En tiedä mihin tämä kysymys kuuluu.... onko täällä jossain kohtaa jossa olisi tunteet leensä.
YLETV2:ssa on ohjelma jossa käsiteltiin nyt tantraa ja sen sivussa sitten sitä mitä ihminen kaipaa ja mitä ei. Kiti Kokkonen kertoi asioita jotka ahdostavat häntä ja mitä hän kaipaa....
Siinä tuli esiin yksi asia jonka itse olen miehenä kokenut. Haluan kertoa sen taas. Silmiin katsominen. Tilanne on tälläinen, että joku ihminen tulee jostain vaan ja pysähtyy omalla kohdalla ja katsoo syvälle silmiin. Itse menettää siinä hetkessä toimintakyvyn ja oikeuden tehdä mitään. Kaikki on toisen käsissä ja oikeus päättää mitään on toisen käsissä.
Näitä ei tietenkään itsellä ole monia kertoja tai monia ihmisä, mutta riittävästi. Ei ne ihmiset ole olleet aivan tumtemattomia, mutta siinä kun se juttu tulee vastaan yllättäen, niin mitä se tarkoittaa..... ja kun se tulee sellaisen ihmisen toimesta jota ei voisi kuvitella itselleen millään tapaa naamatuttua syvemmäksi.
Oliko tarpeeksi sekavaa.... kyse on vain siitä miksi ihmien menee toisen lähelle ja hyvinkiin syvälliselle alueelle... ei ehkä intiimisti, mutta muuten....
silmiin katsominen
18
7361
Vastaukset
- naisen vastaus
ehkä se on sitä sielujen sympatiaa. Siinä katoaa kaikki ympäriltä ja aivotoiminta nollaantuu. Itse vain kerran tämän kokenut..vieläkin päällä.Ei sitä osaa mitenkään järjellä selittää.
- brokeneyes
Kiitos nainen.
Itse olen kokenut sen tosiaan kahdesti. Onko se sitten todella niin, että ihminen joka ottaa aloitteen ja katsoo toisen silmiin ja sitä kautta kuvainnollisesti sydämeen, niin myös haluaa osoittaa toiselle turvallsuutta, ystävällisyyttä ja toivoa hyvää.
Itsellä on kokemus parista kerrata jotka ovat menneet "pitkälle", ja kummakkin kertaa nainen tai tyttö on ollut "tuttu" joltakin aikaa, ja naisen aloitteesta edennyt tuohon. Eikä asiassa ole ollut yhtään sen enempää.
ja yks pointti, ei tälläisestä asiasta puhuta sen jälkeen kun se on tapahtunut, eikä varsinkaan ennen sitä. - Neon 2 - Kemiaa
brokeneyes kirjoitti:
Kiitos nainen.
Itse olen kokenut sen tosiaan kahdesti. Onko se sitten todella niin, että ihminen joka ottaa aloitteen ja katsoo toisen silmiin ja sitä kautta kuvainnollisesti sydämeen, niin myös haluaa osoittaa toiselle turvallsuutta, ystävällisyyttä ja toivoa hyvää.
Itsellä on kokemus parista kerrata jotka ovat menneet "pitkälle", ja kummakkin kertaa nainen tai tyttö on ollut "tuttu" joltakin aikaa, ja naisen aloitteesta edennyt tuohon. Eikä asiassa ole ollut yhtään sen enempää.
ja yks pointti, ei tälläisestä asiasta puhuta sen jälkeen kun se on tapahtunut, eikä varsinkaan ennen sitä.Olen mies ja kokenut saman elämäni aikana muutaman kerran. Joskus 18-22 -vuotiaana sain yhteensä kolmen eri tytön/naisen aknssa sysän katsekontaktin. Sellaisen, että kaikki muu häviää ympäriltä ja uppoaan toisen silmiin.
Sitten myöhemmin oli tämä ihastukseni. Hänen kunniakseen on sanottava, että hän katsoi minua syvemmälle silmiin kuin kukaan toinen koskaan, ja vieläpä kaksi kertaa. Eka kerta oli joskus ihan alkuvuonna ja toinen kerta joskus toukokuussa. Se jälkimmäinen jäi aika viiltäväksi kokemukseksi. Sanatonta informaatioita siirtyi niin paljon ja se kaikki tuli toisen ihmisen sielusta. Se katse ikään kuin kertoi asioita ja myönsi tapahtuneita asioita, kiitti kaikesta syvästi ja pyysi anteeksi tulevaa.
Veikkaan, etten koskaan katso ketään enää niin syvälle silmiin, mutta tämä oli kyllä unohtumaton kokemus. Kokemus, jota ei sanoin pysty kuvailemaan.
- paluuuu
Paluuta lapsuuteen? Kiinteä katsekontakti vahvistaa äidin ja lapsen välistä sidettä, sama pätee myös eläimillä.
- brokeneyes
Onneksi itsellä ei ollut mitää tekemistä minkään sukulaisen kanssa, vaan muiden kanssa. Eläimillä kaikki riippuu feronomeista ja eläimiä ihmisetkin on ja naisten aistumukset on tunnetusti parempia.
Tai sitten joku nainen piti minua silloin säälittävänä eläimenä. ja katsoi silmiin säälistä.- miipämii
Tuskinpa sentään sääli sinua.
Missä olet kokenut tuon syväluotaavan
katseen? - brokeneyes
miipämii kirjoitti:
Tuskinpa sentään sääli sinua.
Missä olet kokenut tuon syväluotaavan
katseen?ei netissä voi kaikkea kertoa, ei aikaa, ei paikkaa tai tilanetta. Jos tässä asiasta olis syntynyt jotain, niin ei sitä tässä olisi kirjoittamassa.
jos hän olisi halunnut ja muistanut, niin.... olisi pitänyt yhteyttä.... niinkuin muutenkin. - ei nimellä väliä
brokeneyes kirjoitti:
ei netissä voi kaikkea kertoa, ei aikaa, ei paikkaa tai tilanetta. Jos tässä asiasta olis syntynyt jotain, niin ei sitä tässä olisi kirjoittamassa.
jos hän olisi halunnut ja muistanut, niin.... olisi pitänyt yhteyttä.... niinkuin muutenkin.Vetoaakohan erään miehen feronomit minun hajuaistiini? Vai olisiko se pelkkä katse.
Yhden asian voin sanoa varmaksi; hänen katse menee juurikin tuolle liian henkilökohtaiselle asteelle, jonka osuvasti kuvailitkin.
Olen varautunut ihminen, ja hän onnistuu katseellaan romuttamaan suojamuurini. En pidä siitä, että olen loppujen lopuksi yksin ja suojamuuriton.
..ja hauska tuo joku nainen. - brokeneyes
ei nimellä väliä kirjoitti:
Vetoaakohan erään miehen feronomit minun hajuaistiini? Vai olisiko se pelkkä katse.
Yhden asian voin sanoa varmaksi; hänen katse menee juurikin tuolle liian henkilökohtaiselle asteelle, jonka osuvasti kuvailitkin.
Olen varautunut ihminen, ja hän onnistuu katseellaan romuttamaan suojamuurini. En pidä siitä, että olen loppujen lopuksi yksin ja suojamuuriton.
..ja hauska tuo joku nainen.Huoks
- brokeneyes
ei nimellä väliä kirjoitti:
Vetoaakohan erään miehen feronomit minun hajuaistiini? Vai olisiko se pelkkä katse.
..ja hauska tuo joku nainen.Tuossa joku toinen vastasi teemalla kylmä katse.
Oikeastaan se tuli niin yllätyksenä että sen koki kylmänä vaikka tiesi sen olevan muuta. Se oli havaannuttava ja ei voinut luonnollisestikaan kestää sitä muutamia sekunteja pidempään, sillä se oli ahditava ja pidemmäksi mennessä se olisi ajanut tulanteen sellaiseksi joka olisi ollut K18 juttua.
Tätä tapahtumaa ennen oli jo kokemusta vapautuneemmasta tilanteesta toisen ihmisen kanssa, jossa silmiin katsottiin toisesta vinkkelistä ja tilanne johti suudelmaan. Ensin silmiin katsomiseen, sitten halaus ja suudelma. ja siitä oli sit seuraus K18 asia.
- Sama kohtalo
Ei kai tuossa ole mitään negatiivista, säälittävääkään. Itse olen kokenut sen myös kerran. Tavallaan tuttu mies oli, mutta en ollut aikaisemmin kiinnittänyt häneen huomiota. Oltiin tilanteessa, jossa piti olla hiljaa ja kuunnella. Mies kiinnitti minuun katseensa ja minä upposin siihen. Pitkäksi aikaa. Tosiaan, asiasta ei todellakaan puhuttu, edes leikillään. Olisi pitänyt puhua. En ymmärrä, miksi näin kävi. Miesihanteeni on aivan toisenlainen, ja nyt tuo kuitenkin tuntui niin syvällä, että mikään muu ei ole samalla tavalla pysäyttänyt. No, kerran koettu. On jotain ihmeteltävää, sitten vanhuuden yksinäisinä hetkinä.
- tappajan katse
Joskus kokenut katseen, joka oli täynnä suurta vihaa mua kohtaan vaikka en tuntenut kyseistä henkilöä. Harvoin nähnyt niin kylmiä silmiä ja kovaa katsetta. Ehkä ei pitänyt siitä että joutui olemaan samassa paikassa mun kanssa samaan aikaan. Veti hiljaseksi se katse, siitä on useita vuosia, mutta yhä muistan sen vihan mitä siihen katseeseen liittyi. Oikeasti säikähdin sitä katsetta, jos katse olisi voinut tappaa, olisin kuollut. Tuntui ett se kesti pitkään, mutt oikeasti se kesti vaan hetken. Onneksi se päivä oli viimeinen minkä jouduin olemaan sen henkilön kans tekemisissä
- brokeneyes
Kylmä katse on sellainen ettei sitä tarvitse kohdata. Tuo mikä minua kohtasi niin tapahtui naisen puoleesta. Hän teki sen vuoksi oikein lenkin editseni vaikka oli menossa muualle.
- titititiitt
missä voi katsoa tuon ohjelman? löytyiskö yleareenalta? mikä se nimi on?
- brokeneyes
ap. vastaa... piti oikee luntata, mitä on kirjoittanut.
se on varmaa vielä yle areenassa, en muista sen teemaa, mutta se on pari viikkoa sitten esitetty HEHKU
olisko huhti- toukokuun vaihteen tienoolta. - brokeneyes
brokeneyes kirjoitti:
ap. vastaa... piti oikee luntata, mitä on kirjoittanut.
se on varmaa vielä yle areenassa, en muista sen teemaa, mutta se on pari viikkoa sitten esitetty HEHKU
olisko huhti- toukokuun vaihteen tienoolta.ps. osa on esitetty 16.5.2013. Nyt 24.5.2013 esitysaikaa jälj. 22 pv. Ei kiire
- Porkele
Kun ollaan ystävällisiä ja katsotaan silmiin esim. kiitosta sanoessa ja se jää joksin aikaa kestämään, niin se ei tarkoita p..kaakaan!
Mä koin just tuollaisen pysäyttävän katseen ja ihan odottamatta keskellä kirkasta päivää kaupassa. Mies oli täysin tuntematon entuudestaan.
Asia ei edennyt koska häkellyin niin totaalisesti, että pakenin ennen kun ehdittiin juttuasteelle. Taisi se "moi" ehtiä kuitenkin sanoa...
Se homma jäi niin paljon vaivaamaan, että täälläkin yritin tätä miestä etsiä, tuloksetta tietenkin.
Tajusin sen jälkeen jotain tärkeää itsestäni, nimittäin sen etten ollut onnellinen vaan ahdistunut ja elin aina muiden ehdoilla. Olin jo pitkään kulkenut ihan pimennossa, laput silmillä ja ihan yht'äkkiä kaikki oli tosi selvää.
Joku siinä tuntemattomassa ihmisessä sai mut heräämään ja nyt on totaalinen elämänmuutos menossa :)
En tiedä, ehkä hänen ei pidäkään löytyä (vaikka kivahan se tietty olis...)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742502Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721802Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461467Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2671465- 851292
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3921255Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3431232Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3681208- 1281185