Käytin autoni merkkiliikkeessä 80 tkm määräaikaishuollossa. Soittivat huollon aikana, että olisi erittäin suotavaa tehdä automaattivaihteen öljynvaihto. Muistin lukeeneni autoni käyttöohjeesta, että automaattivaihteisto ei tarvitse öljynvaihtoa, enkä antanut lupaa öljyjen vaihtoon.
Oliko tämä vain rahastusyritys, vai olisiko oikeasti kannattanut maksaa lähes 300 e ekstraa? Merkkiliike varmasti tiesi että valmistaja ei edellytä vaihtoa, ja koitti että jos asiakas ei olekaan tästä tietoinen...
Ylimääräisten töiden teetättäminen
5
276
Vastaukset 5
- a(2)
Olis kannattanu antaa vaihtaa. Automaattivihteiston käyttöikä kasvaa merkittävästi öljynvaihdolla. Toki jos et ajatellut pitää auto enää kauan ei sillä ole väliä, tai ajattelit tehdä homman ite, tai viiä halvempaan korjaamoon...
- timoke3
Olisin myöskin vaihdattanut öljyt, niinkuin tuossa jo sanottiin, vaihteiston ikä kasvaa. Ja se että huoltovihkossa lukee että ei tarvi vaihtaa, ei tarkoita ettei tarvi vaihtaa, kyllähän öljy vanhenee, ja mistä tiedät että merkkiliikkeen edustajat eivät ole saaneet tiedotteita auton valmistajalta, jolta on tullut ilmoitus että vaihteistoöljy olisi hyvä vaihtaa ja vihkossa on virheellinen ilmoitus. ja ehkä myöskin rahastus yritys, onhan se liikkeenkin hyvä saada leipää pöytään, luulen että yrittäisit itse myös yrittäjän lisämyyntiä. Pisteet autoliikkeelle siitä, että soittivat ja kysyivät saako vaihtaa, monessa paikassa olisi vaihdettu kyselemättä.
- sweesss
Eikös se huolto ollut turha, olis se kestänyt aikansa ilman ensimmäistäkään
huoltoa, sitten pakasta uusi tilalle.
-Elinkaari voi olla 180 tkm tai 800 tkm ja jokainen voi valita näillä kysymyksillä... - knkknnnnnnnmm
Jos aiot pitää autoa vielä vuosia, niin vaihda öljyt. Aika monissa autoissa moottoriöljyjen vaihtoväli on 30 tkm. Silkkaa hulluutta ajaa samoilla öljyillä noin kauan, olen aika monesta autosta nähnyt miltä 30 tkm ajetut öljyt näyttävät, ja Se ei ollut mukava näky.
- esson vaaritko??
niin, vaihtoväli noissa longlife sydeemeissä on joustava ja tietokone laskee tarvittavvan väihtovälin joka on maksimissaan, useimmiten huomattavasti alle.
tuo 30tkm vaihtoväli on ollut käytössä todella pitkään, eikä missän ole raportoitu ja nähty tarpeelliseksi lyhentää väliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1982059Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1581412Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2261043- 71907
- 58888
- 47813
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus71813- 93777
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151666