Imusolmukesyöpäkö?

voisiko olla..

Olen 16 vuotias mies ja olen alkanut miettiä voisiko minulla olla imusolmukesyöpä. Noin 4 päivää sitten huomasin, että kaulan oikealla puolella oleva imusolmuke suoni on turvonnut ja kipeä. Lisäksi minulla on ollut jo muutaman viikon jatkuva yskä, joka menee välillä todella pahaksi. Kannattaako minun vielä seurata tilannetta , käydä lääkärissä tai antaa asian olla?

5

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei pelkkä luusto

1. kello 1.00 pitää olla koulaisten nukkumassa

2. Todennäköisesti sulla on nielurisa turvoksissa

3. Käy lääkärillä, niin hän tutkii nielusi ja löhettää sinut nielunviljelykseen, jos siihen on tarvetta

4. Syö D-vitamiinia 50µg/vrk vähintään syyskuusta huhtikuun loppuun ja lopun aikaa olet päivällä nahka paljaana auringossa 1/2 tuntia

iHerbistä saatte koko perhe D-vitamiinit 10€:lla per vuosi per lätty.

D-vitamiinin puute altistaa lukuisille eri sairauksille.

• kermiitti.

Mene vain lääkärissä käymään. Täällä vaikea määritellä turvonneen imusomukkeesi sijaintia. Ei nyt ensimmäisenä kannata syöpää epäillä, mutta tarkkana saa olla, jos huomaa itsessään jotain poikkeavaa. Jos yskäsi on kestänyt pitkään niin jo senkin takia kannattaa mennä lääkärille.
      Itse olen syönyt kevään D-vitamiinia 20 µg/pv ja ei tullut flunssaa, vaikka puoliso oli 1,5 vk kovassa flunsassa, että kait siitä saattaa jotain apua olla ja onhan se hyvä muidenkin sairauksien varalle syödä. Jatkan syksyllä syömistä taas.

• abc20

Tuskinpa on imusolmukesyöpää... Kuulostaa siltä, että imusolmuke on turvoksissa infektion vuoksi kun kerran yskää ollut pari viikkoa. Usein imusolmukkeet kasvaa flunssan yhteydessä. Yskä ei ole imusolmukesyövän oire.

• Sitä sun tätä

Hengitäppähän nyt syvään ja huokaise, niin rauhotut!

No niin, joko helpotti? Kyse tuskin on imusolmukesyövästä. Pikemminkin flunssaoireidesi perusteella olisin valmis kääntymään sille kannalle, että imusolmukkeesi on suurentunut laryngiitin (nielunalueentulehduksen), bronkiitin (keuhkoputkientulehduksen) tai vastaavan seurauksena.

Mutta jos olet huolestunut asiasta, niin aina silloin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen, sillä jos jää kotiin murehtimaan moista, niin kärpäsestä kasvaa härkänen ja masennut ja pelkäät vain turhaan. Puhelin vaan kauniisti kouraan ja varaamaan aikaa lääkärin vastaanotolle.

• lymfoomansairastanut

Yskä ON yksi imusolmukesyövän oire. Ehdottomasti menet lääkäriin, jos et ole vielä käynyt! Itselläni oireina oli juuri jatkuva yskä ja lopulta kaulalle ilmestyi patti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      242
      2111
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1282
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      992
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      816
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe