Miten saa kavereita?

Very Bored

Aloitin 2 viikkoa sitten uuden koulun ihan uudella paikkakunnalla ja en oo sitten saanut ainuttakaan kaveria! Ekana ja tokana päivänä juttelin yhden tytön kanssa, mutta hän on eri luokalla enkä ole häntä oikeastaan enään nähnyt. Koulun ruokailussa en käy kun siellä ei tarjota minulle sopivaa ruokaa, ruokailussa olisi kyllä varmaan helpohko tutustua, mutta en nyt kehtaa mennä sinne pelkän vesilasin kanssa istumaan. Luokkatoverini katsovat minua vähän karsastaen(ainakin siltä tuntuu)luultavasti, koska pukeudun mustaan ja muutenkin olen vähän erilainen kuin he. Olen tälläinen metallisti. Kukaan ei tule ikänä mun viereen istumaan..
Olen aika huono menemään juttelemaan oudoille, koska jännitän aivan sairaasti.
Ja koulun jälkeen se yksinäisyys vasta alkaakin. Asun opiskelija-asuntolassa ja mulla ei oo kämppistä.
Pitää varmaan alkaa tupakoimaan ja pummia kaikilta aina tulta, niin jos vaikka siinä juttua syntyis.heh. Niin ja olen jo 18-vuotias, suurin osa luokkatovereistani on minua 2 vuotta nuorempia.

Lähdin iloisella mielellä toiselle paikkakunnalle opsikelemaan siiä toivossa, että saisin uusia ystäviä, koska kotonani minulla ei ole minkäänlaista sosiaalista kanssakäymistä kenenkään kanssa.. Mutta sain taas pettyä karvaasti!

Onko teillä minulle neuvoja ja ohjeita...?

I am so f*cking bored and depressed!

9

1413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytto

Oletko ajatellut, mitä metallistit viestittävät vaatteeillaan? Kaikki "erilaisesti" pukeutuvat haluavat osoittaa omaa ideologiaansa ja olevansa erilaisia kuin muut, eivät halua olla osa joukkoa, kuten sinä.

Mitäpä, jos vaihtaisit mustat vaatteesi ja lävistyksesi hiljalleen tavallisempaan ulkonäköön (jos haluat luokkakavereistasi ym. "massaihmisistä" kavereita) tai hakeudu bailaamaan jonnekin metalliklubille tms. (josta saat omannäköistäsi seuraa). Kaikkea ei voi näet saada.
      Ja kavereiden saannin resepti on, after all, melko yksinkertainen: Ole itse kiinnostava (jotta sinua olisi helppo lähestyä), mene rohkeasti juttelemaan ihmisille (et voi hävitä mitään) ja ole aktiivinen (kukaan ei tule kotoa kysymään sinua lenkille tai kahville).
      Tsemppiä :)

• mä vaa

Niin ei se pukeutuminen niihin uusiin ihmiseen tutustumiseen mitenkään vaikuta ainakaan mun mielestä!Oot vaan oma itsesi.Mä iteki pukeudun vähän hevarimaisesti enkä todellakaan yritä viestittää kenelläkään mitään et haluun olla yksin oon synkkä ihminen enkä kelpuuta seuraani ketään muita kuin samankaltaisia.Mun mielest jotenki hassusti ajateltu.Mä en kyl usko et se siit sun pukeutumisesta hirveesti johtuu...Yritä jutella vaan rohkeesti ihan vaan jostain yleisestä.Äläkä nyt sen takii ala esittää muuta mitä oot pidä vaan niit sun hevikuteitas!Kax viikkoo on lyhyt aika.Älä vielä säikähdä.Ja mä ajattelen ystävistä/kavereista samoin kuin ku lapsista sanotaan.Ei niitä hankita hankkimalla niitä vaan tulee.Tärkeintä on olla oma itsensä!Mä todellakin uskon et ajan kans sulle sielt jotain kavereit tulee.Mä itekin oon uudes lukios ja ei mul siel mitään hirveen läheisii ystävii oo.Mutta jotain tuttavia on tullu...Ja sit siel on yx vanha kaveri.

• juhani

...löydät kavereita. Saattaa tuntua sinusta tyhmältä ajatukselta, mutta kannattaa kokeilla. Ei siihen ainakaan kuole.

Opiskelupaikkakuntasi on pullollaan erilaisia harrastusjärjestöjä, joissa on aivan tavallisia eli itsesi kaltaisia ihmisiä. Ja niihin voi liittyä, vaikkei asiasta mitään tietäisikään. Uudet jäsenet on aina kivoja.

Ai että mistä ne yhdistykset löytää? Kylästä riippuen on kaksi paikkaa: a) kulttuuritoimisto tietää musiikki ym kulttuuriseurat ja b) liikuntatoimisto yleensä loput. Kaikki seurat näet anovat tukea kunnalta ja siksi ne myös listataan.

Kaikkein tärkeintä on tietenkin, että SINÄ lähdet liikkeelle, etkä jää kotiin odottamaan.

• Pelinainen

...pukeutumisella peittää ujon ja ehkä hieman pelokkaan minäsi. Luultavasti se vain korostaa epävarmuuttasi... itsekkin tunnet olevasi niin erillainen. Miten olisi, jos kokeilisit pikkuhiljaa muuttaa tyyliäsi hieman "ihmisystävällisemmäksi", niin sinua ei pidettäisi niin friikkinä ja sinua olisi helpompi lähestyä. Tiesitkö, että meissä ihmisissä on sen verran eläintä jäljellä, että pelkkä ruumiin kieli herättää erilaisia tunteita. Jos kuljet aina hartiat lysyssä pälyillen epäluuloisesti ympärillesi, niin sinusta ei kovinkaan helposti pidetä. Itsevarma olemus saa aina toisissa heräämään mielenkiinnon. Otat vain rohkeasti luokkatovereihin katsekontaktia (ei mitään piinaavaa tuijotusta), hymyile paljon (mutta ei liikaa;)), kävele ryhdikkäästi ja juttele vaikka aluksi vain kouluun liittyvistä asioista... ole positiivinen, äläkä vetäydy luokan yksinäisimpään nurkkaan. Toiv tästä oli jotain apua.

• starless.

Mitä ihmeellistä nykyään edes on missään metallistityylisessä pukeutumisessa? Miten se tekee ihmisestä "erilaisen nuoren"?
        Ja muutenkin ihmisiin, jotka arvottavat liikaa toisia ulkonäön perusteella ei edes jaksa vaivaa tutustua.

• outoko
        starless. kirjoitti:

Mitä ihmeellistä nykyään edes on missään metallistityylisessä pukeutumisessa? Miten se tekee ihmisestä "erilaisen nuoren"?
        Ja muutenkin ihmisiin, jotka arvottavat liikaa toisia ulkonäön perusteella ei edes jaksa vaivaa tutustua.

Näistä saa sellasen käsityksen että mustiinpukeutuva hevari olis jotenkin paha tai huono tai epäystävällinen.. öö outoa jotenkin..

meikäläinen on kyllä tutustunut mutten helpolla noihin ns tavallisiin ihmisiin heh.. eikä mitään haittaa oo ollu puolin eikä toisin.

• aaaaaaaaaa

mee scientologiaan

• Riina

Voitko mennä johonkin kuntosalille / kansalaisopiston piiriin...? Tai netin kautta hakea seuraa, jos olet isommalla paikkakunnalla. Hymyile koulussa koulukavereille, pyydä kylään jotain mukavalta tuntuvaa tms.

Tsemppiä!! :)

• Boring?

Mull oli tasan sama tilanne viime vuonna olin luokkani musta lammas ja ilman kämppistä asuntolas. Mä vihasin sitä alaa ja opettajia, joten lopetin. Nyt oon uudes koulus, opettajat on mukavampii ala kiinnostavampaa ja pystyn puhuun ihmisten kans mut oikeita kavereita en oo saanu mäkun oon niin erilainen en polta enkä juo (joisin varmaan jos tuntisin jotain ihmisii..)mut aion hankkii harrastuksii joten toivottavasti saan oikeitakin kavereita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      157
      4968
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      20
      3591
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      160
      3391
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2877
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      103
      2636
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      22
      2031
    7. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1885
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1675
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      152
      1486
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1482
    Aihe