Tarvitsisin Voyageriin talvipyörät. Rek.otteeseen on merkitty rengaskoko 215/65R15. Sopivatko autoon myös 16 tuuman vanteet ja erikokoiset renkaat? Vaikuttaako rengas- ja vannekoon muuttaminen esim. ABS:ään?
Voyagerin rengas-ja vannekoko
11
2358
Vastaukset
- Ast
Ei vaikuta absin toimintaan. Jarrutuntuma heikkenee sitä mukaa, mitä isompi kehä renkaassa on. Voithan silti valita 16" renkaat, joiden kehä vastaa alkuperäistä.
- Akselipainot
Voyagerissa on korkeat akselipainot, kaikkien renkaiden kantavuus ei riitä. Matalaprofiilisissa on heikko kantavuus.
- GV3.3LE-96
Akselipainot kirjoitti:
Voyagerissa on korkeat akselipainot, kaikkien renkaiden kantavuus ei riitä. Matalaprofiilisissa on heikko kantavuus.
Älä osta mitä tahansa erikoisvanteita, ellet tiedä niiden kantavuutta. Voyagerissa pitää olla vanteella aika lailla kantavuutta, ja moni ei ole sitä huomioinut. Itse hankin myös talvirenkaisiin nk. alkuperäiset aluvanteet, 15 tuumaiset. Ne tosin maksaa merkkiliikkeen varaosana aivan sikana, mutta itelle löysin ne purkuautosta.
- Pete
Minulla on 215/65R16 sekä kesä että talvi, Grand Voyager -96.
Suomalaisessa rekkariotteessa on jotain sekavaa skeidaa, saksalaisessa rengaskoot on OK. - vaskaaja
Joko löysit renkaat? Minulla olis peltivanteilla kokoa 215/65R15 olevat Nokian Q-kitkat. Ovat olleet Voyagerissani. Eivät ole huonot, mutta ylimääräisenä myisin.
- Kiinnostaa
Toiset vanteet pitäisi saada Grand Voyager vm. 2000 autoon. Myös peltivanteet kelpaavat jos ne ovat hyväkuntoiset ja mielellään nähtävissä Oulun seudulla.
On jo hyvät nastarenkaat joten kitkarenkaille ei todennäköisesti olisi paljonkaan käyttöä. Kesärenkaat alkavat olla kohta vaihtokunnossa.
Jos myyt vanteet erikseen tai et laske Q-kitkoille paljon arvoa, niin lähetä viestiä roskapostilaatikkooni [email protected], vastaan sitten oikealla sähköpostiosoitteellani.
Myös muut hyväkuntoisten sopivien alumiini- tai peltivanteiden myyjät voivat lähetellä viestiä. Koko 15", kantavuus yli 670 kg, pulttijako 5*114.3 mm, ET noin 35 mm, keskireikä 71.5 mm. - Heku
Vastasit kyselyyni renkaista ja vanteista. Vieläkö ne on myynnissä? Paljonko hintaa? Ilmoittele.
Heku kirjoitti:
Vastasit kyselyyni renkaista ja vanteista. Vieläkö ne on myynnissä? Paljonko hintaa? Ilmoittele.
Siis minulla on vanteet ja vastasin äsken...
Joko löytyi, minulla olisi vanteet 16 tuumaa, pelti?
- Kippiskö kauppaa
Heh,eiköhän 10v aikana ole jo vanteita/renkaita löytynyt...
- Myöskin
Ihmetyttää 10 vuotta vanhan aiheen ylösnosto, ei ymmärrä ;(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672431Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis441412Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331339
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821029Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999