Esimerkki. jos isoäitini kuolee niin pappani saa asunnosta puolet ja ja lapset toisen puolen (eli minun vanhempani ja hänen sisaruksensa).
Jos minun vanhempini kieltäytyy perinnöstä eli ei osoita sitä mihinkään, kieltäytyy vain, niin perintö tulee minun harteille.
Jos minäkin kieltäydyn ja minulla ei ole lapsia niin mihin perintö sitten menee?
TAI VOINKO SIIRTÄÄ SEN MIEHELLENI (tietysti perintövero lahjavero sitten tulisi maksettavaksi) ????
Minne perintö menee jos lapsi kieltäytyy ja lapsenlapsi myös?
6
204
Vastaukset 6
- 3+3
Voit ottaa perinnön vastaan ja lahjoittaa sen miehellesi.
Tosin asunnosta ei juurikaan ole vaivaa ja maksettavaksi tulisivat perintö- ja lahjaverot. Eli rahaa menisi turhaan.- todella-vaikeaa-90
mutta kun asunto menee ehkä myyntiin joskus niin minulla on ulosotossa velkoja jotka eivät ole vanhentuneet/ en ole pystynyt maksamaan niitä siihen mennessä, kun perintö tulisi rahana tilille.
että siksi kysyn tätä. - Ttppii
todella-vaikeaa-90 kirjoitti:
mutta kun asunto menee ehkä myyntiin joskus niin minulla on ulosotossa velkoja jotka eivät ole vanhentuneet/ en ole pystynyt maksamaan niitä siihen mennessä, kun perintö tulisi rahana tilille.
että siksi kysyn tätä.No mutta eikös se olisi hyvä saada ne velkansa maksettua?
- todella-vaikeaa-90
Ttppii kirjoitti:
No mutta eikös se olisi hyvä saada ne velkansa maksettua?
ymmärrän kyllä mutta niitä on niin paljon ja haluaisin mieheni kanssa hankkia lapsen jota ilman monia tonneja ei saa.
Ja sit joku alkaa valittamaan että millä lapsen elätät jos veloissa olet.
Nyt olis vaan kerrankin (ikävä kyllä) tilaisuus saada rahaa lapsen hankintaan.
- 3+3
Jos olet velkojen takia ulosotossa, et voi lahjoittaa pois omaisuuttasi.
Jos sinäkin vanhempasi jälkeen kieltäydyt perinnöstä, menee perintöosasi sinun sisaruksillesi tai jos heitä ei vanhempasi sisaruksille. - jkjii
en tiedä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid1631085En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44737Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.129694Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi26678- 44659
- 67625
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää163582Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni36580Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal52570Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l192566