Lyhyesti:
kuulostaako tämä siltä, että minulla voisi olla aivopaineet koholla?
1) toispuoleinen sykkivä tinnitus
2) saman puolen silmässä lieviä näköhäiriöitä (kuin migreeniauroja, pimenemistä äkkiä ylös noustessa jne, "näen" sydämen sykkeen)
3) päänsärkyä, joka on osin puristavaa kuten jännityspäänsärky, osin kuin migreeniä, osin sykkivää (ja TODELLA voimakasta). Päänsärky ei ole jatkuvaa, vaan tulee esim. kovan stressin kylkiäisenä
4) Niskat ja kallonpohjan lihakset jumissa, hieronta pahentaa jumitusta ja aiheuttaa kipua päänsärkyä
5) se sykkivä korva tuntuu myös tukkoiselta, kuin olisi lukossa.
Tinnitus voimistuu makuuulla, vaimenee pystyasennossa.
Päänsäryt on usein myös aamulla pahimmillaan, etenkin jos säryn on laukaissut se hierominen.
Kuulo on normaali, verenpaineet ja kaikki mahdolliset perusverikokeet otettu ja normaalit.
Kokonaisuutena oireiden vomakkuus vaihtelee päivästä toiseen. Pahimmillaan olen ollut melkein menossa yöllä päivystykseen kun päätä särki niin hirveästi, välillä voi mennä monta päivää niin että ainoa oire on tuo korvan sykkiminen ja lievät, tuskin havaittavat näköhäiriöt.
Löin pääni kahdesti saman päivän aikana (talven liukkaimmat kadut, lensin nurin) reilu kk ennenkuin nämä oireet alkoivat, en tiedä voisiko liittyä asiaan? En käynyt tuolloin lääkärissä koska ei vaikuttanut että mitään olisi sattunut.
Myös MRI otettu, siinä ei näkynyt mitään poikkeavaa (kasvaimia, ms-tautimuutoksia tms.)
Kohonnut aivopaine / pseudotumor cerebri, oireet?
2
2528
Vastaukset
- tiu1
Onko sinulla näön tarkkuudessa ollut muutoksia? Onko silmänpohjat/näköhermonpää katsottu, mielellään silmälääkärin toimesta?
Onko sinulla pahoinvointia?
Itsellä diagnosoitu pseudotumor cerebri tammikuussa. Taudin etiologiaahan ei tunneta, eli syy on tuntematon, joten välttämättä pään lyömisellä ei ole mitään osuutta asiaan. Minulla päänsärky alkaa takaraivolta, tuntuu voimakkaimmin silmien takana, otsalla ja poskipäillä. ja se on kovaa. Tuntuu että pää räjähtää. Ponnistelu, kaikki "tekeminen" provosoi särkyä. Jouduin aloittamaan uudestaan lääkityksen, kun paineet lähtivät kohoamaan heti lääkityksen lopettamisen jälkeen :( Nyt sitten kärvistellään ties kuinka kauan näin. - ap.
Näöntarkkudesta en osaa sanoa sen tarkemmin kuin että noin vuosi sitten optikko havaitsi näöntarkkuuteni parantuneen selvästi. Ennen näin huonosti kauas, nyt se oli parantunut selvästi ja mielestäni myös jatkanut parantumistaan vuoden aikana.
Tuntuu kuitenkin että mun on vaikea hahmottaa etäisyyksiä ja syvyysnäössä on jotakin häikkää. Katseen kohdistaminen välillä vaikeaa, näen ikäänkuin kahtena ja joudun pinnistelemään sekunnin, pari että kaksoiskuva korjaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151