tulevaisuutta kuusamoon ja k-maalle

kausityöläinen

Ennenkuin nousette kaivosta vastaan miettikää miten alueen tilannetta saadaan kohennettua taloudellisesti ja väestökatoa hidastettua.matkailu on tärkeä jalka mutta ei riitä pitämään yksistään väkeä paikkakunnalla.täällä se tulee olemaan kausi työllistäjä koska ei ole keinoa houkutella väkeä kesällä kuten talvella.luvattu ja povattu on että matkailu pitkällä tähtäimellä järjestää työtä tälle porukalle ympäri vuoden.kuinka monta vuotta pitää odottaa että näin käy? suunta ei ole ainakaan nousussa.KS:n jutussa Kihlman toi ekana asian kiteytettynä ongelmineen ja faktoineen esille kokonaisuutta ajatellen.monialaisuus on nykyajan henki jolla markkinataloudessa voidaan vastata epävarmuuteen maailmalla. alueen ilmapiiri on saastunut valituksien kierteestä.asioita ei ajatella kokonaisuutena vaan omien etujen ja intressien ajamisena.kaivos ei tuo autuutta.mutta taloudellisesti jokainen uusi henkilötyövuosi tuo tuloa tekijälleen ja kuntaan. joo kaivosyhtiöt ei ole suomalaisia mutta onko kaikki rukan yritykset ja työntekijät suomalaisia/ kuusamolaisia ja jääkö verotulot kuusamoon?EI. suomi on maailman helpoimpia maita kaivannaisteollisuudelle,miksei löydy täältä rohkeutta myydä maaperän rikkauksia muille kun ulkoa tullaan myymään ne puolestamme?meillä olisi käsissä avaimet ohjata paikkakunnan varoja hyödyksemme.teollisuudella isämme ja äitimme ovat tehneet tämän hyvinvointi suomen,euroopan malli maan monella mittarilla.ja teollisuus tulee tekemään sen jatkossakin.halusimme tai emme.matkailultaan maailman mittarilla jonka mukaan kaikki tänään toimii suomi on pikku tekijä.puujalat on viety sinne missä se kannattaa raaka-aine huolloltaan ja työvoimaltaan.kaivosteollisuus voisi olla uusi metsäteollisuus ja nokia.muuten miksi ei vehreät vastusta louhoksia rukan kyljessä josta jo lehdessä oli juttua?tietääkseni kallio täällä on rikasta metalleista,myös paljon puhutusta uraanista.parkkihallin kivet missä on?eihän vaan jauhettu rakennuksien alle?päästötön matkailu......

1

102

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojoo1

Antaa kyläpahasen kuolla pois, niin sitten itketään kuorossa että miksi näin kävi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      160
      1532
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      137
      1206
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      879
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      801
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      717
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      695
    7. 52
      690
    8. 76
      586
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      582
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe