BUSSI ALA SAIRASTAA KIITOS AKT!

kuljettaja yks vaa

JÄSENMAKSUT MAISTUU MUTTA APUA EI SAADA! Väsymyksen merkit on ilmassa.

35

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HERÄTKÄÄ
    • tämä on näin

      Ulkomaalaiset ajaa mitä vaan kunnes saavat tarpeekseen.Milloin päästään normaalityöaikaan?Kyllä mamutkin oppii ymmärtämään kusetuksen.Maahamuuttajat eivät ole tyhmiä vaan olosuhteiden uhreja.Työnantajat käyttävät ihmisiä koneina.

    • diamond g pässi

      Ei muuta kuin AKT:n jäsenet liittykää ytk:hin eli www.ytk.fi. AKT:tä ei kiinnosta asioitten hoito.

    • Ei Ikinä

      Ja YKT Auttaa? Typerys, YKT on vain työnantajan mieleen, näin ei saada koskaan parannusta, eikä kukaan valvo etuja. Porvarithan YKt:n perustivatkin, juuri tästä syystä.
      Jokaisen pitää kuulua ammattiliittoon ja joukolla vaatia olojen parantamista.

      • Ala Vaihdettu

        Ei niitä ulkomaalaisiakaan loputtomiin riitä ja heillä kun mitta tulee täyteen ,niin he ovatkin temperamenttisempia kuin kotimaiset hieman ,anteeksi vain ,narussa talutettavat ,ei edes pässit ,vaan lampaat jotka eivät osaa pitää puoliaan. Siksi muistettava että elämää ja työtä on muuallakin kuin bussin ratin takana ja antaa niiden porvarien ajaa itse vuoronsa ellei kuljettajia löydy tulevaisuudessa. Nuoret eivät ole alasta kiinnostuneita juuri sen vääristyneen työaikapolitiikan takia. Ammattiliitot voisivat olla jämäkämpiä , mutta ikävä todeta että AKT ajaa elämäntapakuljettajien ja yrittäjiksi aikovien asiaa.


      • kerros kaikille
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Ei niitä ulkomaalaisiakaan loputtomiin riitä ja heillä kun mitta tulee täyteen ,niin he ovatkin temperamenttisempia kuin kotimaiset hieman ,anteeksi vain ,narussa talutettavat ,ei edes pässit ,vaan lampaat jotka eivät osaa pitää puoliaan. Siksi muistettava että elämää ja työtä on muuallakin kuin bussin ratin takana ja antaa niiden porvarien ajaa itse vuoronsa ellei kuljettajia löydy tulevaisuudessa. Nuoret eivät ole alasta kiinnostuneita juuri sen vääristyneen työaikapolitiikan takia. Ammattiliitot voisivat olla jämäkämpiä , mutta ikävä todeta että AKT ajaa elämäntapakuljettajien ja yrittäjiksi aikovien asiaa.

        alaa vaihtanut, että kuinkahan moni kuskeista mahtaa olla ns. elämäntapa kuski tai yrittäjäksi aikova ja miten kuskin homma yrittäjyyteen vaikuttaa, noin niiku mahdollista yrittäjyyttä tukien? Myönnä nyt kuitenkin, että itse olet fudut saanut ja mihinkään taloon sen jälkeen et kelvannut. Syy ei liene alassa enempää kuin noissa taloissakaan, joihin olet yrittänyt päästä töihin. On toki hienoa, jos sulla on uusi ala ja olet siellä onnellinen!


      • Ala Vaihdettu
        kerros kaikille kirjoitti:

        alaa vaihtanut, että kuinkahan moni kuskeista mahtaa olla ns. elämäntapa kuski tai yrittäjäksi aikova ja miten kuskin homma yrittäjyyteen vaikuttaa, noin niiku mahdollista yrittäjyyttä tukien? Myönnä nyt kuitenkin, että itse olet fudut saanut ja mihinkään taloon sen jälkeen et kelvannut. Syy ei liene alassa enempää kuin noissa taloissakaan, joihin olet yrittänyt päästä töihin. On toki hienoa, jos sulla on uusi ala ja olet siellä onnellinen!

        Voin rehellisesti kertoa että kertaakaan en ole fuduja saanut mistään sen jälkeen kun vuonna 1977 aloitin työelämän. Itse olen vaihtanut jos aiheelliseksi katsonut. Jokainen oman onnensa seppä , niinkuin käkkyrän puolueen tunnuslause , vaikka en sen puolueen kannattaja todellakaan ole . Pikemminkin päinvastoin , mutta ne elämäntapakuskit. Niitä on sellaisia joilla ei muuta elämää ole. Naisista ei ymmärretä tai ei muuten mihinkään ole heidän kanssaan ja ainoa sisältö on töihin ja nukkumaan. Sitten yrittäjähenkisyys. Vähän sama asia. Vielä sen ymmärtäisin jos oikea yrittäjä ,mutta hänhän ei liittoon kuulukaan , mutta kun rengit itseään johtajiksi luulee , niin silloin on pahasti pielessä. Onhan joo toki hienoa ,siitä olemme kärsä yhtä mieltä että olen onnellinen uudella alalla ja kaksinkertaisella liksalla verrattuna entiseen ja vielä jää joka päivä klo 15 jälkeen aikaakin ennen seuraavan päivän klo 8 töiden alkua ja viikonloput ja juhlapyhät vapaat eikä ylitöitä. Että revi siitä reppana nuolija.


      • Kärzä
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Voin rehellisesti kertoa että kertaakaan en ole fuduja saanut mistään sen jälkeen kun vuonna 1977 aloitin työelämän. Itse olen vaihtanut jos aiheelliseksi katsonut. Jokainen oman onnensa seppä , niinkuin käkkyrän puolueen tunnuslause , vaikka en sen puolueen kannattaja todellakaan ole . Pikemminkin päinvastoin , mutta ne elämäntapakuskit. Niitä on sellaisia joilla ei muuta elämää ole. Naisista ei ymmärretä tai ei muuten mihinkään ole heidän kanssaan ja ainoa sisältö on töihin ja nukkumaan. Sitten yrittäjähenkisyys. Vähän sama asia. Vielä sen ymmärtäisin jos oikea yrittäjä ,mutta hänhän ei liittoon kuulukaan , mutta kun rengit itseään johtajiksi luulee , niin silloin on pahasti pielessä. Onhan joo toki hienoa ,siitä olemme kärsä yhtä mieltä että olen onnellinen uudella alalla ja kaksinkertaisella liksalla verrattuna entiseen ja vielä jää joka päivä klo 15 jälkeen aikaakin ennen seuraavan päivän klo 8 töiden alkua ja viikonloput ja juhlapyhät vapaat eikä ylitöitä. Että revi siitä reppana nuolija.

        Pyydän köyristellen anteeksi.


      • kenelle mahdoit
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Voin rehellisesti kertoa että kertaakaan en ole fuduja saanut mistään sen jälkeen kun vuonna 1977 aloitin työelämän. Itse olen vaihtanut jos aiheelliseksi katsonut. Jokainen oman onnensa seppä , niinkuin käkkyrän puolueen tunnuslause , vaikka en sen puolueen kannattaja todellakaan ole . Pikemminkin päinvastoin , mutta ne elämäntapakuskit. Niitä on sellaisia joilla ei muuta elämää ole. Naisista ei ymmärretä tai ei muuten mihinkään ole heidän kanssaan ja ainoa sisältö on töihin ja nukkumaan. Sitten yrittäjähenkisyys. Vähän sama asia. Vielä sen ymmärtäisin jos oikea yrittäjä ,mutta hänhän ei liittoon kuulukaan , mutta kun rengit itseään johtajiksi luulee , niin silloin on pahasti pielessä. Onhan joo toki hienoa ,siitä olemme kärsä yhtä mieltä että olen onnellinen uudella alalla ja kaksinkertaisella liksalla verrattuna entiseen ja vielä jää joka päivä klo 15 jälkeen aikaakin ennen seuraavan päivän klo 8 töiden alkua ja viikonloput ja juhlapyhät vapaat eikä ylitöitä. Että revi siitä reppana nuolija.

        alaa vaihtanut nyt tuntemuksiasi esittää, mutta et vastannut tuohon mun kysymykseen eli kuinkahan moni kuskeista mahtaa olla ns. elämäntapakuski tai yrittäjäksi aikova ja miten määrittelet yrittjäksi aikovan, ja miten kuskin homma yrittäjyyteen vaikuttaa, noin niiku mahdollista yrittäjyyttä tukien?
        Olen tosin aikaisemminkin huomannut, että et kykene vastamaan tyhjentävästi mihinkään tai kenenkään esittämään kysymykseen. Kiertelet vastauksia ja heittelet ihan selkeästi todistamattomia heittoja, joita et kuitenkaa edes tiedä saati että kykenisit niitä jotenkin todentamaan, kuten tuo sun alanvaihtosikin.


      • Ala Vaihdettu
        kenelle mahdoit kirjoitti:

        alaa vaihtanut nyt tuntemuksiasi esittää, mutta et vastannut tuohon mun kysymykseen eli kuinkahan moni kuskeista mahtaa olla ns. elämäntapakuski tai yrittäjäksi aikova ja miten määrittelet yrittjäksi aikovan, ja miten kuskin homma yrittäjyyteen vaikuttaa, noin niiku mahdollista yrittäjyyttä tukien?
        Olen tosin aikaisemminkin huomannut, että et kykene vastamaan tyhjentävästi mihinkään tai kenenkään esittämään kysymykseen. Kiertelet vastauksia ja heittelet ihan selkeästi todistamattomia heittoja, joita et kuitenkaa edes tiedä saati että kykenisit niitä jotenkin todentamaan, kuten tuo sun alanvaihtosikin.

        Varmasti edellisen kirjoituksen laatinut on pahin esimerkki elämäntapakuljettajasta. Kuten kerroin ,sellaiset joilla ei muuta elämää työn lisäksi ole. Mihinkään toimiin ei ole naisten kanssa ja eukot jättäneet kun ei koskaan kotosalla. Tietänet arvatenkin omasta kokemuksestasi. Mirriä et enää silitellyt ole aikoihin ,vaan ainoastaan kissaa. Lisäksi elämäntapakuljettaja on kaltaisesi silläkin tavoin että samaistaa itsensä firman omistajatahoon kuuluviin vaikka on lattiamaton alatason työnekijä. Vieläkö kaipaat lisäperusteluja Kärzzä ?


      • ole kerrankin
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Voin rehellisesti kertoa että kertaakaan en ole fuduja saanut mistään sen jälkeen kun vuonna 1977 aloitin työelämän. Itse olen vaihtanut jos aiheelliseksi katsonut. Jokainen oman onnensa seppä , niinkuin käkkyrän puolueen tunnuslause , vaikka en sen puolueen kannattaja todellakaan ole . Pikemminkin päinvastoin , mutta ne elämäntapakuskit. Niitä on sellaisia joilla ei muuta elämää ole. Naisista ei ymmärretä tai ei muuten mihinkään ole heidän kanssaan ja ainoa sisältö on töihin ja nukkumaan. Sitten yrittäjähenkisyys. Vähän sama asia. Vielä sen ymmärtäisin jos oikea yrittäjä ,mutta hänhän ei liittoon kuulukaan , mutta kun rengit itseään johtajiksi luulee , niin silloin on pahasti pielessä. Onhan joo toki hienoa ,siitä olemme kärsä yhtä mieltä että olen onnellinen uudella alalla ja kaksinkertaisella liksalla verrattuna entiseen ja vielä jää joka päivä klo 15 jälkeen aikaakin ennen seuraavan päivän klo 8 töiden alkua ja viikonloput ja juhlapyhät vapaat eikä ylitöitä. Että revi siitä reppana nuolija.

        alaa vihtanut ja myönnä että kun sait fudut, niin senjölkeen sua ei ole toiveótettu tervetulleeksi yhtenkään taloon.Älä aina selitä, vaan kerro totuus.Tosin sitä sä tuskin tahdot kertoa, sillä se olisi tällä palstalla sun tuho. osin tämä'n palstan arvo sinänsä on jo niin olematon, ettei tuo tuho olisi mitenkään huomioitavaa, ainaankaan normaalien tapauksien kohdalla. Sulla on kyllä slkeästi joitain antipatioita olemassa jotka suuntaat koko alaan, vaikka todennäköisyyden kautta ajateltuna sun negatiivisuus kulminoituu johonin tiettyyn taloon, jossa sulla on ollut ongelmia ja siten saanut potkut. Koita nyt kuitenkin oll näissä ulostuloissasi rehti ja jättää itse ala ulos omista ongelmistasi ja niiden seurauksista.


    • Ex kuski

      Bussialan asiat on saatava kuntoon! Korjattavaa on paljon työajoissa, palkkauksessa, työhyvinvoinnissa ja työn johtamisessa. Monet kuskit ovat loppuunpalaneita, hermot kireällä. Kaikki muistavat Jokelan ja Kauhajoen koulujen tapahtumat, on vain ajan kysymys koska jossakin bussifirmassa tapahtuu vastaavaa, koska jonkun kuskin mitta täyttyy lopullisesti kusisista sarjoista ja pitkistä päivistä. Koska pikavuoro ajaa päin kallioleikkausta tai rekkaa tai suistuu sillalta alas? Bussiala on tikittävä aikapommi ja jälki ei tule olemaan kaunista. Jokainen bussikuski pitäisi olla Supon mustalla listalla.

    • black list

      Riittää kun olemme työnantajan mustalla listalla jo.

    • Oivan aatokset

      Totta puhut ex-kuski, zombit ajaa 2 promillen väsymystilassa bussia, päivät ovat loputtoman pitkät, mies tai nainen ratin takana uupunut, suuta kuivaa, jäseniä särkee, silmissä mustat pallot, ajettava on.
      Suomalaisen oikean ihmisen 7-8 tunnin työpäivä on haave vain kuljetajalle.
      Enpäs ihmettele miksi rattiin nukahdetaan linjallakin.

      • Tyhmyyden tiivistelmä

        Nukkukaa öisin älkääkä onanoiko, jos hommat ei maistu niin vaihtakaa alaa. Tyhmää sakkia ootte!


    • exkuljettaja

      Eihän tässä muuta kun seuraavaksi kun tilaisuus niin kunnon lakko. Mikään ei liiku. Varmaan 90% kuskeista olisi mukana ja siihen päälle ahtaajt ym. AkT:ltä tulee taas vastine että 3c/tunti mutta siihen ei pidä suostua. Hyvä juttu kun löytyy luottamusmiehiä joilla halua tehdä muutoksia, arvostan.

    • rikkuri 007

      kyllä on jäänyt vaihde päälle pahemman kerran..kyllä se on pieni vähemmistö joka täällä nyt paukuttaa henkseleitä..miksi te jotka nyt huudatte oikeuksienne perään..
      ette edes kirjoita omalla nimellä??? olisi puheille jotain katetta.. ja laittakaa äänestys pystyyn.. suljettu lippu äänestys.. haluaako ne tollasia valvomaan etujaan vai niin että kunnioitetaan sopimuksia.. ja akt, hoitaa sopimisen ja kuljettajat ajamisen.. sopimuksen mukaan.. pelkäämpä , että 20% äänestää näitä änkyräsiiven taistolaisia ja 80% akt sopimuksia ja laillista menoa..rupeaa jo oikeasti säälimään työnantajaa, jos
      töissä on tollaisia suljetulle osastolle kuuluvia kuljettajia..

      • Talkoo-Taavetti

        Juuri tuollaiset mammanpojat ja pomojen kaviaarista ja kultaisista suihkuista pitävät rikkuri 007 ja kaltaisensa , ansaitsevat työtaistelutoimien aikaan todellisen ruuttauksen ja tärpätillä munien sutimisen. Voi yrittää rikkuroida ,mutta ruutta puhuu siinä tapauksessa ja äitiä on moni karskikin rikkurikokelas huutanut ryhmämme kynsissä. Lakkoportilla se lopullinen äänestys tapahtuu ja lakon jälkeen uitetun rikkuri 007 pihalle istuminen.


    • rikkuri 007

      kyllä nyt osu ja upposi... kyllä totuus tekee kipeätä.. talkoo-taavetti pitäis synnyttää uudelleen.. sun elämäsi on liian vaikeaa, joten otan osaa.. säälittävä oliö... suuret puheet ja pienet teot...nahkurin orsilla nähdään...

    • talkoo-taavetti.....

      väärä lääkitys mulla.

    • Tuupaukko.

      Nämä rikkuri 007:n tapaiset kärpäset, pitäis uittaa kusirännissä, näkee, että rikkuri on tullut päällään alas kohdusta ja isänsä menetti järkensä, kun katsoi pojan naamaa.
      Onneksi on ryhdikkäitä miehiä, kuten Jani ja kumppanit, jotka pisti tuupakassa tuuletuksen, mutta vielä lantakärpäsiä leijuu, kuten rikkuri 007. alas vaan pöntöstä.
      Jatkoa seuraa ensi vuona, sillon rupeaa sopimuksissa paukkumaan, perseennuolijat ulos ja työpäivät lyhyemmiksi.

    • Järjestykseen

      Palataanpa taas aloituskirjoituksen aiheeseen!

    • talkoo-taavetti.....

      kellokoskelta terveiset veolian kuskeille

    • Kyllästynyt!!!!

      Seurannut pitkään näitä keskusteluita ihan ja paljon myös asiaa jota mielellään lukee!! Teot? tarvitaanko vielä lisää raatota esim pohjolan liikenteen kuski ajoi tolppaan päin vois pikkuhiljaa loppua tää perse edellä puuhun meneminen ja alkaa VAKAVASTI OTTAMAAN KUSKIEN YLIPITKÄT PÄIVÄT!!!!!!!!!!!!!

      • niin se oliki tolpan

        ja työnantajan vika, kun äijä räpläs kännykkään tekstaria, eikä katsonut eteensä mihin pitäisi katsoa. Toivottavasti saipotkut samantien. Jos on muka niin väsynyt, ettei kykene näkemään eteensä, niin silloin pitää vetää kässäri päälle ja nousta autosta pois ja soittaa firmaan, ettei työ enään onnistu.


    • 6+15

      ketä kiinostaa m.niskanen maksattaa kuljettajapätevyyskoulutuksen kuljettajilla ei ainakaan akt.liittoa.Ketä kiinnostaa kun Rautalampilaiset tulee 2.6.13 helsinkiin lähtevät 0700 ja takaisin klo.17.00.kuljettajan työpäivä n.20 tuntia.Ei ainakaan akt kiinnostu.Ehkä työsuojwlupiiri ?

    • Volia.

      Pistetään niin iso rähinä päälle, että tulee mediaaan, pyörät seis ja stop.
      Meillä on vain yksi elämä ja rikkurisimpanssit voi saada kasteen.
      Bussiala on mennyt hullua hullumaksi, koska kuljettaja lepää? Kuinka virkeä on kuljettajakun ajaa esim. 12 tuntisen päivän keskustan paikallisliikenteessä ja kusirakko polttaa päässäkin ja aina myöhässä, poka vittuilee, miksi et aja kovempaa.

    • ei bussiala sairasta

      vaan jotkut tietyt sairastaa, kun eivät ossa itseään pitää terveenä. Oireyhtymiin kuuluu tarve syllistää kaikki muu toiminta, kuin omansa.

    • APUA PILLEREISTÄ?

      9 tunnin tauko kotona ei riitä lepäämiseen. Työmatkatkin vievät noin tunnin.
      Työpäivä 12 tuntia, yötauko kotona 9 tuntia ja taas 12 tuntia. Kahvitauot ja vessatauot puuttuvat. On vain 1 tauko syömiseen. 5,5 tuntia ajoa putkeen.
      Sitten AKTlla oli otsaa korottaa tuntipalkkaa keväällä 3 centtiä. Siinä kaikki!!! Miksi suuriin epäkohtiin ei puututa tosissaan. Suomalaiset sairastuvat ja ulkomaalaiset menevät takaisin pikkusen varoissaan viroon, venäjälle. Suomalaisten on pakko olla täällä.
      Perhe- ja sosiaalista elämää ei ole. Kaverit jäävät kun ei oikein koskaan pääse heidän kanssaan ulos. Tyttöjä on mahdoton tanssittaa. Aina työssä vaan...

      • Valittajalle

        Hiukan uupuu logiikkaa noissa kellonajoissa.
        Tuo 3 centin kotrotus tulee vasta sysyllä, joten onko textissäsi monikaan asia oikein?


      • pilipali ja pilipili
        Valittajalle kirjoitti:

        Hiukan uupuu logiikkaa noissa kellonajoissa.
        Tuo 3 centin kotrotus tulee vasta sysyllä, joten onko textissäsi monikaan asia oikein?

        no tuo korotus on niin olematon keväällä, etten sitä edes huomannut.
        paraniko mikään asia työhyvinvoinnissa, työn laadukkuudessa, työajoissa? Niitäkään en huomannut.


    • Beebi

      Ala kaipaa täysremonttia.Firmat varastaa työaikoja kiristämällä saden aina parista minuutista aina kymmennen päivä/kuljettaja.Tämä onnistuu kun ajosarjan ruokailua tai kotiin pääsyä ajettava sivu kellotetaan niin että jäät myöhään.Kuka viitsii noita minuutteja kirjoitta kun siihen menee sama aika?Tästä touhusta kertyy työnantajille miljoona tulot ihan oikeasti!

    • .......

      AKT... ...SAK On maksettu isojenpoikien hiekkalaatikko kerho

    • YKS BUSSI VAAN

      KIITTI VAAN MUTTA EN ALA SAIRASTAA. OLEN TERVE

    • Anonyymi

      Nyt kun pian on AKT tes katkolla, niin nyt AKT taisteluvalmiina ja lakkovahtien avustusryhmätkin, Talkoo-Taavetin kusiruuttapartiot valjastetaan lakkoporteille, jos lakot alkavat ja mitä ilmeisemmin alkavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      6651
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3991
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      59
      3751
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      43
      3269
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      172
      2551
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2106
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      2000
    8. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      47
      1977
    9. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1670
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1629
    Aihe