Sivistäjien eroista

Dhommi´´

Olen kirjoittanut joskus, että musiikkia koskevan typeryyden ja yksinkertaisuuden lisäksi palstan Beatles-fanit kärsivät yleisestä älyvajeesta. Älykkyysosamäärä saattaa olla alle 100.

Palstallahan kirjoittaa tällä hetkellä neljä popparia: eläkeläinen Rannan kundi, oletettavasti hieman nuoremmat Vastustamatonbeatle, 15 13 ja neljäs, joka hehkuttaa useasti Abban myyntilukuja jne.

Itse olen tavallisen älykäs kansalainen. Pidän luontevana erotella jokaisen heistä pitkän palstallaolon perusteella omiksi ääliöikseen. Heissähän on kirjoittajina eroja: Rannan kundi välttää välilyöntejä, aloittaa usein väliviivalla ja käyttää "dhommitextaaja"-nimeä minusta, numeromies hortoilee laulujen merkityksestä, Vastustamatonbeatle kirjoittaa lauserakenteellisesti ja kirjoitusopillisesti ala-astelaista tekstiä ja neljännenkin tunnistaa aina.

Havaintokyky erottaa heidät toisistaan. Mutta hiljattain siteerasin eräästä blogista lainausmerkkien kera Beethovenin yhdeksännen musiikkia käsittelevää tekstiä. Teksti oli minusta laadukasta, en tiedä kenen tekstiä se oli. Joku kirjoitti: "Miten sä Dhommi viitsit jauhaa tuollaista roskaa?"

Eikö henkilö siis tajunnut, että teksti oli sitaatti? Onko kaikki teksti, jossa tunnustetaan taidemusiikin ylivoimaisuus, tämän palstan silmissä "Dhommia"?

Jos oletamme, että palstan Beatlesväki on hieman alle normaalin älykkyyden (mille on runsaasti pohjaa), niin kysyn mikseivät he ole huomanneet seuraavia eroja?

1. Ukkomies on vasemmistosuuntaisesti ajatteleva, Leidi Gagga sen sijaan ilmoitti klasaripalstalla äänestävänsä presidentiksi Lipposta tai Niinistöä http://keskustelu.suomi24.fi/node/10399180

2. Sacrebum nostaa esille populaarimusiikkiin kuuluvat alushousujen heittelyt, pissaamiset ja muut todelliset tekijät, muut eivät juurikaan sitä tee

3. Sacrebum nosti esiin Lyrantit, eli 1700-luvun poopparit

4. Lennonkusee on korostanut nimenomaan Lennonin alkeellisuutta, huonoa pianonsoittoa ja huuliharpun soittoa

5. Musadiggari on painottanut progen paremmuutta suhteessa Beatlesiin (minä olen sanonut siihen, että kannattaa kuunnella vain taidemusiikkia)

Onko nyt niin, että kaikki sivistynyt, oikeaoppinen ja taidokkaasti ilmaistu teksti on teidän apinoiden silmissä niin korkealentoista, vierasta ja hienostunutta, että ajattelette ettei sellaista voi tuottaa kuin yksi henkilö? Itse aloitin Dhommi-nimimerkin siksi, että palstalla luultiin olevan vain yhden klasarin. Ja vieläkin kuvittelette niin, vaikka jokainen viesti jota ei kirjoita "Dhommi" on jonkun muun, kuin minun aikaansaannos.

4

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyl taas naurettii

      Dhommille on arka paikka, kun kukaan ei oikeasti välitä hänen ja alter egojen jaarituksista sekä loputtomista jankutuksista.

      Kyllä se vaan on niin, Dhompsukka, että sinä teet koko ajan turhaa työtä. "Sivistämisesi" menee hukkaan, vaikka onhan alati toistuvista jankutuksista meille suurta huvia. Naurulle on aina paikansa ja täällä se on sinun kirjoituksien perässä :D

    • Ukkomies

      Tuo "korttikin" on käytetty jo ajat sitten (= jankkausta!).

      • Jankuti Jankuti

        Lopeta jo se jankuttaminen.


    • Dhommi´´

      Teitä on kehitettävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe