miten saada muut ymmärtämääb, että en ole anorektikko?

epätoivoinen tyttö

Olen koko elämäni ollut ruumiinrakenteeni (sirot luut, kapeat hartiat ja lantio) hoikka ja alipainoinen. Nyt menin uuteen kouluun, jossa minut punnittiin ja terveydenhoitaja lähetti minut erilaisiin hoitoihin painoindeksini. 16,(?) takia. Nyt saan käydä psykiatrilla, ravintoterapeutilla, verikokeissa ja punnituksissa kokoajan ja painoni pitäisi nousta paljon. Jos olisin rakenteeltani normaali, olisin anoreksisen näköinen ja nytkin olen hoikka, muta sekin vain johtuu urheilugarrastuksestani ja kroppani mallista.

Olen koittanut selirtää tätä terkkarille ja lääkäreille, mutta he eivät usko. Rakastan ruokaa, syön reippaasti yli 2000 kcal per päivä ja rakastan kroppaani. Miten selittää tämä noille idiooteille, jotka eivät usko? On ihan kamalaa käydä verikokeissa jne, koska omistan piikkikammon ja itsetunto laskee, kun ne haukkuu mua anorektikoksi!:( auttakaa!

6

186

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selitä uudelleen

Todellakin toiset on hoikkia ruumiinrakenteeltaan,ilman että heillä olisikaan anoreksiaa.Jatka vaan urheiluharrastustasi,jotta kroppasi pysyy kunnossa ja
      mieli virkeänä.Koita jotenkin saada muut uskomaan ettet ole mikään anorektikko.
      Ymmärrän piikkikammosi,en minäkään pidä siitä erityisemmin,mutta on
      ne piikitykset ja verikokeet pakollisia toisinaan.Kurjaa tuo nimittely anorektikoksi
      jos et oikeasti ole edes sitä.

• toinen ääripää

Hei! Älä huoli, kyllähän veriarvosikin puhuvat puolestaan; jos kaikki on kunnossa, niin mahtavaa! Yleensä ennen noita hoitoja kysytään myös vanhempiesi mielipidettä. Onko perheesi ollut sinusta huolissaan, onko heillä oikeasti syytä olla?

Pakko kyllä ottaa vähän varauksella tämä kertomukesi... Itse olen nimittäin ollut sen verran sairas, että sairaalassakin itkin/nauroin, että minä olen ihan terve ja miksi olen täällä... Siinä vaiheessa jopa uskoin, että läheiseni ovat kääntyneet minua vastaan ja lääkärit sun muut ovat mukana juonessa. Haluan kuitenkin uskoa siihen, että Sinä olet terve ja voit oikeasti hyvin!

Kaikki ovat ruumiinrakenteeltaan erilaisia. Ja mikäli kasvukäyrässäsi ei ole outoja notkahduksia, ei lääkäreillä pitäisi sinun suhteesi olla mitään huolenaihetta.

• Ei sinun ole mikään pakko käydä missään hoidossa kun kerran olet terve. Jos he yrittävät väkisin patistaa lääkärille niin jätä menemättä, mutta koita ensin selittää ettet tarvitse hoitoa.

• ihmettelen xx

Miksi ihmeessä suostut menemään psykiatrille ja ravintoterapeutille jos tiedät itsekin, että sinulla on väärä diagnoosi?

• akrgjklsrtjlkrg

Ei tuossa painossa ketään vielä pakkohoitoon laiteta kuitenkaan, etenkään jos vanhemmat ovat sitä mieltä että kaikki on kunnossa ja syöt kuten sanoit tässä että syöt. Pakkoavohoitoa ei ole olemassa. Ei siellä ole pakko käydä, mutta jos perheesi on samaa mieltä kuin terkkari ja lääkärit ja muut, niin kyllä sulla se vika on korvienvälissä eikä muilla.

• 4+18

Jos siis oikeasti et ole anorektikko, niin eivätkö edes perheenjäsenesi ole huomanneet että syöt kunnolla? Syö heidän nähden, ja pysy heidän havaintoalueellaan niin kauan, että tietävät ettet myöskään oksenna. Siinä pitäisi olla yksinkertainen ratkaisu. Tsemppia jokatapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      149
      2433
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      977
    3. 66
      970
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      120
      937
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      73
      783
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      71
      601
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      90
      561
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      536
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      512
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36