Onko kenelläkään tietoa, että pitääkö muistaa pykälien numerot vielä asioiden lisäksi, kun vastaa kokeessa kysymykseen? Luulisi riittävän se, että on sisäistänyt asian. Helsingin oikeustieteellisen tiedekunnan sivuilla sanotaan osassa mallivastauksissa, että yksittäisiä pykäliä ei ole tarvinnut muistaa, mutta onko tämä poikkeus vai pääsääntö?
Pykälät Kokeessa
4
448
Vastaukset
- hotshots111
En tietenkään mene vannomaan, tulevasta ei tiedä kukaan muu kuin kokeen laatijat itse. Minä en kuitenkaan niillä vaivannut päätäni pääsykokeisiin lukiessa ja ekalla pääsin sisään. Keskityin asiasisältöön. Olisi hyvin, hyvin outoa, jos kokeen laatijat pisteyttäisivät pykälänumerot.
- rtyjer67je
Turussa ainakin on riittänyt esim "Osakeyhtiölaissa säädetään, että --", eli pykälien numeroita ei ole tarvinnut muistaa. Lähinnä noita tarkkoja pykäläviittauksia näkyy vain koekysymyksissä tyyliin "kuinka X, Y ja Z henkilöiden vahingonkorvausvastuu määräytyy OYL 9:999 §:n mukaan?"
Itse en ole opetellut noita numeroita ulkoa, vaikka jotkut ovatkin jääneet vahingossa päähän. Vaikkei niitä varsinaisesti kysytä, niin kyllä niitäkin voi välillä ihmetellä, ainakin omalla kohdalla se on auttanut jäsentämään tietoa. - Phuksitar2012
Helsinki:
"Valintakoekirjoissa mainittujen lainkohtien pykälänumeroita ei tarvitse valintakokeessa osata; riittää kun tuntee valintakokeessa pykälänumeroiden yhteydessä kerrotut asiat." - Kalle K
Asia on harvinaisen selvä. Kiitoksia vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592