Joo eli ostin syyrialaisen pojan tiistaina (7.5.)
ja annoin sen olla päivän seuraavana päivänä laitoin käteni häkkiin sillä oli suositus alkaa yrittämään kesyttää häntä mahdollisimman pian koska hän on syntynyt 14.2,
jotenon jo parin kukauden ikäinen niin annoin hänelle herkun hän haisteli myös kättä minulla oli 9.5 ystävilleni syntymäpäivät & ers ystävistäni ilman lupaani meni ottamaan hänet ja laittoin sileen että selkä oli alaspäin eli "väärinpäin koko hamsteri"
Seuraavana päivänä varjelin häntä ettei hän asittuisi mutta ikkusiskoni & hänen kaveri menivät katsomaan Edwardia (hamsterini nimi )
Ja jouduin menemään viikonlopuksi mummolle hän li jo lauantaina säikky mutta luulin että s menee ohi olin anatanut uusia jyviä ruokaa kupillisen ja uutta vettä eilen yritin taas saada häntä käteeni mutta haistelun sijasta hän alkoi hyppiä paikasta toiseen aivan kuin olisi seonnut,sillä lailla että itsekkin pelästyin mutta en tietenkään näyttänyt Edwardille sitä!
Minua huolesttttaa miten saisin Edwardin normaaliksi & rauhalliseksi niinkuin silloin ti-ke!?
Olisko jollain kokemusta tai neuvoa Haluaisin Edwardin käsikesyksi!
Miten sitä voisi auttaaa
Miten saada säikky hamsteri käsikesyksi? Apua?
5
2531
Vastaukset
- harmin paikka
itellä on kokemusta aroista hamstereista. omistan nimittäin tälläkin hetkellä syyrialaisen joka on ollut minulla jo puoli vuotta mutta vieläkin aika arka,mutta kuitenkin jo vähän paremmin tottunut.
Ei kannate laittaa kättä häkkiin,kun hamsteri on kerran arka. Juttele sille rauhallisesti ja palkitse herkuilla vaikka pinnojen välistä (jos on sellainen häkki siis).Kun huomaat ettei hamsteri enää pelkää voit antaa sen aukasta luukun ja antaa sen haistella kättä jne jne c; kannattee edetä aivan pikkuhiljaa. Ja koita olla päästämättä ketään sinne käsittelemään sitä hamsteria jatkossa siis aivan noin vaan. - jippa1
Itse olen saanut kaikki viisi hamsteriani käsikesyiksi. Aloita juttelemalla sille rauhassa ja 'kauniilla' äänellä, kunnes se tuntee äänesi. Älä vielä laita kättä häkkiin. Kun se itse tulee katsomaan kuka olet, laita herkku sen eteen ja siirrä kätesi hieman kauemmas, mutta älä ota kättä kokonaan pois. Ensi kerralla ja sitä seuraavalla jätät aina vain kätesi lähemmäs haettavaa herkkua. Myöhemmin laitat herkun sormien päälle ja odotat että hamsteri hakee sen. Aina kun laitat uuden herkun, siirrä sitä pitemmälle kämmenellesi siten, että hamsteri joutuu tulemaan kädellesi saadakseen sen. Siitä se alkaa!
Älä päästä tämän jälkeen tuntemattomia huoneeseesi koska siten se ei välttämättä totu enää. Ja muista jutella sille! Käsittelyllä se siitä lähtee. Mulla itsellä 16 hamsteria ja ne pitää saada kääntää myös selälleen koska mm näyttelyissä tästäkin saa lisäpisteitä että hamsteri on käsiteltävä ja rauhallinen. Itse olen muutaman kaverin purevan hamsterin kesyttänyt 2viikossa eikä kyse ole mistään muustakun siitä että omistaja ei uskalla. Itse kasvatan ja joudun penskat kesyttämään nin son vaan hamsu kiinni ja sylissä vaikka hyppis ja venkois nin se on sylissä eikä mee häkkiin ennenkun rauhottuu. Ei se muuten siitä kesyynny.
- epäluuloinen
Onks toi ny iha paras taktiikka...
- Anonyymi
Miten saan mun hamsterin kesytetyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3062700Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä512565- 1211700
- 1181390
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461380Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301245PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1441211- 691070
- 741069
- 701010