Onko kokemuksia akkukäyttöisestä öljynvaihtopumpusta.Tekeekö mitään vai onko ihan lelupeli?
öljynvaihtopumppu
5
598
Vastaukset
- Rklooi
Kyllä net leluja pakkaa olla. Osta semmoinen pönttö johon saa pumpattua alipaineen, ainakin mnuun kokemuksen mukaan paras tähänastisista. Maksaa biltemassa tai Ikh:ssa alle satkun.
- kiinteä asennus?
Käytännöllinen ratkaisu voisi olla kiinteän öljynvaihtopumpun asentaminen. Malli näkyy vaikkapa Kubota-Betassa, jossa sellainen on vakiona. Joissakin muissakin merimoottoreissa on sama ratkaisu.
http://www.betamarine.co.uk/seagoing/beta35/beta35he.html
En tiedä, miksi öljyntyhjennykseen pitäisi olla akkukäyttöinen pumppu. Rkooi:n kertoma pönttö toimii hyvin, mutta vie turhan paljon säilytystilaa. Moottorin kylkeen asennettu olisi tässäkin mielessä fiksu.- Yanmarilla
Olen tehnyt kahteen viimeiseen moottoriini tuollaisen, joka on Betassa, sillä erolla, että pumpun ja öljypohjan puolivälissä letkussa on T-liitin, josta menee letku merikytkimeen. Kummankin öljytilan tyhjennyspropun tilalla on minikuulahana, kun avaa esim vaihteiston hanaan, voi tyhjentää kytkinöljyt, hanan suljettua avataan moottorin öljytilan hana, jolloin tyhjennetään vanhat moottoriöljyt. Molemmat hoituu samalla pumpulla nopeasti, systeemi toimii, kuin junan vessa.
- Imuri
Minulla on nykyisessä koneessa ns. kiinteä öljynvaihtopumppu, mutta itse käytän mielummin Biltemasta hommattua alipainepumppua, jossa on oma säiliö johon öljyt saa siististi imuroitua.
Linkki tuotteeseen: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Oljyt-ja-rasvat/Imupumppu-36190/ - Autoilija11
Mulla on automaattivaihtaja. Vanha Ooppelin rähjä syö öljyä n. 2,5 ltr tuhannella kilsalla ja öljykannu aina mukana. En ole vaihtanut öljyjä viimeisimmän 60.000 km aikana, mutta silti on puhtaat öljyt. Eikä edes synny jäteöljyä. Kätevä kaveri ajaa ooppelilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514