neitsytmies työnarkomaani?

leena

Olen tapaillut neitsytmiestä ja hän tekee pitkiä työvuoroja ja on aina se joka on valmis olemaan ylitöissä,koska tuntee siten itsensä tärkeäksi.Nyt työ aiheuttaa hänelle jo stressiä,joten hän on joutunut turvautumaan lääkärin apuun useaan otteeseen, mutta jatkaa silti samaa tahtia..Hänellä ei myöskään ole lähes ollenkaan vapaa-aikaa itselleen.Kaikki hänen edelliset suhteensa ovat myös kaatuneet juuri tähän "työ ensin,kaikki muu sen jälkeen"-juttuun. Enkä ole varma,jaksanko tätä enää itsekään..

3

791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksonen

Mulla sama juttu. Seurustelen neitsytmiehen kanssa, joka on työnarkomaani. Haluaisin viettää enemmän aikaa yhdessä, mutta aina työ menee kaiken edelle. Välillä tuntuu ettei hän edes välitä suhteemme tulevaisuudesta.

• neitsyt(n)

Hei vaan! Ajattelin vastata sun kertomuksen koska kokemusta on omasta isästä, hän on myös neitsyt ja työnarkomaani.Pienenä tyttönä en meinannu mitenkään ymmärtää miksi isi on poissa, meijän äiti oli aivan hermona myös sen takia koska hänen niskoilla oli oma työ,koti ja 3 lasta! Mutta nyt kun olen 22 ymmärän miksi hän teki niin:siis tää on ihan mun oma mielipide mutta yritä sinäkin mietiä tätä vaihtoehtoa,Hän teki se vaan sen takia että perheellä olisi kaikki,että kun kauppaan menisi vois ostaa lapselle hänen haluamansa lelun jne. Neitsyt miehet ovat kilttiä ja ovat valmiita antamaan vaikka viimeiset alkkarinsa pois jos jollekulla on hätä,he haluavat saavuttaa aina enemmän ja enemmän ja kolmanneks he välittävät aika paljon siitä mitä ihmiset sanovat ja miettivät heistä.
      En tie onko tästä ollut sulle minkäänlaista apua mutta sun tehtävä on yrittää ymmärtä häntä ja tukea viimeisen asti. Ai niin neitsyt miehet ovat hyviä isiä, olen oppinnut aika paljon meidän iskältä varsinkin sen että aloitettu työ tehdään loppuun asti vaikka voimat olisivatkin lopussa.
      Mukava syksyn odotusta teille molemmille!
      Koittaka pärjätä:)

• neitsyt-m

On vaikea estää ihmistä olemasta se, mitä on.
      Itse en koe olevani työnarkomaani, vaikkakin koko valveillaoloajan varmasti tietyt ammattiosaamiseen liittyvät asiat pyörivät mielessä. Mutta kyse on enemmänkin geenejen määräämistä mielenkiinnonkohteista. Se, että usein yhdistyy työ ja harrastus sekä opiskelukin, on vain faktaa. Erojen tekeminen on todella vaikeata sen suhteen, mikä on työaikaa. Lisäksi inspiraatio tai ideat voivat tulla mihin aikaan hyvänsä. Kuitenkin pitää olla myöskin vapaa-aikaa ja siitä nauttia. Pitää olla mahdollisuus ajatella ja olla itsekseen. Samoin mukavat harrastukset ja muu vastaava on hyvää vastapainoa. Sama koskee suhdetta naisystävään. En usko, että kyseessä olisi siitä, että työ olisi millään tavalla asetettu ykköstärkeysasiaksi, vaan neitsytmies vain tekee asioita, jotka ovat osa häntä itseään. Voi olla jopa niin, että tapaatte useammin kuin hän kokee tarpeelliseksi tai vietätte aikaa yhdessä ilman mitään todellista mielenkiintoista tekemistä. Jos ehdotat sille neitsytmiehelle jotain tekemistä, josta innostutte molemmat intohimoisesti niin hän varmastikin viettää aikaa kanssasi siinä tekemisessä. Neitsytmiehiä ei näet mikään turhanpäiväinen hengailu ehkä sytytä. Pitää olla sopivan haastavaa tai muuten todella mielenkiintoista puuhaa. Ja ainakin omalla kohdallani on se, että jos eilen on nähty niin turha kysellä nähdäänkö jälleen tänään. Tapaamiset eivät ole mikään itsearvo ja parempi "ei makeaa mahantäydeltä" niin mielenkiinto säilyy ja jää aikaa tärkeille asioille.

Sen sijaan sitä en ymmärrä, että työ aiheuttaa stressiä, joka aiheuttaa lääkäriin menoa. Positiivinen stressi, paineiden alla oleminenhan on se, mikä antaa ihmiselle todellista elinvoimaa. Ja raskas työhän vaatii raskaat huvit eli kunnon biletys klo 4:ään asti ja drinksujen tilailu tuo sen sopivan vastapainon aina välillä. Paineet pitää vain pystyä hallitsemaan ja työntämään taka-alalle. Ennen kaikkea uskoa siihen, että hallitsee tekemisensä, jolloin ei paniikkia tule. Itse asiassa tuntuu, että yleensä nimenomaan naiset jännittävät liikaa, eivät miehet.

Paras vinkki on se, että panostat itsekin työhön ja harrastuksiin niin ei tule maalailtua piruja seinille, kun aika menee muuhun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      26
      11481
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      56
      4054
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      117
      3247
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      169
      2557
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      108
      2296
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1865
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      316
      1143
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      67
      943
    9. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      19
      913
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe