtuvaa surua.Vai ettekö oikein usko miehen täyspainoiseen vanhemmuuteen.Olisihan lapsella kuitenkin se yksi vahva, häntä halunnut vanhempi jos toinen ei arjessa enää jaksaisikaan mutta olisi lapsen elämässä ja mahdollisesti huoltajana osittain jos ero tulisi.

• Ei hyvä

Vai lapsen pitää olla vielä poikakin... Mitä jos tuleekin tyttö? Teetkö toisen ja kolmannenkin jne., kunnes mies saa mitä on toivonut? Mahtaako mies olla valmis useammankin lapsen yksinhuoltajaksi?

Oletteko kuinka kauan olleet yhdessä ja kuinka kauan harkinneet lasta?
        Oletteko keskustelleet yhdessä ajatuksistasi ja siitä että mahdollisesti jättäisit lapsen miehelle?

Moni pariskunta eroaa, jos toinen haluaa lapsen ja toinen ei. Lasta haluava etsii kumppanin, joka haluaa lapsen. Eikä toinen tee lasta vaan toisen mieliksi. En varmaankaan olisi tehnyt puolisoni kanssa lasta, jos hän olisi kertonut minulle tuon minkä kirjoitit. Mutta en tunne miestäsi ja mitä hän ajattelee asiasta. Onko hän pyytänyt sinua tekemään lapsen ja kertonut kuinka paha paikka hänelle olisi jos jäisi lapsettomaksi? Jotkut ovat valmiita tekemään lapsen vaikka parisuhde ei ole niin kovin vakaalla pohjalla, toiset taas haluaa naimisiin jne.

Itse pelkäät, että et ole valmis kumppanisi kanssakaan kasvattamaan lasta ja kumppanisi pitäisi olla valmis yksinhuoltajaksi. Mitä jos hän jätääkin lapsen sinulle?

"olen lähisuvussa seurannut millaisen aukon lapsettomuus voi miehen elämään tehdä". Nyt onkin kyse sinun kumppanistasi, ei kestään sukulaisestasi tai muusta miehestä. Onko hän puhunut, että ehdottomasti haluaa lapsen ja ei halua kuolla lapsettomana jne.? Vai onko nämä vain sinun ajatuksiasi?

Itse vaan olen sitä mieltä, että molempien pitäisi lasta haluta ei vaan toisen.

• miksi kääntelet?
        Ei hyvä kirjoitti:

Vai lapsen pitää olla vielä poikakin... Mitä jos tuleekin tyttö? Teetkö toisen ja kolmannenkin jne., kunnes mies saa mitä on toivonut? Mahtaako mies olla valmis useammankin lapsen yksinhuoltajaksi?

Oletteko kuinka kauan olleet yhdessä ja kuinka kauan harkinneet lasta?
        Oletteko keskustelleet yhdessä ajatuksistasi ja siitä että mahdollisesti jättäisit lapsen miehelle?

Moni pariskunta eroaa, jos toinen haluaa lapsen ja toinen ei. Lasta haluava etsii kumppanin, joka haluaa lapsen. Eikä toinen tee lasta vaan toisen mieliksi. En varmaankaan olisi tehnyt puolisoni kanssa lasta, jos hän olisi kertonut minulle tuon minkä kirjoitit. Mutta en tunne miestäsi ja mitä hän ajattelee asiasta. Onko hän pyytänyt sinua tekemään lapsen ja kertonut kuinka paha paikka hänelle olisi jos jäisi lapsettomaksi? Jotkut ovat valmiita tekemään lapsen vaikka parisuhde ei ole niin kovin vakaalla pohjalla, toiset taas haluaa naimisiin jne.

Itse pelkäät, että et ole valmis kumppanisi kanssakaan kasvattamaan lasta ja kumppanisi pitäisi olla valmis yksinhuoltajaksi. Mitä jos hän jätääkin lapsen sinulle?

"olen lähisuvussa seurannut millaisen aukon lapsettomuus voi miehen elämään tehdä". Nyt onkin kyse sinun kumppanistasi, ei kestään sukulaisestasi tai muusta miehestä. Onko hän puhunut, että ehdottomasti haluaa lapsen ja ei halua kuolla lapsettomana jne.? Vai onko nämä vain sinun ajatuksiasi?

Itse vaan olen sitä mieltä, että molempien pitäisi lasta haluta ei vaan toisen.

Mihin kohtaan sussa tämä niin koskee kun pitää käännellä kaikki asiat mullinmallin väärinpäin.Etkö sä osaa lukea vai miksi et ymmärrä mitä ap:n teksissä sanotaan.

" Itse pelkäät, että et ole valmis kumppanisi kanssakaan kasvattamaan lasta ja kumppanisi pitäisi olla valmis yksinhuoltajaksi. Mitä jos hän jätääkin lapsen sinulle?"

Siksihän ap. tätä asiaa pohtiikin. Mitä jos, mitä jos..Miten meistä kukaan joka perhettä tai avioliittoa on perustamassa voi olla mistään 100 % varma. On vain uskottava toisen sanaan ja toivottava parasta.

Onhan nykyisin myös koeputkihedelmöityksiä. Yksin elävä vanhempi haluaa lapsen eikä isästä ole tietoa. Tässä tapauksessa mahdollisen eron sattuessa lapsella olisi molemmat vanhemmat jotka rakastavat ja välittävät lapsesta tapahtui mitä tapahtui.

• näitä töissä....
        miksi kääntelet? kirjoitti:

Mihin kohtaan sussa tämä niin koskee kun pitää käännellä kaikki asiat mullinmallin väärinpäin.Etkö sä osaa lukea vai miksi et ymmärrä mitä ap:n teksissä sanotaan.

" Itse pelkäät, että et ole valmis kumppanisi kanssakaan kasvattamaan lasta ja kumppanisi pitäisi olla valmis yksinhuoltajaksi. Mitä jos hän jätääkin lapsen sinulle?"

Siksihän ap. tätä asiaa pohtiikin. Mitä jos, mitä jos..Miten meistä kukaan joka perhettä tai avioliittoa on perustamassa voi olla mistään 100 % varma. On vain uskottava toisen sanaan ja toivottava parasta.

Onhan nykyisin myös koeputkihedelmöityksiä. Yksin elävä vanhempi haluaa lapsen eikä isästä ole tietoa. Tässä tapauksessa mahdollisen eron sattuessa lapsella olisi molemmat vanhemmat jotka rakastavat ja välittävät lapsesta tapahtui mitä tapahtui.

Jos mies häipyis ja toi ei jaksais, niin huostaan sekin päätyisi.
        Idealistista haihattelua, kasvaisi aikuiseksi.

• ap.
        näitä töissä.... kirjoitti:

Jos mies häipyis ja toi ei jaksais, niin huostaan sekin päätyisi.
        Idealistista haihattelua, kasvaisi aikuiseksi.

Mitä jos minkätahansa perheen äiti jää auton alle tai kuolee syöpään eikä miehestä ole huoltajaksi?

• ja siinä toinen...
        ap. kirjoitti:

Mitä jos minkätahansa perheen äiti jää auton alle tai kuolee syöpään eikä miehestä ole huoltajaksi?

Se minkätahansa perheen äiti on hankkinut lapsen sillä perusteella, että molemmat pystyy hoitaan sitä. Ei sillä, että ei ainakaan itse jaksa.

• ap. vastaa
        ja siinä toinen... kirjoitti:

Se minkätahansa perheen äiti on hankkinut lapsen sillä perusteella, että molemmat pystyy hoitaan sitä. Ei sillä, että ei ainakaan itse jaksa.

Miksi miehet saa luovuttaa spermaansa muille naisille tai siittää jonkun naisen raskaaksi vaikkei aio lasta hoitaa?

Yrittänyttä ei laiteta ;)

• ugpön
        ap. vastaa kirjoitti:

Miksi miehet saa luovuttaa spermaansa muille naisille tai siittää jonkun naisen raskaaksi vaikkei aio lasta hoitaa?

Yrittänyttä ei laiteta ;)

No sellainenkin on järjetöntä. Ei se lapsi ole pakkomielle, joka on aivan välttämättä saatava. On sitä elämää muutakin.

Adoptio on keksitty.

• dfklssdlkökgdfö

Entäs jos mies huomaakin, että lapsi on rasittava kun vaatii jatkuvaa hoivaa ja läsnäoloa. Eikä jaksakaan aikuisten oikeasti sitä hoitaa. Tämä on ihan tavallisissa parisuhteissa yleinen ilmiö. Monista miehistä ei ole lapsen päähoitajaksi, vaikka niin saatat miehestä muuten sellaista päätellä. Sinä olet sitten puutteellisine resursseinesi itse vastuussa lapsesta. Mitä teet annatko lapsen huostaan, kun kumpikaan ei jaksa hoitaa? Jos miehellä ei ole lapsia ennestään, et voi tietää onko hänestä osallistuvaksi hoivaavaksi isäksi. Tämä on fakta ja valitettavasti omakohtaisesti kantapään kautta koettuna.

• mielenkiintoista...

aika rumaa tekstiä sulta kertoa mielipiteitäsi "faktoina" että ap: lapsi joutuisi huostaan, eikä miehestä ole lapsen kasvattajaksi ja hultajaksi!!!

mies on jo kypsemmällä iällä kuten ap. sanoi ja on hyvä isä kuten ap sanoi miksi väität ettei miehestä olisikaan isäksi, ovatko miehet sinusta lähtökohtaisesti huonompia vanhempia, ja nainen vain pystyy kasvattajaksi

• Mutu
        mielenkiintoista... kirjoitti:

aika rumaa tekstiä sulta kertoa mielipiteitäsi "faktoina" että ap: lapsi joutuisi huostaan, eikä miehestä ole lapsen kasvattajaksi ja hultajaksi!!!

mies on jo kypsemmällä iällä kuten ap. sanoi ja on hyvä isä kuten ap sanoi miksi väität ettei miehestä olisikaan isäksi, ovatko miehet sinusta lähtökohtaisesti huonompia vanhempia, ja nainen vain pystyy kasvattajaksi

"mies on jo kypsemmällä iällä kuten ap. sanoi ja on hyvä isä kuten ap sanoi ".

Tarkoitat varmaan, että olisi ei, että on hyvä isä. Miehellähän ei ole vielä lapsia?

• dfklssdlkökgdfö
        mielenkiintoista... kirjoitti:

Vaikka miten mies olisi vanhempi ja kypsän oloinen vanhemmaksi niin silti todellisuus voi olla se ettei miehestä ole hoivaajaksi. Itse asiassa riski kasvaa iän myötä, kun ollaan ehditty kangistua kaavoihin ja tottua vapauksiin. En tiedä olisiko aloittajan miehestä hoivaavaksi lapsen kasvattajaksi, mutta eipä sitä voi kukaan tietää, ei ap eikä edes ap:n mies. Kun ei ole lasta niin ei voi tietää miten siihen reagoi. Todellisuus lävähtää naamalle vasta sitten kun se oma lapsi on siinä 24/7 hoidettavana. Valitettavasti kaikista miehistä ja naisista ei ole siihen hommaan. Jos epäilee jaksamistaan jo valmiiksi, niin missään nimessä toisen mieliksi lapsen tekoon ei kannata ryhtyä. Varsinkaan sillä ajatuksella, että se toinen sitten hoitaa, jos en jaksakaan. Järki hoi!

• lopeta jo
        dfklssdlkökgdfö kirjoitti:

Vaikka miten mies olisi vanhempi ja kypsän oloinen vanhemmaksi niin silti todellisuus voi olla se ettei miehestä ole hoivaajaksi. Itse asiassa riski kasvaa iän myötä, kun ollaan ehditty kangistua kaavoihin ja tottua vapauksiin. En tiedä olisiko aloittajan miehestä hoivaavaksi lapsen kasvattajaksi, mutta eipä sitä voi kukaan tietää, ei ap eikä edes ap:n mies. Kun ei ole lasta niin ei voi tietää miten siihen reagoi. Todellisuus lävähtää naamalle vasta sitten kun se oma lapsi on siinä 24/7 hoidettavana. Valitettavasti kaikista miehistä ja naisista ei ole siihen hommaan. Jos epäilee jaksamistaan jo valmiiksi, niin missään nimessä toisen mieliksi lapsen tekoon ei kannata ryhtyä. Varsinkaan sillä ajatuksella, että se toinen sitten hoitaa, jos en jaksakaan. Järki hoi!

Lapsie ei siis suoda kaikille, vain vahvoille ja rikkaille, sitäkö yrität sanoa?

Turhaan käytät voimasanoja argumentoinnissasi kuten "äly hoi!".

Miten niin miehen ei tarvitse ottaa vastuuta haluamastaan ja kinuamastaan lapsesta, jos sen näkee jo silmistä että lapsettomuus todella sattuu? Miksi sä yrität vängätä että mies olisi jotenkin paska? Onko oma miehesi jotenkin paska vai onko sulla niin huonoja kokemuksia kaikista miehistä? En todellakaan tajua jankutustasi.

• ap.
        lopeta jo kirjoitti:

Lapsie ei siis suoda kaikille, vain vahvoille ja rikkaille, sitäkö yrität sanoa?

Turhaan käytät voimasanoja argumentoinnissasi kuten "äly hoi!".

Miten niin miehen ei tarvitse ottaa vastuuta haluamastaan ja kinuamastaan lapsesta, jos sen näkee jo silmistä että lapsettomuus todella sattuu? Miksi sä yrität vängätä että mies olisi jotenkin paska? Onko oma miehesi jotenkin paska vai onko sulla niin huonoja kokemuksia kaikista miehistä? En todellakaan tajua jankutustasi.

Miksi mies ei voi olla yhtä hyvä lapsen ensisijainen huoltaja kuin nainen on se ydinkysymys tässä.

Vielä kerran: Haluan kyllä lapsen ja olen suhteessa miehen kanssa mutta yksin en lasta lähtisi hankkimaan, tämän miehen kanssa sen voisin tehdä koska tiedän että jos omat voimat ei riitä, mies kyllä haluaa lasta niin paljon että mahdollisessa erossa lapsi jäisi miehelle. Kyseeseen varmaan tulisi jonkinlainen yhteishuoltajuus omien voimieni mukaan - ja jos huonosti kävisi tottakai huoltaisin lasta kaikin keinoin itse.

Miksi lasta ei voi huoltaa pääasiallisesti mies, lapsen isä?

• ap.
        Mutu kirjoitti:

"mies on jo kypsemmällä iällä kuten ap. sanoi ja on hyvä isä kuten ap sanoi ".

Tarkoitat varmaan, että olisi ei, että on hyvä isä. Miehellähän ei ole vielä lapsia?

En ymmärrä lausettasi. Siitä vaikuttaisi puuttuvan joku sana. Opettele kirjoittamaan.

Mistä syystä mutuilet kun et ole miestä edes nähnyt? Oletko jokin meedio?

• ap. kysyy vielä..

Että ihanko tavallinen ilmiö ettei miehet välitä lapsistaan.??Johan on paksua! Kuinkas monessa lapsiperheessa sinä olet elänyt tai onko oma isäsuhteesi jättänyt jonkinlaisen syvän trauman kun tuollaista väität. Ihan samanlaisina huoltajina mä näen sekä miehen että naisen, isänä ja äitinä. Riippuen enemmän resursseista.

"Entäs jos mies huomaakin, että lapsi on rasittava kun vaatii jatkuvaa hoivaa ja läsnäoloa. Eikä jaksakaan aikuisten oikeasti sitä hoitaa. Tämä on ihan tavallisissa parisuhteissa yleinen ilmiö. Monista miehistä ei ole lapsen päähoitajaksi"

• sladksdlgfskgl
        ap. kirjoitti:

Miksi mies ei voi olla yhtä hyvä lapsen ensisijainen huoltaja kuin nainen on se ydinkysymys tässä.

Vielä kerran: Haluan kyllä lapsen ja olen suhteessa miehen kanssa mutta yksin en lasta lähtisi hankkimaan, tämän miehen kanssa sen voisin tehdä koska tiedän että jos omat voimat ei riitä, mies kyllä haluaa lasta niin paljon että mahdollisessa erossa lapsi jäisi miehelle. Kyseeseen varmaan tulisi jonkinlainen yhteishuoltajuus omien voimieni mukaan - ja jos huonosti kävisi tottakai huoltaisin lasta kaikin keinoin itse.

Voi hyvä tavaton. Miehen lapsen kaipuu ja lapsettomuuden tuska ovat tottakai hänen todellisia tunteitaan. Mutta edelleen silti lapsiperheen todellisuuden iskiessä päin näköä, voikin käydä niin ettei hänestä ole lapsen pääasialliseksi hoivaajaksi, jolloin sinä vajavaisine voiminesi kuitenkin joudut lapsen hoitamaan. Halu ja kyky ovat kaksi aivan eri asiaa. Yritän vain estää sinua tekemästä hirvittävää virhettä elämässäsi.

On hyviä hoivaavia isiä, mutta mistään et voi tietää millainen isä mies on ennenkuin oma lapsi on siinä 24/7.

Minkä ikäinen olet ja kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Jos alle 30-vuotias ja suhde alle 3-vuotias niin kehottaisin jättämään asian hautumaan. Mies voi biologisessa ehdä lapsia vaikka kuinka vanhana.

• ap. vastaa
        sladksdlgfskgl kirjoitti:

Voi hyvä tavaton. Miehen lapsen kaipuu ja lapsettomuuden tuska ovat tottakai hänen todellisia tunteitaan. Mutta edelleen silti lapsiperheen todellisuuden iskiessä päin näköä, voikin käydä niin ettei hänestä ole lapsen pääasialliseksi hoivaajaksi, jolloin sinä vajavaisine voiminesi kuitenkin joudut lapsen hoitamaan. Halu ja kyky ovat kaksi aivan eri asiaa. Yritän vain estää sinua tekemästä hirvittävää virhettä elämässäsi.

On hyviä hoivaavia isiä, mutta mistään et voi tietää millainen isä mies on ennenkuin oma lapsi on siinä 24/7.

Minkä ikäinen olet ja kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Jos alle 30-vuotias ja suhde alle 3-vuotias niin kehottaisin jättämään asian hautumaan. Mies voi biologisessa ehdä lapsia vaikka kuinka vanhana.

Onko mies sen kummempi ihminen kuin nainenkaan? Sinusta kukaan mies ei taida olla hyvä vanhempi? vai suotko miehelle oikeuden valehdella ja se on ok.

Voi hyvänen aika sentään, tunnetko sinä yhtään luotettavaa ja mukavaa miestä?

Olen 30-vuotias.

• sladksdlgfskgl
        ap. vastaa kirjoitti:

Onko mies sen kummempi ihminen kuin nainenkaan? Sinusta kukaan mies ei taida olla hyvä vanhempi? vai suotko miehelle oikeuden valehdella ja se on ok.

Voi hyvänen aika sentään, tunnetko sinä yhtään luotettavaa ja mukavaa miestä?

Olen 30-vuotias.

Miehissä on paljon hyviä vanhempia, mutta heistäkin sen piirteen saa selville vasta kun oma lapsi on siinä arjessa mukana 24/7.
        Tunnen luotettavia ja mukavia miehiä, jopa olen kohta ollut 15 vuotta naimisissa sellaisen kanssa. Mutta ei hänestäkään olisi pienten lasten pääasialliseksi hoitajaksi, vaikka hyvä ja kiltti mies muuten on. Hän rakastaa lapsiaan ja myös minua. Ja mielestäni hänkin oli aivan täydellinen isäkandidaatti silloin aikanaan. Realiteetit lapsen syntymän jälkeen vaan ovat kovin erilaiset niistä ruusunpunaisista haaveista, joiden vallassa sinäkin vielä pyörit. Lapsiperheiden elämä on hetkittäin ihan helvetin rankkaa ja eivät kaikki kestä sitä.

Lopetan tämän keskustelun tähän, koska et näytä asian ydintä ymmärtävän. Etpä mitenkään asiaa lapsettomana varmaan voikaan ymmärtää. No, jos ryhdyt tuohon hommaan niin kahden vuoden sisällä ymmärrät mistä realiteeteista puhun.

• Jeah
        sladksdlgfskgl kirjoitti:

Miehissä on paljon hyviä vanhempia, mutta heistäkin sen piirteen saa selville vasta kun oma lapsi on siinä arjessa mukana 24/7.
        Tunnen luotettavia ja mukavia miehiä, jopa olen kohta ollut 15 vuotta naimisissa sellaisen kanssa. Mutta ei hänestäkään olisi pienten lasten pääasialliseksi hoitajaksi, vaikka hyvä ja kiltti mies muuten on. Hän rakastaa lapsiaan ja myös minua. Ja mielestäni hänkin oli aivan täydellinen isäkandidaatti silloin aikanaan. Realiteetit lapsen syntymän jälkeen vaan ovat kovin erilaiset niistä ruusunpunaisista haaveista, joiden vallassa sinäkin vielä pyörit. Lapsiperheiden elämä on hetkittäin ihan helvetin rankkaa ja eivät kaikki kestä sitä.

Lopetan tämän keskustelun tähän, koska et näytä asian ydintä ymmärtävän. Etpä mitenkään asiaa lapsettomana varmaan voikaan ymmärtää. No, jos ryhdyt tuohon hommaan niin kahden vuoden sisällä ymmärrät mistä realiteeteista puhun.

Meilläkin mies puhu kaikenlaista, että miten lapsen hoito ja kotityöt ym. jaetaan ja millainen isä hän sitten olisi ja kasvatusasioista puhuttiin jne. Mutta helpommin sanottu kuin tehty. Usein se yllättää, että millaista se sitten oikeasti on sen lapsen kanssa.

• Pohdintoja
        ap. kirjoitti:

Niin valitettavasti voi käydä vaikka niin huonosti, että isä kuolee kun lapsi on pieni ja jäät yksin lapsen kanssa. Näitä kaikkia asioita on hyvä miettiä, että mitäs sitten.

En ymmärrä miksi vaikutat niin agressiiviselta ja hermostut heille, jotka on eri mieltä vaikka itsekin ensimmäisessä viestissäsi kysyt, että onko väärin tai moraalitonta? Ja nyt ihmettelet muiden paheksuntaa ja sinun mielestäsi asiassa ei ole mitään kummallista/väärää? Mitä mieltä mies itse on? Koitin lukea viestejä, mutta se ei oikein selvinnyt.

Olet itsekin kokenut vanhempiesi avioeronkin, joka on osa syy empimiseen tai niin ymmärsin.

Ei ole kyse vain siitä kumpi lasta huoltaa mies vai nainen. Eikä sinun sukupuolellasi, monet vastaisi varmaan samoin, vaikka olisit mies. Mielestäni et vain ole ymmärtänyt kirjoittajien pointtia.

Haluaisitko lapsen, jos mies ei niin kovasti haluaisi? Onko sulla muita syitä haluta lapsi, kun nämä miestä koskevat syyt?

• Mutu
        ap. kirjoitti:

En ymmärrä lausettasi. Siitä vaikuttaisi puuttuvan joku sana. Opettele kirjoittamaan.

Mistä syystä mutuilet kun et ole miestä edes nähnyt? Oletko jokin meedio?

Tarkoitin, että kukaan ei voi olla hyvä tai huono isä, jos ei hänelle ole yhtään lasta. Ei voi sanoa, että mies ON hyvä isä. Mutta voi sanoa, että mies OLISI hyvä isä. Tai hänestä TULISI hyvä isä.

Kirjoitin ehkä sekavan lauseen, mutta kyllä sullakin kirjoitusvirheitä on lauseissasi. Pilkkuja puuttuu ym. En ole meedio, mutta itse tunnut olevan miehen suhteen aikamoinen meedio. Ja viesti oli tarkoitettu nimimerkille "mielenkiintoista", ei sulle ap....

• inö

Jos noin paljon pohdit, niin ei kyllä kannata.

• --sivusta!!

ootko itse liian tyhmä pohtimaan mahdollisten tekojesi seurauksia, sellainen "mitäs tuosta - tyyppi" ??

• inö
        --sivusta!! kirjoitti:

ootko itse liian tyhmä pohtimaan mahdollisten tekojesi seurauksia, sellainen "mitäs tuosta - tyyppi" ??

Toi pohtiminen osoittaa lähinnä sen ettei hänellä ole halua äitiyteen, vaan haluaa miellyttää miestä. Lapsen saannin pitäis lähtee omasta halusta, eikä siksi, että haluaa antaa toiselle vauvan, vaikkei sitä itse jaksa.

• ap.
        inö kirjoitti:

Toi pohtiminen osoittaa lähinnä sen ettei hänellä ole halua äitiyteen, vaan haluaa miellyttää miestä. Lapsen saannin pitäis lähtee omasta halusta, eikä siksi, että haluaa antaa toiselle vauvan, vaikkei sitä itse jaksa.

On halua äitiyteen. Älä vääristele!

• inö
        ap. kirjoitti:

On halua äitiyteen. Älä vääristele!

Lähinnä puhut siitä miten haluat antaa lapsen toiselle.
        Et siitä miten itse haluat äidiksi.

• ap.
        inö kirjoitti:

Lähinnä puhut siitä miten haluat antaa lapsen toiselle.
        Et siitä miten itse haluat äidiksi.

Onhans e tavallaan "antamista" kun mies sitä enemmän haluaa. Ilman miestä en lasta tekisi esim yksinhuoltajana. Kuinka moni muukaan tekisi jos tietäisi?

• uböiu
        ap. kirjoitti:

Onhans e tavallaan "antamista" kun mies sitä enemmän haluaa. Ilman miestä en lasta tekisi esim yksinhuoltajana. Kuinka moni muukaan tekisi jos tietäisi?

Aika moni, tosin ne haluaakin lapsen.

• 17000 on liikaa

Et ole vastuussa siitä että miehesi on jäänyt lapsettomaksi. Eikä ole sinun asia häntä siitä "pelastaa" Tekstisi vaikuttaa kypsymättömältä, ja sinulla on itselläsikin epäilyitä kyvyistäsi äitinä. Mieti asiaa ihan rauhassa. Miehen biologinen kello ei tikitä samalla lailla kuin naisen. Mieti kykyjäsi vanhemmuuteen vastuuta ja motiiviasi tähän hömpötykseen.

• eihyväpäivä

Lasta ei pidä tehdä, jos ei ole mahdollisuutta huolehtia siitä itse. Koskaan ei voi tietää milloin toinen lähtee täältä. Voi tulla ero tai toinen voi kuolla. Mitä ap tekee siinä tilanteessa? Jos hankkii lapsen yksin esim. keinohedelmöityksellä, kannattaa etukäteen miettiä lapsen huoltajuutta kuoleman varalta. Se, että synnyttää lapsen, vaikka tietää ettei välttämättä jaksa lapsen kanssa on vastuutonta.

• ap.

Ap hoitaa siitä tapauksessa lapsen. On mahdollisuuksia mutta ei niin paljon kuin miehellä.

• ap.

Mikä ero mielestäsi sitten on siihen että nainen voi saada lapsen koeputkihedelmöityksellä yksin mutta auta armias jos joku nainen haluaisi tehdä lapsen miehelle ja toimia vielä omien voimiensa mukaan tälle äitinä, se on ehdoton ei ei.

Huomaatko miten paljon edullisempi mun ja miehen tekemän lapsen tilanne olisi kuin yksinelävän koeputkihedelmöityksellä lapsen hankkivan naisen? Aika paljonkin. Lapsella olisi kaksi toisiaan vielä rakastavaa vanhempaakin.

• eihyväpäivää
        ap. kirjoitti:

Mikä ero mielestäsi sitten on siihen että nainen voi saada lapsen koeputkihedelmöityksellä yksin mutta auta armias jos joku nainen haluaisi tehdä lapsen miehelle ja toimia vielä omien voimiensa mukaan tälle äitinä, se on ehdoton ei ei.

Huomaatko miten paljon edullisempi mun ja miehen tekemän lapsen tilanne olisi kuin yksinelävän koeputkihedelmöityksellä lapsen hankkivan naisen? Aika paljonkin. Lapsella olisi kaksi toisiaan vielä rakastavaa vanhempaakin.

Yksin saavan pitää miettiä kaikki etukäteen, koska elämästä ei koskaan tiedä.

Sinä et mielestäsi jaksa arkea lapsen kanssa kovin kauan. Joten lapsi olisi miehen varassa.

Puhun nyt suoraan. Tekstisi on lapsellista, ja se saa epäilemään joko henkisiä resursejasi tai terveyttäsi. Kolmikymppinen nainen ei kirjoita noin lapsellisesti. Onko oikein, että miesystäväsi käyttää sinua lapsensaantiin, vaikka tietää, ettet välttämättä pysty äitiyteen. Tiedän ettet ajattele tätä loogisesti tai pitkällä tähtäimellä. Mieti kuitenkin lapsen kannalta. Mitä haluat periyttää lapselle. Kuinka lapsesi suhtautuisi poissaoloosi?, Mikä on miehesi motiivi haluta lapsi,
        mieluumin kuin parisuhde sinun kanssasi lapsettomana. Kumpi on tärkeämpi sinä vai halu saada lapsi.

Olisin samaa mieltä, jos kysyvänä olisi mies, joka haluaa antaa lapsen, muttei usko jaksavansa sen kanssa.

Olen pahoillani, jos loukkasin sinua. Halusin puhua suoraan, koska olet joka kommenttiin jonka olet saanut, väittänyt vain vastaan, vaikka itse kysyit mielipidettä.

• ap. vastaa

Sitten varman kukaan ei voi lisääntyä koska ikinä EI voi olla 100 % varma jos toinen lähtee. Koskee siis sekä naisia että miehiä. Tulemme kuolemaan suupuuttoon!

• ap. vastaa
        eihyväpäivää kirjoitti:

Yksin saavan pitää miettiä kaikki etukäteen, koska elämästä ei koskaan tiedä.

Sinä et mielestäsi jaksa arkea lapsen kanssa kovin kauan. Joten lapsi olisi miehen varassa.

Puhun nyt suoraan. Tekstisi on lapsellista, ja se saa epäilemään joko henkisiä resursejasi tai terveyttäsi. Kolmikymppinen nainen ei kirjoita noin lapsellisesti. Onko oikein, että miesystäväsi käyttää sinua lapsensaantiin, vaikka tietää, ettet välttämättä pysty äitiyteen. Tiedän ettet ajattele tätä loogisesti tai pitkällä tähtäimellä. Mieti kuitenkin lapsen kannalta. Mitä haluat periyttää lapselle. Kuinka lapsesi suhtautuisi poissaoloosi?, Mikä on miehesi motiivi haluta lapsi,
        mieluumin kuin parisuhde sinun kanssasi lapsettomana. Kumpi on tärkeämpi sinä vai halu saada lapsi.

Olisin samaa mieltä, jos kysyvänä olisi mies, joka haluaa antaa lapsen, muttei usko jaksavansa sen kanssa.

Olen pahoillani, jos loukkasin sinua. Halusin puhua suoraan, koska olet joka kommenttiin jonka olet saanut, väittänyt vain vastaan, vaikka itse kysyit mielipidettä.

En voi tietää käyttääkö mieheni minua lapsensaantiin tai kumpiko meidä miehelle olisi tärkämpi, ellen sitten kurista häntä niin kauan että hän tunnustaa todelliset aikeensa. Mikään ei ole 100 % varmaa. Kuinka moni lopulta tietää näitä?
        Ja jos käyttäisikin ja päätyisimme muutaman vuoden päästä lapsen saannista eroon, olisi lapsella joka tapauksessa 2 vanhempaa.

Miksi sinä väität etten pysty äitiyteen OLLENKAAN kun et tunne minua?

Sitä mietin toki, miten lapsi suhtautuisi poissaolooni, mutta uskon että miehen halu ja rakkaus lasta kohtaan korvaavat aika monta muuta juttua. Yhdellä miehelä voi olla enemmän antaa kun isolla kusipäisellä suurperheellä.

Minä oikeastaan ajattelen nimenomaan loogisella tähtäimellä koska jos saisin lapsen tälle miehelle, lapseni asiat olisivat paljon apremmin kuin että esimerkiksi tekisin lapsen jollekin kusipäälle joka olisi huono isä ja roolimalli.

Mies nyt saatuu vain pitämään lapsista ja sen näkee miten hän tarkkailee pienten lasten puuhasteluja.

• jankuta vaan
        ap. vastaa kirjoitti:

En voi tietää käyttääkö mieheni minua lapsensaantiin tai kumpiko meidä miehelle olisi tärkämpi, ellen sitten kurista häntä niin kauan että hän tunnustaa todelliset aikeensa. Mikään ei ole 100 % varmaa. Kuinka moni lopulta tietää näitä?
        Ja jos käyttäisikin ja päätyisimme muutaman vuoden päästä lapsen saannista eroon, olisi lapsella joka tapauksessa 2 vanhempaa.

Miksi sinä väität etten pysty äitiyteen OLLENKAAN kun et tunne minua?

Sitä mietin toki, miten lapsi suhtautuisi poissaolooni, mutta uskon että miehen halu ja rakkaus lasta kohtaan korvaavat aika monta muuta juttua. Yhdellä miehelä voi olla enemmän antaa kun isolla kusipäisellä suurperheellä.

Minä oikeastaan ajattelen nimenomaan loogisella tähtäimellä koska jos saisin lapsen tälle miehelle, lapseni asiat olisivat paljon apremmin kuin että esimerkiksi tekisin lapsen jollekin kusipäälle joka olisi huono isä ja roolimalli.

Mies nyt saatuu vain pitämään lapsista ja sen näkee miten hän tarkkailee pienten lasten puuhasteluja.

Et tiedä, ja se on ok?
        Kannattaako sun kysellä mielipidettä, kun loppujen lopuksi jankutat vaan.

Olen nähnyt tapauksia, joissa lapsia hankitaan, vaikkei kyvyt riitä. Mutta kun luullaan että pystytään siihen.

Sulle voi olla hankalaa ymmärtää, että ihmiset näkee tilanteenne paljon realistisemmin, kuin sinä.

• 2233

Lienee provo koko aloitus.

• 19tiina80

Ihmettelen vastauksia ja niiden sävyä...

Onko tuo ap:n aloitus nyt niin erikoinen? Ovatko kaikki hyväksyttävät vanhemmat vain niitä, jotka kyselemättä ja innosta puhkuen lapsenhankintaan ryhtyvät? Eikö ole vain tolkullista järjellä miettiä jaksamistaan, ja molempien puolisoiden sitoutumista lapseen jne?

Veljeni perhe on vähän tuohon tyyliin muodostunut kuin ap omaa lähtökohtaansa kuvaa. Veljeni halusi lapsia. Hänen vaimonsa ei. Puhuivat asiasta keskenään avoimesti, juuri siitäkin että jos homma jostain syystä menee ihan puihin ja kälyni ei jaksa lapsiperhe-elämää, lapset jäävät veljelleni. Käly aikoi yhteyttä lapsiin silloinkin pitää ja taloudellisen vastuunsa kantaa. Käly siis suostui veljeni mieliksi yrittämään perheenlisäystä, ja heille kaksi lasta syntyikin (ovat nyt 14 ja 11). Ovat yhdessä edelleen. Veljeni on ollut ehkä hiukan aktiivisempi lastenhoidossa ja käyttänyt siihen enemmän aikaa kuin käly, mutta kai se menee luonnostaan niin, jos hän enemmän perhettä on kaivannutkin. Ei käly ole millään tavalla huono äiti.

• evszzzz

Luitko ihan varmasti tekstin. Ja sitten mietit miksi vastaajat eivät ole samaa mieltä.

• 19tiina80
        evszzzz kirjoitti:

Luitko ihan varmasti tekstin. Ja sitten mietit miksi vastaajat eivät ole samaa mieltä.

Luin, luin.

Totta kai ihanteellinen tilanne on se, että kaksi vanhempaa haluaa molemmat lasta ja molemmat aikovat lastansa täysipainoisesti hoitaa.

Mutta eikö nyt kuitenkin ole aika yleistä, että vain toinen vanhemmista on varsinaisesti "vauvakuumeessa" - yleensä nainen - ja mies sitten suostuu hankkeeseen, koska se kumppanille on niin tärkeää. Vaikka ei itse oikeastaan halua, eikä ole varma jaksaako lapsen kanssa. Mutta on valmis kantamaan vastuunsa, joskin oletuksena on että jos katastrofi käy niin se vauvakuumeisempi tulee olemaan lähivanhempi.

Eikö tuo ole ihan yleistä? Eikä siitä reuhkata palstoilla ettei tuollaisessa tilanteessa pitäisi lapsia edes hankkia. Pikemminkin kehoitetaan naista vain reippaasti hankkiutumaan raskaaksi, jos mies vähän empiikin, kyllä käytäntö sitten isäksi kasvattaa.

• Mitähän sanoisivat?
        19tiina80 kirjoitti:

Luin, luin.

Totta kai ihanteellinen tilanne on se, että kaksi vanhempaa haluaa molemmat lasta ja molemmat aikovat lastansa täysipainoisesti hoitaa.

Mutta eikö nyt kuitenkin ole aika yleistä, että vain toinen vanhemmista on varsinaisesti "vauvakuumeessa" - yleensä nainen - ja mies sitten suostuu hankkeeseen, koska se kumppanille on niin tärkeää. Vaikka ei itse oikeastaan halua, eikä ole varma jaksaako lapsen kanssa. Mutta on valmis kantamaan vastuunsa, joskin oletuksena on että jos katastrofi käy niin se vauvakuumeisempi tulee olemaan lähivanhempi.

Eikö tuo ole ihan yleistä? Eikä siitä reuhkata palstoilla ettei tuollaisessa tilanteessa pitäisi lapsia edes hankkia. Pikemminkin kehoitetaan naista vain reippaasti hankkiutumaan raskaaksi, jos mies vähän empiikin, kyllä käytäntö sitten isäksi kasvattaa.

Et tainnut lukea....
        Vaikuttiko ap siltä, että häntä kannataa kannustaa lapsen saantiin.
        Minun mielestäni näitä tapauksia on muutenkin liikaa.
        Ehkä hänen kannattaisi kysyä asiasta sukulaisilta ym...

• Entä mies?

Mitä mies on itse mieltä vai oletko puhunut jo hänen kanssaan vai miettinyt vasta omassa päässäsi ja täällä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      401
      2264
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2130
    3. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      98
      1832
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      446
      1783
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      7
      1454
    6. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      114
      1393
    7. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      227
      1056
    8. Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!

Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      936
    9. Jos totta puhutaan niin haluan mies että

N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭
      Ikävä
      75
      909
    10. Tiedäthän?

Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k
      Ikävä
      41
      852
    Aihe