En oikein tiennyt mihin kirjottaa.. mut kirjotin nyt tänne...
Mul on pieni ongelma.. Oon 16 vuotias nuori nainen.. Joudun seurustelemaan salaa poikaystäväni kanssa joka on 29 vuotias..Me rakastetaan todella toisiamme.. miks ei aikuinen saa seurustella alaikäsen kanssa..kuulemma laitonta.. joku sanoi.. et jos kaks alaikäst seurustelee ni se on va seurustelua.. mut jos on nii miten mul ja mun poikaystäväl.. ni sit kuulemma laki sanóo et se on vaa hyväksi käyttöö silt aikuiselta.. onx se niin mukamas.. eiks sitä voi sopii jollaki tavalla... nimittäi me ollaan tunnettu jo kauan..
29 vuotias ja 16 vuotias..
12
2624
Vastaukset
- Theme
16-vuotias saa nussia lain mukaan (puhumattakaan seurustelusta) vaikka 100-vuotiasta, kunhan tämä 100-vuotias on vielä elossa :)
Ei kukaan 16-vuotias noin tyhmä ole etteikö sitä tietäisi, joten ei onnistunut provoilusi.- Thesis
Kuustoistavuotias on alaikäinen ja tuo 29 vuotias varmaan olisi pulassa jos seksisuhde tulee ilmi.
- eikös
Thesis kirjoitti:
Kuustoistavuotias on alaikäinen ja tuo 29 vuotias varmaan olisi pulassa jos seksisuhde tulee ilmi.
Onhan se alaikäinen, mutta eikös se raja ole 16, niin että sitä ennen se on alaikäisen hyväksikäyttöä? Tai no enhän mie tiedä... jos se noin on niin se olis käsitteellisesti pahasti pielessä, mutta ei käsittääkseni 16-vuotias ole enää "sakkolihaa".
Lisäksi tuossa pykälistössä on muuten jotenkin hienosti muotoiltu, että jos pariskunta on henkiseltä kypsyydeltään riittävän lähellä toisiaan, niin numerot menettävät merkitystään. - Theme
Thesis kirjoitti:
Etpä sinäkään paljoa tiedä... Tai sitten olet tuo alkuperäinen kirjoittaja ja jatkat provoiluasi.
- 16v voi laillisesti
mutta sitä ihmettelen, että miten kukaan TÄYSJÄRKINEN 29vuotias sekaantuu 16vuotiaaseen? Ei millään pahalla, mutta hän taitaa olla kanssasi vain seksin takia, eikä kehtaa (miksi kehtaisikaan, sinähän olet vielä lapsi)näyttäytyä kanssasi julkisesti. Etsihän oman ikäistä seuraa ja unohda tuollaiset vanhat äijät, tuo ei todellakaan ole normaalia.
- kokemuksesta
Heipä hei!
Olen 18-vuotias naisenalku ja ukkokultani on 27-vuotias. Aloimme seurustella kesäkuun alussa 2000 (kaksi päivää ensitapaamisen jälkeen) ja rakastelimme ensimmäisen kerran sama vuoden heinäkuussa.
Kun vanhempani (uskovaiset juristit, joskin ei aivan stereotypioita vahvistavat) saivat tietää seurustelustani, no nehän meinasi luonnollisesti ensin saada sydänkohtauksen =) Sain heidät kuitenkin puhuttua tapaamaan tämän miehen, ja sen tapaamisen jälkeen ei ole kuulunut pahaa sanaa. Hän on aina ollut tervetullut sunnuntailounaalle, juhannukseksi mökille, jouluksi meille jne. Veljeni (21) tulee hyvin ukkokultani kanssa juttuun ja nuorin sisareni (10) on aivan ihastunut häneen, koska kukaan tuskin jaksaa jouluaattona pelata lautapelejä yhtä pitkään.
Huolimatta yhdeksän vuoden ikäerostamme ja siitä tosiseikasta, että olin hyvin, hyvin nuori (14) seurustelun alkaessa, täytyy kyllä sanoa että ympärilleni katsellessa huomaan, että me olemme harvinaisen onnellinen ja tasapainoinen pariskunta.
Joku voisi väittää että minulta on jäänyt nuoruus elämättä, mutta siihen minä kysyn vain että mikä tekee nuoruudesta nuoruuden? Seksisekoilut? Ei tämä suhde ole rajoittanut minun elämääni muuten kuin että muut miehet ovat jääneet pois, mutta enpä ole niitä kaipaillutkaan.
Tiedän hyvin (vanhempieni ammatin puolesta jos en muuten), että poikaystäväni syyllistyi aikanaan alaikäisen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Ymmärrän, että laki tarvitsee ikärajoja toimiakseen, ja että niistä joustaminen voisi tietysti johtaa lakipykälien mielivaltaiseen tulkitsemiseen. Silti en voi uskoa että kukaan, joka on seurannut yhteistä taivaltamme nyt sen neljä vuotta, voisi väittää että tässä on jotain väärää.
Kumpikaan ei ole hävennyt toisen esittelemistä, ei sukujuhlissa, ei kaveriporukoissa eikä ukkokultani tapauksessa firman juhlissakaan (en sinne sentään ihan 14-vuotiaana ängennyt =))
Emme asu yhdessä emmekä ole kihloissa. Muutin keväällä pois kotoa ja nuo seuraavat seurustelun askeleet ovat ajankohtaisia kunhan olen saanut ensin itse totutella elämään omillani ja itsenäistyä hieman.
Mieheni täysjärkisyyttä en ala kommentoida, mutta onnellisia me ollaan =) - Yök
kokemuksesta kirjoitti:
Heipä hei!
Olen 18-vuotias naisenalku ja ukkokultani on 27-vuotias. Aloimme seurustella kesäkuun alussa 2000 (kaksi päivää ensitapaamisen jälkeen) ja rakastelimme ensimmäisen kerran sama vuoden heinäkuussa.
Kun vanhempani (uskovaiset juristit, joskin ei aivan stereotypioita vahvistavat) saivat tietää seurustelustani, no nehän meinasi luonnollisesti ensin saada sydänkohtauksen =) Sain heidät kuitenkin puhuttua tapaamaan tämän miehen, ja sen tapaamisen jälkeen ei ole kuulunut pahaa sanaa. Hän on aina ollut tervetullut sunnuntailounaalle, juhannukseksi mökille, jouluksi meille jne. Veljeni (21) tulee hyvin ukkokultani kanssa juttuun ja nuorin sisareni (10) on aivan ihastunut häneen, koska kukaan tuskin jaksaa jouluaattona pelata lautapelejä yhtä pitkään.
Huolimatta yhdeksän vuoden ikäerostamme ja siitä tosiseikasta, että olin hyvin, hyvin nuori (14) seurustelun alkaessa, täytyy kyllä sanoa että ympärilleni katsellessa huomaan, että me olemme harvinaisen onnellinen ja tasapainoinen pariskunta.
Joku voisi väittää että minulta on jäänyt nuoruus elämättä, mutta siihen minä kysyn vain että mikä tekee nuoruudesta nuoruuden? Seksisekoilut? Ei tämä suhde ole rajoittanut minun elämääni muuten kuin että muut miehet ovat jääneet pois, mutta enpä ole niitä kaipaillutkaan.
Tiedän hyvin (vanhempieni ammatin puolesta jos en muuten), että poikaystäväni syyllistyi aikanaan alaikäisen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Ymmärrän, että laki tarvitsee ikärajoja toimiakseen, ja että niistä joustaminen voisi tietysti johtaa lakipykälien mielivaltaiseen tulkitsemiseen. Silti en voi uskoa että kukaan, joka on seurannut yhteistä taivaltamme nyt sen neljä vuotta, voisi väittää että tässä on jotain väärää.
Kumpikaan ei ole hävennyt toisen esittelemistä, ei sukujuhlissa, ei kaveriporukoissa eikä ukkokultani tapauksessa firman juhlissakaan (en sinne sentään ihan 14-vuotiaana ängennyt =))
Emme asu yhdessä emmekä ole kihloissa. Muutin keväällä pois kotoa ja nuo seuraavat seurustelun askeleet ovat ajankohtaisia kunhan olen saanut ensin itse totutella elämään omillani ja itsenäistyä hieman.
Mieheni täysjärkisyyttä en ala kommentoida, mutta onnellisia me ollaan =)Odotas vaan kun se innostu kohta siitä nuorimmasta sisaresta. Ällöä. Kukaan terve ja kypsä 24-vuotias ei todellakaan ole edes 16 saati sitten 14-vuotiaan kanssa. Aika sairaan pedofiilin olet löytänyt, ja näköjään jatkaa manipulointiaan vielä kauan...
- kokemuksesta
Yök kirjoitti:
Odotas vaan kun se innostu kohta siitä nuorimmasta sisaresta. Ällöä. Kukaan terve ja kypsä 24-vuotias ei todellakaan ole edes 16 saati sitten 14-vuotiaan kanssa. Aika sairaan pedofiilin olet löytänyt, ja näköjään jatkaa manipulointiaan vielä kauan...
Arvasin että tätä(kin) tulee =) Luuletko että sanoit jotain mitä en olisi jo kuullut?
Toivottavasti sinä löydät joskus elämäsi naisen/miehen, joka on sinun (mustavalkoisten) standardiesi mukainen. Toivottavasti tulet hänen kanssaa hyvin onnelliseksi.
Toivottavasti olette joskus yhtä onnellisia kuin me, koska se nimittäin tuntuu pirun hyvältä =) - Kalle
Yök kirjoitti:
Odotas vaan kun se innostu kohta siitä nuorimmasta sisaresta. Ällöä. Kukaan terve ja kypsä 24-vuotias ei todellakaan ole edes 16 saati sitten 14-vuotiaan kanssa. Aika sairaan pedofiilin olet löytänyt, ja näköjään jatkaa manipulointiaan vielä kauan...
Miten niin kukaan terve 24 vuotias ei ole 16 vuotiaan kanssa?
Sanoisin että se on aika yksilöllistä, mutta yleisesti ottaen 16 ei todellakaan ole enää lapsi henkiseltä eikä fyysiseltä tasoltaan...
- Hepo
Jos harrstatte seksiä niin on paha sanoa, voi olla sitten vain tota "hyväksi käyttöä" mutta jos ette ole sitä vielä tehneet ja jos rakkaus on aitoa niin voitte hyvin odottaa pari vuotta että täytät 18. Niin itse ainakin tekisin tosi rakkauden vuoksi.
- Juulia
Mulla ja mun miehelläkin on ikäeroa 13 v, tosin hän on 45 ja minä 32, ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja sitä enne seurusteltiin 5 v. ...
Ei kyll seurusteltu silloin kun minä olin 16 ja hän 29 mutta hei, onnea vaan teille, ja tsemppiä!- onnekas
Älä tyttö hyvä ota pulttia toisista ihmisistä ja heidän kommenteistaan.
Itse olen eronnut 3 lapsen äiti ,ikää 38v ja seurustelen 18 vuotiaan miehen kanssa.Enkä pask....n välitä mitä muut siitä ajattelee!!!!
This is my life!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413928Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3573048Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt141978Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101685Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41129- 71974
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar42889Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70818
- 44794