Mistä löytää muita uskovia homoja?

musamies80

Elin pitkään siinä uskossa, että joku päivä Jumala vielä muuttaa mut koska homous on Jumalan sanaa vastaan. Hain apua ja rukoilin ja kävin rukouspalvelussa ja taistelin, mutta mitään ei tapahtunut. Olen viimein hyväksynyt sen tosiasian, että olen homo ja en siitä miksikään muutu vaikka kuka väittäisi mitä. En myöskään pysty uskomaan enää, että Jumala heittäisi mut helvettiin sen takia, että olen jotain mitä en ole itse halunnut ja valinnut varsinkaan, kun ei rukouksiini parantumisesta ole vastattu.

Tällä hetkellä etsin muita uskovaisia homoja, mutta tuntuu, että on tosi vaikea löytää heitä. Olisiko mitään vinkkiä miten pääsisin tutustumaan kaltaisiini?

Tiedän jo varsin hyvin mitä täysheterot uskovat ajattelevat, joten en kaipaa mitään saarnoja, että pitää jatkaa taistelua jne. Kävin jo aikamoisen uskon kriisin juuri tällaisten lakihenkisten uskovien takia. Pyytäisin siis vastauksissa keskittymään juurikin kysymääni. Siunausta. :-)

6

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskis homo

      Hei,
      Tiedän ja tunnen tilanteesi ja minulla meni pitkään hyväksyä tosiasia, että olen homo. Jumala ei vastannutkaan rukouksiini muuttamalla minua heteroksi, vaikka oli aikoja, jolloin olisin niin halunnut. Nykyään "tosiuskovaisten" paatos saa minut lähinnä tuhautuneeksi ja vihaiseksi.

      Mutta vastaus kysymykseesi. Itse löysin kristittyjä homoja sateenkaari messusta. Messuja järjestetään eri puolilla Suomea Helsingissä, Turussa, Tampereella. Helsingissä messut järjestää Malkus yhdessä Kallion seurakunnan kanssa. Malkus on Helsingin seudun Setan kristillinen ja elämänkatsomuksellinen ryhmä.

      Toivon sinulle Jumaöan rakkautta ja siunausta juuri sellaisena kuin olet

      tv. Uskis homo

      • musamies80

        Kiitos sulle vastauksesta. Itseä kanssa turhauttaa, kun ihmiset joilla ei ole itsellä kokemusta tällaisesta alkaa vaahtoamaan. Turussa noita messuja on ainoastaan kaksi kertaa vuodessa ja seuraava on syksyllä joten pitänee katsoa noita muita kaupunkeja. :-)


    • rauno87

      Setan jäsenjärjestöissä on myös hengellisiä vertaistukiryhmiä. Niissä pääsee leppoisassa ilmapiirissa jutustelemaan muiden uskovaisten homojen kanssa.

      Helsingin seudun Setassa toimii kristillinen ja elämänkatsomuksellinen ryhmä Malkus, jonka toiminnasta lisätietoa saat täältä: http://www.heseta.fi/malkus/

      Turun seudun Setan Malkus kokoontuu kerran kuussa. Lisätietoja: http://www.tuseta.fi/fi/ryhmat/kristillinen-piiri/

      Pirkanmaan Setan Hengellinen ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai. Lisätietoja: http://pirkanmaanseta.fi/hengellinen-ryhmae

      Oulun Setan Hengellisestä ryhmästä löytyy tietoja täältä: http://www.oulunseta.fi/sivu.php?p=61

      Itse kävin parin vuoden ajan Pirkanmaan Setan Hengellisessä ryhmässä ja minulle siitä oli todella paljon apua. Tapaamisissa käydyt keskustelut selkeyttivät hirmuisesta ajatusmaailmaani ja auttoivat löytämään se oman tavan uskoa.

      Rohkeasti vaan mukaan kokoontumisiin! :)

      • musamies80

        Kiitos vastauksesta. Olen käynyt kerran Turun Malkus piirissä, mutta ainakin ekalla kertaa jäi sellainen olo, että ei oikein ollut samanhenkistä porukkaa, mutta pitää mennä varmaan vielä joskus toiste. Jäi sieltä tosin yksi kontakti. Nää kaikki tällaset perus jutut olen jo melkeen ettiny, mutta todella huonosti tuntuu olevan tarjontaa. Täältä vois löytyä kanssa tyyppejä, mutta, kun täällä ei oikein voi vaihtaa mitään yhteystietoja tai ainkaan ite en uskalla tänne mitään sähköpostia tai muuta laittaa.


      • vastaappas
        musamies80 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Olen käynyt kerran Turun Malkus piirissä, mutta ainakin ekalla kertaa jäi sellainen olo, että ei oikein ollut samanhenkistä porukkaa, mutta pitää mennä varmaan vielä joskus toiste. Jäi sieltä tosin yksi kontakti. Nää kaikki tällaset perus jutut olen jo melkeen ettiny, mutta todella huonosti tuntuu olevan tarjontaa. Täältä vois löytyä kanssa tyyppejä, mutta, kun täällä ei oikein voi vaihtaa mitään yhteystietoja tai ainkaan ite en uskalla tänne mitään sähköpostia tai muuta laittaa.

        rohkeasti vaan.onko niin että et itse tahtonutkaan muutosta.tahdoit pysyä homona?en voi tuomita.oliko Eevakin mies?miksi nainen on luotu?


      • mies9
        musamies80 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Olen käynyt kerran Turun Malkus piirissä, mutta ainakin ekalla kertaa jäi sellainen olo, että ei oikein ollut samanhenkistä porukkaa, mutta pitää mennä varmaan vielä joskus toiste. Jäi sieltä tosin yksi kontakti. Nää kaikki tällaset perus jutut olen jo melkeen ettiny, mutta todella huonosti tuntuu olevan tarjontaa. Täältä vois löytyä kanssa tyyppejä, mutta, kun täällä ei oikein voi vaihtaa mitään yhteystietoja tai ainkaan ite en uskalla tänne mitään sähköpostia tai muuta laittaa.

        north_john(at)rocketmail.com, kirjoittele...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe