Kokemuksia puutarhaverkokaupasta

viherpeukalo

Eräs puutarhaverkkokauppa Valkealasta mainostaa kovasti ja järjestää houkuttelevia kilpailuja. Lankesin ja tilasin ko. verkkokaupasta perennojen taimia, juurakoita ja liljojen sipuleja. Pettymys oli suuri, kun lähettivät huonokuntoisia tai ihan kuolleita taimia. Jopa kuolleiden tilalle lähettivät lisää huonokuntoisia ja elottomia kasveja. Verkkokauppaan en toiste lankea tällä saralla.

31

7611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi sinua pölhöä !

      Jos tarkoitat Viherpeukaloita, se on oikein hyvä nettipuutarhakauppa !
      Ei ole tarvinnut kertaakaan pettyä!
      Jotkut kokemattomat (pölhöt) eivät vaan tajua, ettei sieltä niinkuin ei mistään muualtakaan nettipuutarhasta tule metrisiä valmiiksi kukkivia perennoja, vaan ne on
      t a i m i a, jotka oikein istutettuna lähtevät hyvin kasvuun kuten taimet yleensäkin.
      Ei ne ole kuolleita !!! Ne on t a i m i a !
      Taimia ei lähetetä läpikasteltuna esimerkiksi, vaan melko kuivina, ne heräävät kasvamaan, kun istutat ne ja kastelet niitä.

    • Voi luoja typeryksiä

      Olen tilannut sipulikukkia, perennoja, köynnöksiä ym. Viherpeukaloista.
      Ei mitään moittimista !
      Ota nyt aloittaja-tumpelo järki käteen tai tilaa joku itsellesi istuttamaan kukkasi valmiiksi kukkivina. Se maksaa kylläkin 500% enemmän kuin taimet, joita moitit ja joita haukut ihan turhaan vaikka vika on sinun. Et ymmärrä kasveista mitään !
      PS. en omista osakkeita ko. firmassa.
      Harmittaa, että joku ymmärtämätön käpyaivo (?) yrittää pilata hyvän firman maineen.

      • Anonyymi

        Tällaiset yhteiskunnan kynttilät kuten tämä kirjoittaja kruunaavat nämä keskustelut. Käytkö haukkumassa myös muilla palstoilla?


    • T. Kii

      Et kai luule, että kukat tulevat sinulle postissa sen näköisenä kuin kuvastossa on ?
      (Jos tulisiva,t jo pelkkä kuljetus maksaisi sinulle 10 kertaa enemmän !
      Postissa maksaa paketin tila/tilavuus.)
      Jos niin luulet, mene taimitarhalle, osta "valmiiksi suuria" kukkia.
      "nettitaimitarhat" myyvät taimia. Edullisesti.
      Jos et ymmärrä niitten päälle, älä mustamaalaa firmoja !
      Taimi on taimi. Kaikissa netistä ostamissani hyvämaineisissa firmoissa, on kasvin juuret olleet kunnossa ja siitähän se rehottaminen lähtee kesän kuluessa.
      Jos sinusta se pieni taimi näyttää "kuolleelta", et tiedä kasveista mitään.

    • kasviaapinen avuksi?

      Olen ollut 6 vuotta Viherpeukaloitten asiakas ja tilannut parista muustakin paikasta.
      Olen ollut aina tyytyväinen. Hyvin ovat lähteneet rehottamaan pienestä taimenen alusta (joka sinusta ilmeisesti näyttää kuolleelta?)
      Mutta minä ymmärränkin kasvien päälle.
      Kannattaisko aloittajan avata kasviopin kirja ? Ihan alkeiskirja aluksi.

    • Dahliarosaclematis

      Käytän usein hyväkseni nettitaimimyymälöiden -50% ale tarjouksia, kun alkukesän sesonki on vähän mennyt ohi, ja taimet pitäisi saada kaupaksi, pois käsistä.
      Jos ne on vähän ränsistyneet, harvoin kylläkään, niin kyllä virkoavat, nopeasti, kun multaan pääsevät. Kaikki on kasvuun lähteneet.
      Myös sipulikukkien loistoa olen saanut ihailla.
      Ymmärtääköhän puutarhanörtit sipulikukista yleensä mitään ?
      On kevät- ja syyssipuleita. Sipulikukat ovat ihania ja niitä on 1001 lajia.
      Ei ne kuki viikon päästä, kuten aloittaja ehkä luulee..?

    • Elä ja opi

      Joka kevätkesä ostan Tarjoustalosta (!!!) hiipuneita kukkasipuleita, joita myydään kolme pussia yhden hinnalla..
      Niissä ei tunnu olevan kuin "lastuja" pussissa, mutta niin kaunista on kasvanut kaikista puutarhaani.
      Kukkasipuli on idioottivarma, kuivunutkin. Joku on ollut mielestäni melkein mädäntynyt jopa, silti vaan ovat loistaneet kasvullaan ja kukillaan.
      Kaikki monivuotiset senkun leviävät ja dahliat ovat kukkineet superloistavasti.
      Minulla ei ole sopivanviileää säilytystilaa daalioille talveksi, mutta enpä murehdi.
      Joka kevät voi laittaa uudet Tarjoustalomukulat multaan, 50 senttiä kappale.
      En ensimmäisinä vuosina oikein ymmärtänyt miten päin daalian mukulakin pitäisi istuttaa, mutta mukulat ja kukkasipulit kasvaa aina, vaikka miten tunkisit ne multaan ja kokemus opettaa.
      Mitään mukulaa, sipulia tai taimea ei kannata tuomita kuoliaaksi !
      Kyllä ne lähtee kaikki kasvamaan.

    • Liekkitanssi

      Kaikki kaikista tunnetuista puutarhaverkkokaupoista tilaamani juurakot ovat lähteneet kasvuun. Ruusuista alkaen.
      Nimimerkkisi on päin hanuria. Et sinä ole viherpeukalo, mutta voinet oppia sellaiseksi ?

    • Katsojan silmissä

      Ihmettelen minäkin aloittajan kokemusta.Onko paketti jostain syystä ollut matkalla liian kauan?Sattuuhan Postillekin erehdyksiä.
      Kerran tilasin syksyllä eräältä taimistolta mesimarjaa.Kasvit olivat avonaisessa laatikossa ja tulivat Matkahuollon kautta.Olivat jo alkaneet talveentua.Soitto tuli matkahuollosta,että olisi paketti.Sitten virkailija alkoi selitellä,että onkohan joku sekaannus tullut ja paketti ollut pitkäänkin matkalla.Minä ihmeissäni,kun tilaus oli tehty pari päivää sitten.No,ei taimissa mitään vikaa ollut,mies matkahuollossa oli vain vähemmän viherpeukalo.

    • tosipettynyt

      Hei.olen samaa mieltä ettei kaikki lähde kasvamaan mitä tilaa verkkokaupasta.Itse olen monta kertaa pettynyt,mutta enpähän tilaa enää.Olen karvaasti saanut kokea etteivät k´lähetä kuin vanhoja siemeniä.Onneksi lähistöllä asuu puutarhuri jolta saa hyviä taimia ja siemeniä.Ja jos hinta on vähän kalliinpi niin ei haittaa koska ne ovat takuuvarmoja.Itse kylläkin olen Viherpeukalon tuotteisiin tyytyväinen,mutta Exotic Gardenin tuotteisiin en.Enkä koskaan enää tilaa sieltä mitään ja hyvä kello kauas kuuluu niinkuin ennen sanottiin.

    • pikkupuutarha

      Exoticist Gardenista olen saanut hyviä siemeniä, erikoisiakin ja hyvät neuvot kasvatukseen. Vastaavat sähkäpostiinkin, jos on epäselvää !

      • pettynyt5

        Miksi palvelu ei ole sitten kaikille samnlaista,minulle vaan sanottiin ettei se ole totta mitä sanot.Minä olen nyt kylläkin erittäin tyytyväinen Viherpeukaloiden tarjontaan,elikkä se siitä.Meidän kylätä vaan ei kukaan osta E G mitään,koska olen aika hyvä moittimaan Koska olen oppinut saamaan HYVÄÄ PALVELUA:


    • Salla-Maaret

      Minä tilasin Vihervimma.fi:stä mehitähtiä kotiinkuljetuksella, kun ovat hyvässä tarjouksessa ja toimipaikkakin Vantaalla missä asun. Eilen ne tuotiin ja olivat kauniita ja hyväkuntoisia! Muista verkkokaupoista ei ole vielä kokemuksia. Luulen että sekin vaikuttaa miten kaukaa kotoa tilaa. käsittääkseni kasvien postitus ei yleensä ole edes suositeltavaa jos on kyse helposti vaurioituvista kasveista koska nehän voi vaikka kuumuudessa vaurioitua helposti?

    • hulluhortonomi81

      Olen jo 4 keväänä mainitsemastasi paikasta tilannut taimia ja kaikki on lähtenyt kasvuun. Jopa yksi mongolianvaahtera jonka koira kaivoi ylös 5 kertaa kasvaa iloisesti. Kuviahan voi katella kuka vaan, kasvattaminen vaatii kärsivällisyyttä. Jos haluaa valmiiksi ison/satoa tuottavan/kukkivan taimen niin ei muuta kuin pätäkkää tiskiin.

    • Hölöpölö S-M!!!

      Salla-Maaretille: Posti kulkee melko yhtäaikaisesti/yhtä nopeasti pitkin Suomea, ei ole merkitystä kuinka kaukaa tilaat, Utsjoelta vai Hangosta. Kasvit kestää melkein mitä vaan, ei ne vaurioidu vähästä. Kun juuret ovat kunnossa, kasvi kyllä kasvaa.
      Mitähän ne sitten ovat sun mielestä herkästi vaurioituvat kasvit ???
      Ja missä kuumuudessa ne vaurioituvat ???
      Ei ainakaan lähetyslaatikossa ! Nehän on taimia, jotka lähtevät innokkaasti kasvuun, kun maahan pääsevät oikeaan paikkaan oikein istutettuna.

    • 9+17

      Tilasin perennan juurakoita,ei siis astiataimia,sekä liljansipuleita.Postitus oli torstaina ja paketti perillä tiistaina.Oli kovat helteet ja vähän jännitin kasvien selviytymistä.Ei ollut heti mahdollista istuttaa kasvupaikalle,laitoin vain isoihin muoviastioihin kosteaan multaan.Lopullinen istutus viikon päästä.Viimeksi mökillä käydessä olivat kasvaneet tosi hyvin,sääkin tosin muuttui sateiseksi ja viileämmäksi,joten juurtuminen onnistui,vaikkei viikkoon kasteltu.

    • Kankkulankaivo

      Olen tilannu viherpeukuista laidasta laitaan kasveja; taimia, sipuleita ja pensaita kaksi kertaa. Enää en tilaa. Osa hyvää, mutta vaikka hain paketit samana päivänä postista kun saapumisilmoitus tuli, oli osa kasveista saman näköisiä kun kaupan ruukkusalaatit pusseissa kun ne alkavat märäntyä jääkaappiin sinne unohtuessa. Pensaat ok, kärhöä lukuunottamatta, taimet ovat edullisia ja pakkauksissa monta tainta, mutta kivijalkamyymälöiden taimiin nähden rääpäleitä/ kitukasvuisia. Vettyneistä ja kuolleista kasveista saa korvaukseksi parin euron krookukset. Tilaukseni yht.500e ja puolet jäi henkiin. Eli jatkossa isommat ja vahvemmat taimet kalliimmalla myymälästä, pidemmän päälle hurja säästö!! Ei enää rahaa ja työtä hukkaan. Tuotteita sai myös odottaa loputtoman pitkään. Hyvä idea, mut ei toimi käytännössä.

    • tyytyväinen2ö

      Aina on kaikki lähteneet kasvamaan ja sipulit on ihanan suuria ,kiinteitä ja painavia olleet, siis liljat tulppaanit. Toisin kuin esim tänä vuonna prismassa, jotka vaikuttaa olevan viimevuotisia myymättä jääneitä, pieniä, kuivia, nahistuneita ja painoltaa olemattomia. Ensiviikolla tulee Viherpeukaloitten lähetys taas kerran. Eilen tilausta täydensin vielä tarjoustuotteilla ja silloin sanoivat jotta ensiviikolla on toimitus.Jokaikinen lilja on hengissä, niitä on sentään yli 600kpl, viimesyksyiset tulppaanit on nousseet kaikki 284kpl, vaikka myyrän kuvittelin osan syöneen.Kauppilalta tilasin myös, joskin vähemmän, sellaisia lajeja joita ei viherpeukaloilla nyt ollut, ne on jo tulleet.Ei noita maahan saa kuitenkaan kovin aikaisin, joten toimitukset on ihan kohdallaan.

    • JokunenHeikommanNäköinen

      Joo, kyllä ne ihan pääsääntöisesti oli (muistaakseni) hyviä mitkä Viherpeukaloilta sain, mutta jotakin puuttui, en ainakaan löytänyt pussista ihan niin monta juurakkoa kuin olisi pitänyt. Mutta kyllä ne kasvuun lähti. Ihania ruusuliljoja, syysleimua ja pionia. Ja hyvin siellä asiakaspalvelussa vastataan viesteihin, aivan esimerkillistä toimintaa. Ei ole monessa paikassa tuollaista.

      • tyytyväinen2ö

        Kun niistä esim. liljan sipuli pusseista puuttuu joku joskun niin se ei johdu viherpeukaloista vaan pakkaajasta joka useinkin on Hollannissa.Vastaavasti joissakin pusseissa on hiukka enemmän kappalemäärältään.Kaikkea sattuu, myöskin sipulin pakkaamisessa,toisen vahinko, toisen hyöty.
        Kauppila sensijaan ei edes tilauksen saapuessa ole laittanut viestiä jotta joku on loppunut kesken, tai onko ollut alunalkaenkaan, kunhan on kuvastoon laitettu joku vetonaula jota ei sitten tule ollenkaan, eikä selitystä.Tilasin coral chaim-pioneja, ei tullut, ei mitään syytä miksi ei.Myöskin eräs lilja pussi puuttui.


    • KukkivatkinJo

      Kyllä luonto on ihmeellinen, kun heikommastakin alusta kasvaa vahva verso, lopulta. Ja perennat vaativat muutenkin monen vuoden odottelu ja "kypsytysajan"!

      • ViherpeukalotOHyväKauppa

        Mutta kyllä ne sieltä kasvuun lähtee ja vahvistuu.


    • fgfghfgjjk

      Olen ostanut toisestakin verkkokaupasta, en muista nimeä, mutta nyt tilaan enimmäkseen Savonlinnan taimistosta. Palvelu on nopeaa, taimet lähteneet kasvuun, vaikka aloittelija olen. Ja vaikka verkkosivun perusteella se on iso farmi, asiakaspalvelu vastaa sähköposteihin nopeasti ja neuvoo. Joskus ostan myös kaupan hyllyltä.

      • Anonyymi

        Jag fattar ingenting. Mistä puhut, mitä tarkoitat?


    • huijattutotaalisesti

      Tilasin Viherpeukalot-verkkokaupan kautta 2 petunia-amppelia (hinta postikuluineen 40,80 euroa) ja hain ne välittömästi postista ilmoituksen saatuani. Kummallakin oli oma korkea ja kapea laatikkonsa. Yritin avata laatikot mahdollisimman varovasti, etten vahingoita kukkia ja revin laatikon suikaleina kukan ympäriltä. Petuniat olivat tosi surkeat, täynnä mädäntyneitä, pehmeitä kukkia ja nuppuja - paljon katkenneita oksia ja joitakin valkoisia toukkia. Koin itseni todella petetyksi ja soitin Viherpeukaloihin. Pyydettiin palauttamaan kukat. Pyydettiin myös kuvia lähettämään. Kerroin repineeni pakkaukset niitä avatessani ja etten osaa lähettää kuvia netin kautta. Olin lievästi sanottuna kiukkua täynnä. Lopuksi minulle luvattiin palauttaa puolet hinnasta eli toisen puolen jouduin kärsimään kaatopaikkatavarasta!!!! Älkää ihmeessä tilatko kukkia postilähetyksenä!!!!

    • silmäänkustu

      Viherpeukalot niminen nettikauppa huijaa asiakkaitaan , kun kirjaat koriin kasveja ja
      jätät ne koriin niin yön aikana liike muodostaa niistä tilauksen , tuli yllättäen 89e arvosta tavaraa vaikka mitään tilausvahvistusta en saanut koskaan , ja kerran tilasin sieltä 1x5 kukkataimia , niitä tulikin 5x5 , selvää pakkomyyntiä , asiakas joutuu maksamaan turhaan postikulut 13,40. en kyllä koskasn enää tilaa mitään sieltä

    • Anonyymi

      Tilasin Viherpeukalon verkkokaupasta kesäkukkia
      Sain tosihuonoja ja nuukahtaneita.eivät hyvittäneet vaikka tein reklamaation heti .
      En suosittele tilaamista.

    • Anonyymi

      Tilasin Viherpeukaloilta kasveja ja odotin kuukauden. Nyt lähettivät pyhää kohti ne , jolloin ovat postissa useamman päivän ilman, että liikkuvat minulle päin. Odotan heidän vastaustaan korvauksista. Lupasivat korvata mokan. Ei kasveja pitäisi lähettää postissa pitkän pyhän yli, vaan viikkotoimituksella.

    • Anonyymi

      Viherpeukalot on eri yritys kuin Vihervimma. Älkää sekoittako!

    • Anonyymi

      Mitenköhän ne tavarat tulee tuolta ulkomailta niin hienoina? Tyhmää että annetaan maineen mennä sillä on olemassa muitakin verkkokauppoja!
      Minä korjasin heille yhden kasvin nimen joku aika sitten. Eivät vaivautuneet tutkimaan asiaa vaan sanoivat että nimi tulee tavarantoimittajalta ja se on oikein. Niinkuin tavarantoimittajalla olisi kaikki aina oikein?!!Kuvassa oli aivan selvä kultapalmu Chrysalidocarpus lutescens mutta he väittivät että se oli (siro)vuoripalmu Chamaedorea elegans. Kävin juuri katsomassa heidän sivujaan ja sama virhe on siellä vieläkin. Olen tehnyt töitä viherkasvien kanssa yli 30 vuotta ja väitän että osaan useimpien kasvien nimet sekä latinaksi, suomeksi että ruotsiksi.

    • Anonyymi

      Tuo kasvitoimittaja nettikauppoineen Valkealasta on minulle tuttu vuosilta 2016 ja 2017 kahden tilauksen myötä. Suuren osan onnistuin kasvattamaan menestyksekkäästi, mutta osa heidän selvästikin omasta tuotannostaan oli kehnoa laatua, sitä ei käy kiistäminen, ja niinpä sitten osa epäonnistui. Lisäksi jouduin huomaamaan, ettei canna indica ollut samaa lajiketta, kuin mitä piti. En ole koskaan reklamoinut, koska sellainen prosessi on kovin työläs ja haviatut puutokset ovat olleet siihen suhteutettuna pieniä. Koen kuitenkin tärkeäksi asiaksi kertoa kokemuksestani muille ja varoittaa tuosta aggressiivisesti mainostavasta kauppiaasta. Monet tuttavani ovat ilmaisseet minulle mielipiteensä Viherpeukaloista, ja heidän kokemuksiinsa verraten ovat omani sentään varsin myönteiset.
      On ymmärrettävää, että moni syrjäseudulla asuva haluaa käyttää nettikauppoja, jolla on suhteellisen laaja valikoima ainakin sesonkiluonteisesti ja tehokkaat kampanjat. Minä taas asun etelärannikolla kaupungissa, joten pääsen helposti hankkimaan taimet ym suoraan myymälöistä paljon edullisemmin ja parempilaatuisina, kuin mitä Vihrepeukalot mitenkään voi toimittaa. Myös landen huvilani lähistöllä on lukuisia taimistoja, jotka itse tuottavat taimensa tosi hyvälaatuisina ja itse asiassa siltikin selvästi edullisemmin kuin Viherpeukalot.
      Johtopäätös:
      Vahva suositukseni on, että kuka suinkin voi hankkia taimet ja sipulit muulla tavoin, kuin tilaamalla niitä tuosta aggressiivisesti markkinoivasta nettikaupasta, niin valitkoon vaihtoehdon! Suosin aina toimittajan omaa tuotantoa, ja jos sitä ei ole kehuminen, ei työtänsä kannata tukea. Muuten on sama sitten tilata harvinaisuudet vaikkapa ulkomailta suoraan ilman turhia rahastavia välikäsiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe