Ostin kaksi keltaista xxl-daaliaa tuossa toukokuun lopussa ja istutin isoihin ruukkuihin. Mulla on aikaisempina kesinä ollut Daalioita just samassa paikassa, samoissa ruukuissa ja ruukun pohjalla ruukkusoraa, mutta nyt törmäsin omituiseen ilmiöön: kukan lehtiin tulee valkoinen/harmahtava reuna.
Ensin ajattelin että on lajiominaisuus, mutta asiaa tutkiessani ntistä tai kirjastosta en ole löytänyt vielä yhtään daaliaa josta tällaista olisi kerrottu.
Uudet lehdet on yksivärisiä mutta alimmat ja vanhimmat lehdet tekee valkoisen reunan. kukka voi hyvin ja kasvattaa kokoajan nuppua. Nytkin on 5 toisessa ja pienemmässä 6 nuppua.
Ensin ajattelin että kyse on kastelusta, mutta ne lehdet ei ole lötköjä eikä kuivia. Ei näy vauriota tai etanoita. Ettei näissä joku tauti olisi?
Joskus orvokit tekee kuivaessaan sitä että lehtiin tulee hapero valkoinen reuna, mutta voiko daalia tehdä samaa?
Mikä Daaliaa vaivaa?
3
1955
Vastaukset
- innostunut daalia
Niin se on tuo XXL Aztec Playa se kukka.
- saviruoho
Daaliassa voi olla joku virustauti. Joihinkin daalioihini on taas tänä keväänä kasvanut vaalean vihreitä lehtiä. Nuo vaaleat lehdet myös kipristelevät. Viime keväänä vaaleita lehtiiä oli daalioissani enemmän. Kesällä kuitenkin kaikki lehdet saivat normaalin värin ja muodon.
- Innostunut daalia
Joo, mä mietin sitäkin että saattaako olla aiempien öiden viileys myös syynä tuohon vaaleaan reunaan. Ostin daaliat jo kuitenkin ennen äitienpäivää ja silloin ei ollut kovin lämmintä.
Uusia lehtiä nämäkin tekevät jotka vähän kipristelevät. Melkeinpä peittävät nuputkin alleen.
No mutta, ehkäpä ne elossa silti pysyy :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882