peten koiratarvike tyly !

voi hitto

Olen 20 vuotias nuori nainen ja vastikään muuttanut porvooseen (n.4kk) sitten.
Olen työtön ja en enää jaksanut olla koko päiviä kotona joten menin työvoimatoimistoon ja kysyin olisiko mitään tarjolla ja virkailija kysyi mistä olisin kiinostunut ja vastasin että eläimistä ja eläinten hoidosta ja haluaisin mielellään mennä työharjoitteluun eläinkauppaan koska sehän olisi plussaa ensivuonna kun haen pieneläinhoitajaksi ammattikouluun ja sitten sain soittaa työvoimatoimistosta peten koiratarvikkeen pomolle ja hän lupasi ottaa minut haastatteluun heti joten työvoimatoimistosta menin suoraan peten koiratarvikkeeseen ja minua haastatteli nainen ja mies ja se meni suurinpirtein näin

Minä : hei nimeni on _____________
ja kiitos tilaisuudesta että pääsin haastatteluun heti

Haastattelijat: hei kerroppa vähän itsestäsi ja miksi haluat tulla harjoitteluun tänne työkkärin kautta ja mehän sitten emme maksa palkkaa ja omat eväät pitää olla.

Minä: Elikkäs olen 20 vuotias ja pidän paljon eläimistä ja haen vuoden päästä pieneläinhoitajaksi ja se olisi varmaan vielä plussaa jos olisin täällä työharjoittelussa ja lisäksi vielä olen välillä arkisin klo 18 jälkeen tolkkisten löytöeläin talolla hoitamassa kissoja n.2h :) pidän myös asiakastyöstä koska olen ollut helsingissä 2 kuukautta mcdonaldsissa kesätöissä

Haastattelijat: kuulostaa hyvältä mutta meidän pitää vielä miettiä että olisitko hyvä tänne sillä meillä menisi tosi paljon aikaa näyttää sinulle mitä töitä täällä pitäisi tehdä sekä sulla ei ole edes kauheasti varmaan kokemusta ja lisäksi ruotsiakaan et paljoakaan osaa

Minä : ei ole paljoakaan kokemusta mutta olen nopea oppimaan ja teidänhän ei tarvitse maksaa minulle palkkaa vaan olen ilmainen apu ja kyllä mä osaan hyllyttää ja varmasti minulle riittää täältä töitä koska tämä on niin suuri koiratarvike liike ja luulin että voisin tulla edes kokeilemaan siksihän työvoimatoimisto hakee nuorille kokemusta työharjoitteluista kaikissa kaupoissa jne...

haastattelijat: joo no palataan asiaan maanantaina kiitos haastattelusta!

Teinkö mä jotain väärin vai mitä ne oikein kuvitteli että työkkärin kautta tulee 20 vuotias ja joka osaa kaiken? Mua kyllä jännitti tosi paljon ja siksi välillä vahingossa tuli puhuttua nopeasti...tuntu että ne kattokin mua vähän oudosti
tää haastattelu oli mun ainoa joka meni näin huonosti ja missä mua oikein kunnolla tentattiin ja mun vastauksiakin epäiltiin

18

6119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikatympeetä

Taidanpa ostaa koiralleni luut tästä lähtien muualta ....

• Yritä muualta

Älä välitä äläkä lannistu! Maailmassa on paljon tympeitä ihmisiä, mutta onneksi myös tosi mukavia. Kannattaa hakeutua niiden mukavien seuraan, niitäkin on aika paljon. :)

Pääset varmaan jotakin reittiä haluamallesi alalle, kun selvästi olet oma-aloitteinen ja aktiivinen. Onnea yrityksille!

• Kipuileva siili

Hmm, miksiköhän asiallinen vastaukseni oli poistettu tästä ketjusta. Omasta mielestäni en sanonut mitään asiatonta tai typerää. Näin se menee täällä palstalla, kaikenmaailman pervopertit sun muut hallitsee tätä keskustelua. Aika turhauttavaa kun on naputellut 20min vastausta. Hyvää loppuelämää.

• 5+5

Ihan normaalilta haastattelulta tuo kuulostaa, sinulla ei ole kokemusta ja opastamiseen menee aikaa, joka vie työntekijöiden työaikaa. Lisäksi he eivät hakeneet sinne ihmistä ilmaiseksi avuksi vaan sinä soitit ja tarjosit itseäsi. Ehkä he toivoivat, että sinulla on joku koulutus/kokemusta alalta. 20-vuotiaalla kun voi jo hyvinkin olla joku ammattitutkinto suoritettuna tai runsaasti kokemusta myyjänä työskentelystä.

Ei minkään firman ole pakko ottaa ihmistä liikkeeseensä avoimin sylin, heillä on kuitenkin lopulta vastuu liikkeessään olevista harjoittelijoistakin, joten asia ei ole niin yksinkertainen, että sinä menisit sinne ja tekisit jotain hanttihommia. Epäasiallista minusta on kirjoitella asiasta netistä tuollaiseen sävyyn, enkä itsekkään ottaisi hommiin ihmistä, joka ei osaa selvittää asioita kasvokkain vaan kirjoittelee nettiin ja mainitsee firman nimen jne. Ei ko. firma ole tehnyt mitään epäasiallista kun ei ottanut sinua hommiin.

• ymmärränkyll

Minä en kyllä havainnut tuossa mitään tylyä.

Ei myymälät voi ottaa kaikkia vastaan kaikkia, jotka tahtovat tulla harjoittelemaan. Minulla on ollut myymälä ja sinne on tahtonut moni tulla vaikka ilmaiseksi. Joudut käyttämään omaa työaikaasi siihen, että opetat. Se aika on poissa omista töistäsi.

Voin kuvitella, että todella moni tahtoo lemmikkiliikkeeseen työharjoitteluun ja että tuolla on varaa valita. Jos et hallitse Porvoossa hyvin monen käyttämää kieltä, sinulla olisi hyvä olla jotain muita vahvuuksia. Se, miten liikkeessä käyttäydyt vaikuttaa yrityskuvaan. Tuolla liikkeessä on oman kokemukseni mukaan todella hyvä palvelu.

• satusetä12

Hei koiratarvikkeen omistaja moni ei tahdo lemmikkiliikkeeseesi työharjoitteluun. Eikä kukaan ole ikinä halunnut sinne tulla ilmaiseksi

• jaahs44

"ymmärränkyll"
        Heh, niin selkee vastaus Peten koiratarvikkeelta. Ei kannattais välittää nettifoorumeilla kirjoittelijoista. Ja ei varsinkaan kannattais alkaa kehumaan omaa palvelua.

"Tuolla liikkeessä on oman kokemukseni mukaan todella hyvä palvelu. "
        hehheh

• 123456987

Aina olen saanut hyvää ja ystävällistä palvelua Peten Koiratarvikkeesta. Ja olen käynnyt siellä todella monta kertaa. Taitaa nimerkki jaahs44 olla kilpailevan yrityksen edustaja joka yrittää mustamaalata muita.

Ja totta. Minunkin kokemuksen mukaan Peten Koiratarviikeessa on hyvä palvelu.

• SexyHeppatyttö

Peten koiratarvikkeessa on aivan liikaa eläinaiheisia juttuja. Etsitpä vaikka kattokruunuun lamppua tai auton pissapoikaan nestettä, niin joudut menemään viereiseen Hongkongiin.

• työtön ei kelpaa

Jos olisit maksanut heille siitä, että viet heidän kallista aikaansa sinun kouluttamiseen ja opastamiseen, niin ehkä asia olisi voinut olla toisin. Oikeasti, luuletko että yksikään yritys ottaa mielellään jonkun työttömän toistaitoisen tumpelon tekemään töitä, joista ei ole päivääkään kokemusta? Kun edes ammattilaiset eivät tänäpäivänä töihin pääse ilman hyviä suhteita tai vahvaa suosittelijalistaa.

• KP881
    • MaryAnn

Itselläkin VAIN hyviä kokemuksia verkkokaupan kautta asioitaessa, enkä varmasti ole aina ollut se helpoin asiakas. Osaavia asiakaspalvelijoita todellakin.

Itse asun nykyään pohjoisessa, joten tilaan netin kautta eläintarvikkeet ja ruoat, mutta ennen asuin Helsingissä ja olin eräässä pienemmässä lemmikkieläinliikkeessä töissä parin vuoden ajan. Meillä oli siellä pariin kertaan peruskoulusta tettiläisiä ja muita harjoittelijoita työkkärin kautta ja AINA se oli yhtä raskasta opettaa samat työt toiselle kun yrittää itse tehdä omat hommat ja vielä palvella asiakkaatkin. Se kuluttaa aina paljon enemmän loppujen lopuksi kuin antaa apua työkuormituksen helpottamisessa.. Kaikissa lemmikkieläinliikkeissä on omat opeteltavat asiansa jotka vaikeuttavat erikoisliikkeen myyjälle työtä ja ottaen huomioon vielä sen seikan että VARASTOINTI on vielä ihan oma alueensa joka peten koiratarvikkeella on lisäksi aiheuttaa lisää opeteltavaa.. Toimin itse Helsingissä asuessa myös muutaman vuoden ajan varastoalalla toimistossa ja seurasin hyvin läheltä mitä varastotyö hallin puolella on. Siihen liittyy monesti isoja työkoneita (trukit, nosturit ym) jotka tuovat omat turvallisuusohjeistukset ja varusteet sen lisäksi että siinä hommassa täytyy todella olla ajatus mukana ettei koko varasto ole täysin sekaisin, joka aiheuttaa sen että hyvin äkkiä nettiasiakkaat saavat toimituksissaan myös täysin väärät tuotteet. Varastointiyrityksiin hyvin harvoin otetaan täysin kokemattomia harjoittelijoita koska yleisesti ottaen sellainen työ vaatii työturvallisuuskortin, trukkikortin ym. suorittanutta henkilöä. Ei siis todellakaan mikään ihme jos eivät innostuneet 20v nuoresta tytöstä jolla ei ehkä ole edes sitä fyysistä kestävyyttä niin rankkaan työhön! Hyvin pienetkin virheet yrityksiltä asiakkaitaan kohtaan voivat aiheuttaa paljon hallaa myynnin ja yrityksen pärjäämisen suhteen, joten sitä riskiä ei välttämättä nykypäivänä kannata ottaa että antaisi kaikille hyväntahtoisesti mahdollisuuden tulla "kokeilemaan ja opettelemaan" työtä josta voi koitua isoja harmeja jos jotain menee vikaan.

Omien aiempien kokemuksieni jälkeen itse en välttämättä ottaisi harjoittelijoita ihan tuosta vaan jos minulla joskus olisi yritys joka vaatii noin monitasoista taitoa työntekijältään.. Ja ei, en todella ole peten koiratarvikkeessa töissä joten cut that crap talk ok :)

• et silleen täällä

hei - jos pidit tuota tylynä niin varaudu siihen että tuo oli siitä kiltimmästäpäästä. Oikean oikeasti tuo ei ollut tylyä. Kestoltaan aika nopea vielä. Sitten kun nämä kestää 2-3h ja sinua käy tenttaamassa 2-3 tyyppiä kerralla ja nämä vaihtuu muutaman kerran tuossa ja kysymykset on oikeasti tunkelivia ja vastauksia ruoditaan ja käydään läpi erilaisia valmiita kyllä/ei kysymys pattereita.
      Ja joskus vielä käydään tuota eri kielillä sen mukaan mitä on kielitaidokseen laittanut niin siinä sitten tiedät käynneesi haastattelussa.
      Tsemppiä!
      BTW - Peten mesta on oikeasti kiva paikka...

• Gary.Gestapo.88

Paha poliisi - hyvä poliisi -systeemi on oiva tapa tentata työnhakijoita!

• myyjä88

Kiva mesta ja rehti mesta on kaksi eri asiaa... Mä oon iha kiva kans mut harvemmi rehti. Rahaa tulee ja naiset tykkää, näin perustetaan suomessa firmalle imago. Jätetään kertomat että ei olla oikeesti iha suomalainen ja et nää safkat saattaa olla vähä eri ku brändi, ostatte koiralle ruokaa ja mietitte palveluu? Seuraava fakta, suomessa loppu asikaspalveliat aikalailla sillo ku markkakin, päivitys tähän päivään sanalle on myyjä. Myyjän ja asikaspalvelian ero on, myyjä kertoo mitä sä haluat kuulla ja kaikki on hyvää. Asiakaspalvelia kertoo miten asia on, jos osaa tai antaa paperin käteen lue ja sanoo siinä. Kummassa tapauksessa voit tulla "huijatuksi"?

Miksi myyjiä käytetään nykyään, asiakaspalvelioitten sijaan?
      Yksinkertaisesti siksi että suullisesti voit myydä mitä vaan ja toivoa että toimii.
      Paperilla voit kertoa vain faktat.
      Mitä enemmän myy, sitä enemmän tienaa.

• IhateIp

Ongelma taisi olla ettet ole syntyperäinen porvoolainen. Näin se joskus menee.

• Hakekaa.Reippaasti.Vaan

Nyt palkkaavat vaikka ei ole työkokemusta. Maksavatkin reilusti yli e4000 ja suurin osa työstä on etätöitä. Eli sohvalla maatessa tienaa kivasti.

• Anonyymi

Sitten minä joka tilas sieltä 4vk sitten eikä oo tullu :(

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe