Keitä äänestäisitte 2006?

gallup

Nimetkää kolme henkilöä joita voisitte äänestää 2006 presidentiksi.

16

769

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gallup

Ville Itälä, Alexander Stubb ja Bjarne Kallis

• A24

Voin luvata äänestäväni ketä tahansa jolla on paras mahdollisuus voittaa SDP:n ehdokas.

• Hiski Kutiainen

en osaa nimetä Tarja Miina Halosen voittajaa.

• A6.

Äänestäisin Sauli Niinistöä tai Stubbia, jos olisivat ehdolla. Muuten melkein ketä tahansa muuta, kuin kommaridemareita!

• minä

Esko Seppänen, Yrjö Hakanen tai Esko-Juhani Tennilä.

• Ratamo

Sauli Niinistö
      Paavo Nikula
      Tarja Halonen

• Impotentti-Pentti

Tarja on kiva ihminen eikä minulle kuulu se mitä hän peitonalla tekee.

• Ninnu

Tarja on kuin keisarin uudet vaatteet. Kukaan ei oikein osaa sanoa mikä se on, mutta kateuttaan ei kauniinpaakaan voida valita.

Eikös se ole jo aika vanha ihminen ja yhtä onneton ilme kuin Mönkäreellä. Mitäthän suruja niillä oikein on kun suu on aina niin solmussa, eli ei puolueesta voi johtua?

• Roope

Hankalaa, paitsi ehdottoman ykkösen osalta, joka on Niinistö. Ehkäpä Lipponen ja Stubb.

• Tarja vaihtoon 2006

Tarjan vastaehdokasta, mutta en kommaria, enkä vihreää.

• 3-tie

Eero Lankia.

• Tutkain

1) Sauli Niinistö
      2) Matti Vanhanen
      3) Esko Aho

Todennäköisin voittaja ylläolevista: Matti Vanhanen. Halonen on muuten hyvä presidentti, mutta hänen liberaaliutensa on ilmeisesti ollut vahingollista Suomen taloudelle, koska suhdetoiminta kaikkiin maihin ei ole toiminut niiden edellyttämällä tavalla. Se ei tietystikään ole Halosen, vaan "sen toisen maan" edustajan heikkoutta, mutta tämä on maailma, jossa elämme. Jos Halosen kautta vertaa esim. Ahtisaaren kauteen taloudellisella ja diplomsaattisella aspektilla, on takapakkia selvästikin tullut.

Toisaalta Halonen on nainen ja demari, siinä kaksi (henkilökohtaisesti periaatteellista) syytä olla äänestämättä häntä. Olen nimittäin Halosen presidenttikaudella päättänyt olla enää äänestämättä ko. kansanryhmiin kuuluvia henkilöitä (vai pitäisikö sanoa viime EK-vaalikaudella, koska tämä ei itseasiassa ole Halosen syytä). Viime vaaleissa olisin tosin antanut äänen ennemmin Haloselle, kuin Aholle. Nyt näyttää tilanne sikäli muuttuneen, että synninpäästö on annettu ja Ahoakin voisin äänestää presidentiksi. Viime vaaleissa yli 150km matka lähimpään äänestyspaikkaan latisti äänestysinnon.

• Prööt

1. Niinistö, 2. Lipponen, 3. Kuka tahansa muu, paitsi Halonen (tai Halme)

• Prööt

Toisaalta Ahokin olisi mies paikallaan Lipposen kanssa kakkospaikalle. Stubb on vielä liian nuori ollakseen todellinen voittajaehdokas, mutta hänenellä on siihen potentiaalia tulevaisuudessa.

• kumpi

jos vikakierroksella on Halonen ja Halme? Kumpaa äänestäsit?

• äänestäjä

Minun mielestäni Rosa Meriläinen on paras, koska olen rakastunut häneen. Sitten on Osmo Soininvaara, jolla on järkeviä ja radikaaleja ajatuksia. Ja Seppo Lehto kannatta muistaa, koska jos hänet valitaan niin mielenterveyspalvelut varmaan kohentuvat ,kun pressa joutuu olemaan hoidossa vähän väliä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe