Itsepuolustus... Karate, Kung fu, Kraw maga, jujutsu, defendo...

wuju

Mikä on paras itsepuolustus laji? Itse olen harrastanut Aikidoa -se ei tuntunut tehokkaalta, joten mikä oisi? Olen miettinyt Shotokania, Hokutoryoo, Kraw magaa ja tang langia... Asun siis tampereella. Ja olen mies jos sillä on väliä... Haluan lajiin myös potkuja ja lyöntejä. myös lukkoja kuristuksia heittoja, niin kuin aikidossa. Mieluiten itämaista.

12

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wuju

Älkää sitten puhuko Taekvondosta, painista tai nyrkkeilysta :DDD Niitä en tuu aloittamaan.

• nyrkki naamaan

Shotokan on enemmänkin hippakaratea, joten se kannattaa jättää pois.

• ebhergh

Hippakaratea, mitä hittoa? o.O Sehän on just se karaten tyylisuunta joka uhmaa eniten karaten nykyistä ottelusysteemiä, etenkin Tampereella ku siellä on hyvin perinteinen sensei.. Pelkkää kataa ja perustekniikka siellä tehdään, ei mitään hippakaratea..

• ebhergh
        ebhergh kirjoitti:

Hippakaratea, mitä hittoa? o.O Sehän on just se karaten tyylisuunta joka uhmaa eniten karaten nykyistä ottelusysteemiä, etenkin Tampereella ku siellä on hyvin perinteinen sensei.. Pelkkää kataa ja perustekniikka siellä tehdään, ei mitään hippakaratea..

Mutta täytyypä vielä jatkaa kuitenki että tuskin kuitenkaan sopivaa itsepuolustustarkoituksessa..

• wuju

Selvä, siis ei Shotokania... Entä toi Hokutoryu jujutsu? Se tuntuisi aika monipuoliselta? Vai? :D

• tilitalli

Miten olisi defendo tai krav maga ?

• wuju

Pitää miettiä tota kraw magaa... mut kertokaa näistä lajeista älkää vaan ehdotelko :DDDDDDDDd

• Hfgwjg

Noniin, sä et varmaan enää tätä keskustelua välttämättä edes lue, kun on tää pari kuukautta tässä menny, mutta anyways.

Paras itsepuolustuslajihan on pikajuoksu ja toisena vaihtoehtona jalkapallo. Pikajuoksu opettaa miten päästä todella nopeasti karkuun ja jalkapallo kehittää sekä yleistä pelisilmää ja kuntoa, jotta jaksat juosta karkuun kauan. Parhaan tuloksen saat jos aloitat nämä kaksi yhdessä :)

Tietenkin voit jonkin "kamppailulajinkin" aloittaa mutta sitten käy vaan niin että joku käy sun kimppuun, sä vedät siltä hampaat kurkkuun ja saat maksaa korvauksia ja pääsyt varmaankin ehdonalaiseen. Että siitä vaan sitten. :)

• Vanhempi ja kokenut

Krav magaa suosittelen, minulla kokemusta monesta lajista, krav maga on hyvä ja pitää toimia tilanteen mukaan, jos omasta hengestä joutuu kampailemaan, niin silloin on selvittävä tämäon Krav magan idea, lievempiä keinoja voi käyttää myös, jos tilanne menee näin-
      Moderni jujutsu myöskin hyvä laji, mutta Krav maga on selkeän toimiva juuri ip-tilanteisiin. Aina ei pääse karkuun, siksi Km.

• wuju

Kiitos kommenteista... Mutta en tule aloittamaan jalkapalloa sori :DD

Ja kyl mä vielä luen kommenttejä, eihän alkeiskurssit ole vielä alkanu ;)

• wuju

Kiitos kommenteista, Vaikka to jalkapallo juttu oli vähän trolli sori :DD Ja luen vielä koske eihän alkeiskurssit ole vie alkanu :DDDDD

• Jack of all?

Jos haluat tulla huonoksi vähän kaikessa, treenaa pari kertaa viikossa lajia, joka sisältää monipuolisesti ja paljon tekniikoita kaikilta kamppailun osa-alueilta.

Jos haluat helpon ratkaisun jolla opit kuitenkin jotain niin aloita vapaaottelu.

Jos haluat tulla oikeasti hyväksi lyömään, potkimaan, heittämään, kuristamaan ja lukottamaan, niin mene sinne missä asiat oikeasti osataan. Thainyrkkeilyä ja Judoa, molempia vähintään 2 kertaa viikossa.

4 treeniä viikossa ei ole paljon, mutta sillä saatat jopa kehittyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2308
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      131
      1578
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      152
      1573
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1254
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1251
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1144
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      226
      985
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      926
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      833
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      829
    Aihe