Java => EXE

Javaw

Siis, ohjelmoin Javaa NetBeans-ohjelmointiympäristössä, ja siinä ohjelman voi ajaa Shift F6. Mutta mitenkäs Java-ohjelma muutetaan EXE:ksi?

8

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perus_asiat_huom

      Ei java-ohjelmaa useimmiten exe:si käännetäkkään, vaan class-tiedosto ajetaan jre:llä. Esimerkiksi 'java hello'-käsky ajaa hello.class:n
      On kyllä olemassa joitakin softia, joilla classin voi ainakin yrittää muuttaa exe:si.

    • Javaw

      Ymmärsin, että .java -tiedostot muutetaan .class -tiedostoiksi komentorivissä komennolla javac. Kun yritän kirjoittaa javac ohjelma.java, niin tulee Komentoa javac ei tunnistettu sisäiseksi eikä ulkoiseksi komennoksi, suoritettavaksi tiedostoksi tai komentojonotiedostoksi.

      Mitäs nyt?

      • perus_asiat_huom

        Jos saat tiedoston käännettyä netbeansissa, ei sinun tarvi komentorivillä käyttää kääntökäskyä javac. Mutta netbeansin ulkopuolella ajamiseen pitää käyttää käskyä java. Etsi ensiksi, missä sinun ohjelman class-tiedosto sijaitsee. Sitten lisää path-muuttujaan se hakemisto, missä sinun java.exe on. Se voi olla esimerkiksi c:\jdk1.7\jre\bin
        Sitten menet siihen hakemistoon, missä class-tiedosto on ja ajat ohjelman käskyllä java sunohjelma


    • Javaw

      Kun ei ole class-tiedostoja.

      En osaa liittää sitä mihinkään PATH-muuttujaan.

      • perus_asiat_huom

        Oletan, että sinulla on netbeansissa projekti, jossa koodaat ohjelmaa. Siinä tapauksessa classit voi olla pakattu jar-tiedostoon.
        Eikö koneeltasi löydy ohjelman nimisiä class- tai jar-tiedostoja?
        Path muutetaan control panelissa, jos käytät windowsia.
        Kuulostaa siltä että sinun kannattaisi selvittää muutama perusasia ennen java-ohjelmoinnin jatkamista.

        1. selvitä ero source-koodin(.java) ja käännetyn classin välillä
        2. selvitä mitä ovat jre,jdk ja ide(netbeans)
        3. mikä on ympäristömuuttuja ja millainen on koneen hakemistorakenne


        Ennen perusasioiden hallitsemista ohjelmointi ei kunnolla onnistu.


    • Javaw

      Homma hoidettu, javac toimii, tiedän mikä on ympäristömuuttuja yms.

    • Mitä hyötyä Java - kooditiedoston EXE:ksi muuttamisessa on? Ala kun toimii siten, että jos on tarve, ohjelman voi uudelleenkääntää ihmisen ymmärrettävään muotoon, jonka jälkeen voi ohjelmoida oman päivityksen tekemään tarvittavat muutokset koodiin.

      Paras uudelleenkääntäjä Java - koodille, mihin olen törmännyt, on Pavel Kouznetsov :in ohjelmoima Jad. Simppeli ja helppo käyttää, ja saa konekielisen koodin nopeasti ihmisen ymmärtämään muotoon.

      • HöpöLöpöPoju

        Mitenkäs tolla Eclipsellä voi projektin .JARiksi? .java tiedostot on ainoat saatavilla olevat tiedostot, eli ei mitään classeja ole saatavilla.
        Sitten vielä ap:eelle: miksi sen Exeksi halusit, kun Jarin voi suorittaa melkein millä tahansa javaa tukevalla käyttiksellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe