Terhi harrastajia?

23e

Kiinnostaisi tietää että kuinka paljon Suomesta löytyy Terhi-harrastajia ja kuinka paljon niitä on täällä suomi24 palstalla? Olisi hienoa jakaa vähän tietämystä ja että minkäkokoisia koneita porukalla on? Viisastelijat voisivat pitää mölyt mahassansa...

10

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terhi..

      Sen verran vielä harrastusta jäljellä, että jostakin laatikosta vielä löytyy 5 heppaseen joitakin osia.

    • hyviä pelejä

      Multa löytyy pari kaksikymppistä ja yksi 14hv. Toimintavarmoja pelejä. Viiden vuoden aikana ei ole tarvinnut kun pari murtosokkaa vaihtaa

    • -Mika-

      Mulla on yksi vihreä 5 heppanen ihan arkikäytössä. Varmatoiminen peli ja vaihteetkin toimii. Tankki on ruostunut pois jo aikoja sitten, nyt mulla on siinä vanha suzukin peltitankki.

    • Yammu-setä

      Ja jos ei Terhi-harrastus anna enää tarpeeksi haasteita, alkakaa harrastaa venäläisiä Ahti-perämoottoreita...

    • -Mika-

      Tarkoittanet venäläisiä Veterok -moottoreita, joita myös Ahti -nimisinä suomessa uudelleen nimettyinä myytiin? No ne on mitä on, mutta Terhit on paljon mainettaan parempia koneita. Ainakin mun kokemuksen mukaan.

      Niitä vaan käytettiin väärin, tai ei osattu käyttää. Suurin virhe tuli siiinä, että kun ne on ilmajäähdytteisiä, niin ihmiset ei ymmärtäneet niissä silti olevan vesipumpun ja vesijäähdytteisen pystyputken. Kun vesipumpun huolto laiminlyötiin, niin kuumaa Terhiä ei saanut käyntiin millään. Siitä osittain se huono maine tuli.

    • 23e

      Juu se siipipyörä pitää silti pitää kunnossa kun muuten kuumakäynnistys heikkenee huomattavasti. tsellä on tällä hetkellä yksi valkoinen 15hv käytössä mutta tulossa ovat 23 ja 40hv koneet veneiden perään kunhan saan kuituhommat tehtyä. Ja melkein kaikki Terhin mallit löytyy tallista odottamassa kunnostusta tai ajoa

    • pertza23

      Yksi 23 hevosvoimainen löytyy täältäkin. Hyvä peli on ja varma starttaamaan kun vaan muistaa käynnistää lämpimänä oikein

      • ks boom

        Terhi 15 hm 1972 on täällä. Appiukko antoi lähes ajamaton ja täysin kolhimaton. Tulpat oli ruosteessa, miten estän ettei vettä tule tulpan reikien kautta?


    • 23e

      ota se vesikansi irti siitä sylinteriryhmästä. Se on hapettunut siitä tulppien ympäriltä niin että tiiviste ei enää pidä vettä sisäpuolella. Tai sitten se on siitä vesikannen puolelta hapettunut. Sen saa isolla viilallakin oikaistua jos ei ole kovin pahaksi mennyt. Se moottorikaukalon takaosa pitää ottaa irti mutta se ei ole kun parilla pultilla kiinni. Jos on mennyt oikein pahaksi ettei enää kannata korjata niin multa löytyy siihen koneeseen uusi sylinteriryhmä. Ja jos oikein hyvä tuuri käy niin siitä on vaan tiiviste pettänyt

    • kalamieskotkasta

      Multa löytyy yks 16v terhi, todella tiukka vieläkin!... Vaikka olen sitä jo vuosia käyttänyt kelillä kuin kelillä..

      Syksyllä pitäisi kokeilla hoonata pakoputki puhtaaksi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe