mikä se tuollainen vaihteisto on? automaatti?
sprint shift vaihteisto
3
5800
Vastaukset
- Sprinter
Pakettiautojen.
Kojelaudassa lyhyt vaihdekepin pätkä jossa - ja toiminto ylös/alas ja automaatti asento. Kuusivaihteinen automaatti sprinter pakettiautoissa. Ensimmäisissä ulos tulleissa laatikoissa oli jonkin verran häiriöitä ja myös hajoamisia ainakin jonkin pumpun suhteen. Hyvin kai nuo jo toimii kun lastenviat on karsittu pois.- Kallonkutistaja
Vaihteisto on manuaalinen ja siihen on yhdistetty robottivaihtaja. Vaihtaja hoitaa vaihdon ja siis myös "kytkimen painamisen" automaattisesti. Toimii ikään kuin automaattikin: valitsee vaihteen ja vaihdon ajankohdan kuormituksen mukaan. Ja /- toiminnoilla vaihteen ja vaihtamisen ajankohdan voi kuski valita itse, mutta silloinkin varsinaisen vaihtamisen hoitaa robotti.
Ja on siis nimeltään Sprintshift. Pahimpana lastenvaivana on tainnut olla "automaatin" hitaus. Järjestelmä lienee kopioitu raskaammista autoista, mutta niissä hitaus ei niin haittaa kuin kevyemmissa paketti/kuorma-autoissa. - Sprinter
Kallonkutistaja kirjoitti:
Vaihteisto on manuaalinen ja siihen on yhdistetty robottivaihtaja. Vaihtaja hoitaa vaihdon ja siis myös "kytkimen painamisen" automaattisesti. Toimii ikään kuin automaattikin: valitsee vaihteen ja vaihdon ajankohdan kuormituksen mukaan. Ja /- toiminnoilla vaihteen ja vaihtamisen ajankohdan voi kuski valita itse, mutta silloinkin varsinaisen vaihtamisen hoitaa robotti.
Ja on siis nimeltään Sprintshift. Pahimpana lastenvaivana on tainnut olla "automaatin" hitaus. Järjestelmä lienee kopioitu raskaammista autoista, mutta niissä hitaus ei niin haittaa kuin kevyemmissa paketti/kuorma-autoissa.Vaihtaahan se nopeestikin mutta pitää vaan juntata pedaali pohdaan, muuten se vaihtaa vähän turhankin manuaalimaisesti. en muista oliko tuo jotenkin oppivaa mallia kun ei pääsääntösesti tuolla tule ajeltua mutta sama luupää se tuntuu olevan.
Itse olen kohdannut häiriön joka jätti 6 vaihteen päälle ja meni pois päältä vasta kun oli lähes pysähtynyt ja näyttöön jäi jotain outoa..erroria Toinen temppu joka on todettu, hitaasti noustaessa jyrkkää mäkeä 5-10km/h voi laatikko seota ja ei tiedä mitä pykälää tarjoaisi ja meno muuttuu mielettömäksi nykimiseksi!
Jotkut ei todellakaan tykkää tästä vaihteistosta :) Ennemmin perinteinen loota kuin tämä srintsfit on mielipide. Samaa olen itsekkin mieltä, perinteinen automaatti antaa tasasen kyydin ja uudessa laatikossa on myös /- toiminto perinteisissäkin ja on vain lyhyt tikku kojelaudassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33682
- 60679
- 50665
- 52657