puudutus

miten ihmeessä

onko paikallispuudutusta laitettu kortisonipiikityksiä varten kenellekkään aikuiselle. itselle lääkäri kieltäytyy laittamasta koska puudutus piikkikin pitää kuulemma työntää nivelen sisään! voiko tuo olla oikea syy?

6

989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohta taas piikille

No eipä mua ole puudutettu koskaan. Ei edes pintapuudutetta. Mutta toisaalta, ei se koskaan ole varsinaisesti tehnyt kipeää, enemmänkin tuntuu muuten epämiellyttävältä. Minulle on aina sanottu, että tämän ei pitäisi kuin vähän nipistää. Silloin jos se sattuu, se menee kai jotenkin väärään paikkaan?

• mmmmm

Ei ole koskaa laitettu puudetta, kun on kortisonipiikki laitettu. Itse pistäminen ei satu, mutta niinkuin edellinen kommentoijakin sanoi, niin jos se tökkää vähän väärään paikkaan nivelen sisällä, niin auts! Sitä pelkään....

• puudut....

Yhdessä kortisoni ja puudutepiikkejä olen saanut monta kertaa esim. polveen ja olkapäähän. Polveen laitettuna nivelen sisäisesti, siis nivelenraosta polven sisään.

• Polvipallo

Siis haittaako sua se kun pistetään ihoon vai tunne nivelen sisällä? Jos neulanpisto ihoon haittaa, osta apteekista puudutevoidetta ja laita ennen pistosta. Ei sinne nivelen sisään mitään puudutetta erikseen laiteta, se tulee kortisonin kanssa yhdessä jos laitetaan. Pieniin niveliin puudutetta on turha tunkea, paitsi leukaniveleen. Ei ole tullu mieleenkään, että siellä nivelen sisällä tuntuis kipua, eiköhän se siis ole iho mistä nyt on kyse?

• Jokueräs

No eipä ole erikseen pistetty koskaan. Kortisonin kanssa samassa piikissä pistetään, jos pistetään. Riippuu pistävästä lääkäristä ja pistos paikasta. Joku käyttää aina puudutetta, joku vain harvoin tai ei koskaan.

On muuten kukkupuhetta, ettei kortisonipistos sattuisi. Kun kortisonia pistetään pieneen niveleen, niin kyllä se on minulla aina sattunut. Lähinnä sen takia, että pieneen tilaan laitetaan melko paljon lisää nestettä. Etenkin päkiän seudulle pistäminen sattuu paljon enemmän kuin vaikka nilkkaan pistäminen. Eikä ole ollut eroa, kuka sitä piikkiä on pistänyt. Tuohon kipuu tuskin puudute auttaa. Helpottaapa sitä pistoksen jälkeistä kipua.

Kaikista karmeista pistokokemuksista huolimatta haen kortisonipiikkejä säännöllisen epäsäännöllisesti. Niin paljon ne auttavat, kun muu reumalääkitys ei ole kohdillaan.

• NNN12N

Ei ole, suoraan vaan kortisonipiikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      87
      2071
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      756
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      701
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      64
      677
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      598
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe