En muista mistä lähteestä tämän aikoinaan luin: Kathryn Kuhlman sanoi nähdessään miten jotkut halusivat rukouspyyntölapuissa myös esirukousten pyytäjien yhteystietoja - että tarkoitus oli varmaankin vain kerätä itselle kannattajajoukkoa. Kathryn Kuhlman päätti siinä ettei hän itse aio pyytää rahaa keneltäkään. En tiedä toteutuiko tuo päätös.
Yrjö Müller aikoinaan rukoili ja sai paljon rukouspyyntöjä, niin myös Rees Howells. He rukoilivat ja apua tuli. Tuskin kulkivat rahaa pyytämässä, näin ainakin olen ymmärtänyt.
Nykyään kun vaikka avaa TV7:n niin lähes joka ohjelmassa esitetään vähintäänkin toivomus että rahaa saa antaa. Eräs lupasi ilmaisen kirjan kun sitä heiltä pyytää. Rahapulassani sitten pyysin tuon kirjan, jossa opetetaan rahankäytöstä. Sittemmin olen saanut sieltä useita "kerjuukirjeitä". Valitettavasti minulla ei ole ollut rahaa antaa. Tunnen syyllisyyttä, koska olen myös katsellut paljon TV7:ää, enkä ole enää aikoihin soittanut tukinumeroihin enkä muutenkaan ole antanut rahaa. Alkuaikoina tuin säännöllisesti, mutta talouteni mentyä kuralle lopetin rahan antamisen.
Radio Deitäkin kuuntelen säännöllisesti vaikka en ole tukenut sitäkään.
Seurakuntaan en kuulu ollenkaan, en edes kirkkoon joten eipä sinnekään heru meikäläisen euroja.
Harmittaa olla tällainen loinen ja pummi. En silti usko, että Jumala haluaa että kadulla kulkiessani huudan "saastainen, saastainen"!
Jumalan on kullat ja hopeat ja myös monet muut tykötarpeet. Hänellä on valta myös muuttaa minun tilanteeni toisenlaiseksi. En tiedä miksi Hän sallii minulle tällaisen kurjuuden, sillä parempina aikoina olen auliisti jakanut rahaa kymmenyksien ja muiden almujen muodossa. Hehkutin jopa omaisilleni kymmenysten maksamisen tärkeyttä parempina aikoinani. Nyt hävettää kun en ole aikoihin maksanut kymmenyksiäni ja talouteni menee alaspäin kuin lehmänhäntä. Omaiset jotka eivät varmaan ikinä ole kymmenyksiä maksaneet, elävät taloudellisesti hyvää aikaa. Voisin tietysti kerjätä heiltä, mutta mieluummin tulen omillani toimeen vaikka elämä olisi kuinka vaatimatonta.
Miksihän tämäkin piti kirjoittaa, en tiedä. Liekö täällä muita kaltaisiani?
Kiitos rakkaudenlahjastasi
12
84
Vastaukset
- lappuja saava..
Ole levossa, ei se tarkoita, että juuri sinun on "annettava" se raha.
Meille tulee niin Suomen Raamattuopistolta kuin Näkövammaisjärjestöltä säännöllisesti samanmoinen tili lappu, että on mahdollisuus tukea.
Aikoinaan olin Raamattuopiston kirjakerhossa ja joskus olen Näkövammaisia tukenut.
Eihän se paha ole, eihän? Tämä lähettävä ei pysty kortistosta katsomaan, että kuka ei pysty antamaan, vaan antaa mahdollisuuden jos pystyy antamaan.
Ja näin vaikkapa nyt tullut Näkövammaisten tilisiirtolappu mahdollistaa senkin, että jos vaikka nyt olisi mahdollisuus tai halu, tai sitten ei, ottaa osaa.
Ei kannata ongelmaa ottaa näistä lapuista, pistä roskiin, jos ei ole sinun mahdollista auttaa. Toiset tekee sitä.
Emme mekään pysty antamaan, kuin harvoin, mutta esim. silloin kun mahdollisuus on, niin mielelläni pistä tukea työmuotoon.
Ja mielelläni odotan näitä lappusia, vaikka taas toistettuna tuolta Näkövammaisilta, kun se edellinen lappu oli siellä roskissa. Ehkä nyt voi avittaa.
Eli ei kait se lapun saanti orjuuta, kun sen oikein oivaltaa, vai mitä`?
Ehkä se meidän tunnollisuus asiassa, voi herättää ajatuksen, että olen velkaa saamastani lahjasta. Ei se varmasti näin ole tarkoitettu.
Ja voithan sinä viestiä sinne lähettäjälle, että poistasiko rekisteritiedon, koska nyt ja tulevaisuudessa tilanteesi on, mikä on ja säästäisivät sen postikulun.
näin vinkiksi. - Nou hätä
Kathryn Kuhlmanhan oli parhaimmillaankin vain surkea kundalinivoimalla kaatava nainen, joka korotti Pyhää Henkeä ohi Jeesuksen ristintyön joutuen samalla kirouksen alle. Hän jakoi voimansa myöhemmin Benny Hinnille, joka oli Suomen ryvettyneelle herätysbossille Markku Koivistolle kuin IDOLI eli epäjumala. Hinnin metkuja ja selviä valheita on koko internet pullollaan.
Kapinen Tv7 suosii menestysteologeja ja äärikarimaatikkoja kuten Hinniä, Betleytä, Jalovaaraa, Melleriä, Järvistä, Roosia ja muita kuuluisia karismapellejä; sinne uhraaminen takaa oman talouden menoa kuralle ja raitis ristin evankeliumi saa väistyä kun ihmiset tahtovat seurata suu vaahdossa paasaavia ihmemiehiä elävän Jeesuksen Kristuksen sijaan.- No'ou no'ou
Roisi hyvä kirjoitus.
- Kyselen parhaaksesi
Kathrin Kuhlamn oli Pyhässä Hengessä toimiva Jumalan palvelijatar. Suuret joukot ihmisiä tuli uskoon ja parantuivat sairauksistaan hänen toimintansa kautta.
Mistä motiiveista parjaat?- On pian hätä
Hankipa Jouko Niemisen "Olin voitelussa"-vihkonen niin tiedät enemmän. Mikään kaatuilu ei ole Jumalasta vaan vainajahenkien voimalla kansaa kaadetaan. Kannattaisi sanoutua irti äärikarismaattisesta harhasta ja tehdä parannus, jottei ole ottamassa vastaan antikristusta. Nykyinen karismaattinen harha valmistelee Saatanan tulla. Kathryn Kuhlman veljeili Paavin kanssa samoin kuin Billy Grahamkin ja KK:sta varottaa mm. Kristityn foorumi.
- You hata
Hillitön kaatotoiminta ja armoton rahankeruu (kylvä siemen = anna rahat) liittyy monesti menestysteologiaan, Wimberiläisyyteen (John Wimber oli okkultisti), Torontolaisuuteen (RHB:n noitavoimat) ja muuhun karismaattiseen new age-kristillisyyteen, koska eksytys tulee seurakuntaan valheveljien ja -siskojen kautta tehokkaasti. Siihen eivät Jehovan Todistajat ja Mormonit näet pysty!
Pieni lainaus Kathryn Kuhlmanista englanniksi sopinee:
The next major figure whose ministry is responsible for making the practice of being slain in the spirit part-and-parcel of charismatic healing and miracles services was Kathryn Kuhlman (1907-1976).
Kathryn committed adultery with a married man, who left his wife and children to marry Kathryn. A few years later Kathryn divorced him and never remarried. She died of heart disease in 1976. I bring these distasteful facets up because it show some of the character of these mighty Pentecostal/Charismatic giants of the faith. I am not saying these people were not saved, nor that they did not sincerely repent of their sins. However, character does matter in ministry.
Apart from the well-documented healings, the most sensational phenomena associated with Kuhlman was “going under the power” (sometimes referred to as “slain in the Spirit”) as people fell when she prayed for them. This sometimes happened to dozens at a time and occasionally hundreds.
Her ministry was international in scope. Well received by many Pentecostal’s and the fledgling charismatic renewal movement of the 1960’s.
I have witnessed Mr. Kenneth Hagin have a long line of people hold hands and he lay hands on the head of the first person and then the entire line fall down. I have personally seen Benny Hinn whirl around and “throw” a wave of anointing in his meetings and multitudes have fallen, as if shot on several occasions. As recently as August 1, 1997 my wife and I were at the Toronto Airport Church and we witnessed multitudes being slain in the spirit as John and Carol Arnott laid hands on people.
Lahjoitusvaroista saarnamiehet osaavat ottaa kyllä omaam käyttöönsä reippaasti rahaa, varsinkin juuri nuo Tv7:n helluntailais-karismaattiset harhaopettajat.
- Irti siitä.
Kristityhn foorumi on eräs parjaajien yhteinen foorumi Pyhän Hengen toimintaa vastaan.
- Totuuden Henki
Kristityn foorumi on asiaa.
Karismaatikko spiritistien pyhä henki ei ole Raamatun Pyhä Henki.
Kuhlman oli huijari tyhmille kuten myös Brannham ja Ylivainio.
Jeesus oli ristillä eikä kusettanut ketään.
Suonto ja Wurmbrand on myös asiaa. - mikä on totuus?
Totuuden Henki kirjoitti:
Kristityn foorumi on asiaa.
Karismaatikko spiritistien pyhä henki ei ole Raamatun Pyhä Henki.
Kuhlman oli huijari tyhmille kuten myös Brannham ja Ylivainio.
Jeesus oli ristillä eikä kusettanut ketään.
Suonto ja Wurmbrand on myös asiaa.Mikäs henki se sinussa puhuu?
- Hound Dog
mikä on totuus? kirjoitti:
Mikäs henki se sinussa puhuu?
:)
Olipa perusteltu ja asiallinen argumentti!
Olisit samantien vinkannut palstatoverisi Pelsepuupiksi..
- MatildaRosa
Köyhä orjatar on nyt luultavasti hengellisessä kasvussaan sillä paikalla, jossa Jumala on opettamassa, ettei taivaallisia siunauksia rahalla voi ostaa.
Joten orjatar olkoon tuntematta syyllisyyttä, jos ei voi heikossa tilanteessaan runsaasti rahaa kärrätä seurakunnan tai muun hengellisen järjestön tilille.
Sen sijaan hän tuntekoon autuasta iloa siitä armosta, että on Jumalan hyväksymä, vaikka antaakin kolehtikopan mennä ohitseen mitään siihen laittamatta.
Rahan sijaan hän tässä elämäntilanteessaan uhratkoon ylistystä ja kiitosta, se on Jumalalle paljon arvokkaampaa kuin rahalahjusten antaminen.
Kaikella on siis aikansa. Rahaa annetaan silloin kun sitä on, "tuokaa kymmenykset runsaudestanne". Ja kun ei runsautta ole, ei tyhjästä tarvitse yrittää nyhjästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v129159Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh5362928Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola3091999Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku391966Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa3111647- 801345
- 731173
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen731011Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p29977- 47936