Mahaan kohdistunut isku

18v.äippä

Olen viidennellä rv eli tosi alussa raskauden kanssa. Tänään sain nuorelta serkulta iskun mahaani joka teki itselle vähän kipeää. Kuinka helposti sikiö vaurioituu tällaisista?

10

7195

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+5

Itse myös viikkoja 5 5 sikiö ei tuollaisesta vaurioidu, koska se on kohdassa ja myös istukan sisällä eli iskut eivät tunnu ja myös sinun suolistosi on kohtasi edessä, joten en usko, että mitään vahinkoa on syntynyt :)

• ei huolta.

eihän se vauva istukan sisällä ole, vaan kohdussa lapsi veden ympäröimänä, ole vaa huoleti, ei sikiö saa niin helposti vauriota jos vähän kopsahtaa.. asia erikseen jos maha on jo iso niin sitte pitää olla varovaisempi...

• ei ole vaaraa

Voit tosiaankin lakata huolehtimasta. Ensinnäkin kohtusi ei ole mahassa, vaan vielä häpyluun suojassa hyvin alhaalla lantiossa. Häpyluun yläpuolelle kohtu ylettää vasta n. rv 12 tienoilla. Toiseksi alkio on on hyvin pieni, istukkaa ei edes vielä noilla viikoilla ole vaan alkio on ruskuaispussin sisällä. Et oikeastaan pysty tekemään mitään sellaista, mikä voisi alkiota vahingoittaa. Poislukien rajut onnettomuudet, mutta silloin sattuu kyllä jo muuallekin. Myöhemmin raskaudessa kovat vatsaan kohdistuvat iskut voivat olla vaarallisia, mutta silloinkin vaarana on ennemmin istukan vaurioituminen, eli sikiö vahingoittuu sitten mahdollisesti sen takia, että istukka irtoaa kokonaan tai osittain.

• 18v.äippä

Huhhuh, johan helpotti :) Nyt voin lakata huolehtimasta asiaa. Kiitos vastanneille

• no huh huh

5 viikolla et tavallaan ole vielä edes varmasti raskaana,koska kyseessä voi olla tuulimuna tms.Ei hirveesti kannata hehkuttaa raskauttaan ennen kuin on 13 viikolla ja keskenmeno riski on mennyt ohi.Itsekin tuulimunan sekä keskenmenon kohdannut...

• ilkeää käytöstä

Mikähän tämän viestin tarkoitus oli? Alkuraskaus lienee ihan tarpeeksi epävarmaa ja jännittävää aikaa muutenkin ja jokainen kyllä tietää keskenmenon mahdollisuuden. Olen itsekin kokenut tuulimunaraskauden, mutta ei tulisi mieleenkään mennä huutelemaan muille, että "tuulimuna se sinullakin voi olla tai voi mennä kesken".

• ilkeää käytöstä
        ilkeää käytöstä kirjoitti:

Mikähän tämän viestin tarkoitus oli? Alkuraskaus lienee ihan tarpeeksi epävarmaa ja jännittävää aikaa muutenkin ja jokainen kyllä tietää keskenmenon mahdollisuuden. Olen itsekin kokenut tuulimunaraskauden, mutta ei tulisi mieleenkään mennä huutelemaan muille, että "tuulimuna se sinullakin voi olla tai voi mennä kesken".

Ja btw. ei se keskenmenon riski 13. viikolla mihinkään häviä, se vain on pienentynyt alkuraskaudesta. Sitä paitsi jos käy varhaisraskauden ultrassa viikolla kahdeksan ja kohdusta löytyy elämää joka vastaa viikkoja, on keskenmenon riski enää muutama prosentti.

• Elämä opettaa
        ilkeää käytöstä kirjoitti:

Ja btw. ei se keskenmenon riski 13. viikolla mihinkään häviä, se vain on pienentynyt alkuraskaudesta. Sitä paitsi jos käy varhaisraskauden ultrassa viikolla kahdeksan ja kohdusta löytyy elämää joka vastaa viikkoja, on keskenmenon riski enää muutama prosentti.

Viikolla 5 harva edes tietää varmuudella olevansa raskaana, joten tuossa vaiheessa moni luulee vain kuukautisten olevan epäsäännölliset ja keskenmenokin voi jopa jäädä huomaamatta. :D

Itse luulen/uskon kokeneeni kaksi alkuvaiheen keskenmenoa viikoilla 3-5, mutta koska testiä en ennättänyt tekemään, niin voin olla "autuaan yietämätön" asiasta ja ajatella vain, että tulihan ne kuukautiset vihdoin - tosin runsaina ja "möykkyisinä".

• gbvf
        Elämä opettaa kirjoitti:

Viikolla 5 harva edes tietää varmuudella olevansa raskaana, joten tuossa vaiheessa moni luulee vain kuukautisten olevan epäsäännölliset ja keskenmenokin voi jopa jäädä huomaamatta. :D

Itse luulen/uskon kokeneeni kaksi alkuvaiheen keskenmenoa viikoilla 3-5, mutta koska testiä en ennättänyt tekemään, niin voin olla "autuaan yietämätön" asiasta ja ajatella vain, että tulihan ne kuukautiset vihdoin - tosin runsaina ja "möykkyisinä".

Niin, mitä sitten? Aloittaja on tehnyt positiivisen raskaustestin ja on raskaana, kunnes toisin todistetaan.

• 18v.äippä
        gbvf kirjoitti:

Niin, mitä sitten? Aloittaja on tehnyt positiivisen raskaustestin ja on raskaana, kunnes toisin todistetaan.

Kaksi positiivista testiä ja neuvola on todistanut raskauteni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      19
      2198
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1207
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      895
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      824
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      805
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      632
    Aihe