Aquila Rosa Poriin

Yrittäjien paratiisi

Onnea kotka. Herrat ovat saaneet jälleen häädettyä yhden yrittäjän Kotkasta pois. Satakunnan uutisten mukaan ravintolalaiva aquila Rosa siirtyy kesäkuussa Poriin. Mielestä ko. Laiva olisi sopinut hienosti esim. Sapokkaan missä kävijöitä olisi varmasti ollut. Myös merikeskuksen vieressä toimiminen olisi ollut varmasti kannattavampaa kuin syrjässä jonkun röttelön takana mistä koko laivaa ei näkynyt. Kotkan herrathan tämän nykyisen paikan laivalle määräsivät vaikka yrittäjä halusi näkyvämmälle paikalle.Sitten ihmetellään kun ei tule yrittäjiä tyhjiin liikekeskuksiin kun heidän kohtelu on varmasti melko syrjivää ja vuokra hinnat ovat helsingin tasoa.Todellinen merikaupunki kun ei ole edes yhtään ravintolalaivaa.

26

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saanähdä?

Huhujen mukaan palaneen Kertun paikasta maksaa entinen yrittäjä vuokraa ja hakee uutta paattia, jonka kanssa avaisi taas uuden Kertun, mutta aikaa näyttää sopivan paatin etsimiseen menevän.

• kerttu4

Kyllähän kertussa oli sitä aitoa kotkalaisuutta mutta toivottavasti tuleva laiva olisi enemmän muuta kuin kaljajuottola. Tasokasta ruokaakin olisi kiva syödä sellaisessa paikassa. Kyllähän keskikalja on tietenkin etelä-Kymenlaakson kansallisruoka mutta kuitenkin.

• Hallelujaat

Saa mennä ihan vapaasti Poriin ei yksi juppeluojanluoma viinien maistamisella sitä paattia pystyssä pidä kun koko muu kotka on työttöminä eikä tulisi mieleenkään mennä jonnekin kalliiseen ravintolalaivaan nauttimaan vinettoa kun Alkosta saa Garmel putelin edullisemmin.

• VirkamiehetHelvettii

Pori on kaunis merikaupunki. Onnittelen päätöksestä. Kotkassa on outoa se että jos ollaan asioista eri mieltä on tällöin kaupungin virkaloisten mielipide aina oikea.

• K. Imalainen

Olen kuullut että aquila rosan mastot häiritsivät pahasti mehiläisten pölytyslentoja kotkan puistojen ja pesien välillä, siksi karkoitus.

• Pöllyä on
        K. Imalainen kirjoitti:

Olen kuullut että aquila rosan mastot häiritsivät pahasti mehiläisten pölytyslentoja kotkan puistojen ja pesien välillä, siksi karkoitus.

Kyllä minä ainakin annan aina mehiläiselle sitteelliset pölläytykset kun sattuu kohdalle, mutta masto kulkee muualla pesien välillä.

• Mistä negatiivisuus?

Kotkassa ei vaan ymmärretä asiakaspalvelun maailmaa. Yrttäjien rattaisiin laitetaan kapuloita jotta kaikki vaan sujuisi niin hankalasti että yrittäjä pistää pillit pussiin. Kotkassa olisi valtavasti potentiaalia vaikka mihin satama-alueiden suhteen. Mutta päättäjiä ei kiinnosta ja monet kotkalaisetkin tuntuvat olevan suunnattoman vahingoniloisia jos jollain menee huonosti. Ihme sakkia...

• Ex-Kotka

Jep. Entisenä Kotkalaisena on helppo yhtyä ihmettelemään sitä pikkukaupungin toisten tekemisen ainaista parjaamista ja olan yli kyttäämistä. Sitten vasta avataan suu kun on keksitty miten jonkun aloitteellista tekevän työtä voidaan anonyymisti haukkua.

Aiheesta tottakai mutta perusteluja sitten kehiin?

• juntit

jep jep... paluumuuttajana olen kyllä huomannut että paskan puhuminen ja toisten asioihin puuttuminen/vatvominen on hyvin mieluista monelle Kotkassa.
        Itsekun ei juuri missään koskaan ole käyty, no okei Linnanmäellä hesassa asti, niin peräjunttilan tavat istuvat tiukassa ja piirit ovat pienet ja toisten tekemisiä on kiva juoruta eteenpäin.

• Entreprenöör

Sattuipa silmiini tämä sopivasti. Onko Kotka tosiaan noin yrittäjäkielteinen kaupunki? Miten olemassa olevat ja pitkään toimineet yritykset sitten pärjäävät ja pystyvät toimimaan? Pitääkö kuulua johonkin verkostoon? Miten siihen pääsee? Mielessä oli laajentaa pikkiriikkistä franchise-toimintaa Kotkaankin, mutta kun työn alla on jo muutama muukin pikkukaupunki niin taidan suosiolla jättää, ainakin tällä erää, Kotkan suloisen merikaupungin väliin. Ympäri Suomea olen onnistunut työllistämään ideallani väh. 5 henkeä per kaupunki. Tämä luku taitaa kyllä olla liian minimalistista suurten ideoiden Kotkalle. Olkoon tämä tarina opetus minulle ja opetus myös muille. Näitä Kotka-juttuja luetaan myös muualla päin Suomea. Ja kiitos tarinan aloittajalle, kun säästin sievoisen summan...

• Kerttu 4

Kyllä tämä kylä teitä yrittäjiä kaipaa ja tarvitsee enemmän kuin moni uskoo. Valitettavasti tavan kuluttajaa harmittaa kun tuntuu että kaikki pienikin yritys pyyhkäästään luudalla herrojen toimesta kun he kuvittelevat rakentavansa tästä kaupungista jotain helvetin Monacoa. Kotkalaisille varmasti riittää paljon vähempikin. Entreprenöör toivottavasti kokeilee kuitenkin mahdollisuuksiasi täällä Kotkassa.

• Loimaan Kassa

Valittavien yrittäjien kiintiö on jo Kotkassa täynnä

• myös yrittäjä

Entrepenöör: et kai ole tosissasi, näintä chattipalstoiltako sinä vinkit otat mihin kannattaa laajentaa ja mihin ei? Ei sitä totuutta täältä löydä, luulen että Kotkassa on ihan samalla lailla menestyviä yrityksiä kuin missä tahansa muuallakin... kuin myös niitä jotka eivät menesty.

• Yrittäjä yli kylän

Minäkin olen yrittäjä. Olen vuosia yrittänyt yhtä ja toista. Välillä on kova yritys päällä ja välillä vähän vähemmän yritystä. Valmista ei vain oikein tuppaa tulemaan. Yrittäjän elämä on kovaa. Joka päivä on vaan yritettävä, entistä enemmän. Taitaa silti vain yritykseksi jäädä. Vaikka kuinka yrittäisi saada itsestään enemmän irti niin hukkaan menee hyvä yritys. Ei mulla muuta.

• tse2
        Yrittäjä yli kylän kirjoitti:

Minäkin olen yrittäjä. Olen vuosia yrittänyt yhtä ja toista. Välillä on kova yritys päällä ja välillä vähän vähemmän yritystä. Valmista ei vain oikein tuppaa tulemaan. Yrittäjän elämä on kovaa. Joka päivä on vaan yritettävä, entistä enemmän. Taitaa silti vain yritykseksi jäädä. Vaikka kuinka yrittäisi saada itsestään enemmän irti niin hukkaan menee hyvä yritys. Ei mulla muuta.

Mie nostan hattua kaikille yrittäjille! Vielä kun olis töitä ja rahaa niin vois joskus käydä vaikka kafet juomassa kahvilassa.

• VirkaloisetHelvettiin
        Yrittäjä yli kylän kirjoitti:

Aquila Rose oli Kotkan paras terassi ja ei jäänyt pelkäksi yritykseksi. Tämä oli selkeästi menestys ja onnistuminen. Ei tule Welkamon kävijämäärät tämän lopetuksen takia lisääntymään. Päinvastoin heikkenee entisestään. Onko nyt hyvä mieli kotkan terroristit ja virkaloiset ?

• Voivoivoivoi...

Sen siitä saa kun suututtaa Meripäivillä asiakkaana olleen kotkalaisen pomon. -Etkö tiedä kuka minä olen??? huusi hän kun ei suostunut rajatulla alueella virvokettaan nauttimaan.

• Port of kantis

Kantasataman aluetta pitäisi muutenkin kehittää ns. terassi alueena koska sinne se aurinko paistaa lähes koko päivän. Ilta-aurinko lämmittää pitkälle iltaan saakka. Hyvä että päätepysäkki tuli kantasatamaan. Hohtin Sami vois hommata satamaan sen ravintolalaivan. Sillä tuntuu olevan hyvät välit herroihin ja hommakin hyvin hallinnassa.

• AR:n kantis

Kotkassa suositaan vain yhtä yrittäjää..... R.....y jos olisi laivan laittanut vaikka keskelle metsää niin sinne olisi rakennettu valaistu polku ja tuotu limusiinilla jatkoyhteydellä torilta ja puistoista porukkaa ja vielä ilmaiseksi!
      Aquila Rosan lähtö on kaupungille suuri häpeä!!!!

• Taide pelastaa

Jos joku haluaisi yrityksen perustaa isketään kapuloita rattaisiin ettei vaan pääsisi menestymään mutta auta armias kun haluat laittaa jotain väännettyä aaltopeltiä keskustaan tienreunaan niin kaupunki on tukemassa sadoilla tuhansilla euroilla. Taas oli tullut joku uusi häkkyrä jonnekin keskustaan. Ei tietoakaan mistään kymmenien miljoonien veloista. Voi VITTU!!!!

• JuuuuuNäin

Hoopaa taas jauhetaan joltain osin joku viittaa et ismo sais jotain erityis kohteluu, no enpä oikeen usko kun ajattelee toriterassiakin. Samia en tunne mut taitaa osata nuolla kaupungin herroja paremmin kuin ippe. Vuos kymmenet sitten ippe oli samin kanssa samassa asemassa , mut mikä lie herrojen ja kotkalaisten kateus ajanut ipen tähän nurkkaan. No reilu kymmenen vuotta enteenpäin ja jos ei herra sami osaa vaihtaa paikkakuntaa myymällä toinivan busineksen vaik ääSryhmälle on tulevaisuus tuhoon tuomittu ;(

• Posso

Rosan yrittäjälle tarjottiin juurikin Sapokkaa, mutta ei kelvannut. Jos ei ole silmää sijoittua oikein niin turha siitä on kaupunkia yrittäjän syyttää. Kantasatamassa alueet on vuokrattu muille, ei heidän sopimuksiaan voi irtisanoa siksi että joku nyt haluaisi ravintolalaivansa juuri heidän paikalleen tai siihen laituriin joka on pelastustoimen vuoksi pidettävä vapaana. Valittajat voivat puolestani muuttaa Rosan perässä Poriin, ei teidän negatiivisuuttanne jäädä kaipaamaan :-)

• yritetään vielä????

sen olen kyllä huomannut muutamien yrittäjävuosieni aikana, että kotkassa on tehty yrittäminen todella vaikeaksi. Näimpä ollen monen yrittäjän täytyy todella miettiä että siirtääkö toiminnan muihin kaupunkeihin.
      Tähän asiaan toivon omasta ja varmasti myös monen muun yrittäjän puolesta muutoksia.
      Kotka eikä kymenlaakso ylipäätään kaipaa enää yhtään lisää työttömiä.

• edunvalvoja2

Ettekö te yrittäjät voisi jollakin tavalla koota leveät hartianne yhteen täällä kotkassa ja ruveta vaatimaan kaupungilta parempaa kohtelua/suhtautumista arvokkaaseen työhönne. Kuka teidän etuanne tässä kylässä valvoo? Cursorko?

• valitettavasti näin

Kyllähän kotkalaiset ovat yrittäjä vastaista porukkaa. Turha sitä on pelkästään virkamiehiä syyttää. Kun esim. meriniemi, oli ei yrittäjävetoinen, josta rahat valuivat pois paikkakunnalta, oli paikka viikonloppuisin kuin nuijalla lyöty, joskus piti jonottaakin. Nyt se on lähes kuollutpaikka, vaikka palvelun taso on noussut. Samoin kun katselee, erään kouvolassa pääpaikkaa nykyisin pitävän suuren liikkeen parkkipaikkaa ohiajaessa, voi vain ihmetellä, miksi kotkalaiset eivät halua kotkalaisten menestyvän.

Saman yrittäjävastaisuuden on monasti huomannut myös tällä palstalla, etenkin jos on menestynyt, tai yritykselle käy huonosti.

• lpr2

Kävin viikonloppuna Lappeenrannassa ja oli tosi kiva kävellä satamassa ja käydä ruokailemassa ravintolalaivassa. Kotkan satama taas on romahtamaisillaan oleva asfaltti- ja rojuläjäkenttä. Harmi!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      56
      3857
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2261
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2144
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1731
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1562
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1457
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1186
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1153
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1125
    Aihe