Tungkyss, osmakligt finlandssvenskar!

Osmakligt

19

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jag frågar
    • Ei paha

      Ei toi nyt oikeestaan niin suuri juttu ole. En usko järisyttää Eurooppaa!

      • tycker jag

        Värre saker har man sett,inget att bli hysterisk för.


    • Nehej

      Kan ni inte erkänna, att det var pinsamt?

      Nehej, svenskfinne kan inte göra det...

      • ding,dong......

        Hade det varit mindre pinsamt om hon hade kysst en man ?


    • Lez girls ok

      Det bara roligt att se när flickorna kyssar...

      • marry me.....

        Idag får vi se om det var bra eller dåligt med pussandet.


    • Mulkeroff

      Du är tammefan riktigt dum i skallen du. Fyra saker:

      1. DET ÄR EN FUCKIN' PUSS! GET VITTU OVER IT!

      2. Du sätter det här på en hel folkgrupp och antar att den andra parten i pussen också är finlandssvensk (vilket vi inte vet ett piss om), som om det skulle vara av nån betydelse.

      3. Jag antar inte att en dumskalle som du representerar alla finlandsfinnar och det är ju tur för alla. Jag vet ju att du hör till minoriteten i landet i den här frågan (http://yle.fi/uutiset/yli_puolet_tukee_sukupuolineutraalia_avioliittolakia/1921020).

      4. Det är den bästa reklamen man kan tänka sig för vårt land, men eftersom jag antar att du är en sån som står på fel sida av historien så tycker ju du inte så. Därmed HAHAHAHAHA åt dig på den punkten.

      Ja, du gissar rätt. Jag stöder en jämlik äktenskapslagstiftning med hela mitt hjärta och den KOMMER att gå igenom.

      TAHDON 2013 for the WIN!

      • inte bög

        Siegfrids förlorade totalt - det var bra.

        Folk i Europa vill inte ser sånt shit,dålig reklam för Finland.


    • Punkt slut

      Ei ole mitään väliä oliko edustajamme suomenruotsalainen, suomalainen vaiko mikä tahansa. Suomen kansa on itse valinnut hänet ja sillä siisti. Mitä tuota vatvomaan...

    • Puolustelkaa nyt...
    • Ingen logik

      Otroligt/uskomatonta!!

      Sijoittuu kolmanneksi huonoimmaksi/ blir den 24:de (av 26) och tycker ändå att hennes "var den bästa show"!!/ ja on sitä mieltä että hänellä oli "paras show"!

      Ei mitään logiikkaa!
      Hur kan det vara "det bästa show"?? Ofattbart...

      Olis hiljaa vaan!

      Ei Suomen kansa valinnut häntä että menisi sinne lesboilemaan!

      Mautonta.

      • minne för livet

        En hel del länder kom ju inte ens till finalen.Jag skäms inte för Krista och inte för kyssen heller.Jag tycker att Krista hade en bra show ,och hela laget hade gjort ett bra jobb.Krista kommer att klara sig bra i framtiden.


    • Bara patetiskt

      Ktrista bedrog Finland!

      Alla andra (utom du, som vill försvara finlandsvenskar) skäms!

      Det hela var bara patetiskt!
      Om det skulle ha varit "en bra show", så skulle inte Kristahamnat på 24:de plats!!
      Svårt att fatta?

      • 3113w

        Det finns säkert värre saker att skämmas för än en Eurovisionslåt.Vad har Kristas modersmål med saken att göra ? Lider du av svenskhat ?


    • Patetiskt

      Nej, det gör jag inte.

      Jag lider bara av patetiskt- dumhets- och bedragandeshat.

    • Suomenkielinen///

      Egentligen no comments men jälleen med att låten kan inte ha varit bra om den placerade sig så dåligt. Alla kan ju tycka som de vill och ha sin egen åsikt men i allmänhet slog inte låten igenom och då var den ju ingen höjdare. Att tungkyssa utföra en lesbisk kyss kan inte göra showen mer attraktiv. Tänk bara de många länder som har annan religion än vi. De kommer inte rösta på sådant som tillfaller utanför deras religion. Det behöver inte ens handla om religion utan det räcker med lagar och uppfattningar som råder i landet för att bojkotta, dvs. Inte rösta på bidrag som Finland hade. Putin har nog förbjudit Ryssland att rösta på Finland för att stoppa oroligheterna i landet, heh, heh... Att just detta bidrag vann i Finland, röstades fram av hela befolkningen. Inte enbart av finlandssvenskarna. Hälsningar suomenkielinen.

    • 20+20

      Inte HELA befolkningen. Jag ger inte ett skit för nån politisk sångtävling. Den är överhuvudtaget pinsam och har varit det länge nog. Lägg pengarna på nåt vettigt hellre.
      Jag är själv finlandssvensk och jag har alltid tyckt att finsk musik suger.

      • smaken är som baken.

        Jag tycker nog att vi har haft MYCKET sämre representanter än Krista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe