Pohjois-pohjanmaan alueella on takseissa tapahtunut ainakin taksien luokkajako. Osa autoista ajelee kelan kyytejä koko ajan ja sitten on ryhmä joka saa kohtuullisesti kelankyytejä ja kolmas rupusakki ei saa kuin ylijaettavat kyydit. Miten tälläinen käytännön jako on mahdollista? Onko muilla paikkakunnilla ollut tälläista havaittavissa? Onse hyvä toimitusjohtajan kirjoitella että kyydit jakautuu tasan.
Jakaako taksikeskus autoja eri ryhmiin?
34
509
Vastaukset
- samaa paskaa
Kysäseppä lapinpojilta kuinka pelittää siellä.Oikea teinien temmellyskenttä.
- Kenedyn murha
Ja tämä väitehän tietenkin perustuu faktaan....?
Taidat olla tyypillinen tuppukylän autoilija joka laskee muiden keikat huomattavasti tarkemmin kuin omansa. Ei muuta kuin salaliittoteorioita virittelemään. Foliohattu päähän niin saat tekaistua paremmat juonen käänteet.
Faktoilla ei ole väliä, pääasia että inttää vaan tarpeeksi. Faktathan saattaa olla hallituksen ja sen kätyreiden manipuloimia....hui.- Pål Heissan
29 vuotta maantieltä leivän olen ottanut yrittäjänä ja luulen tietäväni jotain. Eihän tämä kaupunki ole ,mutta valvottu on muutama tunti .Ihmettelen miksi näitä asioita voitu sovussa tehdä. Epäkohtia tiedän ja räikeitä. Ongelmat pitää ratkaissa eikä lakaissa maton alle. Nyt on kenttä saatu/toivottu kahtia ja tiedämme hyvin mitä siitä seuraa . Jos asioita ei oteta tosissaan vaan koetaan hyökkäyksenä ,onhan se selvää että jauhot ei ole puhtaat. Minulla on sympatiat aloittajaa kohtaan. Ps. Ei se kaupungin taksi ole yhtään viisaampi kuin tuppukylän taksi.
- ertyuiopolikujyn
Pål Heissan kirjoitti:
29 vuotta maantieltä leivän olen ottanut yrittäjänä ja luulen tietäväni jotain. Eihän tämä kaupunki ole ,mutta valvottu on muutama tunti .Ihmettelen miksi näitä asioita voitu sovussa tehdä. Epäkohtia tiedän ja räikeitä. Ongelmat pitää ratkaissa eikä lakaissa maton alle. Nyt on kenttä saatu/toivottu kahtia ja tiedämme hyvin mitä siitä seuraa . Jos asioita ei oteta tosissaan vaan koetaan hyökkäyksenä ,onhan se selvää että jauhot ei ole puhtaat. Minulla on sympatiat aloittajaa kohtaan. Ps. Ei se kaupungin taksi ole yhtään viisaampi kuin tuppukylän taksi.
No onhan se nyt ihan paskapuhetta että keskuksessa tietoisesti autoja luokiteltaisiin eri luokkiin. Keskukset on autoilijoiden omistamia yrityksiä joiden hallinnossa on autoilijoita. Jos asiat on noin päin persettä kuin aloittaja väittää niin miksi ette vaihda keskuksen hallitusta ja anna toimitusjohtajalle kenkää?
- 40 arvioisin
ertyuiopolikujyn kirjoitti:
No onhan se nyt ihan paskapuhetta että keskuksessa tietoisesti autoja luokiteltaisiin eri luokkiin. Keskukset on autoilijoiden omistamia yrityksiä joiden hallinnossa on autoilijoita. Jos asiat on noin päin persettä kuin aloittaja väittää niin miksi ette vaihda keskuksen hallitusta ja anna toimitusjohtajalle kenkää?
Moniko allekirjottaisi sopimuksen nyt jos olisi mahdollista?
- uyiopiukyjthrg
40 arvioisin kirjoitti:
Moniko allekirjottaisi sopimuksen nyt jos olisi mahdollista?
Eikö se keskus ole teidän autoilijoiden omistama? Miten voitte olla noin lampaita että ette tee mitään jos asiat kerran on päin persettä? Osakeyhtiössä valta on yhtiökokouksella, eli osakkeen omistajilla. Ylimääräisen yhtiökokouksen voi järjestää koska tahansa kun riittävän moni osakas sitä vaatii. Kokous pystyyn ja äijät vaihtoon.
- käteisellä on toivo
uyiopiukyjthrg kirjoitti:
Eikö se keskus ole teidän autoilijoiden omistama? Miten voitte olla noin lampaita että ette tee mitään jos asiat kerran on päin persettä? Osakeyhtiössä valta on yhtiökokouksella, eli osakkeen omistajilla. Ylimääräisen yhtiökokouksen voi järjestää koska tahansa kun riittävän moni osakas sitä vaatii. Kokous pystyyn ja äijät vaihtoon.
Lapissapa ei ole näin,yksi ääni paikallisyhdistys,vuosikokouksen yhteydessä joka on kerran vuodessa. Edustajat ovat käsitelty sormen ympärille. Säännöt koskee vain autoilijoita,keskuksen sääntöjä en tiedä. Ainoa tie on tutkintapyyntö ,joka on työläs ja köyhälle kallis.Ainoa mahdollisuus omataksi tai asiakas hakee itse korvauksen. Osa tekee näin, toivottavasti saadaan lisää tällaisia.
- dfghuioklökjhgf
käteisellä on toivo kirjoitti:
Lapissapa ei ole näin,yksi ääni paikallisyhdistys,vuosikokouksen yhteydessä joka on kerran vuodessa. Edustajat ovat käsitelty sormen ympärille. Säännöt koskee vain autoilijoita,keskuksen sääntöjä en tiedä. Ainoa tie on tutkintapyyntö ,joka on työläs ja köyhälle kallis.Ainoa mahdollisuus omataksi tai asiakas hakee itse korvauksen. Osa tekee näin, toivottavasti saadaan lisää tällaisia.
Eikö teidän keskus ole yhtiömuotoinen? Yhdistyskö sitä pyörittää? Myös yhdistyksen on järjestettävä ylimääräinen vuosikokous jos 20%(muistaakseni) jäsenistöstä sitä vaatii. Riittävä määrä jäseniä listalle ja lista sihteerille niin kokous on pakko järjestää.
- taksi kalajoki
Kyllä tulokset puhuu puolestaan aivan suotta keskuksen johtaja puhelee että kaikki autot on tasavertaisessa asemassa kun se ei pidä paikkaansa, tällaiset puheet kuuluu esikouluun ja päiväkotiin.Tilanne on Raahen keskuksen osalta juuri noin kun pyhäjokiseutu kirjoittaa,eli siellä yrittäjät on eri arvoisessa asemassa.
- toimintaa myös
Miksi kukaan ei ota asiaa oikasti esille. Ei ne asiat korjaannu tänne palstoille kirjoittelemalla. Kyllä virheet pystyy paikantamaan ja todentamaan. Ei muuta kun tuumasta toimeen. Jokainen kantakoon vastuunsa tekemisistään.
- maksava asiakas
Tai sitten siellä sun kunnassa ei ole apua tarvitsevia, turhaa sitä vaikka haapajärveltä on lähtä tilaan taksia rannikolle ja sieltä ouluun, varsinkin jos on sovittu aika lääkäriin.
- oulun pirssari
Mihin luokkaan kuuluu taksit jota ei tarvitse katsastaa ja verojakaan maksaa? Voiko pohjanmaantaksi oy:n toimitusjohtaja vastata jos lukee tätä palstaa.
- kösseli
ai onkos ks:llä niitäkin?
- Saunan taakseko ja..
kösseli kirjoitti:
ai onkos ks:llä niitäkin?
Keskisuomessa ainakin "toimii hyvin" ja kaikki "maksaa mielellään" kaikki Kelan ajoista koituneita kuluneita. Näin meidän eräs johtaja totesi uhkailunsa päätteeksi.
Ole järjestelmässä mukana kustantamassa tätä "venäläistä rulettia", kuka putoaa ekana.
Ei tapahtunut, kuten muutokseen liittyvissä alustavissa palavereissa tuotiin esille muutaman kerran, kuka haluaa enää paperihommia jatkaa, näin totesi se toinen nuorempi, kun näin toimiva suorakorvaus pelastaa teidät tumpelot niistä. Ketkä joutuivatkaan maksumiehiksi? Me kaikki typerykset, jotka uskoivat valheeseen ja tasapuolisuuteen.
Näin ei tapahdu meillä ainakaan, hyllytetään ja poistetaan kokonaan palvlelusta, jos niskuroit.
Vaikka jotkut eivät ainoatakaan Kela -kyytiä tekisi, maksut kyllä tulevat ajallaan ja armotta maksat!!!!
Eli tällä systeemillä ei maalaistaksille ole minkäänlaista takaavaa lainsuojaa ja - vastinetta kyytien saannin suhteen ja johtuen esim. ruudutus-systeemin ontumisesta täydellisesti.
Kävittekös jo "jatkokoulutuksessa"?
Meillä täällä Keskisuomessa oli aivan kattava ja kokeneen autoilijan unelma tapahtuma.
Ei tiedetty ihan kaikkea. Joten saunotaan ja puunataan ja pukeudutaan oikein, hampaat pestään myös. (n.6h tätä.) Välillä vaihtu ope, joka kertoi kuulemma "rautalangasta" samat asiat, kun ei vissiin mennyt perille ekalla kerralla.
Näin meillä homma etenee.... - ~¢~
Saunan taakseko ja.. kirjoitti:
Keskisuomessa ainakin "toimii hyvin" ja kaikki "maksaa mielellään" kaikki Kelan ajoista koituneita kuluneita. Näin meidän eräs johtaja totesi uhkailunsa päätteeksi.
Ole järjestelmässä mukana kustantamassa tätä "venäläistä rulettia", kuka putoaa ekana.
Ei tapahtunut, kuten muutokseen liittyvissä alustavissa palavereissa tuotiin esille muutaman kerran, kuka haluaa enää paperihommia jatkaa, näin totesi se toinen nuorempi, kun näin toimiva suorakorvaus pelastaa teidät tumpelot niistä. Ketkä joutuivatkaan maksumiehiksi? Me kaikki typerykset, jotka uskoivat valheeseen ja tasapuolisuuteen.
Näin ei tapahdu meillä ainakaan, hyllytetään ja poistetaan kokonaan palvlelusta, jos niskuroit.
Vaikka jotkut eivät ainoatakaan Kela -kyytiä tekisi, maksut kyllä tulevat ajallaan ja armotta maksat!!!!
Eli tällä systeemillä ei maalaistaksille ole minkäänlaista takaavaa lainsuojaa ja - vastinetta kyytien saannin suhteen ja johtuen esim. ruudutus-systeemin ontumisesta täydellisesti.
Kävittekös jo "jatkokoulutuksessa"?
Meillä täällä Keskisuomessa oli aivan kattava ja kokeneen autoilijan unelma tapahtuma.
Ei tiedetty ihan kaikkea. Joten saunotaan ja puunataan ja pukeudutaan oikein, hampaat pestään myös. (n.6h tätä.) Välillä vaihtu ope, joka kertoi kuulemma "rautalangasta" samat asiat, kun ei vissiin mennyt perille ekalla kerralla.
Näin meillä homma etenee....en tiedä, onko keskus vai robotti vai systeemi viallinen, mutta ajoin tänään taas täysin järjettömän kelakyydin yhteiskunnan kannalta ja myös asiakkaan kannalta, koska joutui odottamaan turhaan reilun puoli tuntia. Kirkonkylän terveyskeskuksesta kotiutui mummo joka asui noin kilometrin päässä siinä kylällä. Kylällä oli vapaita takseja, mutta kyyti puskettiin minulle vaikka hylkäsin sen ensin pari kertaa.
Palatessa tapasin paikallisen invataksin ja sille sitä ei oltu edes tarjottu, kun oli kävelevä mummo.
Kyyti maksoi yhteensä n 34 €. Asiakas maksoi omavastuun 14,25 €. Jos asiakas olisi tilannut itse paikallisen taksin, joita oli vapaana silloin, niin olisi saanut kyydin heti ja se olisi maksanut noin 8 €, eikä yhteiskunnalle mitään.
Onko järkeä vai ei? - ~¢~
~¢~ kirjoitti:
en tiedä, onko keskus vai robotti vai systeemi viallinen, mutta ajoin tänään taas täysin järjettömän kelakyydin yhteiskunnan kannalta ja myös asiakkaan kannalta, koska joutui odottamaan turhaan reilun puoli tuntia. Kirkonkylän terveyskeskuksesta kotiutui mummo joka asui noin kilometrin päässä siinä kylällä. Kylällä oli vapaita takseja, mutta kyyti puskettiin minulle vaikka hylkäsin sen ensin pari kertaa.
Palatessa tapasin paikallisen invataksin ja sille sitä ei oltu edes tarjottu, kun oli kävelevä mummo.
Kyyti maksoi yhteensä n 34 €. Asiakas maksoi omavastuun 14,25 €. Jos asiakas olisi tilannut itse paikallisen taksin, joita oli vapaana silloin, niin olisi saanut kyydin heti ja se olisi maksanut noin 8 €, eikä yhteiskunnalle mitään.
Onko järkeä vai ei?eikä tuo nyt vielä mitään. Kaiken törsäämisen huippu on nää vammaispalvelulain mukaiset kyydit, joissa asiakas ajelee tietyn määrän kuussa taksilla bussikilometritaksalla. Lisäksi asiakkaalla voi olla esim 45 min asiointiaikaa, jolloin taksikuski taluttaa asiakasta tai työntelee pyörätuolia, jolla asiakas yksinään kulkisi paljon nopeammin paikasta toiseen kuin tervejalkainen. Esim kossupullon haku: Auto saattaa tulla tälle invaliidille jopa kymmenien kilometrien päästä mittari päällä. Avustamislisä 15 €. Paikallinen alko ei tietenkään kelpaa, vaan ajetaan kaupunkiin ihan vain huvin vuoksi kun se ei paljoa maksa. Alkossa käynti ei kestä kun 5 min ja asiointiaikaa on vielä 40 min, joten ei kun baariin pelaamaan hedelmäpeliä. Vähän menee pitkäks, mutta kuski käy pysäytämässä mittarin ja asiakas tarjoo siitä ilosta kahvin oikein munkin kanssa, kun on rahhoo. Siinä sata euroo on pieni raha kun vammainen käy kossupullon hakemassa. Omavastuu jotain kympin luokkaa.
Onko järkeä vai ei?
- taksi-tolppa
Mitä helvettiä? mitä minä (asiakas) siitä hyödyn jos mun pitää mennä taksilla oyksiin raahesta ja 300m metrin päässä on taksi oottamassa, pitääkö minun olla kohtelias ja kieltäytyä kyydistä ja sanoa, että otan kalajoen taksin, saa ajella sen 60km eka hakeamaan mut ja sitten 75km ouluun, vittu taksikuskit on tyhmiä jos he kuvittelee, että vittu minun pitää odotella sitä taksia jos se jostain vitun kuusesta saapuu paikalle! jos siellä peräkylillä ei ole asikkaita tarpeeksi niin kannattaa muuttaa sinne missä niitä on.
- ~¢~
ei taksikuski kehtais ajaa metriäkään ylimääräistä ajoo. Kyllä ne syyt siihen on jossain muualla.
Yks esimerkkitapaus: Tarjottiin pyörätuolilaisen siirtoo kesämökiltä kotiinsa. Aattelin että ajetaan sitten kun kerta pyydetään. - 40 km ensin toiseen kuntaan, josta asiakas kyytiin. Asiakas kotiin kolmanteen kuntaan, matka 20 km. Ajo takas asemapaikalle 50 km. Kyydin hinta 170 €. Jos kyydin olisi ajanut asiakkaan oman kylän taksi, niin hinta olisi ollut jotain 50 €, eikä käytännössä joutavaa ajelua ollenkaan.
Jossain mättää ja pahasti näissä taksikyydityksissä. Toisin sanoen jossain on laivalasteittain rahaa, jota jaetaan täysin turhaan ajeluun ja kaiken lisäksi asiakas joutuu odottamaan tai ei saa taksia ollenkaan, koska kaikki taksit kyttää jossain toisella paikkakunnalla jotain rahakasta paluukyytiä ja paikkaamaan tarvitaan 'vieras' taksi joka tulee samasta paikasta kuin nämä joutavana seisovat oman kylän 'palvelevat' taksit. - ~¢~
~¢~ kirjoitti:
ei taksikuski kehtais ajaa metriäkään ylimääräistä ajoo. Kyllä ne syyt siihen on jossain muualla.
Yks esimerkkitapaus: Tarjottiin pyörätuolilaisen siirtoo kesämökiltä kotiinsa. Aattelin että ajetaan sitten kun kerta pyydetään. - 40 km ensin toiseen kuntaan, josta asiakas kyytiin. Asiakas kotiin kolmanteen kuntaan, matka 20 km. Ajo takas asemapaikalle 50 km. Kyydin hinta 170 €. Jos kyydin olisi ajanut asiakkaan oman kylän taksi, niin hinta olisi ollut jotain 50 €, eikä käytännössä joutavaa ajelua ollenkaan.
Jossain mättää ja pahasti näissä taksikyydityksissä. Toisin sanoen jossain on laivalasteittain rahaa, jota jaetaan täysin turhaan ajeluun ja kaiken lisäksi asiakas joutuu odottamaan tai ei saa taksia ollenkaan, koska kaikki taksit kyttää jossain toisella paikkakunnalla jotain rahakasta paluukyytiä ja paikkaamaan tarvitaan 'vieras' taksi joka tulee samasta paikasta kuin nämä joutavana seisovat oman kylän 'palvelevat' taksit.pointtina tuohon vielä, että...
Sen muutaman tunnin kun tuokin reissu kesti, niin olin poissa palvelemasta niitä oman alueeni asiakkaita. Kuitenkin koko ajan ajossa, toisin kun nämä jokka seisoo päivät jossain sairaalan ympärillä kyttäämässä paluukyytiä, eivätkä varmasti ota mitään lyhyttä kaupunkikuljetusta, koska juuri silloin voi mennä ohi se rahakas paluukyyti ja tuskinpa riittäisi edes ammattitaitoa käydä jostain palvelutalosta asiakas ja viedä johonkin lähiöön jossa eivät ole koskaan edes käyneet. - kehä viis
~¢~ kirjoitti:
ei taksikuski kehtais ajaa metriäkään ylimääräistä ajoo. Kyllä ne syyt siihen on jossain muualla.
Yks esimerkkitapaus: Tarjottiin pyörätuolilaisen siirtoo kesämökiltä kotiinsa. Aattelin että ajetaan sitten kun kerta pyydetään. - 40 km ensin toiseen kuntaan, josta asiakas kyytiin. Asiakas kotiin kolmanteen kuntaan, matka 20 km. Ajo takas asemapaikalle 50 km. Kyydin hinta 170 €. Jos kyydin olisi ajanut asiakkaan oman kylän taksi, niin hinta olisi ollut jotain 50 €, eikä käytännössä joutavaa ajelua ollenkaan.
Jossain mättää ja pahasti näissä taksikyydityksissä. Toisin sanoen jossain on laivalasteittain rahaa, jota jaetaan täysin turhaan ajeluun ja kaiken lisäksi asiakas joutuu odottamaan tai ei saa taksia ollenkaan, koska kaikki taksit kyttää jossain toisella paikkakunnalla jotain rahakasta paluukyytiä ja paikkaamaan tarvitaan 'vieras' taksi joka tulee samasta paikasta kuin nämä joutavana seisovat oman kylän 'palvelevat' taksit.Sinä puhut palturia. Ei auto voi jäädä kyttäämään kyytiä johonkin vaan sen on palattava asemapaikkakunnalle,kohteessa saa olla vapaana 30min.Tieto on kuljettajakurssinpitäjältä. Olen taksialan vapauttamisen puolesta.Ajetaan siellä missä kyytejä on. Mitä nuista maakunnan kyyteistä välittää.Kahden kolme taksin yrityksiä vaan ja homma pelittä.
- kas noinko menee
~¢~ kirjoitti:
pointtina tuohon vielä, että...
Sen muutaman tunnin kun tuokin reissu kesti, niin olin poissa palvelemasta niitä oman alueeni asiakkaita. Kuitenkin koko ajan ajossa, toisin kun nämä jokka seisoo päivät jossain sairaalan ympärillä kyttäämässä paluukyytiä, eivätkä varmasti ota mitään lyhyttä kaupunkikuljetusta, koska juuri silloin voi mennä ohi se rahakas paluukyyti ja tuskinpa riittäisi edes ammattitaitoa käydä jostain palvelutalosta asiakas ja viedä johonkin lähiöön jossa eivät ole koskaan edes käyneet.Menikös kaikki ihan oikein. Mittari päällä asiakkan luo, asiakas kyydissä mittaripäällä ja vielä paluukin asemapaikalle mittaripäällä ???
Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin. Eikö mittaripäällä mennä vain toiseensuuntaan. - lupia lisää
~¢~ kirjoitti:
pointtina tuohon vielä, että...
Sen muutaman tunnin kun tuokin reissu kesti, niin olin poissa palvelemasta niitä oman alueeni asiakkaita. Kuitenkin koko ajan ajossa, toisin kun nämä jokka seisoo päivät jossain sairaalan ympärillä kyttäämässä paluukyytiä, eivätkä varmasti ota mitään lyhyttä kaupunkikuljetusta, koska juuri silloin voi mennä ohi se rahakas paluukyyti ja tuskinpa riittäisi edes ammattitaitoa käydä jostain palvelutalosta asiakas ja viedä johonkin lähiöön jossa eivät ole koskaan edes käyneet.Teillä on liianvähän lupia .
- Herää pahvi!
kehä viis kirjoitti:
Sinä puhut palturia. Ei auto voi jäädä kyttäämään kyytiä johonkin vaan sen on palattava asemapaikkakunnalle,kohteessa saa olla vapaana 30min.Tieto on kuljettajakurssinpitäjältä. Olen taksialan vapauttamisen puolesta.Ajetaan siellä missä kyytejä on. Mitä nuista maakunnan kyyteistä välittää.Kahden kolme taksin yrityksiä vaan ja homma pelittä.
Voi ristus. Käy nyt joskus katsomassa jotain sairaalan ympäristöä, niin siellä on maakuntien takseja pitkäaikaisparkissa kaikki paikat täynnä. Meilahden sairaala Helsingissä on oikein klassinen esimerkki. Invataksina tulee pyörähdettyä siellä monta kertaa päivässä ja nyt olen jo oppinut, että jos tilattuun noutoaikaan on vielä vaikkapa 20 minuuttia, niin pysähdyn odottelemaan johonkin muualle ja ajoitan saapumiseni sairaala-alueelle 1-2 minuuttia ennen h-hetkeä koska siellä ei yksinkertaisesti ole tilaa odottaa.
Tornisairaalan oville kun johtaa ajoramppi, jonka toinen kaista on varattu taksien saattoliikenteen pysäköinnille max 10 minuuttia, eli käytännössä maakuntien taksien pitkäaikaispysäköintiin, ja se jäljelle jäävä kaista menee kokonaan tukkoon kun pysähdyn siihen ja lähden hakemaan pyörätuoliasiakasta dialyysista tai jostain osastolta. Menee helposti 10 minuuttia, jonka aikana yksikään auto ei pääse ajamaan läpi tuosta rampista.
Vastaava tilanne on kirran pääovilla, jossa jo yksi parkissa oleva maakuntien auto aiheuttaa tilanteen, että asiakasta osastolle saattava joutuu useimmiten jättämään autonsa tukkeeksi koska muutakaan tilaa ei ole. Siinä rampin alaosassa on just sen verran tilaa, että siihen saa auton pysäytettyä niin, että muut pääsevät vielä ohi, mutta kun siinä on usein joku pitkämatkalainen parkissa, niin koko korttitalo romahtaa.
Jonkin aikaa sitten nousi kohu kun Meikussa sakotettiin takseja ja kuljettajat aloittivat kapinan, mutta suoraan sanottuna olisi ihan tervetullutta taas muistuttaa vosikoitakin yhteisistä pelisäännöistä. Jos kuvussa lukee Karjalohja tai Inkoo, niin sekuntikello käyntiin ja 10 minuutin päästä lappu ikkunaan. Stadilaiset taksit siellä harvemmin seisovat kun niillä on muutakin tekemistä. 20 euron kyytejä kun pitää ajaa useampi päivässä saadakseen palkkaa. - ~¢~
kas noinko menee kirjoitti:
Menikös kaikki ihan oikein. Mittari päällä asiakkan luo, asiakas kyydissä mittaripäällä ja vielä paluukin asemapaikalle mittaripäällä ???
Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin. Eikö mittaripäällä mennä vain toiseensuuntaan.Sulle on varmaan turha ees yrittää selittää.
- puppuu puhutte
Herää pahvi! kirjoitti:
Voi ristus. Käy nyt joskus katsomassa jotain sairaalan ympäristöä, niin siellä on maakuntien takseja pitkäaikaisparkissa kaikki paikat täynnä. Meilahden sairaala Helsingissä on oikein klassinen esimerkki. Invataksina tulee pyörähdettyä siellä monta kertaa päivässä ja nyt olen jo oppinut, että jos tilattuun noutoaikaan on vielä vaikkapa 20 minuuttia, niin pysähdyn odottelemaan johonkin muualle ja ajoitan saapumiseni sairaala-alueelle 1-2 minuuttia ennen h-hetkeä koska siellä ei yksinkertaisesti ole tilaa odottaa.
Tornisairaalan oville kun johtaa ajoramppi, jonka toinen kaista on varattu taksien saattoliikenteen pysäköinnille max 10 minuuttia, eli käytännössä maakuntien taksien pitkäaikaispysäköintiin, ja se jäljelle jäävä kaista menee kokonaan tukkoon kun pysähdyn siihen ja lähden hakemaan pyörätuoliasiakasta dialyysista tai jostain osastolta. Menee helposti 10 minuuttia, jonka aikana yksikään auto ei pääse ajamaan läpi tuosta rampista.
Vastaava tilanne on kirran pääovilla, jossa jo yksi parkissa oleva maakuntien auto aiheuttaa tilanteen, että asiakasta osastolle saattava joutuu useimmiten jättämään autonsa tukkeeksi koska muutakaan tilaa ei ole. Siinä rampin alaosassa on just sen verran tilaa, että siihen saa auton pysäytettyä niin, että muut pääsevät vielä ohi, mutta kun siinä on usein joku pitkämatkalainen parkissa, niin koko korttitalo romahtaa.
Jonkin aikaa sitten nousi kohu kun Meikussa sakotettiin takseja ja kuljettajat aloittivat kapinan, mutta suoraan sanottuna olisi ihan tervetullutta taas muistuttaa vosikoitakin yhteisistä pelisäännöistä. Jos kuvussa lukee Karjalohja tai Inkoo, niin sekuntikello käyntiin ja 10 minuutin päästä lappu ikkunaan. Stadilaiset taksit siellä harvemmin seisovat kun niillä on muutakin tekemistä. 20 euron kyytejä kun pitää ajaa useampi päivässä saadakseen palkkaa.taksiohjeääntö,palaa välittömästi asemapaikkakunnalle
- ~¢~
puppuu puhutte kirjoitti:
taksiohjeääntö,palaa välittömästi asemapaikkakunnalle
Onkohan tuota enää missään nykyisissä säännöissä. Yritin kerran etsiä, mutta en löytänyt.
- ~¢~
~¢~ kirjoitti:
Onkohan tuota enää missään nykyisissä säännöissä. Yritin kerran etsiä, mutta en löytänyt.
Jossain kelan papereissa oli joskus joku 2 tunnin raja, jonka jälkeen kela ei enää välitä kyytejä niitä kyttääville vieraspaikkakuntalaisille.
Nää ohjeistukset kuitenkin muuttuu jatkuvasti ja aina niistä ei edes välitetä.
Liekkö joku tämmönen ollut kerran, kun lähdin kerran viemään vihaista mummoa kotiinsa sairaalasta. Oman kylän taksi joka oli mummon tuonut sinne, jäi sinne parkkipaikalle seisomaan. Syy oli tietenkin vihaisuuteen, että samalla kyydillä piti käydä pankissa ja kaupassa. Mummo kuitenkin rauhottui ja oli tyytyväinen kun sai 'samat palvelut' vieraaltakin taksilta. - ei kai juksaa meitä
~¢~ kirjoitti:
Onkohan tuota enää missään nykyisissä säännöissä. Yritin kerran etsiä, mutta en löytänyt.
Kyllä se pitäis olla, ainakin lapin nokkamies kertoo näin. Kai hän tietää, joka kouluttaa kuljettajia.
- Meininki täys 10
Tämä on jotenkin kornia, maakunnan taksit odottaa sairaalan lähettyvillä ja sitten kun maakunnasta tarvitaan taksia, niin niitä ei olekkaan, kun paikalliset taksit on odottamassa "voittoa" sairaalan edustalla, sitten raahen taksikeskus laittaa asialla lähimmän taksin, joka kurvaa vaikka raahesta kalajoelle ja tuo asikkaan perille sairaalaan. Ehkä taksikuseissa on se vika eikä taksikeskuksessa, jos paikkakunnalla ei ole takseja kuskaamassa :D
- ~¢~
Joo
Tuossahan tuo lukee selvästi heti taksilain alussa, viides kohta:
"Taksiliikennelaki
Katso tekijänoikeudellinen huomautus käyttöehdoissa.
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
1 luku
Yleiset säännökset
1 §
Lain tavoitteet
Tämän lain tavoitteena on turvata laadukkaiden taksiliikennepalvelujen saatavuus.
2 §
Määritelmät
Tässä laissa tarkoitetaan:
1) tilausliikenteellä liikennelupaa edellyttävää liikennettä, jota harjoitetaan tilauksesta tilaajan määräämällä tavalla;
2) palvelusopimusasetuksella rautateiden ja maanteiden julkisista henkilöliikennepalveluista sekä neuvoston asetusten (ETY) N:o 1191/69 ja (ETY) N:o 1107/70 kumoamisesta annettua Euroopan parlamentin ja neuvoston asetusta (EY) N:o 1370/2007; (13.11.2009/870)
3) taksiluvalla hakemuksesta myönnettävää liikennelupaa, joka oikeuttaa luvanhaltijan harjoittamaan tilausliikennettä ja palvelusopimusasetuksessa tarkoitettua liikennettä yhdellä henkilöautolla tai yhdellä esteettömyyttä koskevat vaatimukset täyttävällä henkilöautolla koko maassa Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta; (13.11.2009/870)
4) liikenteestä vastaavalla henkilöllä henkilöä, jonka oikeushenkilö on esittänyt vastaamaan liikenteestä ja lupaviranomainen hyväksynyt ja joka tosiasiallisesti ja jatkuvasti johtaa yrityksen liikenteenharjoittamista ja edustaa yritystä;
5) asemapaikalla paikkaa tai kuntaa, josta liikennettä harjoitetaan tai aiotaan harjoittaa ja jonne liikenteessä käytetty auto viedään ajon tai toimeksiannon päätyttyä;
6) kaluston esteettömyyttä koskevilla vaatimuksilla vaatimuksia, jotka invataksin ja esteettömän taksiauton tulee täyttää siten kuin erikseen säädetään; (22.12.2011/1423)
7) maaseutumaisella kunnalla kuntaa, jonka väestöstä alle 60 prosenttia asuu taajamassa ja suurimman taajaman väkiluku on alle 15 000, sekä kuntaa, jonka väestöstä vähintään 60 prosenttia, mutta alle 90 prosenttia, asuu taajamassa ja suurimman taajaman väkiluku on alle 4 000; (24.6.2010/612)
8) liitetyn kunnan alueella kunnan aluetta, joka 31 joulukuuta 2008 tai sen jälkeen on yhtenä kuntana liitetty toisen kunnan osaksi tai muuten lakannut olemasta itsenäinen kunta; (24.6.2010/612)
9) taksilla henkilöautoa, jota käytetään taksiluvan nojalla. (24.6.2010/612)"
-kuskit eivät tuota välitöntä palaamista omalle asemapaikalle noudata, eikä kyytejä välittävät keskukset noudata lakia, koska välittävät kyytejä takseille, jokka on seisoneet tunteja pelkästään saadakseen rahakkaan paluukyydin. Oman asemapaikan taksintarvitsijat jätetään törkeästi ja laittomasti ilman taksipalveluja. Eikä kukaan valvo että lakia noudatettaisiin.
-tästä pitisi olla laissa ihan oma kohtansa. Ja jokaisen osapuolen pitäisi se tuntea, niin alkaisi hommat edes jotenkin pelittää. - ~¢~
~¢~ kirjoitti:
Joo
Tuossahan tuo lukee selvästi heti taksilain alussa, viides kohta:
"Taksiliikennelaki
Katso tekijänoikeudellinen huomautus käyttöehdoissa.
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
1 luku
Yleiset säännökset
1 §
Lain tavoitteet
Tämän lain tavoitteena on turvata laadukkaiden taksiliikennepalvelujen saatavuus.
2 §
Määritelmät
Tässä laissa tarkoitetaan:
1) tilausliikenteellä liikennelupaa edellyttävää liikennettä, jota harjoitetaan tilauksesta tilaajan määräämällä tavalla;
2) palvelusopimusasetuksella rautateiden ja maanteiden julkisista henkilöliikennepalveluista sekä neuvoston asetusten (ETY) N:o 1191/69 ja (ETY) N:o 1107/70 kumoamisesta annettua Euroopan parlamentin ja neuvoston asetusta (EY) N:o 1370/2007; (13.11.2009/870)
3) taksiluvalla hakemuksesta myönnettävää liikennelupaa, joka oikeuttaa luvanhaltijan harjoittamaan tilausliikennettä ja palvelusopimusasetuksessa tarkoitettua liikennettä yhdellä henkilöautolla tai yhdellä esteettömyyttä koskevat vaatimukset täyttävällä henkilöautolla koko maassa Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta; (13.11.2009/870)
4) liikenteestä vastaavalla henkilöllä henkilöä, jonka oikeushenkilö on esittänyt vastaamaan liikenteestä ja lupaviranomainen hyväksynyt ja joka tosiasiallisesti ja jatkuvasti johtaa yrityksen liikenteenharjoittamista ja edustaa yritystä;
5) asemapaikalla paikkaa tai kuntaa, josta liikennettä harjoitetaan tai aiotaan harjoittaa ja jonne liikenteessä käytetty auto viedään ajon tai toimeksiannon päätyttyä;
6) kaluston esteettömyyttä koskevilla vaatimuksilla vaatimuksia, jotka invataksin ja esteettömän taksiauton tulee täyttää siten kuin erikseen säädetään; (22.12.2011/1423)
7) maaseutumaisella kunnalla kuntaa, jonka väestöstä alle 60 prosenttia asuu taajamassa ja suurimman taajaman väkiluku on alle 15 000, sekä kuntaa, jonka väestöstä vähintään 60 prosenttia, mutta alle 90 prosenttia, asuu taajamassa ja suurimman taajaman väkiluku on alle 4 000; (24.6.2010/612)
8) liitetyn kunnan alueella kunnan aluetta, joka 31 joulukuuta 2008 tai sen jälkeen on yhtenä kuntana liitetty toisen kunnan osaksi tai muuten lakannut olemasta itsenäinen kunta; (24.6.2010/612)
9) taksilla henkilöautoa, jota käytetään taksiluvan nojalla. (24.6.2010/612)"
-kuskit eivät tuota välitöntä palaamista omalle asemapaikalle noudata, eikä kyytejä välittävät keskukset noudata lakia, koska välittävät kyytejä takseille, jokka on seisoneet tunteja pelkästään saadakseen rahakkaan paluukyydin. Oman asemapaikan taksintarvitsijat jätetään törkeästi ja laittomasti ilman taksipalveluja. Eikä kukaan valvo että lakia noudatettaisiin.
-tästä pitisi olla laissa ihan oma kohtansa. Ja jokaisen osapuolen pitäisi se tuntea, niin alkaisi hommat edes jotenkin pelittää.Yhteisliikenteestä on joku lakipykälä. Joskus kyydinvälityslaitteeseen tulee ilmoitus yhteisliikenteestä tiettynä aikavälinä. Vain tämän yhteisliikenteen aikana maakunnan taksit voi jäädä ottamaan kyytejä sinne missä niitä on tarjolla.
Käytännössähän tämä ei oikeastaan merkitse mitään. Esim invatakseja kutsutaan maakunnista kaupunkiin puhelimitse kun on jotain ruuhkan poikasta. Maakunnan taksi saattaa saada heti paluukyydin sairaalasta, kun on tuonut tavan asiakkaan jonnekkin kaupungin lähistöllekkin, vaikka paikalliset taksit seisoo jonossa tolpalla sairaalan vieressä. - ~¢~
~¢~ kirjoitti:
Yhteisliikenteestä on joku lakipykälä. Joskus kyydinvälityslaitteeseen tulee ilmoitus yhteisliikenteestä tiettynä aikavälinä. Vain tämän yhteisliikenteen aikana maakunnan taksit voi jäädä ottamaan kyytejä sinne missä niitä on tarjolla.
Käytännössähän tämä ei oikeastaan merkitse mitään. Esim invatakseja kutsutaan maakunnista kaupunkiin puhelimitse kun on jotain ruuhkan poikasta. Maakunnan taksi saattaa saada heti paluukyydin sairaalasta, kun on tuonut tavan asiakkaan jonnekkin kaupungin lähistöllekkin, vaikka paikalliset taksit seisoo jonossa tolpalla sairaalan vieressä.no, täytyy sanoa, että ei tämä laista piittaamattomuus ihan perseestäkään ole. Olen joskus kierrellyt läpi yön pitkin maakuntia kyydistä toiseen. Sopivasti sattunut olemaan se lähin vapaa ja keskus ei ole välittänyt minkä paikkakunnan taksi on, tai sitten paikalliset on olleet kaupungissa pyörimässä.
- ~¢~
~¢~ kirjoitti:
no, täytyy sanoa, että ei tämä laista piittaamattomuus ihan perseestäkään ole. Olen joskus kierrellyt läpi yön pitkin maakuntia kyydistä toiseen. Sopivasti sattunut olemaan se lähin vapaa ja keskus ei ole välittänyt minkä paikkakunnan taksi on, tai sitten paikalliset on olleet kaupungissa pyörimässä.
tuossa juttua asemapaikasta:
http://www.taksiliitto.fi/ajankohtaista/?NewsAction=ShowNewsItem&ItemId=6989&From=Archive
Maakuntien taksithan ovat laajentaneet asemapaikoikseen myös keskussairaalat.
Periaatteessa tietysti kyydin hinta on sama kelalle, tuleeko mummon hakemaan kotoa sairaalaan oman kylän taksi, vai kaupungin taksi. Saattaa olla jopa halvempi se kaupungin taksi, jos se oma taksi tulee jostain toisesta kylästä. - pilaatte ammatin
~¢~ kirjoitti:
tuossa juttua asemapaikasta:
http://www.taksiliitto.fi/ajankohtaista/?NewsAction=ShowNewsItem&ItemId=6989&From=Archive
Maakuntien taksithan ovat laajentaneet asemapaikoikseen myös keskussairaalat.
Periaatteessa tietysti kyydin hinta on sama kelalle, tuleeko mummon hakemaan kotoa sairaalaan oman kylän taksi, vai kaupungin taksi. Saattaa olla jopa halvempi se kaupungin taksi, jos se oma taksi tulee jostain toisesta kylästä.Niin kauan kun vääryys vallitsee keskustelu jatkuu. Tiedämmehän kaikki,että tilaukset ei mene laitteille ennenkuin joku sen tekee. Keskukset ja näihin liittyvät taksiautoilijat on syy ja seuraus.olen seurannut alusta asti mitä toiminta on.Valitettavasti kaupungeissa ajot vähentyneet kymmeniä prosentteja jotenkinhan tämä aukko on paikattava.Sikariporrasautoilija ei saa renkiä kun päivällä hiljaista.on helppoa nähdä missä toiminta on karannut käsistä. Luen lehtiä kaikkialta,esimerkiksi Ivalolainen paikallislehti kertoo esimerkein totuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172622Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762516Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811740- 861395
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74945
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26771Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4724