Itsepuolustus... Karate, Kung fu, Kraw maga, jujutsu, defendo...

wuju

Mikä on paras itsepuolustus laji? Itse olen harrastanut Aikidoa -se ei tuntunut tehokkaalta, joten mikä oisi? Olen miettinyt Shotokania, Hokutoryoo, Kraw magaa ja tang langia... Asun siis tampereella. Ja olen mies jos sillä on väliä... Haluan lajiin myös potkuja ja lyöntejä. myös lukkoja kuristuksia heittoja, niin kuin aikidossa. Mieluiten itämaista.

12

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wuju

      Älkää sitten puhuko Taekvondosta, painista tai nyrkkeilysta :DDD Niitä en tuu aloittamaan.

    • nyrkki naamaan

      Shotokan on enemmänkin hippakaratea, joten se kannattaa jättää pois.

      • ebhergh

        Hippakaratea, mitä hittoa? o.O Sehän on just se karaten tyylisuunta joka uhmaa eniten karaten nykyistä ottelusysteemiä, etenkin Tampereella ku siellä on hyvin perinteinen sensei.. Pelkkää kataa ja perustekniikka siellä tehdään, ei mitään hippakaratea..


      • ebhergh
        ebhergh kirjoitti:

        Hippakaratea, mitä hittoa? o.O Sehän on just se karaten tyylisuunta joka uhmaa eniten karaten nykyistä ottelusysteemiä, etenkin Tampereella ku siellä on hyvin perinteinen sensei.. Pelkkää kataa ja perustekniikka siellä tehdään, ei mitään hippakaratea..

        Mutta täytyypä vielä jatkaa kuitenki että tuskin kuitenkaan sopivaa itsepuolustustarkoituksessa..


    • wuju

      Selvä, siis ei Shotokania... Entä toi Hokutoryu jujutsu? Se tuntuisi aika monipuoliselta? Vai? :D

      • tilitalli

        Miten olisi defendo tai krav maga ?


    • wuju

      Pitää miettiä tota kraw magaa... mut kertokaa näistä lajeista älkää vaan ehdotelko :DDDDDDDDd

    • Hfgwjg

      Noniin, sä et varmaan enää tätä keskustelua välttämättä edes lue, kun on tää pari kuukautta tässä menny, mutta anyways.

      Paras itsepuolustuslajihan on pikajuoksu ja toisena vaihtoehtona jalkapallo. Pikajuoksu opettaa miten päästä todella nopeasti karkuun ja jalkapallo kehittää sekä yleistä pelisilmää ja kuntoa, jotta jaksat juosta karkuun kauan. Parhaan tuloksen saat jos aloitat nämä kaksi yhdessä :)

      Tietenkin voit jonkin "kamppailulajinkin" aloittaa mutta sitten käy vaan niin että joku käy sun kimppuun, sä vedät siltä hampaat kurkkuun ja saat maksaa korvauksia ja pääsyt varmaankin ehdonalaiseen. Että siitä vaan sitten. :)

    • Vanhempi ja kokenut

      Krav magaa suosittelen, minulla kokemusta monesta lajista, krav maga on hyvä ja pitää toimia tilanteen mukaan, jos omasta hengestä joutuu kampailemaan, niin silloin on selvittävä tämäon Krav magan idea, lievempiä keinoja voi käyttää myös, jos tilanne menee näin-
      Moderni jujutsu myöskin hyvä laji, mutta Krav maga on selkeän toimiva juuri ip-tilanteisiin. Aina ei pääse karkuun, siksi Km.

    • wuju

      Kiitos kommenteista... Mutta en tule aloittamaan jalkapalloa sori :DD

      Ja kyl mä vielä luen kommenttejä, eihän alkeiskurssit ole vielä alkanu ;)

    • wuju

      Kiitos kommenteista, Vaikka to jalkapallo juttu oli vähän trolli sori :DD Ja luen vielä koske eihän alkeiskurssit ole vie alkanu :DDDDD

    • Jack of all?

      Jos haluat tulla huonoksi vähän kaikessa, treenaa pari kertaa viikossa lajia, joka sisältää monipuolisesti ja paljon tekniikoita kaikilta kamppailun osa-alueilta.

      Jos haluat helpon ratkaisun jolla opit kuitenkin jotain niin aloita vapaaottelu.

      Jos haluat tulla oikeasti hyväksi lyömään, potkimaan, heittämään, kuristamaan ja lukottamaan, niin mene sinne missä asiat oikeasti osataan. Thainyrkkeilyä ja Judoa, molempia vähintään 2 kertaa viikossa.

      4 treeniä viikossa ei ole paljon, mutta sillä saatat jopa kehittyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe