Miten realistisena pidätte elokuvaa "Unelmien sielunmessu"? Itse pidin sitä _hieman_liian pessimistisenä ja negatiivisena. Muuten oikein hyvä ja ravisuttava elokuva.
Unelmien sielunmessu
4
761
Vastaukset
- dust
Tuollainen elämän kulku voi olla ihan mahdollista. Harvinaista, mutta mahdollista.
Ja elokuva oli juuri niin pessimistinen ja negatiivinen kun sen pitääkin olla, saavuttaakseen katsojassa haluamansa tunteet.
Täytyy sanoa, että ahdistavin elokuva jonka olen nähnyt. - Pastori Silli
Sielunmessu oli hyvä leffa. Pessimismistä viis; eihän kukaan edes kuollut! Oikeassa elämässä tarinat ovat vielä tuostakin kurjempia välillä.
Leffassa käsiteltiin aihetta mielestäni oikein ansiokkaasti. Jokainen päähenkilö unelmoi jostain ja pyrki unelmiinsa omalla tavallaan. Ennekaikkea pidin leffantekijöiden ajatuksesta siitä että päähenkilöt olivat omalla tavallaan viattomia - kun asiaa ajattelee niin kaikkein pahin asia mitä ne pojat toisille kanssaihmisille - sivullisille - tekivät oli se kun he kanittivat äidin telkkarin. Pahaksi ei voi laskeskella päähenkilöiden nautintopyrkimyksiä vaikka ne laittomia ovatkin. Myöskään huumeiden myynti ei kovin paha asia mielestäni ole - heroiiniä kun tuskin ostaa kukaan muu kuin huumeitakäyttävä henkilö...
Samoin matka "helvettiin" oli tehty hyvin - riippuvuutta kuvattiin hyvin uskottavasti. Käyttäjiä ei demonisitu vaan he olivat järjestelmän uhreja niinkuin he oikeastikin ovat.
Mielestäni elokuvan tärkein kysymys on : Milloin sille pojalle, hänen tyttöystävälleen tai äidille tarjoutui oikea konkreettinen tilaisuus hypätä pois oravanpyörästä ENNEN pahinta sen jälkeen kun ensimmäiset ongelmat alkoivat tulla esiin? Sellaista tilaisuutta ei kertakaikkiaan ollut. Miten välttää totaalinen helvetti jos on vain yksi ainoa tie?
Samoin koituvat rankat tragediat ja seuraukset eivät johtuneet yksinomaan aineista. Poika menetti kätensä koska viranomaiset eivät välittäneet paskankaan vertaa sairaasta ihmisestä. Tyttö joutui H-huoraksi koska se oli hänelle ainoa keino hoitaa vieroitusoireet ja tätä synkkä järjestelmä käytti armotta hyväkseen. Äidin lääkäri ei tehnyt elettäkään potilaan ongelmien suhteen vaan määräsi vain lisää nappeja.
Karu leffa. - Mara
Mainio elokuva, jos ahdistava tunnelma ei haittaa. Ja elokuvan viestihän ei keltään pääse hukkumaan "Jos ryhtyy hevosmieheksi, täytyy tottua paskaan".
Mara - dent
oli se melko realistinen, eli noin voi tapahtua. pitkälti samoilla linjalla Pastorin kanssa.
itselleni jäi elokuvasta parhaiten mieleen tuo "äiti". ensinnäkin tämä lääkäriin sokeasti luottaminen ja se että ei ota itse asioista selvää. toiseksi taas se että ainakin minun mielestäni "äiti" jotenkin hylättiin. ja tämä äidin tapaus oli mielestäni ehkä kaikkein traagisin juuri sen takia että hän ei itse asiaa ymmärtänyt.
mielestäni loistava elokuva. ei tosin mielestäni ihan niin ahdistava kuin muiden tuntemieni mielestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1911387Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa463934Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1133120Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1332447Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin902130Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961791Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3051059Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta18845Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143775- 53719