Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koivun siitepöylyallergia, olo yhtä helvettiä!

Vertaistukea????

Taas on se aika vuodesta, jolloin olo on yhtä helvettiä tämän koivun siitepölyallergia takia. On aivan tajuttoman väsynyt ja masentunut olo, turvottaa, ripulia, työläs hengittää. Minulla ei niinkään tule silmä- tai nuhaoireita, vaikka tukkoinen olo kyllä on. Joskus pahimpana oireena on astman kaltainen oireilu, nyt taas tolkuton väsymys ja masennus. Eka kertaa luin, että siitepölyallergia voi oireilla masennuksenakin, amerikkalainen tutkimus ja löytyi myös kohtalotovereiden kirjoituksia. Ulkona on kaunis aurinkoinen ilma, mutta sisällä vaan ollaan, kun ei jaksa muuta. Parhaimmat kuukaudet vuodesta ovat helmikuu, maaliskuu, huhtikuu, syyskuu. Talvella on kaamos, mutta mieluummin se kuin tämä helvetti.
Onko täällä muita kuin minä, jolla on pohjaton väsymys ja depis tähän aikaan vuodesta?

4

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

      Aloitatko jo huhtikuulla antihistamiinin syömisen säännöllisesti joka päivä? Kerrot,että sinulla on tukkoinen olo.Nenästä vai keuhkoista tukkoinen?

      Käytätkö kortisoninenäsuihketta säännöllisesti siitepölyaikana?Nyt on tullut markkinoille uusi antihistamiini-kortisoniyhdistelmä nenäsuihke Dymista allergianhoitoon.Allergia- ja astmaoireisiin on olemassa Singulair tabletti. Mulla on tuo käytössä ja on tosi hyvä apu nenän tukkoisuuteen.Tukkoista oloa voi helpottaa myös nenän huuhtelukannulla.

      Onko sinulle tehty allergiatestit ja keuhkopuhallustestit? Suosittelen varaamaan ajan terveyskeskukseen astmahoitajalle jo ensi viikolla.

      Mulla siitepölyn oireilukausi on pitkä maalis-elokuu. Maalis-huhtikuu on mulle yhtä tuskaa tuon väsymyksen ja mielialan kans.Otan antihistamiinia 2x pvä:ssä, käytän säännöllisesti kortisoninenäsuihketta,lisäksi mulla on käytössä Singulair ja astmasuihkeet tuplattuna.Nykyisin toukokuu on mulle helppoa aikaa, kun mulle aloitettiin koivun pistossiedätyshoito v. 2011 syksyllä.Toivon,että myös tuleva kesä olisi helpompi, kun minulle aloitettiin timotein siedätyshoito viime vuoden lopulla.

      Jos mulla on astma huonossa tasapainossa, ahdistaa, on raskas ja tukkoinen olo, mulla on hillitön väsymys heti aamusta kun herään ja mieliala on matalalla.

      Ei kannata kärsiä tukkoisesta olosta ja väsymyksestä, kun hoitomahdollisuuksia on nykyisin paljon erilaisia.

    • parantunut.

      Synnyin vuonna 1968.

      Olen lapsesta asti saanut banaanista allergisia oireita (kovaa vatsakipua ja turvotusta).

      Lopetin maidon juonnin n. 12 vuotiaana, koska Pekka Puska sanoi maidon rasvan lihottavan ja tappavan minut. Uskoin. Söin joskus rasvatonta jogurttia, vaikka ne maistuvat aivan järkyttävälle sekä tavallisia juustoja olen syönyt aina.

      n. 15 vuotiaana alkoi päänahkani hilseilemään ja kutiamaan. Kokeilin kaikkea mahdollista shampoota ja 10 vuoden etsinnän jälkeen Bio sarja oli sopiva, kun käytti sarjan 4 erilaista shampoota vuorotellen eli joka pesukerralla oli eri shampoo.

      23 vuotiaana diagnosoitiin laktoosi-intoleranssi.

      n. 30 vuotiaana aloin saamaan allergisia oireita koivun ja lepän siitepölystä, johon söin antihistamiinia vuosia. Sain oireita myös punaisesta paprikasta ja currysta, joten niiden syöminen piti lopettaa. Lisäksi sain allergisia oireita jostain ulkopuolisesta, joka hävisi kun tuli pakkanen ja lumi. Alkoi taas heti lumien sulattua. Söin vuosia antihistamiinia lähes läpi vuoden.

      Lisäksi kärsin aina jonkinasteisesta ummetuksesta tai kovasta vatsasta, vaikka söin aina täysjyvää (aamupuuro) ja 100% ruisleipää pari palaa illalla. Viimeiset vuodet söin ainoastaan luomua ja juureen tehtyä hapanruisleipää.

      Vuonna 2009 luin Tiede-lehden keskustelupalstan D-vitamiiniketjua ja sen innoittamana aloin syömään D-vitamiinia 100µg/vrk syyskuun alusta toukokuun loppuun, koska kesällä olen päivällä auringossa nahka paljaana. Tämä helpotti siitepölyallergiaa jonkun verran, mutta jouduin silti syömään antihistamiinia lähes vuoden ympäri. Lukuisia muita positiivista asioita huomasin koko kropassani tästä D-vitamiinin riittävästä saannista, joka on myös verikokeella varmistettu (113 nmol/l).

      Syksyllä 2011 jätin viljat ruokavaliosta ja korvasin ne kasviksilla, juureksilla, pähkinöillä, hedelmillä, marjoilla, hyvillä rasvoilla ja proteiinilla.

      Keväällä 2012 ja 2013 ei tullut mitään oireita siitepölystä.

      Myös päänahan kutina ja hilseily loppui ja voin pestä hiukseni millä tahansa shampoolla kuukausitolkulla. Myös hiuksia kasvoi runsaasti lisää (parturi kertoi hiuksieni uuskasvusta) ja huomasin sen lopulta itsekkin, kun hiukset olivat paksummat kuin koskaan ennen.

      Myös kaikki ruoka-aineallergiat, masennus, suolistovaivat, verensokerin jatkuvat heittelyt, jatkuva nälkä ja heikotus poistuivat viljojen myötä. Näihin lääkäri kyllä määräsi kaikenlaisia lääkkeitä.

      Keliakiaa tai vilja-allergiaa ei ole.


      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

    • Lolkypop

      Mulla on ittelläni aika raju siitepölyallergia. Oon 14 ja aina välillä kun koivusta lähtee siitepölyä niin saatan välillä tunnilla huomata kun pulpetille tippuu veripisaroita... Kivan noloa siinä sitten pidellä veristä paperia ja tehdä tehtäviä... Mulla turpoo silmät ja rähmii myös aika rajusti... Joskus en pysty edes mennä kouluun kun on niin rajut oireet!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe