Miten muissa?

Verco Af Stenråås

Miten tuo kuljettajien pukeutuminen työ-asuun (ohjesäännön muk.) muissa kaupungeissa on käytäntönä?
Tampeereella pukeutuminen on todella kirjavaa, on tennareita, lenkkareita, urheiluasuja, huppareita, likaisia farkkuja, toppahousuja, ei sukkia jaloissa ja kuraiset crocsit, likaisia T-paitoja, reisitaskuhousuja, tuntuu ja näyttää että päälle laitetaan ihan mitä sattuu? Varmaan tänäkesänä näen treen kuskilla vielä shortsit ja hawaijipaidan...
Sen ehkä voi jotenkin ymmärtää/sietää, jos maalaispirssin kuskilla on peltovermeet päällä kun lähtee kutsumme, mutta Tampereen kokoisessa kaupungissa kuljettajat ovat kuin lomalaiset juhannuksena, erittäin kirjavina...
Eikö tarkastajien pitäisi puuttua epä-asilliseen pukeutumiseen, vai onko kavereille hankala asiasta sanoa?
Miten muualla, Helsinki, Vantaa, turku, ym? Samanlaista?

11

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvostusta

      Kyllä joku nyt nukkuu - siis ei ole tehtäviensä tasalla.
      Kyllä taksitarkastajan pitäisi puuttua asiaa.

      Ymmärrän kyllä tilanteen jossa kesken vuoron vaatteet joko hajoaa tai likaantuu, niin loppuvuoro mennään ns varavaatteilla.

      Mutta töissä ollaan työasut päällä.

      Maaseutu on oma lukunsa, vaikka kyllä sielläkin melkoisesti noudatetaan taksin virallisia pukeutumisohjeita.

      Tarkku HERÄTYS!!!

      • Vellipöksyt

        No maallahan taksimiens on taksimiehen näköinenkin ja ilman yhtään tarkastajaa. Kaupunkien vellipöksyt lökärit ei omaa ammattiaan kunnioita edes pukeutumalla vaaditulla tavalla.


      • todettu on
        Vellipöksyt kirjoitti:

        No maallahan taksimiens on taksimiehen näköinenkin ja ilman yhtään tarkastajaa. Kaupunkien vellipöksyt lökärit ei omaa ammattiaan kunnioita edes pukeutumalla vaaditulla tavalla.

        Asiaa kyllä.
        Toiset arvostavat tekemistään enemmän kuin toiset, tämä näkyy myös palveluasenteessa. Maaseutu vie kyllä voiton 6-0.


      • elämää takana
        todettu on kirjoitti:

        Asiaa kyllä.
        Toiset arvostavat tekemistään enemmän kuin toiset, tämä näkyy myös palveluasenteessa. Maaseutu vie kyllä voiton 6-0.

        Asiakas ensin ja sitten rekvisiitta,siis asiallinen pukeutuminen ,ei rasvalettiä ei risupartaa ei tatuoinia. Palvelualttius on eri maalla,ja siksi asiakas haluaa sellaisen. Maalla on totuttu työntekoon eikä istumaan ja olemaan tuppisuuna. "Kravaatti" ei sovellu käytännön taksiin vaan vip ajoon.Mutta eipäs väitellä siitä enempää.


    • Näin meillä ainakin

      Paskaset ja kuluneet halpahallin farkut ja isännän hommaama,mutta kuskin maksama taksiliiton logolla oleva sininen remonttimiehen takki.Siinä uuden mersun ratissa itsensä tuntee herraksi.

    • Taxi 05800

      Kyllä taksitarkastajat saisivat puutua enemmän pukeutumiseen. Mutta... Kuskeista, kun on pula niin tässä tila.

      • johan on

        Pula kuljettajista ????
        Jos autot ovat ajossa ajovuorolistan ulkopuolella, niin ...
        ajavatko isännät enää itse lainkaan


      • Vurolista
        johan on kirjoitti:

        Pula kuljettajista ????
        Jos autot ovat ajossa ajovuorolistan ulkopuolella, niin ...
        ajavatko isännät enää itse lainkaan

        Nim. johan on. Nyt osuit asian yhtimeen. Se, että auto saa olla ajossa vuorolistan ulkopuolella on mielletty, että auto on oltava aina ajossa! Toinen ongelma siitä on se, että eräät katsovat asiakseen olla töissä silloin, kun ns. listassa ei ole vuoroa mutta ei silloin, kun listassa olisi esim. yö päivystys. Näistä johtuu mm. se, että päivisin tolpilla majailee autoja aivan tyhjänpanttina sekä se, että silloin kun ajoa olisi ei olla ajossa.

        Vanha vuorolista takaisin ja vuorottomille ei keikkaa lainkaan = vuorossa olevalla on sentään jotain tekemistä ja sitä kautta kuljettajakin saa parempaa palkkaa kun on ajoja edes vähän enemmän ilman vuorottomien seassa pyörimistä.


      • 05800
        johan on kirjoitti:

        Pula kuljettajista ????
        Jos autot ovat ajossa ajovuorolistan ulkopuolella, niin ...
        ajavatko isännät enää itse lainkaan

        Eikös tässä puhuttu kuljettajan pukeutumisesta eikä kuka sitä autoa ajaa ja milloin? Omistajapuolella on ainakin meilläpäin pukeutuminen melko asiallista. Renki puolella on vaikka mitä croksin kuluttajaa. Nyt kovin hitti näyttää olevan takki missä taksin numero ja nimi.


      • epäsiisti
        05800 kirjoitti:

        Eikös tässä puhuttu kuljettajan pukeutumisesta eikä kuka sitä autoa ajaa ja milloin? Omistajapuolella on ainakin meilläpäin pukeutuminen melko asiallista. Renki puolella on vaikka mitä croksin kuluttajaa. Nyt kovin hitti näyttää olevan takki missä taksin numero ja nimi.

        en ymmärrä minkätakia sitä kulahtanutta lippistä pitää käyttää,taksitakki ja liiton logo


      • pulaa ?? onko tod
        05800 kirjoitti:

        Eikös tässä puhuttu kuljettajan pukeutumisesta eikä kuka sitä autoa ajaa ja milloin? Omistajapuolella on ainakin meilläpäin pukeutuminen melko asiallista. Renki puolella on vaikka mitä croksin kuluttajaa. Nyt kovin hitti näyttää olevan takki missä taksin numero ja nimi.

        "Kuskeista, kun on pula niin tässä tila."

        Tuollainen kommentti jossain tuolla yläpuolella.
        Kyllähän oikeat kuljettajat loppuu jos kaikki autot yritetään pitää myös vuorojen ulkopuolella liikenteessä. Ollaan tultu melko käsittämättömääm tilanteeseen kuljettajien suhteen. Kyllä isäntien pitää myös vaatia että kuljettajiensa vaatetus olisi "ohjesäännön" mukainen, edes pääpiirteissään.

        Kyllä ammattilainen/ammattiaan arvostava pukeutuu oikein, mutta alalla on nyt valitettavasti paljon sellaisia jotka viis visaa mistään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe