Stilon takajarru ongelma.

cesam

Taka jarrut ei ota tasaisesti kiinni. Levyt ja palat kaikki vaihdettu. Satulan sylinterin mäntää ruuvailtu (se on kyllä kireä,mutta sain sisään ja ulos sellasella työkalulla, en tiedä miten pitäisi olla) . 3 hylsyä katsastuksessa, mikään edellä mainituista ei auttanut yhtään. Voiko vika olla muualla vai onko se vaan se satula/sylinteri/mäntä ainoa vika mahdollisuus. Käsijarru toimii. Ainoastaan levyt autossa. Arvot konttorilta aika järjestyksessä: 1.2/2.0 seuraava 1.0/1.7 viimeksi 1.1/2.0 samalla viikolla kaikki. vm -07. Ekat arvot vanhoilla levyillä ja paloilla. Usko loppuu.

8

3921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stilomies-2

      Taitaa olla ilmaa jarruissa. Sinun pitää ilmata kunnolla, eikä vain sinnepäin. Takajarrut on vähän hankalat, kun siellä on seisontajarrusysteemit mukana. Toivottavasti et ole säädellyt käsijarruvaijereita, niiden pitää toimia kunnolla eikä niitä saa säätää lyhyeksi. Automaatti meinaan tekee sen säätä'misen. Aloita sillä että tarkistat, että käsijarruvaijeri kulkee kunnolla eli se säätöpyörä jossa vaijeri on kiinni palautuu takareunaan asti. Sitten vetelet käsijarrusta niin kauan että säätöautomatiika on säätänyt jarrupalat kiinni sitten ilmaat jarrut, myös etujarrut, koska jarrut on kaksipiiriset.

    • Tutto Bene

      Minullakin Stiloon takajarruremppa edessä,säätöavainta siis tarvitaan? 626 Mazdassa aikanaan kässärisysteemi taisi olla saman tyyppinen, kässäri säätövaijeri löysäksi, mäntä kiertämällä sisään,uudet levyt ja palat, jarrua pumppaamalla palat kohdalleen, kässsärin säätö tasaisesti molemmille puolille, 4-5-naksaukseen. Siis kässärin vivun satulassa tulee palautua alkuasentoon, jotta säätöräikkä toimii....meneekö näin? Voi olla ilmaakin, mutta silloin poljintuntuma on kumimainen....

      • remonttii...

        kyllä tuo onnistuu ilmaan erikoisavaintakin. Itse olen joka kerran palat vaihtanut ja tuon männän pyörittänyt ruuvipuristimen ja yleispihtien kanssa. Männän puolelle puristimesta "pyörivä" puoli puristimesta ja sitten kierros pihdeillä ja kiristys jne. Kierre menee eri puolilla eri suuntiin...


    • remonttiii

      tarkastitko myös liukutappien rasvat ja palojen liikkuvuuden pidikkeissään...

    • Tutto Bene

      Ftcf palstalta kopioitu:Autossa siis samantyyppiset jarrut kuin Stilossa.
      ( Päivitellään omaa tilannetta sen verran, että puhaltimen moottori vaihdettu takuuseen (sisälämppärin siis) ja vasen jarrusatula menee vaihtoon torstaina, sekin takuuseen. Takajarrujen palat olivat jumissa ja ne vaihdettiin joku aika takaperin. Tämän jälkeen käsijarru ei enää ottanut kunnolla kiinni, menin siitä valittamaan ja ilmeni, että toinen jarrusatula oli rikki. Kohtalaisen pienellä olen selvinnyt, ainoa vaan että nurkan takana kolkuttaa erittäin kallis 4v. huolto. Mutta kuten sanoin, ei voi pahemmin valittaa muuten). Auto siis 1.9 multijet Bravo.

      • Tee se itse Reiskaaa

        4. vuosihuolto kustantaa multibravoon maksimissaan noin 1000 e, puhtaana huollon käteen. Paljon valohoitoa ja "tarkastuksia" mukana.
        Muuten noissa bravoissa on varsin edulliset huollot moniin muihin merkkeihin verrattuna.
        Jarrut näissä tapaavat olla sellaiset, että niitä pitäisi polkea kunnolla, säästelemättä ja unohtaa autokoulussa opetettu moottorijarrutus tyystin. Näin liikkuvat osat eivät (ehkä) jumiudu, jarruosat vaurioidu ja ruoste pysyy pois levyiltä jne... Jarruja voi myös putsata ja herkistellä aivan itse vuosittain - renkaiden vaihdon yhteydessä, edellyttäen ,että meisseli pysyy hallitusti nyrkissä.
        Ei huollossa tehdä kuin pientä palojen reunojen rasvaamista jos sitäkään, jos et itse huomaa isompia ongelmia jarruissa.
        Mäntiä eivät viitsi herkistää jos lievää jumia havaittavissa, vaan korkeintaan tappeja käydään silmämääräisesti läpi sieltä täältä ja ruiskaistaan hieman rasvasta sekaan, mitään purkaamatta.
        Jaa seuraava auto sisään, kiitos...


    • Perjantaina vien korjaamolle, katsotaan, miten käy.

      • Oikealle vaihdettiin jarrusatula ja vasemmalla satulassa asennusvirhe.
        katsastuksessa oli ja kaikki ok.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe