Silloin kun iho uusiutuuu niin poistuvat kaikki finnit ja muut epäpuhtaudet kasvoilta. Hetken ehdin jo iloita, että viimeinkö akne lakkasi, mutta aika pian finnit kasvavat takaisin ja sitten odotellaan taas ihon uusiutumiskiertoa.
Akne on selvästi kuitenkin lieventynyt pahimmista vuosistaan, jolloin finnejä oli aivan tolkuttomasti ympäri kasvoja ja finnit muodostivat mosaiikin kaltaisia rykäelmiä. Nykyään finnit ovat lähinnä yksittäisiä siellä täällä, joskin häiritseviä.
Mietin vain, että voiko akne parantua kasvoiltani koskaan ilman lääkkeitä? Pahin vaihe on selvästi ohi (17-19 vuotiaana). Tällä hetkellä olen 21.
Parantuuko akne koskaan?
7
1100
Vastaukset
- hoito kannattaa
Se on ihosairaus, jota tulee hoitaa lääkkeillä. Kunpa itse olisin tajunnut asian ajoissa, mutta en tajunnut. Nyt on sitten arpia ympäri kasvoja. Tuleva ryppyyntyminen varmasti mummona hoitaa sitten arvetkin toisarvoisiksi.
- eilääkkeille
Ei niitä lääkkeitä ennenkään ole käytetty vaan luonnonmukaisin keinoin ihoa on hoidettu. Tuleva sukupolvi sairastaa ties mitkä syövät jos käyttävät synteettisiä lääkeitä!
Nuoruudessa meillä käytettiin erilaisia luonnosta saatuja ihoöljyjä (argan oil jne). Aloe Vera ja suolapitoinen vesi oli toinen ykkösihonhoitaja. - Miere
Just juu,niin käytettiin ennen minunkin nuoruudessani eteerisiä öljyjä,100%
aloe-veraa,eaudecolognea sun muuta moskaa ja joka kerta petyttiin kun mikään ei auttanut hiventäkään, luojan kiitos tänään saa kunnon lääkeitä,
Roa,epiduo, etc..
KIITOS! - Entinen aknenaama
Moi! Itse sain selätettyä akneni täydin luonnollisin mekanismein. Kokeilin apocyclinit ja clindoxyl voiteet lääkäriltä, mutta eivät auttaneet. Voide vaan kuivatti ihoa ja jopa pahensi akneani.
Itse huomasin, että tärkein tekijä oli gluteeniviljojen, hiilareiden ja sokerien poisjättö. Viikossa ihoni oli parantunut huomattavasti! Ja hehkui aivan eri tavalla jo muutaman päivän jälkeen! Googlaa lisää miksi kannattaa jättää viljat ja hiilarit...
Toiseksi, joka ilta laitan kasvoille sitruunaa ja hunajaa noin 20 min, pesen pois, sitten omenaviinietikkaa ja vettä (puolet ja puolet) kasvoveden tapaan. Laitan myös aamulla etikkavesi kasvoveden. Kokeile, mulla toimi heti. Iho tuntuu ja näyttää hyvältä tämän hoidln kanssa... Sitruuna ja etikka jeesaavaat tajuttoman hyvin arpien kanssa myös!!!! Sit etikkaveden jälkeen odotan pari minsaa ja laitan kevyesti taputellen humektania. Pesuun sebamed pesupala mutta vain jos oon käyttänyt meikkiä (suosittelen lilylolo mineraaimeikkejä).
Lisäksi aloe vera juoma puhdistaa, sinkkitabletit ovat jees ja msn jauhe auttaa arpien kanssa. Alkoholia kandee välttää...
Tsemppiä!!! Kyllä pääset vielä eroon aknestasi, olen aivan varma! - fdsvcxfdsvcx
Lääkäriin kannattaa mennä mahdollisimman nopeasti , jotta arpia ei tule lisää etkä turhaa kärsi aknesta kun olet vielä nuori. Itse hain kuurin parikymppisenä ja nyt kolme vuotta myöhemmin finnejä tulee satunnaisesti, mutta ei todellakaan yhtä paljon kuin ennen. Eivät ole nykyään enää mikään ongelma kuin korkeintaan kerran puolessa vuodessa kuin ennen ongelma oli ainakin lähes päivittäinen. Kuurin aikana alkua lukuun ottamatta ei finnejä ollut lainkaan. Myös kuurin loputtua erittäin harvoin.
Ei kannata turhaa jahkailla, vaan myöntää, että itsellä on akne ja hakea siihen lääkkeet. Turha kuunnella näiden puheita, jotka eivät jostain syystä uskalla kuuria hakea. Aknelääke on lääke muiden joukossa eikä varmasti verenpainelääkettä vaarallisempaa.- kyyh
Mitäs lääkettä söit? Antibiootti, roa?
- möhkömööö
Oon syönyt 2 roakuuria, 14- ja 17-vuotiaana. Silti pysyvää tulosta en saanut, mutta nyt akne on pysynyt jo monta vuotta kurissa yhdistelmäehkäisypillereillä. Näppyjä ei ole juuri lainkaan. Aluksi sain Diane novaa reseptillä akneen, sai kela-korvaukset ja se tehosi hyvin, mutta mieli oli silloin todella epävakaa. Nyt matalahormonisemmatkin pillerit riittää. Naisten kannattaa selvittää, onko syy hormonitoiminnassa, silloin pillerit voi auttaa parhaiten. Ja olen pari kertaa kokeillut lopettaa pillerit, mutta akne palaa aina muutamassa kuukaudessa, eli mieluummin syön niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803