Pesin Husqvarna M48:n moottorin ilmansuodattimen vesi-mäntysuopaliukosella, mutta eipä se täysin puhdistunut. Suodattimeen jäi vielä harmaata öljyn, lian ja veden sekaista "limaa", joka ei tahdo lähteä pois vaikka miten puristelisi. Jouduin sitten ostamaan uuden suodattimen. Se vanha suodatin kun oli melkoisen öljyinen, niin ehkäpä parhaiten sen olisi saanut pestyä bensalla. Leikkurin ohjekirja suosittelee vain tuota vesi pesuaineliuoksen käyttöä, mutta meneekö se vaahtomuovinen suodatin pilalle, jos sitä liottaa bensassa?
Brigs&Strattonin ilmansuodattimen puhdistus bensalla
6
3055
Vastaukset
- Liuotinpesu
Ei mene. Hyvin liukenee öljyt bensaan. Kannattaa tehdä ulkotiloissa. Oletko kokeillut vaikka painepesurissa käytettävää liuotinpesua?
- suodin puhtaaksi
sehän nimenomaan bensassa pitääkin liottaa ja sen jälkeen vähän moottoriöljyä imeyttää ja puristelee niin on taas kunnossa.
- riksratton
Enpä ole kokeillut painepesuria moisen kokoiselle suodattimelle, mutta tuota bensaliotusta taidan kokeilla. Muuten suodatin näyttäisi olevan hyvässä kunnossa ja jos se bensalla puhdistuu, niin pistetään hyllyyn seuraavaa huoltoa odottamaan. Erikoista sinänsä, että jos bensalla pitäisi liottaa mutta valmistaja ei sitä suosittele.
- Pesuaine_tahikka_bensa
Niin mitenkähän se nyt oikein on. Katselin tuossa "ammattilaisen" ohjevideota (raivausahan), ja siinäkin sanottiin, että ei missään nimessä saa bensalla pestä, suositeltiin vesi/fairy-liuosta.
Bensalla minunkin vanhempi sukulaiseni vaahtomuovisuodattimen aikoinaan opetti pesemään. Itse olen lähinnä ostanut uuden suodattimen tarvittaessa...
Suodattimen öljyämiseen ostin kyllä ihan vakituista suodatinöljyä, mutta sekin on odetellut käyttöä jo vuosia kun ei ole tarvetta ollut... - jkjkiukikk
Jotakin viherpesua tai cityvihreiden ituleikkiä. Ei niistä liat millään fairilla lähde. Bensalla lähtee.
- Jos-ei-bensaan
http://www.motonet.fi/fi/tuote/593067/Motul-ilmansuodattimen-pesuaine-5L
Laita tommoseen likoamaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865