Polttoaineen kulutus

ainetta menee

Miten voi pienentää ajettavan ruohonleikkurin polttoaineen kulutusta. nyt olen pitänyt kirjaa ja mitannut, että kulutus on n. 1,5-1,8 litraa tunnissa. joskus todella paksussa heinikossa ollut jopa yli 2 litraa tunnissa.

ruohoa leikatessa menee n. 5 tuntia jolloin polttoainetta kuluu lähes 10 litraa. mielestäni aika paljon, ja kun suuri osa aikaa on kaikkia emännän istuttamien "miinojen" kiertelyä ja tasoittelua, tuntuu että samaa tahtia palaa ainetta oli siellä alla sitä leikattavaa nurmea koko leikkurin leveydeltä tai muutama korsi.

Mitä voiisin tehdä?

30

4731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vikate

      Osta VIKATE,ei mene pensaa, vaan ruisleipää ja pottuja.

    • nainen rattiin..

      Laita se eukko rattiin niin näkee. Näköjään universaali ilmiö kun istuttavat noita puskiaan ilman järjen häivää...

      • Anonyymi

        Emännän on esitettävä pahoittelut puskasta


    • poltinkarva

      Osta kunnon 4-T ruohoraivaussaha. Raivurilla katkeaa paksumpikin ruoho. Pensaat ja muut esteet helppo kiertää.

    • Valmet 565

      Osta traktori ja siihen niittokone.

      • Robokoppi

        Myy se leikkuri pois tai vaihda liikkeessä se robotti leikkuriin helppoa ei tarvitse itse leikata kun robotti vönkii ite ja kun virta on vähänä hakeutuu ite laturiin ja kun akku täys jatkaa leikkuuta on hiljanen ja voi vaikka yöllä laittaa leikkaan.


      • Anonyymi
        Robokoppi kirjoitti:

        Myy se leikkuri pois tai vaihda liikkeessä se robotti leikkuriin helppoa ei tarvitse itse leikata kun robotti vönkii ite ja kun virta on vähänä hakeutuu ite laturiin ja kun akku täys jatkaa leikkuuta on hiljanen ja voi vaikka yöllä laittaa leikkaan.

        Ei siili ja linnunpoika silppurille.


    • On herralla

      oikein omakoti puisto jos 5h täytyy tahkota.

    • Anonyymi

      Sama havainto 2l/ h menee bensaa. Lieksa.

      • Anonyymi

        Osta diisseli


      • Anonyymi

        Kaikki on mennyt mitä on antanut ja aika paljon on antanut. Ruohonleikkuu ajamalla on kivaa kesäpuuhaa että kyllä se silti kannattaa. Nyt on ammatti kone diesellä eikä vie yhtä paljon mutta vaihdoin kun ei jaksa korjailla enää.


    • Anonyymi

      Oisko järkee ostaa kevyt työnnettävä puskan kiertelyä varten ja isolla konheella loput

      • Anonyymi

        Osta akkukäyttöinen. Sen jälkeen et enää halua polttomoottorikoneella leikata.


    • Anonyymi

      Uusi leikkuri vanha vei 6 litraa bensaa 1,5ha nyt tämä uusi 1lirat vain vie ainut miinus ei taakseajo leikkuuta menee enempi aikaa maasto kohtalaisen tasasta ajo 2 viikon välein 4kk ajan

      • Anonyymi

        JOS EI OLE VARAA MYY AJO LEIKKURI JA HOMMAA AKKUSÄHKÖLEIKKURI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS EI OLE VARAA MYY AJO LEIKKURI JA HOMMAA AKKUSÄHKÖLEIKKURI

        Jos ei ole varaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole varaa?

        niin ku oot pee aa älä aja ajoleikkurilla vaan myy torissa heti pois ja halvalla


    • Anonyymi

      Kyselyikäisten elämä näkee olevan litrasta - parista kiinni..

    • Anonyymi

      Aja kolmekertaa kesässä tai osta lammas sitten ei tarvi leikkuria.

    • Anonyymi

      Mistähän kyselyikäisten elämä on seuraavaksi kiinni?

      • Anonyymi

        ku oot pee aa älä aja ajoleikkurilla


    • Anonyymi

      Pysykää tällä palstalla, tämä on ilmaista !

    • Anonyymi

      Olen ottanut leikkurista tulpan pois ja narusta nykien ajanut nurmikon. Ei mennyt bensaa yhtään.

    • Anonyymi

      Hitsasin terät poikittain ja vaimo työntää verkkarit jalassa leikkuria ja minä ohjaan. Hyvin toimii kunhan vaimo jaksaa pitää vauhtia yllä. Bensaa ei kulu lainkaan mutta vaimo tarvii leikkuupäivinä tupla-annoksen hernekeittoa.

    • Anonyymi

      Mutta mikä on työsaavutus? Työnnettävällä brigsillä leikkaa litralla varmaan parituntia. Kummalla leikkaa enemmän.

    • Anonyymi

      Vois osan pihasta jättää suosiolla leikkaamatta, tulis ilmanen ötökkähotelli, ja bensaa säästyy.

      • Anonyymi

        Mulla on housuissa ötökkähotelli ja saippuaakin säästyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on housuissa ötökkähotelli ja saippuaakin säästyy!

        myy leikkurisi kun ei ole varaa polttoaineeseen


    • Anonyymi

      Vanha on aloitus mutta teroittamalla teriä pari kertaa vuodessa. Ainakin työnnettävän leikkurin kulutus laski. Samoin säännöllisesti putsattu ilmanpuhdistin auttoi ja moottori ei pyöri niin raskaasti. Harvaa vaan ei kiinnosta huoltaa jotain työnnettävä leikkuria ja sillä ajetaan vailla huoltoa niin kauan kuin se toimii.

      • Anonyymi

        Mulla yks kone jonseredin vetävä 5km/h moin 55cm leikkuu ja silppuaa hyvin. Sivulle heitetynä menee kevyemmin ja taloudellisemmin ainakin pitkähkössä ruohossa, tosin harvoin sitä käytän kun tulee usein leikattua. Briggen 650 kone muistaakseni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe