Iiläiset ovat kalan näköisiä

Ihmisasuantuntija Oulust

Iiläiset on kaikki saman näköisiä kalanaamoja. Naama on sellainen, noh, pallinaama: Silmät vähän kuin monnikalalla ja silleen. Onko kaikki iiläiset sukua keskenään? Vai onko kalan ulkonäkö tarttunut kuvikaudella kaloista ihmisiin, kun Ii oli ennen kova kalastajakylä. Iiläisillä on myöskin omanlaisensa sosiaalinen käytös -tökerö sellainen.

Minulla on kyky sanoa ihmisen ulkonäön perusteella mistä hän tulee. Murre toki väjän paljastaa ja olemus, mutta originaali esim. iiläisen tunnen heti.

37

1657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13 + 6

      tuuppa ite tänne iihin uhoileen nii katotaa miltä se sun naama näyttää pienen keskustelutuokion jälkeen...

      • tomppa1232

        samaa mieltä! Voi olla että sen keskustelutuokion jälkeen tuo tyyppi makkoilee ii-joen pohjasa


      • Ihmisasuantuntija Oulust
        tomppa1232 kirjoitti:

        samaa mieltä! Voi olla että sen keskustelutuokion jälkeen tuo tyyppi makkoilee ii-joen pohjasa

        Hah. Tuskin:)


      • jeps...
        Ihmisasuantuntija Oulust kirjoitti:

        Hah. Tuskin:)

        tuuppa käymään täällä huudeilla...


      • Selina
        tomppa1232 kirjoitti:

        samaa mieltä! Voi olla että sen keskustelutuokion jälkeen tuo tyyppi makkoilee ii-joen pohjasa

        HEEEIII!!!! Tehän ootte kuin keskenkasvuisia pikku kakaroita..aatelkaapa vähä..toihan on ihan pikkulasten poinaa.Otaksun että ootte kuitenkin miehekkäitä viisaita ja fiksuja kaikki,mut mikä teihin (varsinki nuoriin miehiin )välillä menee..kokeilkaapa jotain mukavampaa juttelua kun kuitenkin pystytte siihen!


    • ohi kulkija

      Iissä kun satunnainen ohi kulkija pysähtyy kylän baarissa niin paikalliset tollottaa kuin kummajaista, ei he oikein fiksuilta vaikuta.
      Huvittavan näköisiä on jätkät Iissä kun heidän pukeutumista kattoo,ovat pukeutumis tyylissä pahasti jäljessä siitä miten muualla pukeudutaan, Iiläiset eivät varmaan pese vaatteitaan kun kerran vuodessa.

      • ideaton iiläinen

        Pesen vaatteet ihan normaalisti. Mutta hävettää tää iiläisyys.


      • ohikulkija_

        Mua taas hävettää, kun aikuinen mies ei osaa kirjoittaa. Taitaapa olla kummajainen ihan vaan pääkopassasi ;)


    • Asiaa tarkastellut

      Minusta taas haukiputtalaiset naiset on kaikki saman näköisiä.

      • 10 + 4

        oiskohan niillä sama isä?


    • sarana55

      kauniita.. vaiko vähemmän kauniita?

    • tutkija99

      Hämmästyttävä ilmiö joka liittyy haukiputaalaisiin on lukihäiriö! Onko niin että Haukiputaalla lisääntyy valitettava geeni, joka tekee haukiputaalaisesta lähes kuolaavan idiootin? Voisko Haukiputaan nimetä Hakiputaksi?Helpompi kirjoittaa vajakkien Haukiputaalta.

      • Butha

        Hakiputa on nykyään Oulun nukkumalähiö.


      • Korrelaatio??koooo

        Puhtaalla paljo lestoja ristiinnussimassa.


    • kymppikiska

      juu ja moneneksikohan väkivaltasin paikkakunta Ii oli öö
      aikanaan ku olin valtarin ylä-asteella ja rysän nuoriso diskot oli nollarajattomia
      ja viunaa otettii ja meno oli vähä ei oululaisia tuli iihin haminan grillin pihalle
      yhtä iiläistä löytiin ja koko ii oli sen kimpussa jota lyötiin sanompa vaan että tunnen iistä kaikki vaikken siellä ole 10 vuoteen asunut. terveisiä oulun koville pojille jotka haukkuu kala naamoiksi.

      • 8+9

        Heh... Koko ii oli sen kimpussa. 5 haisevaa silliä siis rupesi sätkimään Oulun monnin edessä


    • Iso Simppu

      Itse Iiläisenä olen samaa mieltä, että kaloilta näytetään. Mutta aloittajalta hieman tarkennusta, minkälaisilta kaloilta? Särkikaloilta vai lohikaloilta. Ollaanko enempi silakan vai maivan oloisia? Entäpä muistutetaanko siikaa, lohta vai taimenta? Vai ollaanko me Iiläiset kenties ihan norssin näköisiä tai kiisken?? Vaikeaa! Moni meistä muistuttaa madetta, toiset haukea, joku on ihan ahvenen näköinen. Onpa meistä Iiläisistä osa ihan kolmipiikin oloisia tai ruutanan jopa seipi tai säynävä tulee mieleen. Itse kyllä myönnän mitä kalaa muistutan, ihan edottomasti olen simppu eli perämeren härkäsimppu. Mulkosilmäinen, selkäpiikkikäs ja niljakas. Isosuinen ja ah.. niin vaikea verkosta poistaa. Oli kyseessä sitten kalaverkko tai internetti! :-))

      • Ihmisasuantuntija Oulust

        Olette sellaisia pallinaamoja. Minusta istutetulle ja tynnyrissä kasvaneelle kirjolohelle näytätte pullamössöt.


      • sherlock kakka
        Ihmisasuantuntija Oulust kirjoitti:

        Olette sellaisia pallinaamoja. Minusta istutetulle ja tynnyrissä kasvaneelle kirjolohelle näytätte pullamössöt.

        Oho, mikä asiantuntija. Kateeksi oikeen käy, kun joku vinksahtanut ihminen osaa tutkia ihmisiä noinkin hyvin. Nytpä pyydän siis jokaisen palstalla vierailevan tekemään aaltoja monnille!
        Olet oivaltanut nähtävästi jotain hyvin mullistavaa. Voin kuvitella ilmeesi, kun olet iltamyöhällä valaissut maailmasi näillä mahtavilla tulkinnoilla.


    • 5 +7

      en tiijä ollaanko kalan näkösiä mut kellolaiset haisee norssille ainakin...

    • ideaton iiläinen

      Oon syntynyt rovaniemellä, ja muutin ouluun. Kun olin 5v niin tultiin iihin. Oon nyt 14v oon asunu iissä 9 vuotta. Näytänkö kalalta?

      • Ii on persereikä!

        Olet varmaan poron ja kirjolohen välimuoto.


    • Tarkkailija*

      Olen asunut kymmenen vuotta Iissä ja täytyy kyllä myöntää että jotain samanlaisuutta on syntyperäisissä iiläisissä. Miehet on semmosia pieniä ja kuivakkaita käppänöitä etenkin vanhempana. Naiset on ehkä naitu muualta joten ne saatttaa olla vaikka minkä näköisiä. Ei millään pahalla mutta näkee sen että samojen sukujen geenit jyllää.

    • kymppikiska

      kukahan tapettiin alarannalle kämppään vuosi sitte minäpä tiiän
      tiiän aika paljonki

      • 9+4

        No sehän oli se yks turska joka oli jääny koukkuun niin henkihän sillä lähti


    • Aloittajalle

      "Ihmisasuantuntija" Pitäisikö olla Ihmisasiantuntija?
      Opettele ensin kirjoittamaan ja tule sitten vasta arvostelemaan muita.

      Iiläisiä on täällä Oulussa paljon.
      Minkä muotoinen on oma naamasi?

      " Iiläisillä on myöskin omanlaisensa sosiaalinen käytöstökerö sellainen."
      Sanoisimpa, että sinulla on käytöstökerö kun arvostelet ihmisiä.
      Iissä on muuten sama murre kuin Oulussa, eli sama murre kuin sinulla on.
      Minä tunnistan oululaisen jo kaukaa, mutta en ala arvostelemaan heitä.
      Vikoja kussakin.

    • Oon Ooolust.

      Näin Oululaisena olen laittanut merkille, että Oululaisilla on naama/pää kuin pätkä kakkosnelosta, sellainen outo kulmikas. Vilkaise peiliin täsmääkö määrittely.

      • ehkä

        Lankkupäiset Oululaiset... No ehkä pallinaama on parempi.


    • rumat

      "Huvittavan näköisiä on jätkät Iissä kun heidän pukeutumista kattoo,ovat pukeutumis tyylissä pahasti jäljessä siitä miten muualla pukeudutaan, Iiläiset eivät varmaan pese vaatteitaan kun kerran vuodessa."

      "Rumia ne ovat jotka vaatteilla koreilee."

      Se on maaseudun ihanuus/vapaus, ettei tavallisessa arjessa tarvitse pyntätä parasta päälle, vaan voi kulkea arkikamppeissa. Vaatteilla me ei rehvastella.
      Kun tulemme Ouluun niin laitamme hiukkasen parempaa päälle ja alle.

    • Katselijai

      Kävin kerran ohikulkumatkalla iissä baarissa. Paikalliset vahtasivat muki kädessä lasittunein silmin. Jos joku ei tiedä miltä tuntuu olla julkkis kun kaikki vahtaa niin iihin baariin lauantaiiltana. Sitten kun menin jutteleen yhdellekkin niin murahti jotain ja käänsi selän. Kotvan päästä vahtasi taas ja kun katsoin sinnepäin niin heti kääntyi kalan katse muualle. Tosi outoa ja pelottavaakin mutta toisaalta varsin kiehtovaa.

      • kerran

        Kävin kerran Iissä, mutta en paarissa.

        Pienellä paikkakunnalla pidetään huolta siitä, että mitkään ulkopuoliset, tuntemattomat eivät pääse tunkeutumaan paikkakunnalle.
        "Ookkonä nähäny sitä outua tyyppiä kylällä, mikähän se on miehiään?"


      • ei kuka w
        kerran kirjoitti:

        Kävin kerran Iissä, mutta en paarissa.

        Pienellä paikkakunnalla pidetään huolta siitä, että mitkään ulkopuoliset, tuntemattomat eivät pääse tunkeutumaan paikkakunnalle.
        "Ookkonä nähäny sitä outua tyyppiä kylällä, mikähän se on miehiään?"

        totanoin: ei tänne niinvain majoituta.
        ensin tyyppi katsastetaan, oletko sopiva paikkakunnalle.
        joku järjestys se olla pitää.


    • kalle vaari

      Komistuuko oma naamasi kun moitit muiden naamoja?
      Saatko tyydytystä muiden moittimisesta?
      Sairautta on kaikenlaista.
      Oletko ottanut tukiopetusta puutteelliseen kirjoitustaitoosi?

    • lölölö

      Me miehiset miehet Iistä käymme paljon Oulussa tekemässä, tosimiesten töitä.
      Onko niin, että te Oulun-nahjukset ette pysty tosimiesten töihin?
      Ulkonäön arvosteluun kyllä puhtia löytyy.

    • pipo¨.

      Onko tässä nyt kyse "pallinaamaisuudest"a kun ei meinaa löytyä niin pientä pipoa, etteikö pipo valuisi silmille.
      Puuttuu nuo hörökorvat, jotka kyllä siitten hoitaisi pipo-ongelman.
      Karvahattu kaiken kruunaa, peittää osin myös "pallinaamaisuuden."

    • Meri ja

      Ihanko merilohen näköisiä?
      Tuntuu hyvältä näyttää arvokalalta!
      Tuntuu arvokkaalta kun syö aitoa merilohta.

    • "kalanaama" :D

      Kyllähän sulla taitaa olla nävösä vikkaa... Asun itte iissä ja minu mielestä iiläiset ei näytä kalalta :DDDD No tullee kyllä muutama sellane mielee jolla on silmät ku monnikalalla, mutta iha normaaleja ihmisiä neki on :) Ja tuola alempana puhutaa tuosta kui iiläiset toljottaa vieraita.. Onha tuo totta mutta samallai muuallaki ihmiset kattoo että kukas vittu se tuo on :D Ja täälä iisä JOTKUT on kyllä todella törkeitä ja ylimielisiä tyyppejä.. mutta jos tommosia ihmisiä tullee vastaa nii nokka pystysä ohi vaa :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      408
      1633
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1318
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1230
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      851
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      840
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      192
      768
    Aihe