Onko turku mukava paikka asua?

heipppppuli

Olen tamperelainen ja tarkoituksenani olisi muuttaa pois täältä, koska haluan jättää ''entisen'' elämän taakseni, tai oikeastaan paeta sitä. Mietin millaisia kokemuksia ihan syntyjään turkulaisilla ja sinne muuttaneilla ihmisillä on turusta asuinpaikkana? huonoja/hyviä puolia? Entä lapsiperheille? Minulla on yksi päiväkoti-ikäinen lapsi. Kiitän :)

38

5488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämeen nopein

Älä pakene kun et itseäsi kuitenkaan karkuun pääse!
      Minä pakenin aikoinaan hämeestä tänne ja nyt kaduttaa kun nämä länsirannikon ihmiset on ihan oma rotunsa ja vaikeaa niiden kanssa on elää!

• tttturkulaine

Vai että omaa rotua...
        Itse olen turkulainen, syntymästä asti. Pidän seudusta todella paljon, ja kaikki ystävät täällä! Mutta lapsiperheelle ei sovi tuo varissuo,pansio,jäkärlä ym. Sellaisia huonoja paikkoja,(paljon maahanmuuttajia,juoppoja.) Itse asun h-salossa (hirvensalossa) kauniilla omakotitaloalueella

• Anonyymi
        tttturkulaine kirjoitti:

Vai että omaa rotua...
        Itse olen turkulainen, syntymästä asti. Pidän seudusta todella paljon, ja kaikki ystävät täällä! Mutta lapsiperheelle ei sovi tuo varissuo,pansio,jäkärlä ym. Sellaisia huonoja paikkoja,(paljon maahanmuuttajia,juoppoja.) Itse asun h-salossa (hirvensalossa) kauniilla omakotitaloalueella

Onko maahanmuuttaja sun käsitys ”ongelmasta” ?
        Kun seuraavalla kerralla aiot sanoa jotain huonos YLEISTÄEN ulkomaalaisista, niin älä vain paljasta olevasi Turkulainen, koska ne muut viisaat ja mahdollisesti älykkäämmät turkulaiset voisivat kohdata huonoja ennakkoluuloja sun kaltaisten pässien takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun seuraavalla kerralla aiot sanoa jotain huonos YLEISTÄEN ulkomaalaisista, niin älä vain paljasta olevasi Turkulainen, koska ne muut viisaat ja mahdollisesti älykkäämmät turkulaiset voisivat kohdata huonoja ennakkoluuloja sun kaltaisten pässien takia.

Heh , aina joku tonttu nostaa noita 7 vuotta vanhoja juttuja esille.

• Anonyymi

Millä tavalla vaikea elää?

• Anonyymi
        tttturkulaine kirjoitti:

Vai että omaa rotua...

Saako täällä ystäviä? Millaisia ystäviä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se silloin kun kehitysmaista tulee osaamattomia veroilla elämään ghettoon
        ei siitä seurannut mitään hyvää Ruotsissa vaikka suomalaiset tekivät töitä vielä niin sen jälkeen tulleet panivat hulinaksi

• turku on landee

Muuta Stadiin

• landella

Juu, tsadissa on ainakin varakkaampi sossu

• aura2

Höh vois olla ihan oma kirjoitukseni. Samanlaiset suunnitelmat jo pitkään. Pois Tampereelta-kohti Turkua. Eroon entisestä, kohden uutta tuntematonta ja toivottavasti parempaa. En vaan tiedä mikä Turussa kiehtoo, mutta joku kuitenkin. Kaunis iso kaupunki olematta kuitenkaan suuri. Tampere taas yrittää olla suuri siinä kuitenkaan onnistumatta. Ainoa mutta on kuitenkin työpaikan saanti. Nyt on vakityö, josta poistuminen arveluttaa. Turussa tiedossa mahdollisesti aluksi osa-asikaista työtä. Tarvii vaan luottaa siihen, että jotain pysyvää löytyy ennemmin tai myöhemmin.

• Hate4u

Pystyykö näin todella väittämään selvin päin? Onko nimimerkki todella vakavissaan? Tällaisiin omituisiin mielipiteisiin törmää toisinaan verkossa surffaillessaan. Paitsi tietysti siinä tilanteessa, että on varsinaissuomalainen ja vetää rankasti kotiinpäin. Olisi mielenkiintoista saada lihaa tällaisten väitteellisten luiden päälle: Miten suurempi ei voi ollakaan suurempi, ja miten selkeästi pienempi onnistuisi vaikuttamaan suuremmalta? Tampereen kaupunkirakenne on tietysti nuorempi kuin Turun, mutta sehän on aivan eri asia. Muun muassa tornitaloja (12 kerrosta tai yli) on pelkästään Tampereen Hervannassa enemmän kuin koko Turussa yhteensä.

Olen samaa mieltä siinä, että työpaikka ja sen saanti on tärkeintä. Varsinkin Turusta vain henkinen välimatka Sisä-Suomeen taitaa olla hyvin suuri.

• HermanGöring

Heh heh. Et tainnut huomata että aloitus on kaksi vuotta vanha?

• Hate4u

Eihän asia ole muuttunut mihinkään kahdessa vuodessa, vai mitä?

• Anonyymi

Ps. Turku kurjista kurjin työttömyyspaikkakunta.

• Täsämäolen

Itse asuin ampereella ja tein unelmista totta ja pakkasin omaisuuteni ja muutin tänne. Sain hetin vakituisen työpaikan, ja ostin asunnon Port Arthurista, tämä on puutalo alue, viihtyisä, rauhallinen ja ainakin meidän taloyhtiö on ystävällinen ja tiivis. Itse harmittelen välillä kun vieläkijoskus huomaa ettei täälä oikein ystävyyssuhteita synny.
      Ymmärrän kyllä pointtisi että haluat tomuttaa menneisyyden niskoiltasi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Mutta samat ongelmat ne toki tääläkin varmasti on. Turkulaisista olen myös havainnut että jos kävelet kadulla vastaan, he eivät kyllä väistä! Välillä on ollut olkapää kipeänä.. :(
      Lapsiystävällisestä alueesta en oikein osaa sanoa juurikaan kun olen lapseton, mutta alueet, varissuo, ja sen ympäristö on levotonta ja sielä en itse ole käynyt kun kerran 6vuoden aikana. Liikaa ulkomaalaisia, liikaa levottomuutta.

• Mukana siellä

Turkuun muuttajia toivotetaan tervetulleiksi myös hengelliseen toimintaan.
      Yleisötilaisuudet:
      - su 16.00 seurakunnan pääkokous
      - ke 14.00-18.00 avoimet ovet/keskusteluiltapäivä.

ÄLÄ JÄÄ YKSIN!

Jumalan seurakunta
      Läntinen Pitkäkatu 33
      20100 Turku
      Lähellä rautatieasemaa.

http://www.Jeesus-on-Herra.com

Tampereelta muuttaneille järjestämme maksuttoman kaupunkikiertoajelun.

TERVETULOA TURKUUN

• Anonyymi

Kyllä! Jeesus on kaverisi Turussa. Muuta ei ole.

• sdfdfdfdfdfdf

Kaupunkina kaunis.
      Ihmiset on oman sorttisia, eikä välttämättä ihan parhaassa mahdollisimmassa mielessä. Siis hyviäkin tyyppejä löytyy mut yli 11v täällä asuneena fiilikset on hieman...Siis joskus tuntuu et ovat niin helvetin hankalia otuksia ja vähän sitä mitä vitseissäkin heitellään. Kovapäisyyttä siinä vaaditaan ja tällaista.
      Heidän kanssa on vaikea päästä rehellisesti väleihin ja sitten taas heidän oma tuttavuuden tekeminen on niin helvetin agressiivistä mistä en itse ainakaan pidä.
      Vähän tyyliin et tänään "naamatuttuja ja huomenna jo naimisissa"-asenteella varustettuja.
      Mut muuten, jos Turku kiinnostaa, niin tänne vaan. Kyl täällä pärjää ja viihtyykin jopa.
      Etten itse ainakaan ole kyl lähdössä täältä pois ja olen kyllä aina pruukannut vaihtaa paikkaa, jos alkaa takkuamaan vastaan.

• kulkunr

Tervetuloa vain=)Positiivisella asenteella pärjäät.

• sdfdfdfdfdfdf

Toki se on ihmisestä itsestäänkin kiinni, kuinka asiat lähtee rullaamaan.

• frontei

Kaunis kaupunki, jossa on Suomen v:maisimmat ihmiset.

• Anonyymi

Hyvin sanottu tuo v-maisimmat ihmiset. Itse kaupunki on kaunis, huokuu vanhaa kulttuuria, mutta jos vain nähin asioihin keskittyy, selviää.

Itseäni jo 9 vuotta täällä Turussa asuneena jaksaa aina yllättää turkulaisten räjähtävä aggressiivisuus yllättävissä tilanteissa, yleensä kadulla. Täysin itsehillinnän menettäneitä kahjoja tullut vastaan etenkin polkupyörällä liikkuessani. Täysin silmitöntä sättimistä ja suoraa huutoa siitä, että olin ajanut muutaman sentin jalankulkuväylällä. Tai jos pyöräreittiä ei ole merkittty tai se loppuu yllättäen, turkulainen valpastuu ja käy sanallisella vimmalla kimppuun, kuin hullu.

Asun onnekseni vielä hetken yliopiston kulmilla. Väkeä tulee ympäri maailmaa, opiskelijoiden seassa kyllä menettelee, he osaavat tervehtiä ja ovat onnekseni muualta tulleita. Huomaa heti. Turkulaisiin en ole saanut oikein otetta, he jotenkin haluavat olla omiensa parissa, heidekkeniläisyys paistaa läpi. Jos olet saman tiedekunnan kasvatti, tilanne on toinen, muuten olet ilmaa heille.

Yhteen aikaan rukoilin jokainen päivä, että olisipa varaa muuttaa Manseen mukavien ihmisten kaupunkiin. Toive alkaa toteutua, mutta Turusta kaipaan silloinkin kaunista maisemaa, hoidettua miljöötä ja hienoja kirjastoja. Hyvät kulkuväylät plussana lisäksi. Mutta itse turkulaisia en jää itkemään tai kovin muistelemaan.

Tiesin kyllä turkulaisten maineen tänne tullessani. Näin minä sen koin itse, mutta hengissä olen.

• Kiihdytin

Turku on paras kaupunki kaikist, missään muual en oo asunu, enkä asuis!

• Anonyymi

Niinkö! itse asuisin mieluusti, vaikka kauniissa koilis-Brasiliassa, Jos se vain olisi mahdollista.

• Tögö

Immeiset kyl tuntuu olevan aika pölöjä. Anteeks nyt vaan mut muualla en ole huomannut tällaista ilmiötä, et aika useesti asiat menee perille vasta 5-6 sanomisen jälkeen jos vielä sittenkään. Ne simppelimmätkin ja jos meinaat saada kerrasta asian perille, joudut ärähtämään tms-> olet veemäinen ihminen/toisaikainen kiukuttelija tms... En tiedä sitten, että onko tuo jotain sosiaalisuutta tai vastaavaa, et se keskustelu tehdään vaikka sitten väkisin vai mitä onkaan, mut on aika turhauttavaa jankata simppeliä pikkuasiaakin "Hauki on kala"-periaatteella..
      Ja ovat sit itse yleensä niin helkkarin agressiivisia tekemään tuttavuutta, kuten eräs kirjoittaja jo mainitsikin. Tykkään kyllä tutustua ihmisiin, mutta en myöskään pidä siitä, et koitetaan olla jo parin päivän tuttavuuden jälkeen kuin 20v tunteneet bestikset.
      Muuten kyl ihan jees paikka, viihtynyt vuosia jo täällä.

• ex-oobu

Turku peittoaa Tampereen asuinpaikkana. Paljon kauniimpi kaupunki ja ihmiset, saaristo, historia...

Ikävin puolin Turussa on ihmisten nihkeys ja etäisyys. Turussa jää helposti ulkopuolelle, jos ei ole Heidekenillä syntynyt tai jos palestiinaishuivi on kiedottu väärinpäin kaulaan. Tosin täkäläisten ihmisten etäisyydessäkin on omat hyvät puolensa - kohteliaita ovat ja jättävät rauhaan.

Jos onnistut luomaan Turkuun oman seurapiirisi ja saat työpaikan, niin silloin Turku on yksi parhaista asuinpaikoista Suomessa.

• Näin se vaan on!

Aito turkulainen on syntyny Heidekenil. Piste!

• Kiitollinen sisko

Olipa hyvä, että joku laittoi tänne Turun hengellisenkin toiminnan mainoksen. Iloitsen siitä ilmoituksesta! Niitä ei ennen ole näkynytkään.

• wesdrfyghjk

Eikä jatkossakkaan tarvitse niitä hourujen paikkoja mainostaa...
        '

• Pois en lähde

Olen muuttanut Kemistä Turkuun yli 10 vuotta sitten ja viihtynyt täällä hyvin.

Suoraan sanottuna en ymmärrä että mistä sellainen väite on edes peräisin että turkulaiset olisivat jollakin tavalla outoja tai hankalia. Luulen että se on vuosisataista kateutta, mitä osa tuntee maamme sivistyksen kehtoa kohtaan ja mollaaminen on täysin aiheetonta.

• gfdsfdgsds

turkulaiset on rasisteja

• Tasan menee

Onneksi Turun ympäristökunnat eivät ole, malliesimerkkinä Naantali, joka on ottanut pakolaisen.

• Kunnollista väestöä

Tervetuloa Turkuun kaikki kunnon ihmiset!

• Autotkulkee

Turku paljon kauniimpi ja kivempi kaupunki kuin esim. Helsinki. Lapsiperheille suosittelisin kuitenkin ennemmin jotain aluetta Salon ja Turun väliltä. Edullisemmat asunnot ja kaunis luonto, kuitenkin lähellä palveluita harrastusmahdollisuuksineen tekee kyseisestä alueesta kannattavan paikan asua. Turkuunkin ajaa alle puolessa tunnissa.

• Anonyymi

Turku on paikka, missä tulee elävältä haudatuksi.

• Anonyymi

Höpöhöö

• Anonyymi

Joo ihmiset Turussa moukkia, muualta tulleet ovat niille kuin rutto.

Vielä pahempaa on Rauman seutu tai Paimio-Salon seutu.

• Anonyymi

Olen asunut lapsena Uudenmaan tullissa ja Martinmäessä ja katsellut Mattia ja Teppoa Stålarminkadulla
      Kansakoulun Kerttulissa
      Maukka kävi samaa, Koivisto siis
      Oppikoulu Puutarhakarul ja urheilu urkkapuistos Ollitervo johrol se asusis Kakskerras

Mää lähre Kakskertta syämä se sanos johon joku sanosis et
      Eik noi paksul ykskert riitä? Joho Ollitervo sanosis
      et Mul ei Kjisikilt kangaspakka riit eres yksrivise puku

En menisi matulähiöihin tai Varissuolle
      Äänestän Henri Alakylää 148 Pääskyvuorelta, koska hän kirjoittaa taloudesta Suomen uutisiin
      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-tutkii-vaalirikoksia-turussa-aanestajia-mahdollisesti-painostettu-aanestamaan-tiettyja-ehdokkaita/8158756#gs.2h5x47

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1546
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1216
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      230
      1200
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      267
      1068
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      989
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      970
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      963
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      939
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      812
    10. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      74
      809
    Aihe