Petunia, miten tiheään?

petunianan

pieni kysymys tietäville.

On n. metrin pituinen kukkalaatikko parvekkeella. Kuinka monta petuniaa siihen voi laittaa? ostin 5 kpl petunia ja laitoin ne kaikki siihen,nyt mietityttää onko sittenkin 5 liian monta? eivät kuitenkaan ole istutettu täysin vieri viereen.

8

3752

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiketi ok

Minkähänlaista petuniaa sinulla on ? Minulla on pienikukkaista petuniaa 60cm:n kukkalaatikossa vain kaksi eikä enempää tarvitse. Pienikukkaiset on ehkä paremminkin amppeliin tarkoitettuja, mutta laitoin laatikkoon ja rönsyilevät jo nyt valtavasti. Eiköhän se 5 menettele oikein hyvin metriseen laatikkoon, uskoisin niin.
      On lajikkeesta kiinni. Petunioitakin on monenlaisia. Jos käy ahtaaksi, ota vaikka yksi pois.

• petunianan

juu täällä sen verran tyhmä ihminen kirjoittaa etten edes tiedä. Yrittäny googlettaa jos löytyisi jotain tietoa, mutta ei, mutta ehkä tämä kuva helpottaa

http://www.thisgardenisillegal.com/uploaded_images/petunia-767019.jpg

eli tuollaisia valkoisia. Haluaisin kuitenkin rehevän ja näyttävän kukkalaatikon ja tuntuu että 2 on liian vähän, mutta ehkä 5 on taas liikaa. Noissa ei kuitenkaan ole kovinkaan montaa kukkaa. Yhdessä taimenessa näyttää olevan n.3-4.

• muhkeeta669

No jos ne näyttää noin hyviltä niin ok. Voihan niitä leikata jos liikaa alkaa rönsyileen.
      Mutta mitä muhkeempi sen parempi eikö vaan?

• Viisi ihan sopiva

Tuskin 5 on liikaa. Ainakin 2 on liian vähän. Laitan jo yhteen amppeliin 4, että tulee oikein rehevää, nehän haarautuvat ja tekevät valtavasti kukkia. Voi myös latvoa aikaisessa vaiheessa, että tulee tuuhea istutus, siis että haarautuvat jo tyvestä, eivätkä kasva pitkää hojoa oksaa.

• petunianan

Kyselin kukkakauppiaalta ja hän sanoi että 5 pitäisi olla ihan ok. Luulen että tuli ostettua vain muutama huono petunia. Niistä 3 kasvaa ihan hyvin, mutta 2 ei tunnu tekevän enää uutta kukkaa lainkaan.

Varmuuden vuoksi vaihdan uudet mullat nyt viikonloppuna ja ostan uudet parit laatikkoon :)

kuva ei ollut muuten minun! etsin vain googlella kuvat niistä petunioista mitkä minulla on, kun en tiedä erikseen onko sillä lajikkeella oma nimi.

• malttia, malttia !

Hei ! Ei niihin pieniin taimiin ihan hetkessä uusia kukkia tule, malta odottaa ! Mullanvaihto on turhaa. Joku taimen lähtee vähän nopeammin kasvuun kuin toinen.

• kasveja taimenesta
        malttia, malttia ! kirjoitti:

Hei ! Ei niihin pieniin taimiin ihan hetkessä uusia kukkia tule, malta odottaa ! Mullanvaihto on turhaa. Joku taimen lähtee vähän nopeammin kasvuun kuin toinen.

Taimen on kala, kuin teillä on fisuja parvekkeella?

Vrt. siemen - siemenestä - siemenistä / taimi - taimesta - taimista... Ja sitä rataa

• Taimi tarhassa
        kasveja taimenesta kirjoitti:

Taimen on kala, kuin teillä on fisuja parvekkeella?

Vrt. siemen - siemenestä - siemenistä / taimi - taimesta - taimista... Ja sitä rataa

Kiitoksia suomenkielen tunnista;) Mutta mitä mieltä olet itse kysymyksestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2162
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1815
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1324
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      970
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      950
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      885
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      155
      859
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      740
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      736
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      709
    Aihe