Pyydän teitä jokaista laittamaan tälle palstalle jonkun tai joitain sellaisia Raamatunkohtia, joista voisi olla iloa, lohtua ja rohkaisua kanssakulkijoillemme. Itse aloitan Raamatunkohdalla Joh. 3:16
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Lohduttavia Raamatunkohtia
25
331
Vastaukset
- Kulkuri
Niin suuresti on Jumala
maailmaa rakastanut,
hän että rakkaan Poikansa
on sille lahjoittanut.
Ei mikään muu voi pelastaa
maailmaa langennutta,
pois poikennutta.
Kiittäen katsokaa
nyt Herran laupeutta!- maan m..
Autuaat ovat hengellisesti vaivaiset, sillä heidän on taivaan valtakunta.
- maan m..
maan m.. kirjoitti:
Autuaat ovat hengellisesti vaivaiset, sillä heidän on taivaan valtakunta.
Ei tainnut mennä ihan kirjaimelleen oikein tuo minun tuoma lohdutus.
Tuota kohtaa selitetään suroissa aika usein. Saarnan aiheena on silloin armonjärjestys, joka elää vahvasti pietismissä. Essuilla armonjärjestys saarnat perustuvat LLL:n saarnaan. Tuttu lause on: Se alkaa hengellisellä vaivaisuudella ja päättyy vainoon.
On totta, että armonjärjestys on aivan raamatullinen, eikä ole LLL:n keksintöä, vaan sitä on opetettu ammoisista ajoista asti. Essuissa tästä on tehty teknisluontoiset tikapuut taivaaseen ja monet kaivavat itsestään näitä autuuden tuntomerkkejä voidakseen uskoa.
Moni, joka etsii itsestään näitä merkkejä ja ehkä uskottelee naapurin tölväisyn perusteella täyttäneensä jo sen viimeisenkin merkin, ei huomaa olevansa juuri itse tuollainen vaivainen. Jos nyt tällainen ihminen saattaisi uskoa nuo Jeesuksen sanat, että autaita OVAT (ei: tulevat olemaan) hengellisesti vaivaiset, niin pääsisi evankeliumi lävistämään omanvanhurskauden panssarin ja Sana syttyisi palamaan sydämessä Pyhän Hengen voimasta. Silloin vasta aukeaisi silmät näkemään mitä LLL:kin tarkoitti.
Siksi tuo kohta, a u t u a i t a o v a t, saattaisi tulla jollekin lohdutukseksi.
Itselleni se on myös aina jostain syystä yhtä lohduttava, kun tuo liha ei tunnu pyhittyvän, vaikka kaikenlaisia konsteja siihen yritetään opettaa minullekin. - saarelma<3
maan m.. kirjoitti:
Ei tainnut mennä ihan kirjaimelleen oikein tuo minun tuoma lohdutus.
Tuota kohtaa selitetään suroissa aika usein. Saarnan aiheena on silloin armonjärjestys, joka elää vahvasti pietismissä. Essuilla armonjärjestys saarnat perustuvat LLL:n saarnaan. Tuttu lause on: Se alkaa hengellisellä vaivaisuudella ja päättyy vainoon.
On totta, että armonjärjestys on aivan raamatullinen, eikä ole LLL:n keksintöä, vaan sitä on opetettu ammoisista ajoista asti. Essuissa tästä on tehty teknisluontoiset tikapuut taivaaseen ja monet kaivavat itsestään näitä autuuden tuntomerkkejä voidakseen uskoa.
Moni, joka etsii itsestään näitä merkkejä ja ehkä uskottelee naapurin tölväisyn perusteella täyttäneensä jo sen viimeisenkin merkin, ei huomaa olevansa juuri itse tuollainen vaivainen. Jos nyt tällainen ihminen saattaisi uskoa nuo Jeesuksen sanat, että autaita OVAT (ei: tulevat olemaan) hengellisesti vaivaiset, niin pääsisi evankeliumi lävistämään omanvanhurskauden panssarin ja Sana syttyisi palamaan sydämessä Pyhän Hengen voimasta. Silloin vasta aukeaisi silmät näkemään mitä LLL:kin tarkoitti.
Siksi tuo kohta, a u t u a i t a o v a t, saattaisi tulla jollekin lohdutukseksi.
Itselleni se on myös aina jostain syystä yhtä lohduttava, kun tuo liha ei tunnu pyhittyvän, vaikka kaikenlaisia konsteja siihen yritetään opettaa minullekin.Minä olen varma siitä,
ettei kuolema eikä elämä,
ei enkelit eikä henkivallat,
ei nykyiset eikä tulevaiset,
ei voimat, ei korkeus eikä syvyys,
eikä mikään muu luotu
voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
meidän Herrassamme.
Room. 8: 38-39. maan m.. kirjoitti:
Ei tainnut mennä ihan kirjaimelleen oikein tuo minun tuoma lohdutus.
Tuota kohtaa selitetään suroissa aika usein. Saarnan aiheena on silloin armonjärjestys, joka elää vahvasti pietismissä. Essuilla armonjärjestys saarnat perustuvat LLL:n saarnaan. Tuttu lause on: Se alkaa hengellisellä vaivaisuudella ja päättyy vainoon.
On totta, että armonjärjestys on aivan raamatullinen, eikä ole LLL:n keksintöä, vaan sitä on opetettu ammoisista ajoista asti. Essuissa tästä on tehty teknisluontoiset tikapuut taivaaseen ja monet kaivavat itsestään näitä autuuden tuntomerkkejä voidakseen uskoa.
Moni, joka etsii itsestään näitä merkkejä ja ehkä uskottelee naapurin tölväisyn perusteella täyttäneensä jo sen viimeisenkin merkin, ei huomaa olevansa juuri itse tuollainen vaivainen. Jos nyt tällainen ihminen saattaisi uskoa nuo Jeesuksen sanat, että autaita OVAT (ei: tulevat olemaan) hengellisesti vaivaiset, niin pääsisi evankeliumi lävistämään omanvanhurskauden panssarin ja Sana syttyisi palamaan sydämessä Pyhän Hengen voimasta. Silloin vasta aukeaisi silmät näkemään mitä LLL:kin tarkoitti.
Siksi tuo kohta, a u t u a i t a o v a t, saattaisi tulla jollekin lohdutukseksi.
Itselleni se on myös aina jostain syystä yhtä lohduttava, kun tuo liha ei tunnu pyhittyvän, vaikka kaikenlaisia konsteja siihen yritetään opettaa minullekin.Maan matkamies,
tiesitkös että Luther vuorisaarnan kommentaarissaan jo etukäteen tuomitsi tuon niin sanotun (pietistisen?) tikapuuarmonjärjestyksen, joka meille esikoisille on tuttuakin tutumpi raamatunselitys.
Lainaus Lutherin kirjasta Herramme Jeesuksen Kristuksen Vuorisaarnan selitys, s.365:
"Tässä ei nyt ole mitään ansiota, jolla ansaitsemme armon tahi kasteemme, Kristuksen ja taivaan, josta he, ansiosta puhuessansa, puhuvat, vaan kaikki tarkoittaa kristillisyyden hedelmiä. Sillä ei Kristuskaan, kuten olemme nähneet, tässä saarnassa puhu mitään siitä, kuinka tulemme kristityiksi, vaan ainoastaan niistä töistä ja hedelmistä, joita ei kukaan muu osaa tehdä kuin se, joka jo on kristitty ja armon tilassa, niinkuin sanat osottavat, että heidän täytyy kärsiä köyhyyttä, surkeutta ja vainoa sentähden, että ovat kristittyjä ja että heillä on taivaan valtakunta j.n.e."
Tikapuuarmonjärjestys on töiden oppia ja VÄÄRÄ tulkinta.
Vanhassa Bibliassa sanotaan "autuaat ovat" eli se tarkoittaa millaisia autuaat eli armoitetut kristityt ovat.
Kertaan vielä: Matt 5:3 - 11 on kyse uudestisyntyneen kristityn hengen hedelmistä eikä armonmerkeistä joista voi päätellä kuinka hyväksi kristityksi on päässyt. Tästä asiasta Luther varoittaa moneen kertaan. Ei ole kuin yhden tason kristittyjä.- maan m..
tyhmelin kirjoitti:
Maan matkamies,
tiesitkös että Luther vuorisaarnan kommentaarissaan jo etukäteen tuomitsi tuon niin sanotun (pietistisen?) tikapuuarmonjärjestyksen, joka meille esikoisille on tuttuakin tutumpi raamatunselitys.
Lainaus Lutherin kirjasta Herramme Jeesuksen Kristuksen Vuorisaarnan selitys, s.365:
"Tässä ei nyt ole mitään ansiota, jolla ansaitsemme armon tahi kasteemme, Kristuksen ja taivaan, josta he, ansiosta puhuessansa, puhuvat, vaan kaikki tarkoittaa kristillisyyden hedelmiä. Sillä ei Kristuskaan, kuten olemme nähneet, tässä saarnassa puhu mitään siitä, kuinka tulemme kristityiksi, vaan ainoastaan niistä töistä ja hedelmistä, joita ei kukaan muu osaa tehdä kuin se, joka jo on kristitty ja armon tilassa, niinkuin sanat osottavat, että heidän täytyy kärsiä köyhyyttä, surkeutta ja vainoa sentähden, että ovat kristittyjä ja että heillä on taivaan valtakunta j.n.e."
Tikapuuarmonjärjestys on töiden oppia ja VÄÄRÄ tulkinta.
Vanhassa Bibliassa sanotaan "autuaat ovat" eli se tarkoittaa millaisia autuaat eli armoitetut kristityt ovat.
Kertaan vielä: Matt 5:3 - 11 on kyse uudestisyntyneen kristityn hengen hedelmistä eikä armonmerkeistä joista voi päätellä kuinka hyväksi kristityksi on päässyt. Tästä asiasta Luther varoittaa moneen kertaan. Ei ole kuin yhden tason kristittyjä.Joo. Olen kyllä lukenut jonkun Martin saarnan aiheesta ja huomannut hänellä olevan eri tulkinta kuin Larsilla.
Mutta se ei poista sitä, että monen kokemuksiin vastaa tuo järjestyskin. Armonjärjestys ei tietysti ole mikään tikapuita, mutta sitä on teologiassa muotoiltu kautta aikojen eri tavoin. Joskus tutkailin armonjärjestys käsityksen historiaa, en muista juuri mitään. Askelmia oli erilaisia määriä eri opettajilla.
Kyllä Paavalinkin opetuksissa on armonjärjestys hänhän kertoo, ettei olisi synnistä tiennyt mitään, ellei laki olisi sitä ilmoittanut... Myös Jeesus saarnaa armonjärjestystä monessa paikassa. Asiaa pitäisi tutkailla unohtamalla pienestä asti aivoihin pumpattu tikapuuoppi. Käsite on melko laaja.
Vuorisaarnasta ja Laestadiuksesta jalostettu essuoppi on tietysti lihasta kaivamista, en muuta meinannutkaan. En silti suoriltaan tuomitsisi LLL:n saarnaa aiheesta harhaopiksi. - maan m..
maan m.. kirjoitti:
Joo. Olen kyllä lukenut jonkun Martin saarnan aiheesta ja huomannut hänellä olevan eri tulkinta kuin Larsilla.
Mutta se ei poista sitä, että monen kokemuksiin vastaa tuo järjestyskin. Armonjärjestys ei tietysti ole mikään tikapuita, mutta sitä on teologiassa muotoiltu kautta aikojen eri tavoin. Joskus tutkailin armonjärjestys käsityksen historiaa, en muista juuri mitään. Askelmia oli erilaisia määriä eri opettajilla.
Kyllä Paavalinkin opetuksissa on armonjärjestys hänhän kertoo, ettei olisi synnistä tiennyt mitään, ellei laki olisi sitä ilmoittanut... Myös Jeesus saarnaa armonjärjestystä monessa paikassa. Asiaa pitäisi tutkailla unohtamalla pienestä asti aivoihin pumpattu tikapuuoppi. Käsite on melko laaja.
Vuorisaarnasta ja Laestadiuksesta jalostettu essuoppi on tietysti lihasta kaivamista, en muuta meinannutkaan. En silti suoriltaan tuomitsisi LLL:n saarnaa aiheesta harhaopiksi.Niin ja tietysti ei ole kuin yhden tason kristittyjä. Ja jokainen kristitty varmasti löytää itsensä jo ekalta rappuselta. Minun ajatukseni liittyi armoon pääsyyn. Aihe on mielenkiintoinen. Valitettavasti aika ei riitä paneutumiseen. Luen kun kerkiän ja kommentoin lyhyesti.
maan m.. kirjoitti:
Joo. Olen kyllä lukenut jonkun Martin saarnan aiheesta ja huomannut hänellä olevan eri tulkinta kuin Larsilla.
Mutta se ei poista sitä, että monen kokemuksiin vastaa tuo järjestyskin. Armonjärjestys ei tietysti ole mikään tikapuita, mutta sitä on teologiassa muotoiltu kautta aikojen eri tavoin. Joskus tutkailin armonjärjestys käsityksen historiaa, en muista juuri mitään. Askelmia oli erilaisia määriä eri opettajilla.
Kyllä Paavalinkin opetuksissa on armonjärjestys hänhän kertoo, ettei olisi synnistä tiennyt mitään, ellei laki olisi sitä ilmoittanut... Myös Jeesus saarnaa armonjärjestystä monessa paikassa. Asiaa pitäisi tutkailla unohtamalla pienestä asti aivoihin pumpattu tikapuuoppi. Käsite on melko laaja.
Vuorisaarnasta ja Laestadiuksesta jalostettu essuoppi on tietysti lihasta kaivamista, en muuta meinannutkaan. En silti suoriltaan tuomitsisi LLL:n saarnaa aiheesta harhaopiksi.Täytyypä kaivaa kyseinen LLL saarna huomenna esiin ja tutkailla hieman.
Tottakai armonjärjestys on Raamatussakin: ensin lakia, "sydämen särkyminen" ja sitten evankeliumia päälle. Keep it simple.- maan m..
tyhmelin kirjoitti:
Täytyypä kaivaa kyseinen LLL saarna huomenna esiin ja tutkailla hieman.
Tottakai armonjärjestys on Raamatussakin: ensin lakia, "sydämen särkyminen" ja sitten evankeliumia päälle. Keep it simple.Tyhmelin. Kirjoitin eilen illalla kommenttini hieman hätäillen. Luther puhuu aivan totta, että ne ovat kristityn tuntomerkkejä, eikä mikään ohje kristityksi tulemiseen. Tämä oli myös ajatukseni, kun kirjoitin essu veljille ja sisarille. Ovat, -ei: tulevat olemaan.
On siis eri asia kun saarnataan parannusta suruttomille ja ulkokullaisille. Tässä mielessä voidaan luetella armon tuntomerkkejä, jotka usein puuttuvat kuolleessa uskossa, vai voidaanko? Täytyyhän armoa aina edeltää jotakin, sillä jos ei ole rikkomusta, ei ole myöskään sovitusta. Onko vuorisaarna siihen käyttöön sovelias, sitä voi pohtia. Saarnasiko LLL tikapuita?, täytyypä tutkia. Olen kuitenkin samaa mieltä, että Jeesus puhui hedelmistä. maan m.. kirjoitti:
Tyhmelin. Kirjoitin eilen illalla kommenttini hieman hätäillen. Luther puhuu aivan totta, että ne ovat kristityn tuntomerkkejä, eikä mikään ohje kristityksi tulemiseen. Tämä oli myös ajatukseni, kun kirjoitin essu veljille ja sisarille. Ovat, -ei: tulevat olemaan.
On siis eri asia kun saarnataan parannusta suruttomille ja ulkokullaisille. Tässä mielessä voidaan luetella armon tuntomerkkejä, jotka usein puuttuvat kuolleessa uskossa, vai voidaanko? Täytyyhän armoa aina edeltää jotakin, sillä jos ei ole rikkomusta, ei ole myöskään sovitusta. Onko vuorisaarna siihen käyttöön sovelias, sitä voi pohtia. Saarnasiko LLL tikapuita?, täytyypä tutkia. Olen kuitenkin samaa mieltä, että Jeesus puhui hedelmistä.Maan matkamies. Tutkin hieman aihetta. Postillasta löytyy kolme saarnaa.
Vuoden 1850 ja 1853 saarnat menevät suurinpiirtein Lutherin mukaan.
LLL saarnaa 1858 Pyhäinmiestenpäivänä: "Niin muodoin kahdeksan autuutta, joista ei yksikään saa jäädä vaille. Joka tahtoo autuaaksi tulla, hänen pitää kaikkia näitä koetteleman ja läpi käymän."
Tikapuujärjestys löytyi myös Lutherin Kirkkopostillan v. 1848 esipuheesta " P. Raamatun ja Lutheeruksen oppi, wastoin sen kawaloita wääräntäjiä näinä aikoina Suomenmaalla" (körttien vastaveto Hedbergille):
"Lukiani! tämmöinen on P. Raamatun autuuden järjestys. Ellet sinä siihen antau, ja siinä loppuun saakka uskollisna pysy, et saata kuinkana - muulla tiellä - autuaaksi tulla. Mutta, ehkä sanonet: " tämä on vain oppineitten omanvanhurskauden tikapuita taivaasen, heiltä omasta wiisaudestaan Raamatusta koottuja", niin me vastaamme: aukase itse Raamattus, ja jos sinulla on vähänkään silmiä, totta luet ihan jokainoasta luvusta juuri saman järjestyksen ja saman parannuksen vaatimukset tullaksesi uskon järjestykseen."tyhmelin kirjoitti:
Maan matkamies. Tutkin hieman aihetta. Postillasta löytyy kolme saarnaa.
Vuoden 1850 ja 1853 saarnat menevät suurinpiirtein Lutherin mukaan.
LLL saarnaa 1858 Pyhäinmiestenpäivänä: "Niin muodoin kahdeksan autuutta, joista ei yksikään saa jäädä vaille. Joka tahtoo autuaaksi tulla, hänen pitää kaikkia näitä koetteleman ja läpi käymän."
Tikapuujärjestys löytyi myös Lutherin Kirkkopostillan v. 1848 esipuheesta " P. Raamatun ja Lutheeruksen oppi, wastoin sen kawaloita wääräntäjiä näinä aikoina Suomenmaalla" (körttien vastaveto Hedbergille):
"Lukiani! tämmöinen on P. Raamatun autuuden järjestys. Ellet sinä siihen antau, ja siinä loppuun saakka uskollisna pysy, et saata kuinkana - muulla tiellä - autuaaksi tulla. Mutta, ehkä sanonet: " tämä on vain oppineitten omanvanhurskauden tikapuita taivaasen, heiltä omasta wiisaudestaan Raamatusta koottuja", niin me vastaamme: aukase itse Raamattus, ja jos sinulla on vähänkään silmiä, totta luet ihan jokainoasta luvusta juuri saman järjestyksen ja saman parannuksen vaatimukset tullaksesi uskon järjestykseen."Eivät ne ole pystysuorat tikkaat vaan vaakasuora uskossa kasvamisen etenevä malli.
Sen kaikki mitä Matt5. sanotaan, voi tapahtua yhden saarnan aikana tai sitten siihen menee vuosia. Riippuu siitä, miten nöyrästi sanaa otetaan vastaan.vihne kirjoitti:
Eivät ne ole pystysuorat tikkaat vaan vaakasuora uskossa kasvamisen etenevä malli.
Sen kaikki mitä Matt5. sanotaan, voi tapahtua yhden saarnan aikana tai sitten siihen menee vuosia. Riippuu siitä, miten nöyrästi sanaa otetaan vastaan.Vihne, enpä allekirjoittaisi tuota että kaikki onnistuu ihan yhden saarnan aikana. En ole ainakaan tavannut tuollaista kristittyä vielä. Enkä sitäkään allekirjoita että kaikki riippuu oman nöyryyden syvyydestä.
Mutta siinä olet oikeassa, että uskossa kasvamisen etenevä malli se on. Kristityille saarnattu vanhurskauttamis- ja pyhitysoppi pähkinänkuoressa. Siinä mielessä voidaan sanoa, että se on armonjärjestys. Kristitty on pelastettu jo ekalla rappusella, kun hän huutaa avukseen Herraa. Mutta sen jälkeen on odotettavissa lisää armon tapahtumia.
Voidaan ehkä myös ajatella, että uudestisyntyminen näytetään tässä etenevänä prosessina, jossa vanhurskauttaminen on yksi osa. Olen huomannut, että eri kristilliset kuppikunnat asettavat vanhurskauttamisen eri portaille.
On korostettava, että joka kohdan pääsee kokemaan vain Jumalan armosta. Jumala antaa myös sen riittävän nöyryyden.tyhmelin kirjoitti:
Vihne, enpä allekirjoittaisi tuota että kaikki onnistuu ihan yhden saarnan aikana. En ole ainakaan tavannut tuollaista kristittyä vielä. Enkä sitäkään allekirjoita että kaikki riippuu oman nöyryyden syvyydestä.
Mutta siinä olet oikeassa, että uskossa kasvamisen etenevä malli se on. Kristityille saarnattu vanhurskauttamis- ja pyhitysoppi pähkinänkuoressa. Siinä mielessä voidaan sanoa, että se on armonjärjestys. Kristitty on pelastettu jo ekalla rappusella, kun hän huutaa avukseen Herraa. Mutta sen jälkeen on odotettavissa lisää armon tapahtumia.
Voidaan ehkä myös ajatella, että uudestisyntyminen näytetään tässä etenevänä prosessina, jossa vanhurskauttaminen on yksi osa. Olen huomannut, että eri kristilliset kuppikunnat asettavat vanhurskauttamisen eri portaille.
On korostettava, että joka kohdan pääsee kokemaan vain Jumalan armosta. Jumala antaa myös sen riittävän nöyryyden.Niin, se onnistuu vain, jos menee sanankuuloon köyhänä, vaivaisena, nälkäisenä ja janoisena.
- *sisar*
Shalom...
Ilm. K. 12:11...
Ja he ovat hänen voittaneet* Karitsan veren kautta, ja heidän todistuksensa sanan kautta; ja ei he henkeänsä kuolemaan asti rakastaneet.
*Room.8:33,34,37....
Kuka tahtoo Jumalan valituin päälle kantaa?
Jumala on, joka tekee vanhurskaaksi.
Kuka on, joka tahtoo kadottaa?
Kristus on kuollut.
Ja, Hän on myös herätetty ylös,
on myös Jumalan oikialla kädellä,
joka myös rukoilee meidän edestämme.
Mutta niissä kaikissa me voitamme Hänen kauttansa,
joka meitä on rakastanut.
Herran armoon...- teu.
Tuon . ilmestys kirjan kohta ,12:11 sanoo 1642 painoksessa tällä viisiin
"ja he ovat hänen Karitsan veren kautta voittaneet /ja hänen todistuksen sanan tähden , Ja ei ole heidän hengens kuolemaan asti Rakastaneet. .
sel. -38, Kreikkalaisessa tekstissä on tässä. DIA akkussatiivin ,keramerkitsee Thden "vuoksi "(eikä genetiivin kera merkiten "kautta "kuten , KR. sen kääntäää)
Karitsan veri ja todistuksen sana ovat kristittyjen pahan valloista saaman voiton syy . Jeesuksen veren turvissa pysyvät ja todistavat kristityt voittavat "uskon jalossa taistelussa " 1 Tim. 6:12. Monet heistä tulevat veritodistajiksi . Siksi sanat:"eivät ole
hengeään Rakastaneet , vaan olleet alttiit kuolemaan asti" .
Paavali :"elämä on minulle Kristus ja kuolema on voitto"(Fil. 1:21. Jeesuksen veri turvana , . ks. 2 Moos. 12:1 -28. - *sisar*
teu. kirjoitti:
Tuon . ilmestys kirjan kohta ,12:11 sanoo 1642 painoksessa tällä viisiin
"ja he ovat hänen Karitsan veren kautta voittaneet /ja hänen todistuksen sanan tähden , Ja ei ole heidän hengens kuolemaan asti Rakastaneet. .
sel. -38, Kreikkalaisessa tekstissä on tässä. DIA akkussatiivin ,keramerkitsee Thden "vuoksi "(eikä genetiivin kera merkiten "kautta "kuten , KR. sen kääntäää)
Karitsan veri ja todistuksen sana ovat kristittyjen pahan valloista saaman voiton syy . Jeesuksen veren turvissa pysyvät ja todistavat kristityt voittavat "uskon jalossa taistelussa " 1 Tim. 6:12. Monet heistä tulevat veritodistajiksi . Siksi sanat:"eivät ole
hengeään Rakastaneet , vaan olleet alttiit kuolemaan asti" .
Paavali :"elämä on minulle Kristus ja kuolema on voitto"(Fil. 1:21. Jeesuksen veri turvana , . ks. 2 Moos. 12:1 -28.Shalom...Rakas veljeni Herrassa...
Kiitos...
Luin juuri Bibliasta tuon 2 Moos.12:1-28..
Uudessa liitossa saamme Jeesuksen veren suojassa vaeltaa... vihollisen salakavalilta juonilta..
1 Tim. 6:12...Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, käsitä ijankaikkinen elämä, johonka sinä kutsuttu olet, ja olet tunnustanut hyvän tunnustuksen monen todistajan edessä...
marttyyrithan olivat veritodistajia kuten...Stefanus...
Otan vakavasti Jumalan Sanan...uskon..
On Pyhän Hengen todistus sydämessä...
Kiitos luotan opetukseesi...
Herran Rauhaan....
- Saara, ei kirj.
20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi. - Saara, ei kirj.
4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa. - Saara, ei kirj.
Malakia 3:
16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.
18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.- Kulkuri
Psalmi 91
1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
- 4+9
Job 19:25
"Mutta minä tiedän lunastajani elävän." Joh 4:
19. Vaimo sanoi hänelle: Herra, minä näen, että sinä olet propheta.
20. Meidän isämme ovat tällä vuorella kumartaneet ja rukoilleet, ja te sanotte: Jerusalemissa on se sia, jossa pitää rukoiltaman.
21. Jesus sanoi hänelle: vaimo, usko minua: se aika tulee, ettette tällä vuorella eikä Jerusalemissa Isää rukoile.
22. Ette tiedä, mitä te rukoilette, mutta me tiedämme, mitä me rukoilemme; sillä autuus on Juudalaisista.
23. Mutta hetki tulee, ja jo nyt on, että totiset rukoiliat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä Isä tahtoo myös senkaltaisia, jotka häntä rukoilevat.
24. Jumala on Henki, ja jotka häntä rukoilevat, niiden pitää hengessä ja totuudessa häntä rukoileman.- Sue K
1.Joh 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta - *sisar*
Shalom....
Siunausta kaikille...
Bibliasta...
Psalmi. 84:6, 7, 8, 9, 13
Autuaat ovat ne ihmiset, jotka sinun pitävät väkenänsä,
ja sydämestänsä vaeltavat sinun jälkees,
Jotka käyvät itkun laakson lävitse, ja tekevät siellä kaivoja;
ja opettajat monella monella siunauksella kaunistetaan.
He saavat yhden voiton toisen jälkeen, että tunnettaisiin oikia Jumala Zionissa
Herra Jumala Zebaot,
kuule minun rukoukseni: ota Jaakobin Jumala, tätä korviis, Sela!
Herra Zebaot, autuas on se ihminen, joka sinuun uskaltaa.
Herran armoon ja rauhaan...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3694832Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3532819- 762481
- 872073
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4641843MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/331574Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2291407Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku271372"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341292- 661223