Velkajärjestely?

velkapetteri

Osaatteko antaa yhtään suuntaan onko mahdollisuutta päästä? Olen alle 30 vuotias mies ja valmistun lähihoitajaksi kohta. Päällä on yli 40 000e velat ulosotossa ja velkojia on noin 70 kappaletta. Toipuva uhkapeluri olen, ja pelattu on rahat.

Eipä näillä palkoilla makseta kuin korkoa. Raskaalta tuntuu ajatella että maksellaan puoli elämää sitten velkoja ja velkasumma ei edes lyhene.

Velkaneuvojalle olen menossa myös.

5

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhfghfhrtyryryr

En menis ainakaa vetoa lyömään pääsyn puolesta. 70 eri velkaa vaikuttaa aika pitkälti siltä et on otettu kaikki mikä on irti saatu. 40k taas ylittää takuusäätiön maksimi summan ja toisaalta kasvaa korkoa niin paljon ettei lähihoitajan palkan ulosotto osuus riitä kuin pelkkiin korkoihin. 15 vuotta on oma ennuste.

• vippi666

Vaikea sanoa, se on niin yksilöllistä. Itellä oli kanssa velkaa jotain tuon verran velkojia vissiin 40-50 ja velkaneuvoja oli heti sitä mieltä että pääsen tod. näk velkajärjestelyyn ja niin siinä kävi. Mahd.lähihoitajan palkalla tod.ulosmitattu summa kk olisi jotain vajaa 200e. Onhan se turhauttavaa...

• Lisää töitä!

Lähihoitajan koulutuksella (ja toivottavasti jonkinlaisella kokemuksella) saa varmaan lisätöitä tai sitten siivoamaan tai muuta lisätyötä. Velat kannattaa maksaa, siitä on hyötyä jatkossa.
      Viikossa on 168 tuntia!

• lainatietoutta

40000 e, maksuaika 10 vuotta, korko 15 %. Noillakin saa kuukausimaksuksi "vain" 645 e/kk.

Onhan se paljon rahaa, mutta varmasti saat kasaan, jos oikeasti vain ryhdyt toimeen. Vaatiihan se varmasti vaatimatonta asumista ja kaurapuuron syömistä aluksi. Mutta palkat nousee vuosi vuodelta, maksuerä pysyy. Ja pian huomaatkin vähän maksettuasi, että saatkin jo esim. takuu-säätiön lainan ja korko tippuu merkittävästi ja tuo alkuperäinen 10 vuoden maksuaikataulu tipahtaa rajusti.

Päälle vielä vähän lisätöitä siivoamassa tms. ja voit maksaa pois yllättävän nopeasti, jos sitä vaan oikeasti tahdot.

Nyt vaan itteä niskasta kiinni ja maksuhommiin. Pian huomaat, ettei tuo 40 000 e sittenkään mikään mahdottomuus ollut.

• Vipstaaki og

Joo ostavathan ihmiset typeryyksissään 40000 hintaisia ja jopa kalliimpiakin autoja vaikkei varaa olisi. Sama se mihin ne on tuhlattu ei se lopputulokseen vaikuta. Sitä mä tosin vähän epäilen että jaksaako sitä kovin moni ihminen jotain vessanpyttyjä nuohota vuosikaupalla vaan siksi että saa lyhentää velkojensa loputtomia vuosikorkoja. Vähemmällä pääsee kun hakee itsensä työkyvyttömyyseläkkeelle ja sillä jonkun aikaa oltuaan tekee jotain pientä sivubisnestä sen verran kuin saa tehdä ja antaa sen 15 vuotta kulua niin siihen ne velat sitten loppuu aikanaan. Ei sitä ny itteensä teloa kannata vaikka joskus vähän ylilyöntejä tulikin tehtyä ja kaikki moraalisaarnaajat jotka soittaa päätään siitä kuinka kaikki velat tulee maksaa, makselkoon vaan omiaan ja pitäkööt päänsä kiinni. OK?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2255
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1848
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1393
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      845
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      662
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe