Sivistäjäkamut!

Dhommi´´

Sacrebum, Lennonkusee ja Ukkomies.

Onneksi en joudu sivistämään yksin, vaan teette sen itse asiassa paremmin kuin Dhommi itse.

Eikö nämä yksinkertaisiin ja muutamia sointuja käyttäviin jollotuksiin juuttuneet spedet olekin vaikeasti oppiva joukko?

15

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukkomies

Tästä juuri on kyse; kykenemättömyys ymmärtää tosiasiaa, että myös musiikissa on huomattavan suuria laatuvaihteluita. Jääräpäisyys liittyy juuri premissiin makuasioista kaiken selittävänä tekijänä. Mozartia ja Beatlesia verrataan surutta; todetaan jälkimmäisen edustavan lähihistorian suurta musiikkitaidetta. Lisäksi vedotaan usein juuri hittilistoihin, ikään kuin myyntimenestyksillä ja kaupallisella mittakaavalla voitaiisiin verifioida jonkin paremmuutta. Puhutaan sinkkuhiteistä, joita Beatlesilla oli 1960 -luvulla ja Mozartilla ei...no, se mikä on toisille korvin kuultavan selvää, ei tunnu toisille aukeavan millään ilveellä. Vahinko vain, että täällä popporukka erottaa musiikin muista alueista puhtaan subjektiivisen spekulaation pelikentäksi. Kyllähän tässä defenssillä on tietenkin ratkaiseva merkityksensä :-).

Yhtälö on vaikea, mutta jo puhtaasti eettisistä syistä ja lojaliteetista pyyteettömän taiteen tekijöille on myyräntyötä aivan välttämätöntä jatkaa myös tulevaisuudessa.

• Dhommi´´

Todista, Ukkomies, tässä ja nyt, että olet eri henkilö kuin minä!

Olen samaa mieltä tuosta: Mozartin ja Beatlesin välillä vallitsee suurin olemassa oleva laatuero. Mozart oli käsittämätön lahjakkuus, joka sävelsi paitsi lauluja (jotka eivät kalpene missään tapauksessa Abban tai Beatlesin lauluille, jos kenenkään), mutta sen lisäksi myös sonaatteja, oopperoita, sinfonioita, pianokonserttoja, käyrätorvikonserttoja, viulukonserttoja, muita puhallinkonserttoja, messuja, jousikvartettoja, oktetteja, puhallinserenadeja, erilaista kamarimusiikkia jne.

Mozart on myös musiikin historiassa todellisen panoksen antanut muusikko. Ilman häntä myöhempi musiikkihistoria olisi ratkaisevasti toinen. Sen sijaan Beatlesin soinnutus ja perus-tonaalinen iskelmäpoppi ei ole vaikuttanut millään tavalla musiikin historiaan. Kaikki heidän sointunsa ja sävelkulkunsa on koluttu jo renessanssin aikana sata kertaa läpi. Ei mitään uutta, eikä myöskään mitään hyvää. Mozart sävelsi jo lapsukaisena aidosti paremmin kuin Beatles teki aikuisena.

Tämä minun kantani perustuu paitsi Mozartin tuotannon huolelliseen tuntemiseen kaikessa suuressa laajuudessaan, niin myöskin Beatlesin kaikkien levyjen kattavaan "poppitietouteen". Varmasti puurokorvalle Rubber soul on kova juttu, mutta Mozartin kuunteleminen tekee VARMUUDELLA vähitellen Beatlesin kuulostamaan siltä mitä se on: pelkkää tusinamusiikkia.

AVATKAA KORVAT!

• Ukkomies

Täällä on useampi kanssasivistäjä, se nyt on itsestäänselvää...jos kuitenkin Beatlesporukka ei ole vain puurokorvia vaan myös puuroaivoja, niin ei mahda mitään.

Beatlesin merkitys lepää popmusiikissa, Mozartin MUSIIKISSA - siinä se ällistyttävä ero noin lyhykäisyydessään.

• Siiiiiiiiiiis...

"Beatlesin merkitys lepää popmusiikissa"

Beatlesin merkitys lepää pyllynpyörityksessä ja alushousujen heittelyssä. Musiikilla ei ole tässä pelissä merkittävää roolia.

• I Me Mine

3 vastausta, 2 lukukertaa, 1 persoona...

• Lennonkusee

Itse haluan sivistää myös Beatlesin jäsenten välisestä paremmuudesta. Että McCartney oli bändin ylivoimaisesti lahjakkain jäsen. Lennonin "musiikin" jumalointi on lähes yhtä ärsyttävää kuin Beatlesin arvostaminen yhtenä musiikkihistorian merkkipaaluista. Ei ole ihmisellä toivoa päästä sisälle klasarin ihmemaahan jos ei edes pysty kuulemaan valtavaa laatueroa Paulin ja Johnin laulujen välillä.

• Dhommi´´

Kyllä, tämä on osa ohjelmaa.

Lennon oli aivan totaalinen lapsi muusikkona.

Lennonkusee, oletko minä?

• Lennonkusee

En tietenkään, mutta eivät nämä pop-fanit sitä usko. Heidän hyvin rajoittuneen tajuntansa täyttävät Lennon, Springsteen, Popeda ja Bieber.

• 18 + 1

Mikähän nimimerkki dhönnin~~ äitisuhteessa on vialla? Sitten äitienpäiväviikonlopun hönö on ollut jo viikkokaupalla täysin sekaisin.

Mutta kommentoidaan nyt yhtä asiaa: "Mozartia ja Beatlesia verrataan surutta;" kirjoitti dhönni~~ yhden uuden sivupersoonansa "Ukkomies" nimissä.

Kuka rock-musikin kuuntelija on koskaan aloittanut täällä yhtäkään ketjua jossa noita kahta täysin eri musikin alalajeihin kuuluvaa tekijää verrattaisiin toisiinsa?
      Vastaus on että ei kukaan, ainoa joka tuota loputonta järjetöntä vertailua tekee ja ylläpitää on dhönni~~ itse.

• I Me Mine

8 vastausta, 7 lukukertaa, 1 persoona.

• Dhommi´´

Keskeiset popparit: Numeromies, Rannan kundi, VB, NimimerkkiäTähänTyyliinUseinRustaavaHenkilö

Klasarit: Dhommi, Ukkomies, LK, Marketta Möttönen

Tasaväkistä olisi, ellei klassisen poppoo olisi ylivertaisen kyvykäs kirjoittamaan, analysoimaan ja tietämään miten maailma makaa.

• Simppeli sekopää

Klasarit: Dhommin alter egot. Ylivertaista yksinkertaisuutta.

• I Me Mine

10 vastausta, 8 lukukertaa, 2 tai 3 henkilöä. Hilpeää.

Eli Dhommi, minä ja ehkä 1 1 (ellei ole Dhommi hänkin).

Kaikki ovat kaikonneet. Eilen lähti joku, tänään minä.

Onnea sivistämiseen eli julistukseesi aiheesta Dhommi.

• MoltaGente

Dhommi meidän muiden kanssa sivistää täällä laatumusiikista, ei itsestään.

Dhommi on legenda syntyessään, vähän niinkuin auktoriteetti ja klasariopiskelija ja muut.

Mihinkäs muuten ovat hävinneet Mielibidee ja Leidi Gagga?

• Dhommi´´

I Me Mine: sinulle kaikki paitsi sinä on Dhommi.

Todellisuudessa palstalla kirjoittaa neljä popparia ja neljä taidemusailijaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      277
      2498
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1344
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1231
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1221
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1175
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      82
      1120
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      1022
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      917
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      870
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      787
    Aihe