Miten saada säikky hamsteri käsikesyksi? Apua?

Amatin

Joo eli ostin syyrialaisen pojan tiistaina (7.5.)
ja annoin sen olla päivän seuraavana päivänä laitoin käteni häkkiin sillä oli suositus alkaa yrittämään kesyttää häntä mahdollisimman pian koska hän on syntynyt 14.2,
jotenon jo parin kukauden ikäinen niin annoin hänelle herkun hän haisteli myös kättä minulla oli 9.5 ystävilleni syntymäpäivät & ers ystävistäni ilman lupaani meni ottamaan hänet ja laittoin sileen että selkä oli alaspäin eli "väärinpäin koko hamsteri"
Seuraavana päivänä varjelin häntä ettei hän asittuisi mutta ikkusiskoni & hänen kaveri menivät katsomaan Edwardia (hamsterini nimi )
Ja jouduin menemään viikonlopuksi mummolle hän li jo lauantaina säikky mutta luulin että s menee ohi olin anatanut uusia jyviä ruokaa kupillisen ja uutta vettä eilen yritin taas saada häntä käteeni mutta haistelun sijasta hän alkoi hyppiä paikasta toiseen aivan kuin olisi seonnut,sillä lailla että itsekkin pelästyin mutta en tietenkään näyttänyt Edwardille sitä!
Minua huolesttttaa miten saisin Edwardin normaaliksi & rauhalliseksi niinkuin silloin ti-ke!?

Olisko jollain kokemusta tai neuvoa Haluaisin Edwardin käsikesyksi!
Miten sitä voisi auttaaa

5

3149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmin paikka

itellä on kokemusta aroista hamstereista. omistan nimittäin tälläkin hetkellä syyrialaisen joka on ollut minulla jo puoli vuotta mutta vieläkin aika arka,mutta kuitenkin jo vähän paremmin tottunut.
      Ei kannate laittaa kättä häkkiin,kun hamsteri on kerran arka. Juttele sille rauhallisesti ja palkitse herkuilla vaikka pinnojen välistä (jos on sellainen häkki siis).Kun huomaat ettei hamsteri enää pelkää voit antaa sen aukasta luukun ja antaa sen haistella kättä jne jne c; kannattee edetä aivan pikkuhiljaa. Ja koita olla päästämättä ketään sinne käsittelemään sitä hamsteria jatkossa siis aivan noin vaan.

• jippa1

Itse olen saanut kaikki viisi hamsteriani käsikesyiksi. Aloita juttelemalla sille rauhassa ja 'kauniilla' äänellä, kunnes se tuntee äänesi. Älä vielä laita kättä häkkiin. Kun se itse tulee katsomaan kuka olet, laita herkku sen eteen ja siirrä kätesi hieman kauemmas, mutta älä ota kättä kokonaan pois. Ensi kerralla ja sitä seuraavalla jätät aina vain kätesi lähemmäs haettavaa herkkua. Myöhemmin laitat herkun sormien päälle ja odotat että hamsteri hakee sen. Aina kun laitat uuden herkun, siirrä sitä pitemmälle kämmenellesi siten, että hamsteri joutuu tulemaan kädellesi saadakseen sen. Siitä se alkaa!
      Älä päästä tämän jälkeen tuntemattomia huoneeseesi koska siten se ei välttämättä totu enää. Ja muista jutella sille!

• Käsittelyllä se siitä lähtee. Mulla itsellä 16 hamsteria ja ne pitää saada kääntää myös selälleen koska mm näyttelyissä tästäkin saa lisäpisteitä että hamsteri on käsiteltävä ja rauhallinen. Itse olen muutaman kaverin purevan hamsterin kesyttänyt 2viikossa eikä kyse ole mistään muustakun siitä että omistaja ei uskalla. Itse kasvatan ja joudun penskat kesyttämään nin son vaan hamsu kiinni ja sylissä vaikka hyppis ja venkois nin se on sylissä eikä mee häkkiin ennenkun rauhottuu. Ei se muuten siitä kesyynny.

• epäluuloinen

Onks toi ny iha paras taktiikka...

• Anonyymi

Miten saan mun hamsterin kesytetyä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      67
      5927
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      349
      5749
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4731
    4. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      12
      2235
    5. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      2048
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      52
      1952
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    8. Martina vuokraa yksiötä

Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1211
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      203
      1114
    10. Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!

Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka
      Maailman menoa
      64
      1061
    Aihe