lääkkeen tehoamisen toteaminen

ninnu

Hei,

Sairastan selkärankareumaa ja syönyt Trexania ( foolihappoa) jo kolmatta kuukautta. Sivuvaikutuksia ei ole ollut, mutta tuntuu ettei oireetkaan ole mihinkään hävinneet. Kuinka kauan pitää/ kannattaa lääkettä syödä ennen kun sen voi todeta itselle toimimattomaksi?

Alan väsyä jatkuvaan särkyyn ja itseasiassa tilani on pahentunut sen verran ettei minkäänlaista juoksuaskelta voi ottaa toisin kuin vielä 6kk sitten. Olen myös 'parantanut elämäntapoja' eli yrittänyt keventää ruokavaliota ja suunnata kalapainoitteisemmaksi. Kävin jopa kokeilemassa akupunktiota muutaman kerran, mutta siitäkään en löytänyt helpotusta.

Onko kellään kokemusta hieronnasta tai ohjatustavenyttelystä?

19

1257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reumanainen

Minulla ainakin kesti siinä neljä kuukautta ennenkuin lääkkeestä oli apua. Sen jälkeen kuntoni onkin ollut hyvä jo viidettä vuotta, joten kärsivällisyyttä.
      Tietenkin annoksen määrä vaikuttaa myös.
      Sen lisäksi syön luontaistuotevalmisteita:
      PiimaxC kalkki ja Zinaxin, edellänainittujen olen huomannut olevan tosi tärkeitä, jos ne jättää pois, niin kivut palaavat.

• minä

Luontaistuotteita ei kannata syödä, sillä niitä ei valvota samalla tavoin kuin lääkkeitä ja sisältö saattaa olla mitä vaan.
        Lisäksi luontaistuotteiden ja lääkityksen keskinäinen sopivuus saatta olla kyseenalainen.
        Itselläni luontaistuotteet aiheuttivat yhdessä lääkityksen kanssa maksa-arvojen nousua ja muutenkin veriarvot alkoivat heitellä.
        Reumalääkärin mukaan luontaistuotteissa saattoi olla aineosia, jotka vaikuttivat varsinaiseen lääkitykseen.
        Veriarvot palautuivat, kun lopetin luontaistuotteet, joukossa oli myös piimaa.
        Sitäpaitsi nehän ovat mielettömän kalliitakin.
        Tietysti saahan sitä jokainen tehdä mitä haluaa, ja joillekin luontaistuotteet voivat olla ihan sopivia. Ja lievitystäkin voi tulla, mutta varovainen kannattaa olla.
        Se onkin hassua kun tälläkin palstalla vouhkataan milloin mistäkin lääkkeestä, mutta luontaistuotteisiin suhtaudutaan eri tavalla. Lääkkeet ovat kuitenkin tutkittuja ja valvottuja, toisin kuin luontaistuotteet. Lääkkeiden käytön suhteen on aina valittava se pienemmän pahan vaihtoehto, kaikilla niillä on sivuvaikutuksia ja haittoja, mutta jos ne ovat lievemmät kuin varsinaisen sairauden aiheuttamat, niin silloin lääke on se pienempi paha.
        Trexanista vielä, itselläni on siitä hyvät kokemukset, saan pistoksen kerran viikossa, teho on ollut hyvä, varsinkin kun tablettien teho ei enää riittänyt, niin pistos alkoi tepsiä melko nopeasti. Tablettien vaikutuksen havaitseminen kesti paljon kauemmin.

• reumanainen
        minä kirjoitti:

Luontaistuotteita ei kannata syödä, sillä niitä ei valvota samalla tavoin kuin lääkkeitä ja sisältö saattaa olla mitä vaan.
        Lisäksi luontaistuotteiden ja lääkityksen keskinäinen sopivuus saatta olla kyseenalainen.
        Itselläni luontaistuotteet aiheuttivat yhdessä lääkityksen kanssa maksa-arvojen nousua ja muutenkin veriarvot alkoivat heitellä.
        Reumalääkärin mukaan luontaistuotteissa saattoi olla aineosia, jotka vaikuttivat varsinaiseen lääkitykseen.
        Veriarvot palautuivat, kun lopetin luontaistuotteet, joukossa oli myös piimaa.
        Sitäpaitsi nehän ovat mielettömän kalliitakin.
        Tietysti saahan sitä jokainen tehdä mitä haluaa, ja joillekin luontaistuotteet voivat olla ihan sopivia. Ja lievitystäkin voi tulla, mutta varovainen kannattaa olla.
        Se onkin hassua kun tälläkin palstalla vouhkataan milloin mistäkin lääkkeestä, mutta luontaistuotteisiin suhtaudutaan eri tavalla. Lääkkeet ovat kuitenkin tutkittuja ja valvottuja, toisin kuin luontaistuotteet. Lääkkeiden käytön suhteen on aina valittava se pienemmän pahan vaihtoehto, kaikilla niillä on sivuvaikutuksia ja haittoja, mutta jos ne ovat lievemmät kuin varsinaisen sairauden aiheuttamat, niin silloin lääke on se pienempi paha.
        Trexanista vielä, itselläni on siitä hyvät kokemukset, saan pistoksen kerran viikossa, teho on ollut hyvä, varsinkin kun tablettien teho ei enää riittänyt, niin pistos alkoi tepsiä melko nopeasti. Tablettien vaikutuksen havaitseminen kesti paljon kauemmin.

Aivan kuten lääkkeetkin, luontaistuotteet sopivat eri ihmisille eri tavalla. Itselleni todella paljon hyötyä, kaikki arvot ovat täysin normaalit, olleet vuosia.
        Itse syön niitä siksi, että en saa ravinnosta kaikkea sitä, mitä pitäisi.
        Eikä ne nyt niin kalliita ole, minä ainakin olen valmis maksamaan muutaman euron siitä, että on hyvä olla.

• vinkkari
        reumanainen kirjoitti:

Aivan kuten lääkkeetkin, luontaistuotteet sopivat eri ihmisille eri tavalla. Itselleni todella paljon hyötyä, kaikki arvot ovat täysin normaalit, olleet vuosia.
        Itse syön niitä siksi, että en saa ravinnosta kaikkea sitä, mitä pitäisi.
        Eikä ne nyt niin kalliita ole, minä ainakin olen valmis maksamaan muutaman euron siitä, että on hyvä olla.

Tietämättään lumelääkkeitä tutkimuksissa syöneistä saattaa jopa yli 30 % kertoa lääkkeen auttaneen. Osa saa myös oikean lääkkeen sivuvaikutuksia. Eipä ole sitten ihme, että myös jokainen luontaistuote auttaa tai suorastaan parantaa ihmisiä. Markkinoinnilla ja uskolla on niin suuri vaikutus.

• xxx

Toteat itse, että lääkkeen ansiosta kuntosi on ollut jo viidettä vuotta hyvä. Lopuksi väität, että kivut palaavat, jos jätät luontaistuotteet pois.

• reumanainen
        xxx kirjoitti:

Toteat itse, että lääkkeen ansiosta kuntosi on ollut jo viidettä vuotta hyvä. Lopuksi väität, että kivut palaavat, jos jätät luontaistuotteet pois.

Pitää paikkansa, luontaistuotteita käyttänyt kauemminkin, mutta minulla ne yhdessä lääkkeen kanssa tuovat toivotun lopputuloksen, siis kivuttoman olotilan. Lääkkeet pitävät tulehdusarvot kurissa, luontaistuotteet auttavat kipuihin, selvensikö yhtään...

Ilman lääkettä tulehdusarvot nousevat ja ilman luontaistutteita kivut palaavat, joten molempi parempi.

Jokainen joutuu kuitenkin kohdallaan itse etsimään sen vaihtoehdon, joka tehoaa, minulla näin, toisella joku muu...

• luonto parantaa
        vinkkari kirjoitti:

Tietämättään lumelääkkeitä tutkimuksissa syöneistä saattaa jopa yli 30 % kertoa lääkkeen auttaneen. Osa saa myös oikean lääkkeen sivuvaikutuksia. Eipä ole sitten ihme, että myös jokainen luontaistuote auttaa tai suorastaan parantaa ihmisiä. Markkinoinnilla ja uskolla on niin suuri vaikutus.

Heippa!
        Olisi syytä myös muistaa, ettei vaihtoehtolääkkeissä ole samansuuntaisia ikäviä sivuvaikutuksia kuin kemiallisesti valmistetuissa lääkityksissä! Annostelu on a ja o.
        Sekä asiansatunteva terapeutti;)

Alun alkaen kaikki nämä nykyisetkin lääkkeet on kehitetty pyrkimällä kemiallisesti saamaan luonnonkasvien hyvää tehoa "kopiointi"-metodia käytämällä.
        Luonnonkasveja kun ei voi patentoida, mutta nämä kemiallisesti valmistetut kylläkin. Siksi kuluu myös paljon aikaa ja rahaa näiden "uusien" lääkkeiden valmistukseen.

Tärkeintähän kait tässäkin keskustelussa on siinä, miten hyvä hoito- ja tukimuoto näistä tuotteista voi olla eri ihmisille.
        Mitä vähemmän joutuu käyttämään elimistölle olevia rankkoja lääkityksiä tai lievittämään niitä, sen parempi hoitotulos ja vointi;)

• minä
        luonto parantaa kirjoitti:

Heippa!
        Olisi syytä myös muistaa, ettei vaihtoehtolääkkeissä ole samansuuntaisia ikäviä sivuvaikutuksia kuin kemiallisesti valmistetuissa lääkityksissä! Annostelu on a ja o.

Alun alkaen kaikki nämä nykyisetkin lääkkeet on kehitetty pyrkimällä kemiallisesti saamaan luonnonkasvien hyvää tehoa "kopiointi"-metodia käytämällä.
        Luonnonkasveja kun ei voi patentoida, mutta nämä kemiallisesti valmistetut kylläkin. Siksi kuluu myös paljon aikaa ja rahaa näiden "uusien" lääkkeiden valmistukseen.

Tärkeintähän kait tässäkin keskustelussa on siinä, miten hyvä hoito- ja tukimuoto näistä tuotteista voi olla eri ihmisille.
        Mitä vähemmän joutuu käyttämään elimistölle olevia rankkoja lääkityksiä tai lievittämään niitä, sen parempi hoitotulos ja vointi;)

Enpä olisi tuosta sivuvaikutuksettomuudesta samaa mieltä.Kuten jo aiemmin totesin ns. luontaistuotteita ei ole tutkittu eikä niiden sisältöjä valvota. Satunnaisissa pistokokeissa on löytynyt mm. raskasmetalleja ja toisaalta vitamiinin yms pitoisuudet ovat olemattomat. Osa lääkkeistä ei sovi yhteen tavallisten lääkkeiden kanssa. Sivuvaikutukseksi voinee katsoa senkin, että jotkut saattavat jättää tavallisen lääkityksen kokonaan pois, ja siirtyä vitamiinilinjalle. Äärimmillään tiedetään tapauksia, jossa esimerkiksi lapsen diabetesta on terapeutin kehoituksesta hoidettu kuhnekylvyillä ja "sivuvaikutuksena" lapsi kuoli. Että se niistä asiantuntevista "terapeuteista".
        Voi myös kysyä, paljonko "luontaista" on teollisesti valmistetussa puristeessa.
        Dosentti Veijo Saano totesi tammikuisessa Hyvä Hengitys -lehden artikkelissa, että jos erilaiset luontaishoidot alistettaisiin samankaltaisen tutkimuksen alle kuin ns. tavallinen lääketiede, ei tuloksia voitaisi todennäköisesti osoittaa. Nykyisten luonnnonlääkkeiden buumi osuu 1980-luvulle, jolloin myös niiden markkinointi kasvoi räjähdysmäisesti.
        Toisaalta kuten jo aiemmin tässä keskustelussa todettiin, lume-vaikutu näyttelee suurinta osaa, mutta toisaalta saahan jokainen uskoa ihan mihin haluaa.

• vinkkari

Heippa!

Unohdit, että luontaistuotteet ovat aiheuttaneet Suomessakin mm. vakavia munuais- ja maksavaurioita. Luontaistuotteet ovat saaneet hyvin paljon pahaa aikaan, kun ihmiset salaavat lääkäriltä niiden käytön samanaikaisesti lääkkeiden kanssa tai jättävät niiden vuoksi lääkkeensä ottamatta.

Luontaistuotteiden tutkimukseenko ei laiteta rahaa ja aikaa? Siis mainoksissa kerrotut tutkimustulokset ovat täysin tuulesta temmattuja.

Ei vaikuta kovinkaan luotettavalta, jos markkinoit luontaistuotteita noin epämääräisesti joka viestissä eri nimimerkkiä käyttäen.

• reumanainen
        vinkkari kirjoitti:

Unohdit, että luontaistuotteet ovat aiheuttaneet Suomessakin mm. vakavia munuais- ja maksavaurioita. Luontaistuotteet ovat saaneet hyvin paljon pahaa aikaan, kun ihmiset salaavat lääkäriltä niiden käytön samanaikaisesti lääkkeiden kanssa tai jättävät niiden vuoksi lääkkeensä ottamatta.

Luontaistuotteiden tutkimukseenko ei laiteta rahaa ja aikaa? Siis mainoksissa kerrotut tutkimustulokset ovat täysin tuulesta temmattuja.

Ei vaikuta kovinkaan luotettavalta, jos markkinoit luontaistuotteita noin epämääräisesti joka viestissä eri nimimerkkiä käyttäen.

Ei täällä mitään markkinoida, ihmiset vain haluavat tietää, mikä kenellekkin on auttanut.
        Minä ainakin olen kertonut lääkärille, että syön luontaistuotteitakin, hän piti sitä ihan ok juttuna, sitäpaitsi reumaatikot (ainakin pitäisi) käyvät säännöllisissä turvakokeissa, joten ei ne vauriot ihan varoittamatta tule ja jos jokin arvo nousee, niin syytä aletaan heti etsimään.

Jokaisella meillä on vain yksi elämä ja jos luontaistuotteitten avulla sen elämän vaoi elää kivuttomammin, niin miksi ei?

• luonto parantaa
        reumanainen kirjoitti:

Ei täällä mitään markkinoida, ihmiset vain haluavat tietää, mikä kenellekkin on auttanut.
        Minä ainakin olen kertonut lääkärille, että syön luontaistuotteitakin, hän piti sitä ihan ok juttuna, sitäpaitsi reumaatikot (ainakin pitäisi) käyvät säännöllisissä turvakokeissa, joten ei ne vauriot ihan varoittamatta tule ja jos jokin arvo nousee, niin syytä aletaan heti etsimään.

Jokaisella meillä on vain yksi elämä ja jos luontaistuotteitten avulla sen elämän vaoi elää kivuttomammin, niin miksi ei?

Hei!
        Tätä juuri tarkoitinkin, että on HIENO asia, että apua voi myös saada vaihtoehtoisen lääketieteen avulla;)
        Hienoa, että se on lievittänyt oireitasi sinullakin ,"reumanainen".

En tarkoittanutkaan että se olisi ainoa "oikea" tapa.
        Kerroin vain että se voi olla OSA hoitoa(tukimuoto).
        Itselläni kun useimmiten on ollut paljon ongelmia eri nykyaikaisten lääkkeiden kanssa(mm. maksa- arvojen huimat nousut) ja saanut apua homeopatiasta, vitamiini- ja hinvenlisistä jne tai muista hoitomuodoista(monenlaista terapeuttia hyödyntänyt).

Vaikka olen kokenutkin asian henk.koht positiivisesti, en kai väitä että se kaikilla ihmisillä toimisi. Mutta en halua myöskään olla kertomatta, että minulla on ollut hyviä kokemuksia.
        Olemmekin toki kaikki YKSILÖITÄ. Olemme psykofyysinen kokonaisuus, johon vaikuttaa moni asia elämässämme.

Uskoisin että jos lääkeyritykset eivät pystyisi patentoimaan kehittämäänsä lääkettä niinkuin on luonnonkasvien kohdalla - niin voisi olla että nykyaikaiset lääkkeetkin olisivat
        halvempia.
        Tarkoitin siis, että luonnonkasveja ei voi millään patentoida käytettäväksi vain "oman firman" hyötyä silmällä pitäen. Tähän pystyvät suuret lääkeyritykset, jotka valmistavat lääkkeitä kemiallisesti eri aineosista(ei siis luonnonkasveista).

Joka tapauksessa yhteistyötä tarvitaan joka saralla mielestäni.
        En usko vain yhteen asiaan, mielestäni on paljon vaihtoehtoja, joista voi itse valita tarpeen ja hyödyn mukaan.

• reumanainen

Hei!
        Tätä juuri tarkoitinkin, että on HIENO asia, että apua voi myös saada vaihtoehtoisen lääketieteen avulla;)
        Hienoa, että se on lievittänyt oireitasi sinullakin ,"reumanainen".

En tarkoittanutkaan että se olisi ainoa "oikea" tapa.
        Kerroin vain että se voi olla OSA hoitoa(tukimuoto).
        Itselläni kun useimmiten on ollut paljon ongelmia eri nykyaikaisten lääkkeiden kanssa(mm. maksa- arvojen huimat nousut) ja saanut apua homeopatiasta, vitamiini- ja hinvenlisistä jne tai muista hoitomuodoista(monenlaista terapeuttia hyödyntänyt).

Vaikka olen kokenutkin asian henk.koht positiivisesti, en kai väitä että se kaikilla ihmisillä toimisi. Mutta en halua myöskään olla kertomatta, että minulla on ollut hyviä kokemuksia.
        Olemmekin toki kaikki YKSILÖITÄ. Olemme psykofyysinen kokonaisuus, johon vaikuttaa moni asia elämässämme.

Uskoisin että jos lääkeyritykset eivät pystyisi patentoimaan kehittämäänsä lääkettä niinkuin on luonnonkasvien kohdalla - niin voisi olla että nykyaikaiset lääkkeetkin olisivat
        halvempia.
        Tarkoitin siis, että luonnonkasveja ei voi millään patentoida käytettäväksi vain "oman firman" hyötyä silmällä pitäen. Tähän pystyvät suuret lääkeyritykset, jotka valmistavat lääkkeitä kemiallisesti eri aineosista(ei siis luonnonkasveista).

Joka tapauksessa yhteistyötä tarvitaan joka saralla mielestäni.
        En usko vain yhteen asiaan, mielestäni on paljon vaihtoehtoja, joista voi itse valita tarpeen ja hyödyn mukaan.

Minullakin kahdenkymmenen vuoden kokemus eri läkkeistä, sivuvaikutuksista, arvojen noususta jne..

Luontaistuotteet ovat antaneet sen ns. elämän suolan, mahdollisuuden moneen asiaan, johon en muuten kykenisi enää kuntoni puolesta, jos vain olisin pelkästään normaalilääkityksellä.

Ihmiset ovat kuitenkin ihmeellisiä olentoja, kaiken pitäisi vaikuttaa heti tässä ja nyt, vaikka luontaistuotteittenkin positiivinen vaikutus tuntuu vasta kuukausien kuluttua.

Kuitenkin reumaatikot kaikesta huolimatta ovat iloisin sairastava ryhmä, miksiköhän?

• wxxx
        reumanainen kirjoitti:

Pitää paikkansa, luontaistuotteita käyttänyt kauemminkin, mutta minulla ne yhdessä lääkkeen kanssa tuovat toivotun lopputuloksen, siis kivuttoman olotilan. Lääkkeet pitävät tulehdusarvot kurissa, luontaistuotteet auttavat kipuihin, selvensikö yhtään...

Ilman lääkettä tulehdusarvot nousevat ja ilman luontaistutteita kivut palaavat, joten molempi parempi.

Jokainen joutuu kuitenkin kohdallaan itse etsimään sen vaihtoehdon, joka tehoaa, minulla näin, toisella joku muu...

"Olen ollut koko reuman ajan=20v töissä ja olen edelleenkin, kiitos siitä kuuluu ajoissa aloitetulle hoidolle=lääkkeille.
        Tällä hetkellä oloni on aivan kuin terveellä, ei kipuja, ei jäykkyyksiä, tulehdusarvot normaalit."

• reumanainen
        wxxx kirjoitti:

"Olen ollut koko reuman ajan=20v töissä ja olen edelleenkin, kiitos siitä kuuluu ajoissa aloitetulle hoidolle=lääkkeille.
        Tällä hetkellä oloni on aivan kuin terveellä, ei kipuja, ei jäykkyyksiä, tulehdusarvot normaalit."

Viesti osoittaa sen, ettei lääkkeitä voi eikä saa jättää pois, sillä luontaistuotteilla ei kuitenkaan (mielestäni) ole tulehduksiin vaikutusta, kipuihin kyllä...

• Devil

Olin hiljattain Heinolassa Reumalla ja reumalääkäri sanoi, ettei mitään lääkettä kannata jatkaa jos siitä ei ole mitään apua. Esim. Trexanista voi olla apua usein toistuviin iriitteihin vaikka se ei tehoaisikaan itse reumaan.

Itse söin pari vuotta sitten Trexania myös n. 3 kk ja ei havaittavaa tehoa, joten lopetin sen (lääkärin kanssa sopien). Reumaoireet jopa lievittyivät vähäsen Trexanin lopettamisen jälkeen, mutta alkoivat sittemmin taas uudelleen pahentuen.

Olen sairastanut yli 25-v s-reumaa ja kokeillut kaikkea mahdollista lääkitystä (kulta, salazopyrin, metotrexaatti ym. "tonnikaupalla" kaikenmaailman särkylääkkeitä), mutta ei mikään tunnut tehoavan. Kunto menee aina vaan huonommaksi vuosi vuodelta. Särkylääkkeistä Celebra on ainoa joka edes jotenkin auttaa, mutta sitä onkin sitten mätettävä jokapäivä naamariin.

Uudet biologiset lääkkeet (Enbrel ym.) on vielä testaamatta, mutta ne on järjettömän kalliita ja jos Kela ei osallistu maksutalkoisiin ei ilman loton päävoittoa pysty niitä kokeilemaan.

BTW, olen samaa mieltä noista "luonnonlääkkeistä" että niiden kanssa kannattaa olla varovainen kun syö oikeita lääkkeitä samalla. Itse vältän niitä, tosin niitäkin olen monia kokeillut ilman mitään positiivista vaikutusta, ainoastaan rahaa palaa rutkasti.

Voimia vaan sinulle Ninnu, muista pitää itsesi henkisesti virkeänä raastavasta sairaudesta huolimatta! Muuten sitä luhistuu kokonaan.

• Sisu

Hei Ninnu,

Syötkö Trexanin lisäksi jotain muuta lääkettä selkärankareumaasi? Yleensähän Trexania käytetään yhdessä jonkun muun lääkkeen kanssa.

Itse sairastan myös vaikeaa selkärankareumaa ja lääkkeitä on useampia. Aiemmin mukana oli myös Trexan, josta kuitenkin luovuin pahoinvoinnin ja väsymyksen takia.

Itsekin harrastan kala-kasvis-ravintoa ja olen jättänyt myös sokerin pois ruokalistaltani luettuani monista lähteistä sokerin tulehduksia lisäävästä vaikutuksesta.

Tsemppiä Sulle ja jaksahan kuitenkin liikkua - itse oon innostunut hydrobicistä, joka myös vähentää turvotusta (sitäkin on kertynyt - kiitos kortisonin).

• luonto parantaa

Hei ninnu!

Trexania en pystynyt käyttämään.Enkä muitakaan ns perinteisiä reumalääkkeitä.
      Sivuvaukutukset mm. maksaan liian hurjat;(
      Samoin pahoinvointia ja päänsärkyä.
      Ne ei yksinkertaisesti sopineet minulle.

Nyt saankin biologista täsmälääkettä Remicade:a.
      Sivuvaikutuksia tosin on, mutta yritän pärjätä.
      Tulevaisuus saa päättää.

Jäsenkorjaajalla olen käynyt (1-4x vuodessa) ja mielestäni hän pystyi saamaan enemmän liikettä niveliin.
      Kävin myös pari vuotta sitten n. joka toinen viikko aromaterapiassa.Aromaterapia on todella hyvä rentoutumiskokemus.
      Se tuntuu myös poistavan kipujakin.
      Ja nivelet ovat kuin öljytyt.

Homeopaatillakin olen käynyt. Hyviä kokemuksia minulla.
      Akupunktiosta sain "ehkäpä" eniten apua.
      Jouduin vain sen lopettamaan pitkän matkan vuoksi. Ja sopivaa akupunktoijaa ei vielä ole löytynyt.
      Kannattaa kokeilla erilaisia ravintotottumuksia ja pyrkiä välttämään niitä ruoka-aineita, jotka ehkäpä lisäävät tulehdusalttiutta.

Olenkin hyödyntänyt näitä eri terapeutteja eri aikoina. En samaan aikaan, jotta selviäisi mikä on hyväksi minulle.

Älä lannistu, kuuntele sisäistä ääntäsi ja hae itsellesi sopiva tukimuoto tai lisähoitokin, jos sitä tarvitset. Tee elämäsi hauskemmaksi eli hemmottele kipusi pois. Tee asioita mistä pidät ja haluat tehdä.
      Tärkeintä elämässähän kuitenkin on, että saisi elää mahdollisimman mukavan ja kivuttoman elämän.

• ninnu

Rentoutuminen vois ihan oikeesti olla mulle se juttu. Rupesin meinaan miettimään kipusyklejäni huomaan sen noudattavan työstressin sykliä. Olen aina reagoinut mahallani ja stressiin reagoin syömällä, joka pahentaa aina vatsani oireita. Otan neuvosta vaarin ja kokeilen muitakin rentoutus-hemmottelu -juttuja.
        En syö muita lääkkeitä kuin trexan ja Buranaa tarvittaessa, joten siltäkin saralta on vielä paljon kokeilematta.

• Ihmettelijä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      83
      2475
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1435
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      81
      1311
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1192
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      905
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      890
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      763
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      100
      749
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      30
      743
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      696
    Aihe